Gamespot: "Xbox 360 har bättre grafik än PS3 nu"
Och grafiken är för f*n inte allt! Spelkänslan är mycket viktigare än grafiken! Visst, bra grafik bidrar till spelkänslan, men det finns så mycket mer än grafik! DET är vad Nintendo har förstått. Kvalitet på SPELEN hellre än hårdvaran. Vilken av PSP och DS har bäst grafik? PSP. Och vilken har sålt över 20 miljoner exemplar i EUROPA? DS. Och vilken vinner pris på pris på pris på pris på pris (eller gjorde i alla fall)? DS. Jag tror att detsamma kommer hända mellan Wii och PS3. 360 är jag rätt neutral till.
Över 20 miljoner DS i Europa? Enligt Wikipedia har det sålts 26 miljoner i hela världen och PSP har sålt i 22, så skillnaden är inte så stor som många vill få den till att vara. Fast grejjen är väl att Nintendo DS fick ett sånt djävulskt ryck där med Lite och New Super Mario Bros att alla verkar tro att konsolen dominerar helt och hållet... Har själv ingen PSP, däremot en DS Lite men nu när Metal Gear Solid Portable är på gång så får man kanske skaffa sig en sån också ^^
Jag har haft både Xbox och ps2 och ingen kan komma och säga att ps2 har snyggare grafik där iaf.. Ändå sålde jag bort xbox och behöll ps2, varför? Bra spel såklart, jag skiter väl i om spelen ser bättre ut när de inte är kul att spela, jag kommer avvakta och se vad det kommer för spel och bestämma vilken konsoll man köper efter det.
Xbox har nästan bara amerikanska titlar.. Och alla vet väl att Japanerna gör de bästa RPG spelen? RPG är största anledningen till att jag har konsoll för bra sånna är riktigt ovanliga på PC.
jo visst... Medel-Svensson kommer nog bli överlycklig och rusa ut och köpa en bums. Tror knappast att det kommer stå i bruksanvisningen hur man byter OS för att titta på piratfilmer
Faktum är att det i princip står i bruksanvisningen hur man lägger in ett eget OS. Det finns som ett val någonstans i menysystemet också. Huruvida medelsvensson kommer kunna utnyttja konsollen till fullo bryr jag mig lite om. Jag vet iallafall att jag kommer att få valuta för pengarna. Ska man sedan klaga på huruvida konsollen är prisvärd eller inte så får man se till att man tar i beräkning alla dess användningsområden.
Ska man istället ha en konsoll endast för att spela, ja då kan man lika gärna köpa en Xbox360, men då tror jag nog man får mer underhållning av ett NES.
anar jag ett litet fan bboy i asker ;P och tillika ms hatare
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Jag har inga som helst problem med Microsofts produkter. Jag har själv en Xbox och använder den dagligen. Kör även Windows på min hemdator. Skulle inte kalla mig fanboy i den klassiska bemärkelsen, snarare positivt överraskad att ett så stort företag som Sony gjort en helomvändning och börjat ge sina kunder friheten att själv använda konsollen till lite vad de själv vill.
Efter att detta faktum blev uppenbart har jag läst en hel del inlägg från ungdomar som blir bittra när de får reda på att deras Xbox360 inte längre är det senaste på marknaden. Antingen viftar de bort PS3:ans finesser som trams eller vänder och vrider på fakta för att få det till sin egen konsolls fördel. Jag försöker bara plocka av deras skygglappar.
Ändå hyser jag en gnutta sympati för dessa. Det är klart att det ska kännas lite tråkigt när ens ögonstens glans börjar blekna.
Fanboy, måhända, men på goda grunder.
Men har man redan en dator som kan allt det där varför i hela världen vill man lägga ut 6000kr på ännu ett "mediacenter"?
Inte vill du väl ställa din dator i vardagsrummet? Det man vill är ju att från TV-soffan kunna utforska och spela upp från sin mediasamling utan att behöva röra sig. Visst KAN du ställa in en dator i vardagsrummet som du sedan styr därifrån direkt men det blir inte speciellt elegant, och om du begränsar dig till en budget på 6000 kr så kommer den troligtvis inte kunna spela upp HD-material.
I dagsläget använder jag en Xbox till att tillfredställa mina behov men ökade krav på hårdvara gör att jag har börjat se mig om efter annat. Att Sony gör det möjligt att helt legitimt installera mjukvara utan någon form av hårdvarumodifikation. Välvilja, något som är så ovanligt i dessa sammanhang, måste naturligtvis premieras.
Men hur många köper ps3an för att använda den som en dator?
var lite realistisk.
Hur många köpte inte en xbox för att använda den som media center?
Detta är ju anledningen till att ps3an kommer troligtvis inte vara den maskinen man väljer i förstahand, 3000kr för en maskin med ungefär samma styrka som en 360, bara att den har en dator.
Det där med att "den bara har en dator" är ju inte så dåligt. Möjligheterna är för fan oändliga med det stöd Sony har öppnat (Linux osv).
Och om kanske 6 månader, så kan man ju chippa 360n lika bra som den gamla xboxen, OJ , då har vi plötsligt en riktigt bra mediakonsoll. Precis som ps3an för mycket bättre pris.
Haha, baserat på exakt VAD? Åhh kan du inte kolla upp något annat i din spåkula också?
Men för min del, och 90% av folkets del så köper vi konsoller för att spela på, titta på filmer kan man göra via datorn/dvd-spelaren
Återigen, var drar du fram allt ifrån? Har du något att basera det där uttalandet på? Du kan inte bara dra slutsatser från ingeting ^^
Mycket skitsnack från alla fronter. Och nu är det så att _spelen_ som finns just nu råkar vara lite snyggare på boxen. Betyder inte särskilt mycket. Och ärligt talat vem fasen bryr sig om en textur har 15 pixlar fler på boxen?
För tillfället har jag inte mycket till övers för sony men Playstation 3 ser helt klart lovande ut, men det gör både Wii och Xbox360 med. Så sluta försöka få de andra konsollerna att se dåliga ut, ingen av dem är speciellt dåliga, det gör bara att ni själva ser ut som småbarn i sandlådan som tycker att hans sandslott är finast, hur mycket det än rasat.
Just nu vet ingen riktigt hur fritt man kommer kunna använda PS3 eller Xbox360 i framtiden. Så håll käft, vänta och se. Dessutom behöver ingen av oss här oroa oss om Playstation förän tidigast i Mars.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Ni är komiska allihopa...
Visst var vissa saker snyggare på 360'n i de där bilderna. Men som någon sade tidigare, det är portade spel från xboxen inte spel gjorda för PS3:an. Dessutom är ljussättningen mer realistisk i både NFS och FN3 till PS3. Bara för att xboxen vräker på med bloom blir det inte snyggare.
Själv har jag haft väldigt kul med att spela GoW hos min kompis, jag har skrattat varje gång gubbarna kutar omkring utan texturer och bumpmapping (som laddas i efterhand).
Det kommer säkert något sådant att skratta åt på PS3 och Wii också.
Det går inte att jämföra konsoller på detta sätt så det är bara att lägga ned. Jämför COD3 med Xbox360 och en PC med Nvidia kort och en PC med ATI kort så kommer ni se skillnad också. Spelet lär ju vara lika bra/dåligt i vilket fall.
Det asker snackar om att ha ett mediacenter brevid tvn är faktiskt väldigt nice, hade det tidigare på xboxen också men nu är den borta, nu får man hålla på att koppla datorn om man ska ha nå liknande och det är bara bökigt iaf här hemma hos mig.
Jag lider nästan lite med dig. Som man brukar säga: "Once you go mediacenter, you never go back".
Det går inte att jämföra konsoller på detta sätt så det är bara att lägga ned. Jämför COD3 med Xbox360 och en PC med Nvidia kort och en PC med ATI kort så kommer ni se skillnad också. Spelet lär ju vara lika bra/dåligt i vilket fall.
Men det går ju inte eftersom COD3 inte släpps på PC, bummer.
ahh härliga konsollkrig.
Jag köpte en 360 enbart för att jag gillar spelen som släppts till pc under en herrans massa år och 360 liren e ju på en ms burk det med. Sonys titlar som finial fantasy och MGS (jag vet att det inte e sony som GÖR dom titlarna själv) intresserar mej inte, och jag gillar inte pskontrollen. Så för mej va det ett givet val.
Nu i början verkar det vara riktikgt smart val iaf eftersom de flesta spelen e rena portningar från 360, men det lär väl ändra sej tillslut. E bara glad att UbiSoft valde 360 som exklusiv konsol för Splinter Cell 5, annars hade ja ju varit tvungen att köpa en ps3a
Vissa spel såg bättre ut på 360 meden vissa såg bättre ut på PS3. Sen att jämföra multiplatform spel är ju rent ut sagt idiotiskt, speciellt när alla dessa spel är portade från 360, och förmodligen så kommer alla multiplatform spel vara de i en lång tid då det är enklast så. Det som intresserar mig mest är dom exklusiva titlarna, 360 har än så länge GoW och kommer få Halo 3, PS3 har Final Fantasy, MGS, MotorStorm, UT2007(exklusivt på konsoll iaf), Lair, The Getaway 3, EyeToy osv..... Just därför jag kommer köpa en PS3.
Sen va gäller dom som hellre väljer en PS3 över 360 så finns de många anledningar till att punga ut 3000kr extra.
1. Den har Blu-Ray, ska du ha HD-DVD till 360 så kommer du upp i samma prisklass.
2. Den har kortläsare.
3. Den låter lika mycket som PS2 Slim "PSTwo"
4. Den fungerar mycket bättre som ett mediacenter, tackvare kortläsare, du kan plugga in vilken USB-vara som helst och den har en egen webbläsare.
5. Stora titlar som Final Fantasy och Metal Gear Solid
6. Sixaxis
Det är dom som skriver såna här stora jämförelser som man sällan ska lita på när de gäller "krig". Dom flesta tidningar som t.ex. skriver om irakkriget skriver ju oftast om att USA är jätte bra, men där vet ju dom flesta hur de egentligen ligger till.
Exakt vilka spel förutom metal gear, devil may cry?final fantasy är en anledning att köpa en ps3? om man nu inte vill leka mediacenter dessutom?
Är bara Tekken och Virtua fighter som jag verkligen vill ha. Många av dom andra A+ titlarna verkar ju komma till 360 som tex GTA IV och Assassìns Creed.
Exakt vilka spel förutom metal gear, devil may cry?final fantasy är en anledning att köpa en ps3? om man nu inte vill leka mediacenter dessutom?
Är bara Tekken och Virtua fighter som jag verkligen vill ha. Många av dom andra A+ titlarna verkar ju komma till 360 som tex GTA IV och Assassìns Creed.
Tja ett av de som jag ser fram emot är White Knight och framtida spel i Dragon Quest-serien förstås... men det spel som jag ser mest fram emot är Fumito Uedas första titel till PS3 och God of War 3 \o/
Av de som kommer relativt snart så tycker jag att Lair och Motorstorm ser intressanta ut, sen vill jag lira Resistance Fall of Man. Säkert en hel del jag glömt bort nu, men det finns helt klart intressanta spel som bara släpps till Playstation 3, skillnaden jämfört med förra generationen är att även Xbox 360 har många bra eklusiva titlar. Så vill du inte missa några framtida klassiker så bör du nog köpa båda två ändå
Sen va gäller dom som hellre väljer en PS3 över 360 så finns de många anledningar till att punga ut 3000kr extra.
1. Den har Blu-Ray, ska du ha HD-DVD till 360 så kommer du upp i samma prisklass.
2. Den har kortläsare.
3. Den låter lika mycket som PS2 Slim "PSTwo"
4. Den fungerar mycket bättre som ett mediacenter, tackvare kortläsare, du kan plugga in vilken USB-vara som helst och den har en egen webbläsare.
5. Stora titlar som Final Fantasy och Metal Gear Solid
6. Sixaxis
Det är dom som skriver såna här stora jämförelser som man sällan ska lita på när de gäller "krig". Dom flesta tidningar som t.ex. skriver om irakkriget skriver ju oftast om att USA är jätte bra, men där vet ju dom flesta hur de egentligen ligger till.
Och allt detta för bara dubbla priset av en 360 basic
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Föga förvånande att ljussättningen är hemsk (Jämförelsevis, naturally) på PS3:n. Xbox 360-utvecklare har ju haft ett år på sig att bekanta sig med den...
Å andra sidan så har PS3'an ett helt års nyare teknologi i sig.
Men i slutänden borde nog PS3'an bli en snyggare maskin prestandamässigt, då det är en senare konsol än den gammla 360'an
(Själv kommer jag dock inte köpa PS3 då jag redan äger en 360'a. Skulle jag skaffa en till konsol, vilket jag ändå inte skulle ha tid o spela på, så blir det nog en WII. *zelda forever*)
... vilket var precis det jag försökte insinuera med mitt meddelande
Skillnaden mellan PS3 och Xbox360 kommer nog inte att vara så stor - rent grafiskt. Speciellt inte på spel som kommer i multi-format.
Den riktigt stora skillnaden är att PS3 kan visa spelen i 1080p vilket inte Xbox360 kan. Det kräver ju förvisso en TV som klarar det oxå. Kan dock tänka mig att ett snyggt PS3 spel på en stor, bra TV i 1080p är väldans läckert...
Men, men - det är så många faktorer som påverkar så skillnaden blir kanske inte så markant som man tror. Vi lär få läsa om det på någon spelsida framöver.
Skillnaden mellan PS3 och Xbox360 kommer nog inte att vara så stor - rent grafiskt. Speciellt inte på spel som kommer i multi-format.
Den riktigt stora skillnaden är att PS3 kan visa spelen i 1080p vilket inte Xbox360 kan. Det kräver ju förvisso en TV som klarar det oxå. Kan dock tänka mig att ett snyggt PS3 spel på en stor, bra TV i 1080p är väldans läckert...
Men, men - det är så många faktorer som påverkar så skillnaden blir kanske inte så markant som man tror. Vi lär få läsa om det på någon spelsida framöver.
360 kan visa i alla format. Dom uppdaterade det i den senaste patchen.
Det var ju inte ens likadana texturer på de olika versionerna av spelet.. Ruttet test imho. Pga det tyckte jag faktiskt att ps3an hade finare ljussättning. 360-bilderna hade så konstig ljusblå ton i bakgrunden (tex på 1:a bilden)... men det är egentligen hugget som stucket. I vilket fall som helst tycker jag att det är extremt fånigt att jämföra konsoller och "kora" en vinnare baserat på ETT ENDA spel. Jädra fragglar som har den där siten.
Det var ju inte ens likadana texturer på de olika versionerna av spelet.. Ruttet test imho. Pga det tyckte jag faktiskt att ps3an hade finare ljussättning. 360 -bilderna hade så konstig ljusblå ton i bakgrunden (tex på 1:a bilden)... men det är egentligen hugget som stucket. I vilket fall som helst är det extremt fånigt tycker jag att jämföra konsoller och "kora" en vinnare baserat på ETT ENDA spel. Jädra fragglar som har den där siten.
Ett ända? Det var typ 7st.
Xbox360 kan även visa 1080p - sant. Men, det är inte "äkta" 1080p utan uppskalad signal vilket är en skillnad. Dock vet jag inte vad det kommer att skilja i praktiken. Har läst tester av MS HDDVD och skillnaden är tydligen inte enorm - åtminstone inte på en mindre TV typ 32". Ju större TV, ju större skillnad. T ex en 46" LCD som klarar att visa 1080p.
PS3 klarar att visa 1080p fullt ut, utan uppskalning.