Call of Duty 4 redan på gång med nytt tema?

Medlem

De borde lägga handlingen i nåt fiktivt krig på 80-talet eller typ 50-talet. WW2 är uttjatat, likaså modern tid och framtiden. Visserligen är "framtiden" ett ganska brett begrepp, men ni fattar


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Qrush:

Tommy, typ.. Därför är Vietnam lite mera intressant. Tät jungel, gulingar som blir offer för den fina kniven man ska ha isåfall.

Lol vietnam mer intressant snarare ww1
isf ere något som är ointressant ere den täta
jungeln där litterärt talat USA vart äegda totalt.

Moralen så jävla långt det går att få den så
mkt smisk fick dem i Vietnamsernas hemma teräng.

öö det dog så ofantligt många mer VC än amerikanska trupper.. så -ägda- blev dom väl inte riktigt?

Skrivet av bastard:

Call of Duty 4: The Neverending Story...

COD4 får gärna vara WW2 för mig. Men varför inte porträttera den tyska sidan för en gång skull, eller varför inte den japanska?

Exakt min tanke, skulle vara "awesome" att strida för "ze reich" för en gångs skull. Även om man förlorar kriget i slutet så skulle det vara gött.
Tänk er själva på östfronten: du sitter i en skyttegrop och helt plötsligt "spelar" Stalinorglar över ditt frontavsnitt, följt utav hurrarop från anstormande rödarmister som du och dina kamrater bara mejar ner......:drool: kötta kötta :heart:!


signatur
Skrivet av Struggle:

Spela vietcong då?

lol underbar kommentar


signatur
Inaktiv
Skrivet av bastard:

Call of Duty 4: The Neverending Story...

COD4 får gärna vara WW2 för mig. Men varför inte porträttera den tyska sidan för en gång skull, eller varför inte den japanska?

Dom vågar inte på grund av påtryckningar utifrån.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av bastard:

Call of Duty 4: The Neverending Story...

COD4 får gärna vara WW2 för mig. Men varför inte porträttera den tyska sidan för en gång skull, eller varför inte den japanska?

Dom vågar inte på grund av påtryckningar utifrån.

...vilket är fantastiskt löjligt - man måste inte vara badguy bara för att man spelar tysk/japansk. Wermacht bestod fan inte bara av en bunte nazister.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Vietnam snäääla

Inaktiv

tror ej att det blir som vietnam istället mer som bf2

Medlem

WW2 eller Vietnam, annars får det vara... allt modernt crap har vi tillräckligt av, medans WW2 får man aldrig nog av

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Qrush:

Tommy, typ.. Därför är Vietnam lite mera intressant. Tät jungel, gulingar som blir offer för den fina kniven man ska ha isåfall.

Lol vietnam mer intressant snarare ww1
isf ere något som är ointressant ere den täta
jungeln där litterärt talat USA vart äegda totalt.

Moralen så jävla långt det går att få den så
mkt smisk fick dem i Vietnamsernas hemma teräng.

öö det dog så ofantligt många mer VC än amerikanska trupper.. så -ägda- blev dom väl inte riktigt?

Det dog många mer VC än amerikaner jo.

Kan tillägga att 14% av Vietnams befolkning dog..

Medlem

Byt gärna krig, men inte vietnam. Vitenam är ett intressant krig, men knappast kul att spela. I mitt tycke.

Inaktiv

Ni vet väl också att ww2 delvis utspelades i stilla havet .

Hitills är det ett fruktansvärt outforskat frontavsnitt i ww2-shooters genren. Ett enda exemplet är den någolunda misslyckade "Pacific assualt". Varför inte låta COD4 utspela sig där. Iwo Jima, Okinawa, Guadalcanal, Fillipinerna , Burma någon?

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Ni vet väl också att ww2 delvis utspelades i stilla havet .

Hitills är det ett fruktansvärt outforskat frontavsnitt i ww2-shooters genren. Ett enda exemplet är den någolunda misslyckade "Pacific assualt". Varför inte låta COD4 utspela sig där. Iwo Jima, Okinawa, Guadalcanal, Fillipinerna , Burma någon?

Det finns faktiskt rätt många fps som utspelar sig i stilla havet - och det var inte bara DELVIS kriget utspelade sig där ju
Men samtliga av spelet som utspelar sig i stilla havet har varit riktigt dåliga. Själv känner jag mig mer hemma på slagfälten Europa/Soviet/Nord Afrika/Mellan Östern/Bornholm


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Call of Duty 4... ja, alla hitintills har ju funkat klockrent. Synd att de skall gå ifrån ww2-temat dock jag har lite svårt att se CoD i nutida eller framtidsmiljö... känns inte riktigt rätt... spelstilen man har i CoD är för långsam på något vis...

WW1 kunde bli intressant dock.

Vietnamn blir inte bra i spel. Det har vi otaliga exempel på.

Håll kvar vid ww2 med introducera lite nya vapen, miljöer, ragdoll, fysik och spelsätt... Nytt är inte alltid bättre liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Lite som Medal Of Honor Airborn verkar göra då med andra ord?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

hoppas hoppas hoppas att det kommer till pc! Blev så jä*la sur när jag fick reda på att Cod3 skule bara komma ut till konsoll!

Inaktiv

Samma här. Trode det skulle komma till PC men det vart endast till Konsoll


signatur

No weakness

Flakmonkey

Enligt ryktet så kommer det till PC... men inte fått någon bekräftelse ännu

Medlem

Men dom höll väl på med en annan ww2 cod till pc också?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Struggle:

Spela vietcong då?

Det spelet är så grymt ooptimerat. Dock VAR det väldigt kul när det kom, ingen spelar det online längre. Iallafall inte många. :/

Medlem

Tycker inte call of duty spelen är särkilt bra överhuvudtaget! t.ex när du reser dej upp från ditt skydd av nått slag så har du typ 1-2 sekunder innan alla fiender vänder sej mot dej och skjuter en! Och sen att du sitter vid ett automatvapen t.ex och ska försvara ett ställe så kommer det 10 fiender och när dom är nermejjade så kommer det 10 till o.s.v jag menar vilken känsla ger det?:s sen att det inte var fysik på saker och ting i 2:an det störde mej lite:p


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Qrush:

Tommy, typ.. Därför är Vietnam lite mera intressant. Tät jungel, gulingar som blir offer för den fina kniven man ska ha isåfall.

Lol vietnam mer intressant snarare ww1
isf ere något som är ointressant ere den täta
jungeln där litterärt talat USA vart äegda totalt.

Moralen så jävla långt det går att få den så
mkt smisk fick dem i Vietnamsernas hemma teräng.

öö det dog så ofantligt många mer VC än amerikanska trupper.. så -ägda- blev dom väl inte riktigt?

Det beror på såvida hur du tänker.
Vietnamesernas moral och fightning styra
bara stärktes mer och mer varje dag.

Sen slogs dem på hemma terräng och ägde
egenligen USA och Frankrike totalt.

Lilla du kanske inte ska ränka döds offer här
utan vem som slaktade vem?

Hade jag fått välja hade jag hellre vart vietnames
än USA trupp i den jävla konflikten som tusen
tals dog för ingenting precis som i IRAQ.

Sen att någon viss typ av krig skulle vara uttjatat
är väl fel o säga eftersom det finns total miljoner
slag som tog plats i tex ww2.

Varför inte ta lite nya slag och kanske från
ett tysk perspektiv det skulle säkert slå igenom
stort bara att Game Devsen inte fattar det.

Medlem

...sen får man inte glömma att usa är duktiga på att dölja sin statestik som typ nu i irak kriget så räknas inte dom döda som inte dött i strid. Blir du skadad i strid och sen dör senare på kirurgbordet så räknas du inte i statestiken...och sen ska man inte iheller glömma alla skadade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

...sen får man inte glömma att usa är duktiga på att dölja sin statestik som typ nu i irak kriget så räknas inte dom döda som inte dött i strid. Blir du skadad i strid och sen dör senare på kirurgbordet så räknas du inte i statestiken...och sen ska man inte iheller glömma alla skadade

Exakt håller helt med.
Rekommenderar lite mer Dokumentärer
för er som tror vietnam kriget var något
lyckat för Usa...

Medlem

Uj...skrämmande att någon faktiskt håller med mig! <gör ett kryss i taket!>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ericzeppe52:

Ni vet väl också att ww2 delvis utspelades i stilla havet .

Hitills är det ett fruktansvärt outforskat frontavsnitt i ww2-shooters genren. Ett enda exemplet är den någolunda misslyckade "Pacific assualt". Varför inte låta COD4 utspela sig där. Iwo Jima, Okinawa, Guadalcanal, Fillipinerna , Burma någon?

Förslår att du kollar upp "Deadly Dozen : Pacific Theater ". Ett Squad spel som FPS i jungel etc med rätt snygg grafik med tanke på att det har något år eller två (eller tre, fyra ) på nacken!


signatur
12
Skriv svar