Pc-demo - Need for Speed: Carbon

Medlem

Ja och det är tack vare sådana som dig "Kexan" att EA kan fortsätta massproducera skitspel. Var ser du potential i detta spelet ? Ingen här har sagt nåt om att det avsaknar realism. Men med demot bevisar de ju igen att de gör 0 framsteg i sin spelutveckling. Grafiken e nasty. Nu ännu mer -->DÅLIGA<-- ljuseffekter än tidigare spel (Om möjligt?). Det har ju förr dragits paralleler till olika droger. Jag spela gärna NFSU & NFSU2 och de kan man knappast kalla simulering. Men körkänslan i detta spelet va ju helt ointressant påminner inte ens om en bil. Och ljudet va nu också skit. Det är ju något NFSU & NFSU2 ska ha creds för, ljudet ja. Nu är tillomed det skit.

"Dom andra delarna har dock precis den känslan som gjort alla nfs spel så jäkla roliga, glad körglädje, lagom med riktighet och och realism."

Där finns ju INGEN riktighet eller realism. Det är ju bara FEL, FEL & FEL. Fast va ska man begära när man har en utvecklingstid på ett år. Skandal. Fullpris kommer de ta för det också )¤)%()(%)?(%??(

Bt
Medlem
Skrivet av hansen:

Laddade ner demot.
Och jag måste hålla med aesdana
"Dålig körkänsla, spelet sög"
Och jag lägger till; Bland det sämsta EA någonsin har gjort, detta är verkligen _INTE_ back to the basics.

Bah!!

Önskar att jag hade läst kommentarerna innan jag installerade detta.

Most Wanted var t.om bättre än detta skitet.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Jag får hålla med, ren katastrof.

Inaktiv

Låter som en arla produkt om man läser kommentarerna här, shockerande nyheter O.O, hoppas det inte är polisbilar som stör en när man racar bara, eller rapp/usa college musik :#.

Inaktiv

Efter att ha läst alla poster här så var jag nästan rädd att min dator inte skulle klara av spelet över huvud taget. Men nördig som man är så petade man upp alla grafikinställningar på max och döm om min förvåning när det flöt på precis lika bra som standardinställningarna. Måste vara något fel på min dator, för EA har ju inte optimerat spelet alls.

Känslan i spelet var faktiskt bättre än det senaste NFS spelet (Most Wanted 2), sen har ju drifting letat sig tillbaka i koden igen och det är ju alltid mysigt (fast just nu känns det som något fel i fysikinställningarna just i det läget, antar att det kommer vara åtgärdat i den slutliga produkten). Sen att man kan köra härliga bakhjulsdrivna muskelbilar är ju en sån bonus så bara det får mig att gilla spelet.

Grafiken sen, enligt mig väldigt snygg, fast jag hade ju något fel på min dator också.. Lite väl mycket motionblur kanske, men inte så jättemycket så det störde, kan också vara min lcd-tv som inte riktigt hänger med och gör bilden ännu suddigare. Ljus, skuggor, reflektioner, etc, funkade bra och det såg snyggt ut. Inte som de äldre NFS spelen där delar på bilar inte satt ihop, det var skarvar i gatorna och ljus som kom från ingenstans.

Rekomenderar spelet!


signatur

Core 2 Duo E6400, X1800XT @ core: 662Mhz mem: 1548Mhz, 2 x Corsair CM2X512A-6400, Asus P5W DH Deluxe

Inaktiv

ja fattar inte varför alla ogillar Most Wanted?
Tycker det är lätt det roligaste NFS spelet hittills... kanske inte trovärdig körkänsla och dyl. Men! det är roligt att spela tycker jag...
Vill man ha riktigt körkänsla kan man väll spela GT istället.

NFS handlar om att ha bra fartkänsla och röjja runt på gatorna, vilket var riktigt kul på MW.

Nu har jag inte spelat Carbon, men jag ska ta å ladda ner det när jag får tid.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Blir riktigt orolig när jag läser allas kommentarer, hoppas att det finns en liten gnutta "most wanted" i det iaf, för det var så skönt att gasa utav helvette i streetsen... Vill jag ha realism lirar jag GTR2 eller gratis spelet, va hette det nudå, äh

BTW, Laddar i 1,9 mb/sek


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Ush, fy vad kasst spel. Ska vi se vad som är dåligt:

Grafiken:
Fy för mycket bling bling för mycket motion blur. Känns som "titta vilka fina effekter vi har kommit på" typ. Mycket dåligt optimerat också. Kan köra UG2 i 1600x1200 med alla inställingar på högsta utan att det hackar, men i detta kan jag bara köra i 1024x768 med många saker avstängt och nästan inget på max. Värre än Most Wanted är det också. Är till och med fulare än UG2.

Fysiken
Ush, vem fan kom på den? För ingen som helst "känsla" av den. Bilarna känns inte som bilar alls. Läste en kommentar om Lambon för sista delen, gick något i stil med "doubledecker bus with flat tires". beskriver den ganska bra. Visst det är arkad men jag vill i alla fall att det ska på något sätt påminna om att det är en bil man kör, hade det inte varit för att man såg en bil på skärmen skulle jag aldrig trott att detta var ett bilspel.
Till driftingdelen: vad fan tänkte de när de kom på den fysiken, är banan gjord av blankis eller något? Lätt att starta en drift, men inget roligt, bilen uppför sig totalt fel.
Av alla tre klasserna var tunern det som fungerade bäst ( oväntat) och exoticen sämst.
Och att fysiken, troligtvis är kopplad till FPS:en (mycket vanligt att man gör det), är värdelöst, hade varit trevligare om den varit låst till var 10ms eller något i den stilen (fysiken uppdateras 100 ggr per sekund -> motsvarar 100 fps).

Kontrollerna:
Inga valmöjligheter alls över hur kontrollerna ska ställas in, varför? Kontrollerna fungerar dåligt med tangentbord, märks att de inte är anpassade för det. Jag har en ratt (halvtrasig MS SW FFB, G25 kommer troligtvis nästa vecka), och skulle vilja testa den i spelet, för att se om det är användbart. Sen UG1 har det i stort sett varit omöjligt att köra med ratt, till och med lättare med tangentbord. Sen när är tangentbort den bästa kontrollern för ett bilspel?!

Ljudet:
Lät bara som oljud, inte som någon motor alls. Tycker faktiskt att Live for Speed har bättre motorljud än detta spelet, (Live for Speed har mycket dåligt men otroligt exakt motorljud då det inte finns Samples, allt genereras direkt). Musiken är kass, och går inte att stänga av utan att man stänger av allt ljud.

AI:
Som vanligt är den en idiot, och totalt värdelös. Deras bilar går som på räls och gör inga misstag, och är i vissa fall, onaturligt snabba för att vara i spelet. Känns som det finns fysik som bara gäller för dem. Enda positiva är att catch-up funktionen inte är så tydlig i spelet som den varit i tidigare versioner *host*Most Wanted*host*. Ingen egentlig förbättring på denna delen sen tidigare spel.

Övrigt:
Menysystemet är värdelöst och segt som fan, passar inte alls en dator, vi har en mus låt oss använda den! Märks att det är utvecklat för en konsol. Sen UG1 har menyerna varit bland det sämsta jag använt i ett spel. Hur svårt kan det vara att göra en enkel och stilren meny egentligen? Måste det vara massa bling bling för att kunna sälja spelet eller?
Och bara natt? Varför? Jag vill faktiskt kunna se var och vad jag kör. Och samma miljö hela tiden är grymt tråkigt. Gått neråt ända sedan UG1. Vill ha varierande miljöer i alla årstiden under alla timmar på dygnet, inte bara stadsracing och närliggnade områden på natten. Och gärna vädereffekter som har en viss påverkan på bilens prestanda (köra i snö ska inte vara samma sak som att köra på torr väg).

Det positiva:
Autosculpt
Grym liten sak de fick med, äntligen kan man ändra lite på bilen själv utan att använda färdiga kit. Bra funktion som skulle kunna utvecklas lite mer. Ser att en liknande funktion skulle kunna passa i rena racing-spel, ändrar om lite hur vingar och dyl. ser ut beroende på inställning (lite vinge i inställningarna -> modellen använder lite vinge), men inget mer än vad som är rimligt för ett sådant spel.

Bilar
Valmöjligtheten, finns lite av varje, lite nytt som inte har funnits tidigare som Koenigsegg, eller Pagani Zonda. Trist att det dock finns många bilar som funnits med sen UG1. Kan förstå varför det inte finns några Ferrari med i spelet, skulle inte vilja att mitt bilmärke skulle vara med i ett sånt dåligt spel.

Betyg för demot:
3/10

2 för Autosculpt
1 för valmölligheten av bilarna samt några nya modeller.

Inget köp för min del.

Ursäktar för eventuella stavningsfel som finns i texten ovan.

Oj blev visst ganska mycket text. Ursäktar för det.


signatur

"Dont argue with an idiot, or else he will drag you down to his level and beat you with experience."

Inaktiv

Inget personligt D A, men UG 2 är ett två år gammalt spel, så att säga att du får bra prestanda i det spelet men dåligt i Carbon går inte riktigt ihop för mig. Självklart kräver Carbon mer prestanda.

Sen att det saknas menyalternativ för vissa saker skrämmer inte mig så mycket med tanke på att det är ett demo, en icke färdig produkt. Menyer och inställningar är det sista som görs i ett spel. Slår vad om att möjligheten finns i spelet att bara stänga av musiken, bara det att du kan inte göra det via en meny än.

Sen ser jag ingen anledning att klaga på att fysiken är kopplad till Frames Per Second. Varför uppdatera fysiken fortare än vad grafiken uppdateras? Enda nackdelen jag kan se är att om du har -RIKTIGT- låg fps (3-10) så kan du åka igenom delar på banan på grund utav att bilen förflyttar sig så långt innan datorn hinner med, men spelet vore inte spelbart med så låg FPS så det vore nog inte det största problemet. Eftersom man alltid använder deltatime vid uträkningar av det slaget så behöver man inte uppdatera det 100 gånger per sekund. Sen så är fysiken oftast inte kopplad direkt till FPSen, utan fysikuträkningar görs oftast en gång vid varje iteration utav gameloopen, och eftersom de flesta spel har någon sort utav fps limiter så görs fysikberäkningar oftast fler gånger per sekund än datorn ritar ut saker.


signatur

Core 2 Duo E6400, X1800XT @ core: 662Mhz mem: 1548Mhz, 2 x Corsair CM2X512A-6400, Asus P5W DH Deluxe

Medlem
Skrivet av D A:

Kontrollerna:
Inga valmöjligheter alls över hur kontrollerna ska ställas in, varför? Kontrollerna fungerar dåligt med tangentbord, märks att de inte är anpassade för det. Jag har en ratt (halvtrasig MS SW FFB, G25 kommer troligtvis nästa vecka), och skulle vilja testa den i spelet, för att se om det är användbart. Sen UG1 har det i stort sett varit omöjligt att köra med ratt, till och med lättare med tangentbord. Sen när är tangentbort den bästa kontrollern för ett bilspel?!

Starta ett spel, tryck Esc, bläddra fram till Controller menyn, ställ in.

Skrivet av D A:

AI:
Som vanligt är den en idiot, och totalt värdelös. Deras bilar går som på räls och gör inga misstag, och är i vissa fall, onaturligt snabba för att vara i spelet. Känns som det finns fysik som bara gäller för dem. Enda positiva är att catch-up funktionen inte är så tydlig i spelet som den varit i tidigare versioner *host*Most Wanted*host*. Ingen egentlig förbättring på denna delen sen tidigare spel.

Most Wanted kändes i alla fall något sånär balanserat jfm Underground 1 där gummibandseffekten var nästan överdrivet tydlig och retade gallfeber på en.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av D A:

Fy för mycket bling bling för mycket motion blur. Känns som "titta vilka fina effekter vi har kommit på" typ. Mycket dåligt optimerat också. Kan köra UG2 i 1600x1200 med alla inställingar på högsta utan att det hackar, men i detta kan jag bara köra i 1024x768 med många saker avstängt och nästan inget på max. Värre än Most Wanted är det också. Är till och med fulare än UG2.

aa precis!
Jag kunde inte ens maxa i 1280*1024:/
Ett spel vars grafikmotor som har så pass många år på nacken borde väl inte kunna knäcka min dator?
Optimeringen är ju sämst!
btw min dator står i min profil.

Medlem

Varför klagar så många på denna del utav en spelserie de redan dömt ut? Och varför ens testa demot om man ogillar Most Wanted?

Medlem

FYFAN Va dåligt det var, mycket besviken. Ser ut som leksaker alltihoppa, grafiken sög och känslan var lika med noll. KRÄK.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Autosculpt var som nån sa tidigare en lite kul funktion för de som gillar att meka, dock när jag hörde ordet Autosculpt så trodde jag man skulle få ha ännu mer frihet.. dock känns det som att halva funktionen förstörs på grund av de krångliga kameravinklarna samt kassa menyerna.. hade hellre haft en liten ruta där man såg bilen å sen runtom en massor av reglage å grejer att dra i för att ändra bilens utseende.. nu sitter man där och ser 1 sak i taget, inge överblick alls..

Inaktiv

Ojsan, verkar vara lite Uwe Boll effekter över det här demot. En skriver något dåligt och sen tävlar alla om att hitta på saker att klaga på som inte ens stämmer (Inte för att jag gillar Uwe Bolls filmer, men folk säger att det är det sämsta dom har sett utan att ens ha tittat på dom, lite roligt fenomen tycker jag).

Läst alla kommentarer och testat demot i flera timmar innan jag skriver mitt inlägg till disskutionen. Kan starta med att fråga varför alla hatar Most Wanted så mycket, det är ju betydligt mycket bättre än både Underground och Underground 2. Det bästa NFS spelet är i min mening Porche Challange, sen Hot Pursuit och trea skulle jag nog säga Most Wanted.

Fysiken i spelet är ju i stort sett samma sedan Underground (pratar om racing nu, inte drift) och den är väldigt beprövad och funkar bra tycker jag. NFS har aldrig varit någon simulator och kommentaren om att Lambon kändes som en dubbeldäckad buss är ju bara larvig. Fysiken i drifting hade jag väldigt svårt för i början, ser grymt orealistiskt ut men om ni tar er tid att lira drifting ett tag (är uppe på 472 000 poäng nu) så fastnar man ganska lätt för det. Mycket mer underhållande än driftingen i NFS:Underground.

Att man bara kan köra på natten och att det inte finns årstider är lite tråkigt, men har det funnits i nått annat NFS spel? EA försöker inte göra bra spel, dom försöker bara tjäna pengar. Så ni kan inte förvänta er mer än två nya funktioner per år.

Att klaga på att spelet är mer krävande än ett två år gammalt spel tycker jag låter underligt och när har EA släppt ett optimerat spel? EA har faktiskt ALDRIG släppt ett spel med en fint fungerande nätkod så man kan ju inte förvänta sig så mycket.

Efter att ha testat demot så ser jag fram emot hela spelet om några veckor. Men oftast när det kommer till Need For Speed spel så brukar ju demot vara roligast (spelade säkert Underground demot lika mycket som hela spelet, och då lirade jag igenom hela också).

123
Skriv svar