Crysis avbildat

Robot
Medlem
Crysis avbildat

tjusigt värre, som vanligt

Medlem

Det är ju helt sjukt snyggt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Den första bilden kan inte vara in-game! Gurgel vad gammal min dator känns nu

Medlem

såååååååååååå najjs kommer äta upp min dator dock hehe

Medlem

"ooh, motionblur, nu måste det vara bra" ;P

Nä men jag gillar designen på vad jag tror är huvudkaraktären.

Bab
Medlem

Man nån förklara meningen med motionblur för mig? Motionblur är alltså en effekt som väll i grunden beror på att en snabb händelse är filmad med en FPS som inte klarar av att fånga händelserna skarpt... motionblur är i princip en effekt av dålig prestanda på (film)-utrustning. Varför ska man slösa CPU/GPU effekt på att återksapa nått som man inte vill ha?

Jag vill fan inte ha nå artificiellt motionblur. Är det en konsolanpassning för att det är tänkt att köras på TV-apparater eller nått?


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Flakmonkey
Skrivet av Bab:

Man nån förklara meningen med motionblur för mig? Motionblur är alltså en effekt som väll i grunden beror på att en snabb händelse är filmad med en FPS som inte klarar av att fånga händelserna skarpt... motionblur är i princip en effekt av dålig prestanda på (film)-utrustning. Varför ska man slösa CPU/GPU effekt på att återksapa nått som man inte vill ha?

Jag vill fan inte ha nå artificiellt motionblur. Är det en konsolanpassning för att det är tänkt att köras på TV-apparater eller nått?

Ett sätt att skapa känslan av hög fart skulle jag väl tro?

Medlem

mysigt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hela spelet eftersträvar ju att vara så visuellt realistiskt som det bara går. motion blur är en del av det. vänd huvet snabbt åt höger sen åt vänster och försök urskilja detaljer under själva rörelsen.

en annan del som motion blur fixar är att det du siktar emot syns tydligare. precis som på riktigt, fast på riktigt ser du tydligt där du tittar. för att förklara lite bättre, välj en punkt att titta på, en tavla eller skärmen framför dig, sen har du pennor med olika färger bakom ryggen, blanda dom, ta en penna och för den långsamt in mot ditt synfält, när ögat registrerar att nånting har hamnat i synfältet, försök då lista ut vad det är för färg på pennan.

periferiseende, det är ordet jag letar efter. crysis motionblur ska även motsvara periferisendet.

lite onödigt mycket förklaring men det kan säkert gynna nån

Medlem

snygg grafik i all ära men om de bara fokuserar på att lura folk genom snygg grafik och lämnar att göra bra gameplay & känsla och dåliga svaga vapen ljud så blir det inte bra alls.

Medlem
Skrivet av Bonik:

snygg grafik i all ära men om de bara fokuserar på att lura folk genom snygg grafik och lämnar att göra bra gameplay & känsla och dåliga svaga vapen ljud så blir det inte bra alls.

OM


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

trevligt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

En billigare lösning med (nästan ) samma resultat är ju att slå av motion blur och använda en billigare TFT-skärm som också blir suddig om du gör snabba rörelser

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

En billigare lösning med (nästan ) samma resultat är ju att slå av motion blur och använda en billigare TFT-skärm som också blir suddig om du gör snabba rörelser

hehe sant.

Medlem

Måste säga att bilden där en gubbe blir kastad genom en vägg är riktigt imponerande. Undra hur förstörbara miljöer, väggar och dylik är. Blev iaf väldigt imponerad.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MackZ:

hela spelet eftersträvar ju att vara så visuellt realistiskt som det bara går. motion blur är en del av det. vänd huvet snabbt åt höger sen åt vänster och försök urskilja detaljer under själva rörelsen.

behöver man ju inte lägga in nå motionblur för, för man hinner ju inte se detaljer ändå om man tittar runt ingame.. så att klämma på massa extra motion blur där är bara.. drygt.

Medlem

Min dator hade prestandaproblem att ladda bilderna :/

Inaktiv

är det ute än? eller när kommer det?


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Spelet kommer knappast se ut så när man spelar. Dessa skärmdumpar är säkert tagna i löjlig hög upplösning med allt på max och FPS på under 10 med 8800GTX eller två såna i SLI.

Tvivlar inte på att spelet blir riktigt läcker men det kommer kräva en del av hårdvaran för att se riktigt bra ut.

Medlem

Skulle vara skönt med en shooter där det räcker med ett skott, en välplacerad träff för att sänka en motståndare. Trött på att det går åt 1/2 magg för att fälla en bov...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Oh, detta ser ju grymt bra ut längtar!

Medlem

Bilderna är riktigt fina.
Det känns lite motiverat att fundera på en ATI R600 nu

Skrivet av CastorFiber:

Skulle vara skönt med en shooter där det räcker med ett skott, en välplacerad träff för att sänka en motståndare. Trött på att det går åt 1/2 magg för att fälla en bov...

Har du testat Sniper Elite?
Inte världens absolut bästa spel (liksom alla andra spel för övrigt) men rätt kul och värd att testas. Rätt så billigt numera också


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Skulle vara skönt med en shooter där det räcker med ett skott, en välplacerad träff för att sänka en motståndare. Trött på att det går åt 1/2 magg för att fälla en bov...

Ska det omvända också gälla? 1 träff och du är död? Kul när man möter skvadron efter skvadron.

Medlem

Löjligt med alla Crysis-showoff-bilder som skrivs som nyheter. Sådär kommer det se ut för 1% av oss. In-game bilder med normal grafik skulle dock uppskattas.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Löjligt med alla Crysis-showoff-bilder som skrivs som nyheter. Sådär kommer det se ut för 1% av oss. In-game bilder med normal grafik skulle dock uppskattas.

någon som är deprimerad eller?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Skulle vara skönt med en shooter där det räcker med ett skott, en välplacerad träff för att sänka en motståndare. Trött på att det går åt 1/2 magg för att fälla en bov...

Red Orchestra är spelet du letar efter, kostar en 150 bagis på steam ungefär

Medlem

Motionblur finns ju i Rainbow Six:Vegas .. och visst, det kanske var kul i typ 15 sek innan man var tvungen att stänga av det för att vilja lira spelet längre.
Det blir som att lira med ett synfel och man får ont i ögonen.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av aesdana:

Löjligt med alla Crysis-showoff-bilder som skrivs som nyheter. Sådär kommer det se ut för 1% av oss. In-game bilder med normal grafik skulle dock uppskattas.

någon som är deprimerad eller?

Deprimerad? Vad menar du?

Medlem

j*vligt snyggt, men frågan är hur många har dator till det? min dator pallar nästan inte Rainbow six vegas

12
Skriv svar