Live för Windows Vista kostar pengar

Robot
Live för Windows Vista kostar pengar
Medlem
Live för Windows Vista kostar pengar

Dom kan bara glömma att jag köper spel som kräver Live For Vista för online spel, om det kommer att vara så att man måste betala... :evil:


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

De vill SLUKA våra pengar små


signatur

tjenare!

Medlem

kan di rackarna glömma!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fan vad trevligt att man måste betala mer för att kunna spela spelet än vad det kostar att köpa...

Medlem

För fan.... seriöst...

Blev alla online FPS (ex: BF2142) ett sorts MMO nu med månadsavgift?

... kan nån snälla utveckla ett vettigt OS. (jag vet.. linux... men nå annat

BeOS! =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hur fungerar detta? Måste man ha ett konto för att ens kunna lira MP eller enbart emot annat folk på Xboxen? Och detta gäller enbart games for vista? Eller kommer alla PC-spel stämplas med det? Att betala för att kunna lira online på en dator är ju som att ta betalt för att få gå ut ur sit eget hem.

Någon får gärna klargöra detta.

Medlem

De kan ju definitivt utesluta mig från Vista nu iallafall.

Hemskt att se hur Micrsosoft försöker låsa folk till ett OS och ta betalt för allting, samt att de verkar lyckas med det också.

Är det någon som har resurserna för att kunna bjuda på en schysst onlinetjänst utan extra konstnad så är det väl Pyttemjuk?
Märklig ironi med tanke på att Blizzard lyckades bra med B.Net innan de slagit igenom med WoW och grejer.

Medlem

Men, gaahh. Man blir bara mer och mer avskräckt av Vista.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Som jag förstod det så gäller det för de som ska spela ett PC spel mot Xbox användare?

Eller är jag ute och cyklar då?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

ORKA!!! asso dom är ju helt sjuka, jag som va sugen på vista

Medlem
Skrivet av fanboy:

Som jag förstod det så gäller det för de som ska spela ett PC spel mot Xbox användare?

Eller är jag ute och cyklar då?

Så tolkar jag det också.

Medlem
Skrivet av Groggo:

För fan.... seriöst...

Blev alla online FPS (ex: BF2142) ett sorts MMO nu med månadsavgift?

... kan nån snälla utveckla ett vettigt OS. (jag vet.. linux... men nå annat

BeOS! =D

Det finns ett... ReactOs. Idén är att all windows hårdvara och mjukvara ska fungera på det operativsystemet, byggt på Linux (om jag förstått rätt). Just nu är dom i 0.3 Alpha... men räkna inte att det blir klart än, dom har hållt på sen 98.

Hehe, får nog göra så att jag slutar spela nya spel och bara kör alla dom jag har nu. Klart, då får man inte bättre grafik men man slipper sån här skit. Någon annan som vill vara med?

Medlem

Det är ju ren vinst om man redan har en 360 med Live-konto, men om man bara har dator så kan det ju kännas konstigt.

Dessutom är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket. Särskilt om det blir lika bra som till 360.

Medlem
Skrivet av LimStift:

Det är ju ren vinst om man redan har en 360 med Live-konto, men om man bara har dator så kan det ju kännas konstigt.

Dessutom är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket. Särskilt om det blir lika bra som till 360.

Är inte intresserad utav allt "candy" som live erbjuder, det ända jag vill är att spela dom spel jag köpt online utan någon avgift. Hela idén är rutten, tror jag talar för mer än bara mig när jag säger att folk som sitter på datorer inte bryr sig om scoreboards å annat skit. Kul på konsol kanske men på en pc? Nej tack låt oss spela ifred gratis.

Inaktiv

Dessutom är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket. Särskilt om det blir lika bra som till 360.[/quote]

För mig handlar det mer om principen...

Medlem
Skrivet av LimStift:

Det är ju ren vinst om man redan har en 360 med Live-konto, men om man bara har dator så kan det ju kännas konstigt.

Dessutom är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket. Särskilt om det blir lika bra som till 360.

Bäst att avvakta tills man får vidare info. Jag reagerade lite smått där på ditt inlägg "är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket" ->
Ta alla de här 'små' kostnaderna som inte är särskilt mycket och lägg det i en klumpsumma, det blir ganska mycket.

Jag tror att denna tjänst som man betalar för är om man vill spela mot xbox360 användare.

Medlem
Skrivet av Floppydisk:

Jag tror att denna tjänst som man betalar för är om man vill spela mot xbox360 användare.

Haha.. om det vore så, så blir jag glad =D för om jag ska lira fps online, så skiter jag fullständigt i Xbox spelare med autoaim

weiiii


signatur

Bara gör det.

Medlem

Heh, och hur många vill betala för att spela mot folk som kör med kontroller som är 'sämre' i t ex fps (tangentbord + mus klår handkontroller... no offence till alla konsolspelare). Neh, jag spelar nog bara mot annat PC folk. Fast klart, jag har redan 360 och Live men jag håller helt med om att principen är fel. Med 360 kan man inte surfa till en massa hemsidor och ladda ner trailers, demos och liknande så därför är Live inte så konstigt på 360. Men på PC är det öppet så att man kan få tag på sånt som finns på Live... utan att betala någon årsavgift.

Inaktiv
Skrivet av Floppydisk:

Ta alla de här 'små' kostnaderna som inte är särskilt mycket och lägg det i en klumpsumma, det blir ganska mycket.

Äsch då. Ska du betala en mmorpg-avgift så är det bara ett par öl på krogen, ska du ha det senaste kartpaketet som kostar så är det bara en pizza ungefär, och ska du betala för expansionen till ditt andra spel så är det bara en helkväll på krogen ungefär.
Sen om du är hungrig och törstig så borde du tänkt på att gaming blir dyrare.

Det verkar på en del som att ökade kostnader är A-Ok. Så länge man inte kan addition.

Medlem

jävla M$ man måste bara hata de....!!!

Medlem

Jag förstår inte vad allt gnäll är om. Jag har kört med Vista ett tag nu, och det fungerar hur bra som helst och finns det saker som dom behöver fixa så kommer det med sp1 och sp2.

Det är rätt kul när folk skriver "Man ska ha mac/linux". Jag undrar hur många av dom som egenligen kör med mac/linux.

Och om Vista Live-tjänsten hade varit gratis för oss pc-spelare, vad hade xbox-spelarna sagt då? Ska dom betala för att få spela mot oss, men inte vi?

Naah, jag håller med Microsoft

Medlem

gaah man blir så trött på alla "hata microsoft inlägg/Älska linux" inlägg....jag tror dom att dom flesta som har svarat här har fattat lite fel...Om ni redan har en Xbox360 med guldkonto behöver ni inte betala någonting! har ni dock ingen Xbox360 och vill köra online med Xbox360 användare så får ni ju ta och skaffa ett guldkonto. Ni behöver ju annars inte betala om ni bara vill möta Pc Motståndare!

Medlem

Trevligt, jag har både Vista och ett Xbox Live-konto!

Medlem

Håller du med microsoft, så fattigt uttalande.

Om detta är framtiden för pc:n, då har jag lust att spy.

Sorligt att kapitalismen börjar att slå sönder spelmarknaden.

Medlem

"Just like with the Xbox 360 there will be a free Silver package as well as a Gold package which retails for $49.99 for a year subscription"

Någon som vet vad silver package innebär?

Inaktiv
Skrivet av moondragon:

Håller du med microsoft, så fattigt uttalande.

Om detta är framtiden för pc:n, då har jag lust att spy.

Sorligt att kapitalismen börjar att slå sönder spelmarknaden.

Orsaken till detta är inte kapitalism.

Medlem

För er som inte har 360 så är de väl synd om er, men för oss med 360 så går ju vi odrabbade. Fast samtidigt om tjänsten kommer ge tillgång till allt som de gör till 360 samt t.ex. hyra HD-filmer så ser jag ingen nackdel egentligen, folk betalar pengar för annat skräp, så varför inte betala detta? Se över din livsstil just nu, kan garantera att många här inne slukar Cola och Jolt lika fort som bryggerierna skickar ut, dra bara in på de så har ni ju pengar till Live. Sen är det ju som sagt något som är fritt, du behöver ju t.ex. inte vara subscriber på Fileplanet men ack va fördelar de är där

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av moondragon:

Håller du med microsoft, så fattigt uttalande.

Om detta är framtiden för pc:n, då har jag lust att spy.

Sorligt att kapitalismen börjar att slå sönder spelmarknaden.

Orsaken till detta är inte kapitalism.

Som jag ser det så räcker det inte med att man köper spel för 500 spänn, nu måste vi dessutom betala för att spela online och detta är inte mmo spel utan normalt online läge som än så länge har varit gratis och med vista verkar det som om det är slut på det också.

Jag kan dock ha fel eftersom alla spel behöver inte använda live till vista eller har jag fel här???

Medlem

Lol vilket fiasko.. hoppas det dör lika fort som det lanseras.

123
Skriv svar