Det här är Playstation Home - trailer
En sak man ska tänka på, detta påminner väldigt mkt om sims, och hur stort är inte sims då? Sålt i enorma mängder, och varenda jäkla expansion går ju upp på topplistan i försäljning.
Detta kommer tilltala en helt annan publik än "hardcore" gamers.
Det är väldigt stor skillnad på att gå runt med en gubbe i ett 3D interface, och på att ha dina Sims som vandrar runt med AI.
1338 - One Step Above
Ser mycket coolt ut. Synd att PS3 kostar på tok för mycket nu, får vänta ett bra tag innan jag skaffar en (om jag gör det). Får hoppas att dom har många saker som är gratis så att det inte blir så att man kan välja mellan typ 3 par byxor och sen måste köpa till en massa själv.
Det är iaf ett steg i rätt riktning tycker jag.
Instämmer. Priset på en PS3 är jut nu på tok för dyrt, och vi vet för lite om vad som komemr att ingå i Home.
Med Phantasy Star universe friskt i minnet (trial) så vet jag exakt hur dåligt en öppen chatvärld av den här modellen kan vara.
Men det hindrar inte att idén är fruktansvärt intressant.
1338 - One Step Above
Det har var faktiskt riktigt imponerande, speciellt att det kommer vara gratis.
hoppas nu att det också kommer att gå att gå snabbare väg genom listor osv då man vill kolla in andra och inte att man måste resa runt i denna virtuella värld hela tiden för att tag sig nånstans.
Sen kommer det säkert släppas saker som man måste betala för som nya kläder osv, det skiter man i precis som man skiter i att köpa nya bilder osv på XBOX Live, men vissa gillar sånt också så bra att det finns.
hoppas nu att det också kommer att gå att gå snabbare väg genom listor osv då man vill kolla in andra och inte att man måste resa runt i denna virtuella värld hela tiden för att tag sig nånstans.
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=41459
Du har en virtuell PSP som du kan ta fram genom att teleportera dig till vissa platser och shoppa grejjer å så...
Balla är att jag redan tycker att Xbox Live ser ut som en pastellfärgad bordell. Inget emot detta med virtuella PSP:er etc. Fet risk att man lessnar på det som ui.
Men...det är ett tillval...och gratis. Mao är det sparka röv faktor modell brutal. Skall bli kul att se om MS nu bemöter det med annat än en betal-variant av Live för Windows, samt Cricket demos.
1338 - One Step Above
Billen"]Då får editera din text och föra in det jag lagt till
Nu får dom bara släppa en PS3 utan Blue Ray så jag slipper betala extra för en medialäsare som jag inte vill ha
Vad jag har hört så kommer dem att släppa spelen på bluray senare om de inte gör redan nu. Så din PS3 skulle vara värdelös efter ett tag.
/_\_/_\
/_\