Natural Selection 2 blir fristående
HYYYSTERIIIIIIIIII!!!! Spelet LEVER! Tvivlade starkt på deras soduko grej skulle komma nånstans för att finansiera spelet, verkar som de hittat något i alla fall
Må det kosta, spelet e för jädra bra för att iaf jag ska hindras pga det.
Blev lite förvirrad av att det heter 2.0 då de är inne på 3.0 , hade varit lite enklare att bara säga 2.
Mins fortfarande första gången man som liten sketen marine tillsammans med 3 andra smög runt i en korridor och plötsligt ser en Onos komma dundrandes och totalt mosa alla 4. Total panik
Eller när man på en bana med dörr/airlock precis vid marines bas där dem var tvunga att gå in och sen vänta medans hela saken snurrade ett halft varv. Brukade ta en skulk med suicide bomben och cloak. Smyga in och sitta i taket och vänta på att 2+ marines gick in för att ta sig igenom. *chuckle* boom.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Jag kommer inte ihåg vem som siade om det men med dagens grafik är det svårt för moddare utan finansiellt stöd att klämma ur sig en produkt som mäter sig med producerade spel. Det krävs helt enkelt för mycket.
Aldrig spelat Natural Selection, ska definitivt pröva det när det kommer nu.
Piiinsamt FZ! Version 2.0 kom ut för över tre år sedan.
Lika bra att de tar betalt för det planerade och eventuella NS2. Flayra har jobbat gratis och levt på allmosor från fansen allt för länge. När de säljer genom Steam hoppas jag det mesta av intäkterna går direkt till utvecklarna.
Versionscirkusn är fixat... en trött skribent kan ju inte se skillnad om det inte är ett kolon och undernamn efter... typ Natural Selection 2: It Came From Outer Space and Ate Me
Spelkänsla och fysik > Grafik!
NS1 var galet skoj en sväng, commandergrejen och att blanda RTS/FPS var de väl först med också. Vilket Savage 1 fort anammade. Kul spelsätt, hoppas det blir en community och en klanscen kring det nu bara.
Jo det finns ju inte i närheten lika många moddar nu förtiden då det helt enkelt krävs för mycket för att det ska bli "bra". Folk tror att moddar ska vara lika bra eller bättre än fullfjädrade nya spel, och att dem ska släppas typ 1 månad efter spelet som moddas. Så många mod team jobbar röven av sig och faller bort i glömska innan dem vågar släppa ens sin första beta och spelet de moddar har innan dess tappat mycket av sin spelarbas och moddarna bara glömsbort.
Så det ser ut som moddarnas storhetstid, som hadde sin topp med Half-Life, är över.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Hoppas inte de förstör NS som de förstörde Day of Defeat: Source... Om Valve håller sina flottiga fingrar utanför och utvecklarteamet får fria händer kanske det kan bli ett bra fristående spel som Red Orchestra.
Vill ha ett Natural Selection som det var innan det blev helt "sönderbalanserat". Inte stor chans att det blir så, men hoppas kan man ju.
"Spelkänsla och fysik > Grafik!"
Igentligen höll NS en hög standard inom HL1 moddarna när det gäller ögongodis.
"Vill ha ett Natural Selection som det var innan det blev helt "sönderbalanserat". Inte stor chans att det blir så, men hoppas kan man ju."
Om jag inte minns fel så ska de försöka gå tillbaka till "rötterna", då det var långa mer episka strider. Istället för att en marine eller skulk dödar den ene under 2-3 sec (eller kortare) så ska det vara något längre strider.
Lustigt att folk tror att bara för att man distributerar sitt spel via steam så har valve något att säga till om på själva spelet.
Red Orchestra är ju också distribuerat via Steam, eller hur? Där hade Valve inte en suck att säga till om, och det blev ett grymt spel som hade allt det som var bra i modden.
Om du vet säkert huruvida Valve är inblandat i NS2 eller inte får du gärna upplysa oss om det med källa.
Annars så tänker jag passa på att spy galla på Valve så länge det finns en chans att klantarslena som förstörde min favoritmod Day of Defeat får någon talan när det gäller utformningen av NS2.