Microsoft: "Tio miljoner Xbox 360 innan årets slut"

Robot
Microsoft: "Tio miljoner Xbox 360 innan årets slut"
Medlem
Microsoft: "Tio miljoner Xbox 360 innan årets slut"

Jag tror iaf mycket mer på Xbox360'n, än på PS3'an. Sen har jag iofs inte varit något PS-fan överhuvudtaget, och gillade Xboxen skarpt.


signatur
Medlem

finns det något att se fram emot förutom gears of war som har kommit ?
alltså någon stor titel ?

Medlem

jag hade förbeställt en PS3 men nu med gears of war som ser ut att vara det första med "next gen" grafiken i spelet till 360 som varit ute ett år gör en nu iaf lite mer intresserad, nästa Halo bör blir bra.

Det enda som tar emot för mig att faktiskt gå köpa den är att xboxen 360 låter mer än både den stationära datorn, projektorn & PS2 igång samtidigt, sammanlagt.
När jag var hos en polare som hade den igång trodde jag först att han spolade tillbaka ett VHS band i videospelaren.
De borde släppa en reviderad version utan dammsugarljudet.

Skrivet av landy:

finns det något att se fram emot förutom gears of war som har kommit ?
alltså någon stor titel ?

Assasins creed?

Medlem
Skrivet av landy:

finns det något att se fram emot förutom gears of war som har kommit ?
alltså någon stor titel ?

Lost Planet, Halo 3, Mass Effect, Assassins Creed, Fabel 2 och många andra som jag inte kommer på just nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Halo3 fabel2, fortsättning på gears of war, resident evil 5, GTA 4, MASSVIS.
Man behöver inte ens köpa en ps3a. fatta vad mycket gott man går miste om.

Medlem

Dem får 10.000.001 garanterat, då efter året. För då ska jao köpa en

Medlem

Undra om de hinner att få 10 miljoner sålda ex. De har väl sålt något på 8miljoner tror jag. Borde ha blivit en rejäl ökning iallafall när gears of war har släppts. själv tänker jag köpa en vid jul :D.

Medlem

Det ända som är "Next Gen" i "Gears of war" är grafiken.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av landy:

finns det något att se fram emot förutom gears of war som har kommit ?
alltså någon stor titel ?

Assasins creed?

Assasin's Creed är inget exklusivt till 360n, fast visst är det väl något man kan vänta på för det, det är bara det att jag inte anser att det är någon speciell anledning till att köpa 360n som Gow är t.ex. Men ironiskt nog så va det de till PS3an från början

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det ända som är "Next Gen" i "Gears of war" är grafiken.

^-- True, samma som med alla spel som kommer komma i fortsättning till 360 och ps3an. Det är bara Wii som är next gen i gameplay i min mening.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av landy:

finns det något att se fram emot förutom gears of war som har kommit ?
alltså någon stor titel ?

Assasins creed?

Assasin's Creed är inget exklusivt till 360n, fast visst är det väl något man kan vänta på för det, det är bara det att jag inte anser att det är någon speciell anledning till att köpa 360n som Gow är t.ex. Men ironiskt nog så va det de till PS3an från början

Lost planet, Mass effect och lost odyssey är ett antal anledning till att köpa 360 finns nog ett antal mer men det känns onödigt med name dropping bara för att.

Ps3an har endast en titel som jag är intresserad av just nu och det är Shirokishi Monogatari, finns INGEN annan titel som rättfärdigar att betala 600 0 kr för en ps3a just nu. Please säg inte Final fantasy, det har inte kommit ett "bra" FF sen 8an.

p.s också lite roligt är att releasen av ps3an och Wii gjorde att 360 sålde mer under dom två veckorna än veckorna innan, inte mindre hehe

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det ända som är "Next Gen" i "Gears of war" är grafiken.

Och din poäng är...?

Det är det som menas med next-gen mer eller mindre. HDTV, snyggt som attan.

Medlem
Citat:

Ps3an har endast en titel som jag är intresserad av just nu och det är Shirokishi Monogatari, finns INGEN annan titel som rättfärdigar att betala 600 0 kr för en ps3a just nu. Please säg inte Final fantasy, det har inte kommit ett "bra" FF sen 8an.

p.s också lite roligt är att releasen av ps3an och Wii gjorde att 360 sålde mer under dom två veckorna än veckorna innan, inte mindre hehe

Du spelade alltså inte FF9 eller FF12? För båda dom slår FF8 med hästlängder

Men jag håller med dig om att White Knight ser ohyggligt snuskigt bra ut.

Medlem

xbox360 verkar ju vara jobbigt högjud iaff :\ tillome externagget låter

ps3 är VÄLDIGT tyst har jag oxo hört (plus ingen strömklump)
så ps3 blire.. om man nu köper nått.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Assasin's Creed är inget exklusivt till 360n, fast visst är det väl något man kan vänta på för det, det är bara det att jag inte anser att det är någon speciell anledning till att köpa 360n som Gow är t.ex. Men ironiskt nog så va det de till PS3an från början

Det var till Xbox 360 de visade upp det först, under namnet Project Assassin under X05-mässan. De hade nog planerat in att det skulle bli multiformat redan under de första stadierna.

Skrivet av Wikipedia:

First shown as Project Assassin at Microsoft's X05 event, at the E3 2006 trade show, it was officially announced for the PS3, expected to be released in the first quarter of 2007 under the name "Assassin's Creed".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Wristwatch:
Citat:

Ps3an har endast en titel som jag är intresserad av just nu och det är Shirokishi Monogatari, finns INGEN annan titel som rättfärdigar att betala 600 0 kr för en ps3a just nu. Please säg inte Final fantasy, det har inte kommit ett "bra" FF sen 8an.

p.s också lite roligt är att releasen av ps3an och Wii gjorde att 360 sålde mer under dom två veckorna än veckorna innan, inte mindre hehe

Du spelade alltså inte FF9 eller FF12? För båda dom slår FF8 med hästlängder

Men jag håller med dig om att White Knight ser ohyggligt snuskigt bra ut.

alltså, jag äger dom, alla utan online och x-2.. men klarade aldrig att köra igenom dom tackvare deras tråkigt story, men smaken är ju delad så.

Medlem

låt folk lägga ut 6.500 för sin älskade ps3a så dom får sin bluray,
xbox 360 s nya hd dvd gör ju så att det får plats mer shit än på bluray ju,

verkar som microsofts hd dvd släppts i usa, eller kommer nu den 22 december i usa
http://www.amazon.com/Xbox-360-HD-DVD-Player/dp/B000JHO4L0/sr...

Medlem

^-- Den har redan släppts, har sett massor som köpt den O.o

Medlem
Skrivet av Knirk:

låt folk lägga ut 6.500 för sin älskade ps3a så dom får sin bluray,
xbox 360 s nya hd dvd gör ju så att det får plats mer shit än på bluray ju,

verkar som microsofts hd dvd släppts i usa, eller kommer nu den 22 december i usa
http://www.amazon.com/Xbox-360-HD-DVD-Player/dp/B000JHO4L0/sr...

För det första så kommer det inte komma några spel alls på hddvd till 360.

För det andra så rymmer en hddvd 15gb singellayer. En blu-ray rymmer 25gb singellayer.

Ta reda på fakta innan du skriver nåt som inte stämmer. Eller hadde du tat reda på fakta så hadde du inte skrivigt fel till att börja med.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

^-- DU vet själv att sony lägger ganska stor vikt vid att ps3an är just en Bluray spelare, inte som en konsoll som använder blu-ray till spel?

Sen är ju HD-DVD ett alternativ till 360, och inte en dyr nödvändighet. Men att man måste lägga in spel på sin hård disk för att inte få framedrops när man spelar direkt från blu-ray kanske visar att den inte funkar så bra som spelmedia.

Medlem

Kul med folk som skriver massa saker utan att ta reda på enkel fakta...

Som sagt så kommer inte utvecklarna till 360:n använda hd-dvd skivor just pga av att det är ett tillbehör vilket inte kan garantera att alla användare har det. Likadant med hårddisken så kan de inte utgå från att alla 360:s har en sådan och därmed kan de inte optimera spelen för användning mot en hårddisk heller.

Men att de lyckas sälja 10miljoner 360:s innan årskiftet är ett bra försprång helt klart. Jag har dock inte läst om de menar 10 miljoner enheter levererade till återförsäljare eller "sålda" konsoller.

Inaktiv

Ett spel jag väntar på är Blue Dragon, samma team som gjorde Chrono Trigger. Fick 37/40 av japans största speltidning.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- DU vet själv att sony lägger ganska stor vikt vid att ps3an är just en Bluray spelare, inte som en konsoll som använder blu-ray till spel?

Sen är ju HD-DVD ett alternativ till 360, och inte en dyr nödvändighet. Men att man måste lägga in spel på sin hård disk för att inte få framedrops när man spelar direkt från blu-ray kanske visar att den inte funkar så bra som spelmedia.

Fast det stämmer ju inte. Det som blir bättre om man installerar spelen är ju laddningstiderna. Utan installation är dom la ungefär som till 360.

Dessutom, om man köper en hd-dvd till sin 360 så ligger man ju uppe i samma prisnivå som PS3, och då saknar ju 360 w-lan (som bara det kostar 800 spänn).

Man får vad man betalar för helt enkelt.

Lite kul förövrigt att alla som säger att dvd räcker gott och väl även för nextgen spel redan är motbevisade då Blue Dragon använder sig utav 3 dvd skivor.
Unreal 2007 skulle la ta 20gb?

Medlem

Hmm... Är inte Microsoft lite väl optimistiska? Kollat en del på NexGenWars.com's siffror över försäljning senaste tiden (jämförelse mellan 360, PS3 och Wii's säljsiffror är väl kul?) och de har legat stadigt på 7 miljoner en tid. Visst, folk som ledsnar på att vänta på PS3 kanske väljer 360 istället, julhandlen startar nu också så det kan påverka en del men vi pratar ändå om över 2 miljoner enheter på en månad?

NexGenWars.com

Nintendo siktar på 4 miljoner enheter sålda vilket kanske ser ut att vara långt borta nu men då har den inte släppts i Europa eller Japan ännu. X360 har funnits ute ett år så de flesta köparna borde redan skaffat den.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av Latex:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- DU vet själv att sony lägger ganska stor vikt vid att ps3an är just en Bluray spelare, inte som en konsoll som använder blu-ray till spel?

Sen är ju HD-DVD ett alternativ till 360, och inte en dyr nödvändighet. Men att man måste lägga in spel på sin hård disk för att inte få framedrops när man spelar direkt från blu-ray kanske visar att den inte funkar så bra som spelmedia.

Fast det stämmer ju inte. Det som blir bättre om man installerar spelen är ju laddningstiderna. Utan installation är dom la ungefär som till 360.

Dessutom, om man köper en hd-dvd till sin 360 så ligger man ju uppe i samma prisnivå som PS3, och då saknar ju 360 w-lan (som bara det kostar 800 spänn).

Man får vad man betalar för helt enkelt.

Lite kul förövrigt att alla som säger att dvd räcker gott och väl även för nextgen spel redan är motbevisade då Blue Dragon använder sig utav 3 dvd skivor.
Unreal 2007 skulle la ta 20gb?

^-- Det är inte bara laddningstiderna som blir bättre, och mycket CGI är inte next gen som i Blue dragons fall. Gears är mer next gen än något som kommer på länge och det är en DVD. så det räcker gott och väl. Repeat mycket CGI är inte next gen

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Hmm... Är inte Microsoft lite väl optimistiska? Kollat en del på

Vill minnas att dom gjorde ett utalande för några/någon vecka sedan och påstod att "för oss är skepade och sålda samma sak". Med andra ord så kommer dom att skryta bara dom får skeppat 10 miljoner enheter (vilket dom teoretiskt sett borde ha kunnat göra dag 1).
Sony är lika kassa och kör på antalet skeppade enheter dom med.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Latex:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- DU vet själv att sony lägger ganska stor vikt vid att ps3an är just en Bluray spelare, inte som en konsoll som använder blu-ray till spel?

Sen är ju HD-DVD ett alternativ till 360, och inte en dyr nödvändighet. Men att man måste lägga in spel på sin hård disk för att inte få framedrops när man spelar direkt från blu-ray kanske visar att den inte funkar så bra som spelmedia.

Fast det stämmer ju inte. Det som blir bättre om man installerar spelen är ju laddningstiderna. Utan installation är dom la ungefär som till 360.

Dessutom, om man köper en hd-dvd till sin 360 så ligger man ju uppe i samma prisnivå som PS3, och då saknar ju 360 w-lan (som bara det kostar 800 spänn).

Man får vad man betalar för helt enkelt.

Lite kul förövrigt att alla som säger att dvd räcker gott och väl även för nextgen spel redan är motbevisade då Blue Dragon använder sig utav 3 dvd skivor.
Unreal 2007 skulle la ta 20gb?

^-- Det är inte bara laddningstiderna som blir bättre, och mycket CGI är inte next gen som i Blue dragons fall. Gears är mer next gen än något som kommer på länge och det är en DVD. så det räcker gott och väl. Repeat mycket CGI är inte next gen

Källa på att det inte bara är laddningstiderna som blir bättre?

Visst, Blue Dragon är la väldigt mycket förrenderat, men om jag får gissa så är det inte mycket förrenderade grejer i UT 2007.

Medlem

^-- Kolla random ps3 forum med folk som inte är fanboys så hittar du säkert nåt, orkar inte leta upp det igen. Tror hellre på folk som skrivit hur dom upplevt det än sony som påstår.

Var har du fått tag på siffran 20 gig från? link tack!!! men skämten åt sidan så låter 20 gig väldigt väldigt mycket. Men säkert sant.

12
Skriv svar