FZ nu lite färggladare

Medlem

Edit: Inlägg borttaget, det var meningslöst och jag bara upprepar mig.

Medlem

bara bra att det blev lite mera färg, gör sidan mindre grå och tråkig.

Inaktiv

Hahaha, ni är för roliga alltså. Ojojoj, PsyX vi kan ha den här diskussionen priv om du vill. Tror inte riktigt att du fattar min sarkasm i det jag skriver.

Jag gillar fortfarande färgerna, Men jag är en sådan där plågad konstnär så det kan vara därför


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Jag vet vi kan blanda in en sak till. Jag har högre postcount än vad du har. Så jag har automatiskt rätt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ähh... gnällspikar!

Själv tycker jag det är snyggt. Det känns som FZ har fått en lite mer "rund" stil på senare håll, så det passar ju in med runda små bollar!

Vi kanske borde gå bakåt i utvecklingen istället? Man borde helt klart skriva mer om Quake - konsoler är ju för idioter endå...
Det var ju helt klart mycket snyggare på den tiden också:
http://www.putfile.com/pic.php?img=4905520

Yeah!

Medlem

helt okey fast det känns som om det e lite väl barnsliga färger... kanske lite mer dynamiska färger alltså mer blänkande effekter (inte vanliga simpla färger)
och så skulle det nog vara fränt med mer 3d formade kategori ikoner. (dynamic icons)

Medlem

Behåll bollarna, animera dom, 3d, klcikbara,ljudfiler, vad som helst, men snälla ta bort multiregnbågs rubrikerna, för samma anledning som man inte använder 7 olika typsnitt.

Här är annars ett passande typsnitt:
[http://www.dafont.com/215000euro.font]

måstenog ta en treo varje gång jag ska läsa fz i fortsättn.

Medlem

Jag undrar om FZ crew har gått en kurs i MDI? Troligen inte. Det känns nämligen opedagogiskt och framför allt onödigt att gå ifrån en oskriven standard och skapa en egen. Om det redan används ikoner på andra ställen, t.o.m. på FZ, som fungerar väl så är det onödigt att göra annorluna.

Sedan att dom skall vara klickbara - det är att göra det omständigare. Jag vill snabbt kunna se vad det är för nyhet (om det inte framgår av rubriken) utan att behöva klicka någonstans.

Det som ni har tagit fram skulle säkert fungera om det inte var så att det redan fanns ikoner som fungerar bra.

If it ain't broke, don't fix it.

// edit

Vill poängtera att jag inte ville vara taskig i första stycket, ville bara referera till MDI och designlära.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av John:

Ni sliter ju isär nyheten till stycken och argumenterar för varje liten del, det går inte. Ikonen, tillsammans med rubrikfärgningen, utgör en helhet som är lättare att förstå.

Som jag skrivit flera gånger tidigare, ikonen är med därför att den så småningom kommer bli klickbar. Vad som kommer att dölja sig bakom klicket får ni se, men att ta bort ikonen är inte aktuellt.

För de av er som tycker att vi "skiter på er": Självklart diskuterar vi alternativa lösningar, men med en sajt med FZ:s trafikmängd går det inte bara att låta alla få precis hur de vill. Det mest efterfrågade innehållet (nyheterna) är som så mycket annat tungt cachat för att minska lasten på serverparken. Det vore trevligt om vi kunde hitta en lösning som innebär att de som är missnöjda med det nuvarande utseendet (färger, ikoner) kan ändra och vi ska titta på hur vi kan lösa det. Mer än så lovar jag inte.

Det blir svårt att föra en diskussion om man inte får poängtera de detaljer vari man finner brister. I annat fall begränsas alternativen drastiskt till "jag tycker det är bra/dåligt" vilket inte tillför mycket substans till argumentationen. Det är dock inte min avsikt att framstå som en sur, bakåtsträvande gnällspik och jag hoppas verkligen att ingen har uppfattat det så. Jag vill bara bistå med feedback och räknar absolut inte med att allt ska bli exakt som jag vill. Däremot hoppas jag på någon sorts kompromiss. Förändringar är inte av ondo men om de inte granskas, diskuteras och anpassas blir de sällan bra.

Medlem

Som många andra har poängterat, använd ikoner!

Medlem

Verkar som det har mest bara varit hatfulla röster som ängsålänge som har hörts, så jag ska flika in lite snabbt med mina åsikter. Estetiskt är det också och inte bara det där tråkiga "ikoner" som alla verkar vilja ha.

Jag tycker det är jättebra, för nu kan man se snabbt om vilken plattform det handlar om och nej jag tycker det inte det är några irriterande färger, ser att vissa färger har justerats och att utseendet på palleten har ändrats (då den liknande CCP's logga).

Vad palletten har just nu för funktion har jag inte riktigt förstått till 100%, men jag tycker den är snygg och för jag över musen över palletten sägerden vilken plattform det är och bara det tycker jag är bra. Kommer jag senare kunna välja vilka platformar jag vill se mer av genom att endast behöva klicka på en av "bollarna" så kommer det ju bli bra smidigt. Jag måste säga att det är en liten, men endå ett stort steg frammåt för FZ.

Jag tycker det är en bra funktion och många verkar mest vara sura för de inte gillar att FZ allt mer visar att de inte bara grundlägger PC-nyheter längre.

Ni som säger att FZ skiter på er, kom med lite mer konstruktiv och välutvecklande åsikter istället för att skrika att det är skitfult och allt ska vara som förr. Hjälp till att utveckla istället och inte bara klaga.

Medlem

Men utan denna http://www.fz.se/gfx/theme_default/site/icon_description.gif så skulle vi inte fatta ett dugg om vad färgerna betydde, visst skulle man kunna ana att t.ex. grön va för Xbox men hur många skulle veta att orange gällde alla konsoller? Låt oss säga att lilla Per kommer in hit om 4mån, tror ni han kommer ha den blekaste aning vad färgerna står för? Nej, han kommer säkert bli mer förvirrad och surfa vidare. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker FZ påminner väldigt mycket om gayflaggan just nu http://www.iagsdc.org/empiresquares/GayFlag.jpg

Medlem

Att ändra om prickarna hjälper inte...Ta bort de gåra prickar isf och ha bara en färg kvar bredvid varje nyhet. Eller ennu bättre bort med prickarna helt. Använd som sagt antingen ikoner och max två färger på nyheterna dvs PC och Konsol eller skippa ikoner helt och ha fyra färger. PC och de tre konsolerna.

Medlem

Har funderat lite och det bästa vore nog ikoner med olika (bakgrunds)färg. Sedan använder man samma färg på rubrikerna nedanför. Prickarna i paletten ersätts alltså av ikoner, vilket borde vara mer informativt än att man måste hålla musen ovanför. Använd alltså samma system, men byt ut palettikonerna mot "riktiga" ikoner.

Medlem

FZ standardfärg på alla rubriker och länkar på sidan är ju röd.
Att man då har speciella regler att den röda färgen betyder PC på nyhetssidan men inte på tex release sidan är ju bara förvirrande.
Att dessutom några nyheter är markerade i fel färg om man läser deras innehåll jämfört med dess färgkod färbättrar inte saken.

Jag röstar på färre kategorier och ikoner som man kan se vad dom betyder utan att läsa förklaring samt att förändringarna är samma på hela sidan och inte bara valda delar.

Medlem

För fjollig färg på Wii, men härligt med lite förnyelse.

Medlem

stör mig inte med färgerna, men jag kommer aldrig lära mig färgkoderna eller paletterna.. enklare hade väl varit att lägga till en liten symbol för pc, xbox, ps osv?


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Ser helt okej ut i mina ögon så tummen

Medlem

Funkar väl, kommer inte lära mig färgerna, men läser man bara rubrikerna så är det väl inte omöjligt att dra slutsatser?

Medlem

roligt med dom som hävdar att dom inte kommer lära sig färgkoderna, tvärtom om ni besöker första sidan så kommer ni
lära er oavsett ni vill eller inte för eller senare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har redan lärt mig rött, grått och lila.

Medlem

Resistance is futile

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

roligt med dom som hävdar att dom inte kommer lära sig färgkoderna, tvärtom om ni besöker första sidan så kommer ni
lära er oavsett ni vill eller inte för eller senare.

jag har massa annat jag måste hålla på minnet än nå "lek och lär med fragzone" pussel-färger..

rubrikerna i nyheterna har varit "Wii gör det och det" "Xbox360 får nya yatta yatta" "Playstation3 älskas av hela världen och Wii dör i helvettet"
vem är det som missuppfattar vad nyheten handlar om? "Undra vad den där Wii nyheten kan handla om...ja jo men titta på färgkoden där brevid, den kan jag utantill..klart nyheten handlar om Wii!"

vill jag memorisera olika färgkombinationer spelar jag Myst..

Medlem

Det är väl ingen som tvingas att lära sig färgerna. Men dom som vill lära sig och snabbt se vad nyheten handlar om genom att bara titta på rubriken får det enklare.

Inaktiv

RSS feed only härefter.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Funkar inte riktigt som dom trott. man orkar inte memorera vilken färg som tillhödre vilken platform.

Medlem

..jag är färgblind, vad gör jag? ;>


signatur

Jäh..

Medlem

de ska ordna med nån klickfunktion.

jag vet jag skrev nått annat innan, skojade lite, men sen tänkte jag, det kanske inte var så kul.

Medlem

:\

Haha jo det var det


signatur

Jäh..

Medlem

ser riktigt najs och seriöst ut. bra val! nu slipper man läsa en massa och krångla för att se vilken platform nyheterna behandlar. mycket bra!

Skriv svar