Nya World of Warcraft-patchen hos FZ

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Varför skyller alla på blizzard? Är det nåt fel på patchen? Installeras den inte ok? Nej enda problemet är att alla och deras mormor försöker logga in så fort servrarna kommer upp och därmed krashar servern, och de som inte kommer in försöker logga in på forumen för att whina som alla andra muppar här. Och därmed krashar forumen. Samma sak varenda patch men endå gör alla exakt samma sak och klagar på blizzard.

Fatta, det är ingen mening att försöka logga in på patchdagar, vänta till sent på kvällen samma dag om man nu måste logga in, men ännu bättre att vänta till dagen efter, då hinner man också med lite tur få tag i lite nya addons som garanterat kommer krävas.

Och vad ska dem göra då dem garanterat vet att detta skulle hända, det är ju inte så att dem kan köpa in dubbelt så många servers bara för att alla vill logga in i dag, då det bevisligen inte finns behov av dem vid vanlig belastning. Så ni kanske ska lära er att tänka ett steg längre än "wuaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag kan inte spela *snyft* blizzard är så jävla kassa wuaaaaaaaaah"

Och nej jag är inte Blizzard fanboi, tycker inte att WoW är ett särskilt bra MMO, men folk behöver ta en reality check ibland verkar det som

Det gäller att vara proaktiv om man vet att detta ska hända, om man har lösningar till att öka kapaciteten. Onekligen gör ju dom någonting för att få rätsida på problemen, eller hur?

Personligen bryr jag mig inte om servrarna kommer upp efter en dag eller så men om man säger såhär: Jag skulle blivit mycket nöjd över en produkt som jag betalar för om detta inte hade uppstått.

Medlem

Whoa! ny bild när man valt char och ska in i spelet

Och så möts man av att servern ska restartas om 5 min =/

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Varför skyller alla på blizzard? Är det nåt fel på patchen? Installeras den inte ok? Nej enda problemet är att alla och deras mormor försöker logga in så fort servrarna kommer upp och därmed krashar servern, och de som inte kommer in försöker logga in på forumen för att whina som alla andra muppar här. Och därmed krashar forumen. Samma sak varenda patch men endå gör alla exakt samma sak och klagar på blizzard.

Fatta, det är ingen mening att försöka logga in på patchdagar, vänta till sent på kvällen samma dag om man nu måste logga in, men ännu bättre att vänta till dagen efter, då hinner man också med lite tur få tag i lite nya addons som garanterat kommer krävas.

Och vad ska dem göra då dem garanterat vet att detta skulle hända, det är ju inte så att dem kan köpa in dubbelt så många servers bara för att alla vill logga in i dag, då det bevisligen inte finns behov av dem vid vanlig belastning. Så ni kanske ska lära er att tänka ett steg längre än "wuaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag kan inte spela *snyft* blizzard är så jävla kassa wuaaaaaaaaah"

Och nej jag är inte Blizzard fanboi, tycker inte att WoW är ett särskilt bra MMO, men folk behöver ta en reality check ibland verkar det som

Fan i helvete men jag måste fan ta och hålla med dig. Och alla ni som klagar på blizzard eller säger saker som "dom kunde väll ha väntat en vecka" Jag hatar er allihop!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Dom kanske borde testa en "alla eller ingen" princip när det gäller uppstart av servarna, dvs, vänta med att starta dom servarna som är klara tills _alla_ är klara.
Om nu överbelastning är ett stort problem..

Dem försöker nog starta så många servrar dem kan men det spelar inte så stor roll, trycket just efter en patch är för stort. Servrarna är inte byggda för att stöda detta, och har inget somhelst behov att att stöda detta. Då den normala belastningen bevisligen funkar bra. Enda gången detta händer i så här stor omfattning är just efter en patch är "alla" försöker logga in.

Som Notumforce sa tidigare och som jag sagt vid tidigare patchar. Strunta att försöka logga in på patch dagen det kommer til 99% inte att funka och skulle du komma in kan du räkna med massiv lagg. Just för att resten inte har förstått detta. Så gå och spela lite plocke'pinn och vänta till i morgon...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skönt att nån håller med mig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Varför skyller alla på blizzard? Är det nåt fel på patchen? Installeras den inte ok? Nej enda problemet är att alla och deras mormor försöker logga in så fort servrarna kommer upp och därmed krashar servern, och de som inte kommer in försöker logga in på forumen för att whina som alla andra muppar här. Och därmed krashar forumen. Samma sak varenda patch men endå gör alla exakt samma sak och klagar på blizzard.

Fatta, det är ingen mening att försöka logga in på patchdagar, vänta till sent på kvällen samma dag om man nu måste logga in, men ännu bättre att vänta till dagen efter, då hinner man också med lite tur få tag i lite nya addons som garanterat kommer krävas.

Och vad ska dem göra då dem garanterat vet att detta skulle hända, det är ju inte så att dem kan köpa in dubbelt så många servers bara för att alla vill logga in i dag, då det bevisligen inte finns behov av dem vid vanlig belastning. Så ni kanske ska lära er att tänka ett steg längre än "wuaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag kan inte spela *snyft* blizzard är så jävla kassa wuaaaaaaaaah"

Och nej jag är inte Blizzard fanboi, tycker inte att WoW är ett särskilt bra MMO, men folk behöver ta en reality check ibland verkar det som

1. En fett hög med servrar har inte ens kommit online än och har där med inte ens haft möjligheten att bli överbelastade.

2. Det skulle fan inte vara allt för svårt att styra så inga nya karaktärer kan startas och har en timer mellan varje person som loggar in så det DU beskriver som orsaken inte skulle kunna ske.

3. De borde ha tillräckligt med erfarenhet av patchande att fixa ett system enligt punkt 1 & 2 om det verkligen var problemet.

NEJ. Det är blizzards IT kompetens som är problemet.

Medlem
Skrivet av Eruku:
Skrivet av Wardancer:

Varför skyller alla på blizzard? Är det nåt fel på patchen? Installeras den inte ok? Nej enda problemet är att alla och deras mormor försöker logga in så fort servrarna kommer upp och därmed krashar servern, och de som inte kommer in försöker logga in på forumen för att whina som alla andra muppar här. Och därmed krashar forumen. Samma sak varenda patch men endå gör alla exakt samma sak och klagar på blizzard.

Fatta, det är ingen mening att försöka logga in på patchdagar, vänta till sent på kvällen samma dag om man nu måste logga in, men ännu bättre att vänta till dagen efter, då hinner man också med lite tur få tag i lite nya addons som garanterat kommer krävas.

Och vad ska dem göra då dem garanterat vet att detta skulle hända, det är ju inte så att dem kan köpa in dubbelt så många serve

rs bara för att alla vill logga in i dag, då det bevisligen inte finns behov av dem vid vanlig belastning. Så ni kanske ska lära er att tänka ett steg längre än "wuaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag kan inte spela *snyft* blizzard är så jävla kassa wuaaaaaaaaah"

Och nej jag är inte Blizzard fanboi, tycker inte att WoW är ett särskilt bra MMO, men folk behöver ta en reality check ibland verkar det som

1. En fett hög med servrar har inte ens kommit online än och har där med inte ens haft möjligheten att bli överbelastade.

2. Det skulle fan inte vara allt för svårt att styra så inga nya karaktärer kan startas och har en timer mellan varje person som loggar in så det DU beskriver som orsaken inte skulle kunna ske.

3. De borde ha tillräckligt med erfarenhet av patchande att fixa ett system enligt punkt 1 & 2 om det verkligen var problemet.

NEJ. Det är blizzards IT kompetens som är problemet.

Oj, men varför skickar du inte in denna lista till Blizzard då så att dom vet hur dom skall göra vid nästa patch. Herregud, är var det inte svårare än så här?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Eruku:
Skrivet av Wardancer:

Varför skyller alla på blizzard? Är det nåt fel på patchen? Installeras den inte ok? Nej enda problemet är att alla och deras mormor försöker logga in så fort servrarna kommer upp och därmed krashar servern, och de som inte kommer in försöker logga in på forumen för att whina som alla andra muppar här. Och därmed krashar forumen. Samma sak varenda patch men endå gör alla exakt samma sak och klagar på blizzard.

Fatta, det är ingen mening att försöka logga in på patchdagar, vänta till sent på kvällen samma dag om man nu måste logga in, men ännu bättre att vänta till dagen efter, då hinner man också med lite tur få tag i lite nya addons som garanterat kommer krävas.

Och vad ska dem göra då dem garanterat vet att detta skulle hända, det är ju inte så att dem kan köpa in dubbelt så många serve

rs bara för att alla vill logga in i dag, då det bevisligen inte finns behov av dem vid vanlig belastning. Så ni kanske ska lära er att tänka ett steg längre än "wuaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag kan inte spela *snyft* blizzard är så jävla kassa wuaaaaaaaaah"

Och nej jag är inte Blizzard fanboi, tycker inte att WoW är ett särskilt bra MMO, men folk behöver ta en reality check ibland verkar det som

1. En fett hög med servrar har inte ens kommit online än och har där med inte ens haft möjligheten att bli överbelastade.

2. Det skulle fan inte vara allt för svårt att styra så inga nya karaktärer kan startas och har en timer mellan varje person som loggar in så det DU beskriver som orsaken inte skulle kunna ske.

3. De borde ha tillräckligt med erfarenhet av patchande att fixa ett system enligt punkt 1 & 2 om det verkligen var problemet.

NEJ. Det är blizzards IT kompetens som är problemet.

Oj, men varför skickar du inte in denna lista till Blizzard då så att dom vet hur dom skall göra vid nästa patch. Herregud, är var det inte svårare än så här?

Jag säger inte att jag själv skulle kunna fixa allt. Skjuter bara hål i Wardancers töntigt påstående att det skulle vara KUNDENS fel att Blizzards tjänst inte fungerar som den ska.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

synd att jag är fattig och har inte råd med wow -_-

Var glad för det.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Eruku du skjuter inte hål på nått av wardancers påståenden.

Att överdimensionera serverparken bara för att alla ska komma in samtidigt enbart vid patch day fastän det inte är nödvändigt är ju bara korkat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Eruku du skjuter inte hål på nått av wardancers påståenden.

Att överdimensionera serverparken bara för att alla ska komma in samtidigt enbart vid patch day fastän det inte är nödvändigt är ju bara korkat.

Man betalar för att få spela, oavsett dag.

Det är som att säga att man inte ska öka uppvärmningen i hus när det är kallt ute.

Det gäller att möta med efterfrågan.

Medlem

Proppen...Precis så är det.
Det här är ju löjligt att det ska strula så f-bannat...24 tim har gått å det funkar fortfarande inte på många servrar.
Verkar inte riktigt genomtänkt/testat ordentligt.

Skrivet av Proppen:
Skrivet av Notumforce:

Eruku du skjuter inte hål på nått av wardancers påståenden.

Att överdimensionera serverparken bara för att alla ska komma in samtidigt enbart vid patch day fastän det inte är nödvändigt är ju bara korkat.

Man betalar för att få spela, oavsett dag.

Det är som att säga att man inte ska öka uppvärmningen i hus när det är kallt ute.

Det gäller att möta med efterfrågan.

Eller som att skicka rehab räkningen till Blizzard för att du spelat för mycket..........:evil: dumma Blizzard uuuuuaaaaaahh ni har förstört mitt liv :snyft:


signatur
Medlem

Pinsamt å läsa om sånna som "dofilusåkaffe" som inte har nått bättre för sig än att klanka på vad andra skriver.

Och om du tror dig ha någon form av humor så ska du nog tänka om för att inte prata om logik.

Skrivet av [FADER:

"]Pinsamt å läsa om sånna som "dofilusåkaffe" som inte har nått bättre för sig än att klanka på vad andra skriver.

Och om du tror dig ha någon form av humor så ska du nog tänka om för att inte prata om logik.

????Hur mår du? Logik? Och vem *** sade något om humor?!

Som någon sade innan läs innan du "postar"!

lol! nvm


signatur
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Eruku du skjuter inte hål på nått av wardancers påståenden.

Att överdimensionera serverparken bara för att alla ska komma in samtidigt enbart vid patch day fastän det inte är nödvändigt är ju bara korkat.

Min poäng är att så snabbt man har ett system med autentikering kan man styra så att en server inte behöver överbelastas. Varför blizzard inte gjort det står mellan tre val, 1. De har inte nog med kompetens, 2. De bryr sig inte om kunden, 3. De är snåla.

Jag tror på val nr. 1 där. Visst har de kompetens att utveckla spel men de kan uppenbarligen inte drifthålla sakerna korrekt.

Medlem

Till proppen.

Sant man betalar för varje dag till och med 24/7 så om man inte har problem med att man betalar för nått även när man inte spelar så ser jag inte nåra problem med att betala för en dag nåra ggr per år då en patch släpps.

Sen är jag extremt skeptisk att tekniken finns för att göra wow patch daty så mycket smidigare med den mängd spelare som faktiskt försöker logga på och hammrar dessutom servrarna konstant.

wow är ju unikt med så många aktiva spelare och det är inte omöjligt att om ett annat mmo kommer upp i den mängden i framtiden så kanske man har hittat alternativa sätt att införa patch day..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Wardancer hahah du är fan en fläsk noob du. usch du borde inte ha dator.


signatur

No weakness

123
Skriv svar