Battlefield 2142

Medlem
Skrivet av sauna:

Betyget är ju satt helt ur proportion till moddens status (ja, använder man exakt samma motor och endast förändrar modeller och funktioner så är det väl en mod, total conversion t. o. m.). De har ju inte ens fått med enkla buggfixar som de lyckats få till i BF2 på sistone dock massa nya buggar och många specifika för BF2142. Rycker man på axlarna nu och accepterar halvtaskiga prestationer vad gäller kod och design? Då kommer ju framtidens spel och spelrecensioner se bra ut.
Minns när man satt och läste nyheter om quakematcher och allehanda klan-fokuserat innehåll. Vore schysst med lite mer sån syn på nyheter ingom gaming, iaf när det gäller FPS-spel.
Onlinespel som förespråkar publikt spel endast (iom unlocks och dylika funktioner som ingen använder på matcher) och skiter i klanaspekten måste ju få sig en dänga betygsmässigt så man känner igen FZ igen.

Ett spel som inte fixat buggar som funnits sen BF2 först kom som beta borde ju inte få snudd på maxbetyg iaf :T.

100%igt skrivet

cyb
Medlem

Det står inget alls om de otroligt sega menyerna, eller att man måste vänta i runt 30 sekunder innan man ens kommer in i spelet pga massa reklamfilmer(som man förvisso kan fixa genom att ta bort .bik-filerna, men ändå).
En viktig sak när det gäller MP-spel är just att man kan komma igång snabbt. Jämför t ex med quake 3, där tar det 5 sekunder från det man startat tills man är påväg in på servern.
Sen att man måste ha ett konto är rätt värdelöst, men visst, för att rankingen ska funka behövs det.

Men sen kommer det värsta, att man måste välja ett nick inne i menyerna (som dessutom inte får vara kortare än 5-6 tecken!). Spelet är verkar ju inte på något sätt främja multiplayer genom allt sånt här, utan det är bara segt och jobbigt.

Det är såna här saker som jag och flera andra tycker recensionen saknar, sånt man kanske inte riktigt tänker på men är viktigt för upplevelsen.

Medlem
Skrivet av sauna:

Betyget är ju satt helt ur proportion till moddens status (ja, använder man exakt samma motor och endast förändrar modeller och funktioner så är det väl en mod, total conversion t. o. m.). De har ju inte ens fått med enkla buggfixar som de lyckats få till i BF2 på sistone dock massa nya buggar och många specifika för BF2142. Rycker man på axlarna nu och accepterar halvtaskiga prestationer vad gäller kod och design? Då kommer ju framtidens spel och spelrecensioner se bra ut.

+ en del till som jag väljer att inte kommentera.

Hmm, när du säger sådär så är ju i stort sett alla spel som bygger på en viss grafikmotor en mod.

Hör upp alla! Alla quakemotorbaserade spel är inga spel, det är bara moddar! Fixa en egen grafikmotor själva, annars kan ni inte kalla det för ett eget spel. Om man nu ska resonera som du gör.

Sedan har Xtrmtr helt rätt imo, folk har verkligen ställt in sig på att spelet kommer vara värdelöst innan de ens spelat det. Det började ju redan när de visade det första bilderna på spelet.

Det är svårt att få en bra bedömning på spelet när man redan innan helt enkelt fått för sig att spelet är värdelöst, för då är det enda man kommer tänka på hela tiden och slutar med ett dåligt betyg. Likadant är det ifall man redan innan det släpps fått för sig att det kommer vara världsbäst som folk verkar ha fått uppfattningen om för Quake Wars.

Sedan är det fel att hacka ner på andra bara för att de tycker om ett visst spel, låt dem spela det de tycker om, tryck inte ner dem för det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

URK
Medlem

så länge man godkänner lägre krav desså lägre krav kommer det att bli vad är nästa steg. 1 arme 5kartor?

efter som bf2142 bygger helt på bf2 och det som skiljer är skalet så bör de lägga in mera nya saker för att det blir värt att köpa det. de som har spelat bf2 mycket och har spelet så är det i spelarnas ögon en mod. det finns många bra modgrupper som skulle kunna göra bf2 till bf2142 grattis.

sedan var det över ett årsedan bf2 släppts och än har de inte rättat till de fel som har hängt med bf2 och efter som de har kört bf2142 rätt av bf2 och lagt till lite nytt så är sammaproblem rätt av. de som inte har bf2 så är detta ett ok spel som beta. sedan 3 månader senare när de har rättat till felen klar att släppas.

EA håller på med ett spel tills utvecklingkostnaderna är långt under inkomsterna = då släpper det spelet = om det är buggit eller inte spelar inte någon roll för dem för de har fått mera pengarn.

om det fanns en myndighet som går igenom spelet och skickar tillbacka det med ett antal saker som skall fixas innan spelet får släppas. som en besikning. då kommer kvaliten att växa istället för att krympa som det håller på nu. fanns ett annat inlägg där man såg tydligt hur kraven sjunker med tiden. hur många kartor hade tex bf1942 mot bf2142 osv.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Antikvitet

Nu gör vi så här, diskussionen har spårat ur.

Ni är massor som tycker och tänker kring BF2142 i den här tråden. Skriv en recension!

De tre bäst skrivna medlemsrecensionerna, oavsett om de sågar eller ej, kommer att publiceras här i forumet och dess författare får ett exemplar av filmen Sin City på DVD samt ett FZ-nyckelband.

En bra text ska vara korrekt grammatiskt, den ska ha en bra styckesindelning, god rubriksättning och ska avslutas med ett omdöme och ett betyg. Ni behöver inte ordna några bilder.

Alla medlemsrecensioner mailas till medlemsrecension (snabel-a) fz.se. Till en början gäller detta alltså enbart Battlefield 2142.

Seså, sätt igång, finn bot för er skrivarklåda!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av URK:

så länge man godkänner lägre krav desså lägre krav kommer det att bli vad är nästa steg. 1 arme 5kartor?

efter som bf2142 bygger helt på bf2 och det som skiljer är skalet så bör de lägga in mera nya saker för att det blir värt att köpa det. de som har spelat bf2 mycket och har spelet så är det i spelarnas ögon en mod. det finns många bra modgrupper som skulle kunna göra bf2 till bf2142 grattis.

sedan var det över ett årsedan bf2 släppts och än har de inte rättat till de fel som har hängt med bf2 och efter som de har kört bf2142 rätt av bf2 och lagt till lite nytt så är sammaproblem rätt av. de som inte har bf2 så är detta ett ok spel som beta. sedan 3 månader senare när de har rättat till felen klar att släppas.

EA håller på med ett spel tills utvecklingkostnaderna är långt under inkomsterna = då släpper det spelet = om det är buggit eller inte spelar inte någon roll för dem för de har fått mera pengarn.

om det fanns en myndighet som går igenom spelet och skickar tillbacka det med ett antal saker som skall fixas innan spelet får släppas. som en besikning. då kommer kvaliten att växa istället för att krympa som det håller på nu. fanns ett annat inlägg där man såg tydligt hur kraven sjunker med tiden. hur många kartor hade tex bf1942 mot bf2142 osv.

Detta visar hur lite innsat du är med vad dom har gjort i BF2142.

BF2 motorn är moddat en hel del för att få alla nya saker i BF2142 att funka, tex Pods, titan skjöld, misilerna, walkerna, alla skjöldar på fordonen och kraftfälten inne i titanen?

allt detta skulle inte funka i den vanliga BF2 motorn.

och ovan på det så har dom helt gjort om shader renderaren och även optimerat laddningstiderna för kartorna.

Som jag sa i en annan tråd: BF:V är mer ett mod till BF1942 än va BF2142 är till BF2!

Medlem
Skrivet av Shock:

Nu gör vi så här, diskussionen har spårat ur.

Ni är massor som tycker och tänker kring BF2142 i den här tråden. Skriv en recension!

De tre bäst skrivna medlemsrecensionerna, oavsett om de sågar eller ej, kommer att publiceras här i forumet och dess författare får ett exemplar av filmen Sin City på DVD samt ett FZ-nyckelband.

En bra text ska vara korrekt grammatiskt, den ska ha en bra styckesindelning, god rubriksättning och ska avslutas med ett omdöme och ett betyg. Ni behöver inte ordna några bilder.

Alla medlemsrecensioner mailas till medlemsrecension (snabel-a) fz.se. Till en början gäller detta alltså enbart Battlefield 2142.

Seså, sätt igång, finn bot för er skrivarklåda!

Go go Shock.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skriver gärna en recension om jag får ett recensionsex, aldrig i livet att jag betalar pengar för dedär spelet

Antikvitet

Den som inte har underlag nog för att bilda sig en samlad uppfattning om spelet ska förstås heller inte recensera det. Eller klaga på felaktigt betyg i en recension av det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Citat:

Hmm, när du säger sådär så är ju i stort sett alla spel som bygger på en viss grafikmotor en mod.

Hör upp alla! Alla quakemotorbaserade spel är inga spel, det är bara moddar! Fixa en egen grafikmotor själva, annars kan ni inte kalla det för ett eget spel. Om man nu ska resonera som du gör.

Sedan har Xtrmtr helt rätt imo, folk har verkligen ställt in sig på att spelet kommer vara värdelöst innan de ens spelat det. Det började ju redan när de visade det första bilderna på spelet.

Det är svårt att få en bra bedömning på spelet när man redan innan helt enkelt fått för sig att spelet är värdelöst, för då är det enda man kommer tänka på hela tiden och slutar med ett dåligt betyg. Likadant är det ifall man redan innan det släpps fått för sig att det kommer vara världsbäst som folk verkar ha fått uppfattningen om för Quake Wars.

Sedan är det fel att hacka ner på andra bara för att de tycker om ett visst spel, låt dem spela det de tycker om, tryck inte ner dem för det.

Knappast. Skillnaden mellan ett nytt spel och en mod/tc är väl ändå att det ligger en hel del arbete under ytan vad gäller motor-modifikationer och andra mer grundläggande element i en fullversion. Var drar du gränsen för vad en mod är och ett spel är annars? Nya modeller/texturer, lite fler banor och ändrade vapen och sen är det klart? Eller är det för att EA säger att det är ett nytt lir som de stressat ut på ett gäng månader som du anser att det är det också? Att man kallar det "mod" som jag och andra gjort är ju för att man förväntar sig mer av ett nytt spel som säljs för samma pris som föregångaren än fjuttiga ändringar som man såg folk göra för jämnan gratis med grundandet av moddar som QWTF, ActionQuake etc.
Dock är det ju nya tider nu och industrin har ju förändrats med booster packs och diverse utsugeriknep men ändock så behöver det ju inte betyda att man accepterar det.

Gällande betyg så hoppas jag inte man slänger ur sig ett kasst betyg bara för att hänga på något grupptryck utan för att man har erfarenhet nog av både FPS-spel såväl som BF-serien och av det man kan lira av BF2142 i demo och betaväg.
Under mina 10 år på FPS-scenen så har jag inte stött på ett demo eller en beta som skiljer sig så markant spel- och designmässigt att fulla versionen är så ofantligt mycket bättre. Kan ju ha fel dock men med DICE:s historia så betvivlar jag det. Nej, jag har inte spelat alla de andra kartorna och 34987349873 unlocks eller drägglat över några publika stats. Det intresserar mig inte, dock vad som intresserar mig är om ett spel kommer bli långvarigt eller om dess utvecklares nonchalans vad gäller buggar och dåligt stöd för klanspelare får det att dö ut på den fronten. Det blev sanning i UT2004 såväl som BF2 så att BF2142 skulle bli en revolution eller roligare i mer än en timme för en människa som spelar på en mer aktiv nivå verkar långsökt. Många vill ju ha spel som håller länge och som spelutvecklarna bryr sig om men trenden inom spelutvecklingen är ju att kasta ut halvfärdiga spel snabbt, håva in pengarna och gå på nästa projekt så fort som möjligt. En trend iaf jag vill försöka motverka där man kan och att ge BF2142 snudd på maxbetyg gör ju inte det direkt.

Tycker det är jävligt bra att folk reagerar och vågar säga något när det kommer till spelrecensioner och spel i allmänhet. Visar ju att man bryr sig och vill förbättra både det man spelar och läser om spel. Tar man det som gnäll och tjafs och med en "gör det bättre själv"-filosofi så vågar man ju inte säga något till slut.

Betvivlar inte att recensenten och väldigt många gillar spelet och kommer spela det. Vore bara roligt att se lite fler kritiska recensioner med fler aspekter än publikt och slappt spel och som tidigare inläggskrivare skrev att ha flera som recenserar en större titel så man får lite bättre koll. Oavsett om man är en sån som hoppar in och spelar några timmar i veckan eller om man är en spelare som spenderar väldigt mycket tid med spel och gillar klanaspekterna t. ex.

Möjligt det inte finns utrymme för sånt på FZ men man kan ju önska iom att Fragzone varit ens "hem" på nätet vad gäller lir sen start:)


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

JB
Medlem

Bra initiativ Shock.

URK
Medlem

bra ide shock. att man kunde ha läsar recensenter brevid FZ då kan den stora massan oxå skicka in vad de tycker om spelet än att det blir sådna häftiga disktioner.

det räcker bara att kolla vad läsarna tycker om bf2142

bra skrivit sauna


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av sauna:
Citat:

Hmm, när du säger sådär så är ju i stort sett alla spel som bygger på en viss grafikmotor en mod.

Hör upp alla! Alla quakemotorbaserade spel är inga spel, det är bara moddar! Fixa en egen grafikmotor själva, annars kan ni inte kalla det för ett eget spel. Om man nu ska resonera som du gör.

Sedan har Xtrmtr helt rätt imo, folk har verkligen ställt in sig på att spelet kommer vara värdelöst innan de ens spelat det. Det började ju redan när de visade det första bilderna på spelet.

Det är svårt att få en bra bedömning på spelet när man redan innan helt enkelt fått för sig att spelet är värdelöst, för då är det enda man kommer tänka på hela tiden och slutar med ett dåligt betyg. Likadant är det ifall man redan innan det släpps fått för sig att det kommer vara världsbäst som folk verkar ha fått uppfattningen om för Quake Wars.

Sedan är det fel att hacka ner på andra bara för att de tycker om ett visst spel, låt dem spela det de tycker om, tryck inte ner dem för det.

Knappast. Skillnaden mellan ett nytt spel och en mod/tc är väl ändå att det ligger en hel del arbete under ytan vad gäller motor-modifikationer och andra mer grundläggande element i en fullversion. Var drar du gränsen för vad en mod är och ett spel är annars? Nya modeller/texturer, lite fler banor och ändrade vapen och sen är det klart? Eller är det för att EA säger att det är ett nytt lir som de stressat ut på ett gäng månader som du anser att det är det också? Att man kallar det "mod" som jag och andra gjort är ju för att man förväntar sig mer av ett nytt spel som säljs för samma pris som föregångaren än fjuttiga ändringar som man såg folk göra för jämnan gratis med grundandet av moddar som QWTF, ActionQuake etc.
Dock är det ju nya tider nu och industrin har ju förändrats med booster packs och diverse utsugeriknep men ändock så behöver det ju inte betyda att man accepterar det.

Gällande betyg så hoppas jag inte man slänger ur sig ett kasst betyg bara för att hänga på något grupptryck utan för att man har erfarenhet nog av både FPS-spel såväl som BF-serien och av det man kan lira av BF2142 i demo och betaväg.
Under mina 10 år på FPS-scenen så har jag inte stött på ett demo eller en beta som skiljer sig så markant spel- och designmässigt att fulla versionen är så ofantligt mycket bättre. Kan ju ha fel dock men med DICE:s historia så betvivlar jag det. Nej, jag har inte spelat alla de andra kartorna och 34987349873 unlocks eller drägglat över några publika stats. Det intresserar mig inte, dock vad som intresserar mig är om ett spel kommer bli långvarigt eller om dess utvecklares nonchalans vad gäller buggar och dåligt stöd för klanspelare får det att dö ut på den fronten. Det blev sanning i UT2004 såväl som BF2 så att BF2142 skulle bli en revolution eller roligare i mer än en timme för en människa som spelar på en mer aktiv nivå verkar långsökt. Många vill ju ha spel som håller länge och som spelutvecklarna bryr sig om men trenden inom spelutvecklingen är ju att kasta ut halvfärdiga spel snabbt, håva in pengarna och gå på nästa projekt så fort som möjligt. En trend iaf jag vill försöka motverka där man kan och att ge BF2142 snudd på maxbetyg gör ju inte det direkt.

Tycker det är jävligt bra att folk reagerar och vågar säga något när det kommer till spelrecensioner och spel i allmänhet. Visar ju att man bryr sig och vill förbättra både det man spelar och läser om spel. Tar man det som gnäll och tjafs och med en "gör det bättre själv"-filosofi så vågar man ju inte säga något till slut.

Betvivlar inte att recensenten och väldigt många gillar spelet och kommer spela det. Vore bara roligt att se lite fler kritiska recensioner med fler aspekter än publikt och slappt spel och som tidigare inläggskrivare skrev att ha flera som recenserar en större titel så man får lite bättre koll. Oavsett om man är en sån som hoppar in och spelar några timmar i veckan eller om man är en spelare som spenderar väldigt mycket tid med spel och gillar klanaspekterna t. ex.

Möjligt det inte finns utrymme för sånt på FZ men man kan ju önska iom att Fragzone varit ens "hem" på nätet vad gäller lir sen start:)

Wth? Du kan inte ha spelat Ut2004 mer än en timme iaf, det är helt klart mer för den aktive spelaren än nybörjaren. Anledningen till att inte särskilt många spelar det i klansammanhang är ju inte för att det är dåligt där, nej det är mer för att den vanliga gamern är lat och orkar inte lägga ner alltför mycket tid på något som är svårt att bemästra.

Samma sak gällde med Ut2003 som har ännu fler hopp och trick än ut2004, vilket gör att den riktigt seriösa skaran stannar kvar och spelar.

Sedan är det ju knappast så att utvecklarna har slutat ge support för ut2004 då det släpps patchar ganska frekvent om man jämför med andra spel.

Visst, "en gör bättre själv"-filosofi kanske inte alltid fungerar, men den kan få folk att försöka skapa något bättre och det är ju oftast därför moddar kommer till, för att man vill ha något som man anser är bättre och hellre vill spela.

Sedan det där med Grafikmotorerna, om du tittar på Doom 3 och Quake 4 t ex så ser du att de är ganska snarlika i stort sett allting, det samma gäller för de tidiga Q2-motorbaserade spelen, alla minns väl att gubbarna var alltid i stort sett stora och biffiga och hade överarmar som bildäck i princip? Q3-motorn har ju också likheter mellan alla spelen som bygger på det. Multiplayerlägena är oftast de samma och vapnen är den vanliga standardarsenalen med minst något som skjuter raketer. Så vad skiljer dessa spel från moddar? Jo, oftast är det ju tiden och ambitionen de lagt ner, samt att de köpt en egen licens för motorn att använda till sitt spel och att de förväntar sig att folk ska tycka om spelet och köpa det tillslut, medan en mod kan du sitta och göra i stort sett lika ambitiöst som ett vanligt spel, men du får inte sälja det som egen titel utan den ursprungliga utvecklarens tillstånd.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Citat:

"Wth? Du kan inte ha spelat Ut2004 mer än en timme iaf"

Vi spelade UT2004 ONS på Högsta nivå (bäst i EU förövrigt) så lite mer än en timme lirade nog allt jag+sauna med flera i Kompaniet för att ha väldigt bra insyn i hur det gick till.

Citat:

Sedan är det ju knappast så att utvecklarna har slutat ge support för ut2004 då det släpps patchar ganska frekvent om man jämför med andra spel.

Var precis så i UT2004 ONS Devs som shet i att lyssna på vad som behövdes med patcharna, vilka kritiska fel som fanns etc med spelläget ONSLAUGHT men inte fan kom det nått som gjorde det bättre. Istället satte sig EPIC och gjorde UE3 direkt o struntade i den färdiga (men i behov av patchar) produkt. ONS scenen dog ut efter ca 2-3månader eller rättare sagt kom aldrig riktigt igång för att produkten inte fick den support den behövde.

Även nått åt det hållet vi upplevde klanspelandet i BF2 med, höll dock längre.

ONS var dock ett mycket skojigt lagbaserat online MP annars som bl.a vart först med vad BF folk kallar för "supply line" spelstil.

Medlem
Skrivet av Mson:
Citat:

"Wth? Du kan inte ha spelat Ut2004 mer än en timme iaf"

Vi spelade UT2004 ONS på Högsta nivå (bäst i EU förövrigt) så lite mer än en timme lirade nog allt jag+sauna med flera i Kompaniet för att ha väldigt bra insyn i hur det gick till.

Citat:

Sedan är det ju knappast så att utvecklarna har slutat ge support för ut2004 då det släpps patchar ganska frekvent om man jämför med andra spel.

Var precis så i UT2004 ONS Devs som shet i att lyssna på vad som behövdes med patcharna, vilka kritiska fel som fanns etc med spelläget ONSLAUGHT men inte fan kom det nått som gjorde det bättre. Istället satte sig EPIC och gjorde UE3 direkt o struntade i den färdiga (men i behov av patchar) produkt. ONS scenen dog ut efter ca 2-3månader eller rättare sagt kom aldrig riktigt igång för att produkten inte fick den support den behövde.

Även nått åt det hållet vi upplevde klanspelandet i BF2 med, höll dock längre.

ONS var dock ett mycket skojigt lagbaserat online MP annars som bl.a vart först med vad BF folk kallar för "supply line" spelstil.

Så jag antar att ni lärde er alla walldodges och dylikt under den tiden ni spelade?

Sedan undrar jag ifall ni testat ONS sedan dess igen eller bara skaffat en uppfattning om det och sen skitit i spelet?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Citat:

Så jag antar att ni lärde er alla walldodges och dylikt under den tiden ni spelade?

nämde jag Europa top?

Citat:

Sedan undrar jag ifall ni testat ONS sedan dess igen eller bara skaffat en uppfattning om det och sen skitit i spelet?

Skall förklara hur det funkar.

Ett spel som är nytt och verkar lovande har starten (första månaderna) på sig att dra in så mycket folk som möjligt för att en scen/community skall bildas. Efter de månaderna så ser man tidigt om spelet "håller" i längden och får rätt support av spelutvecklarna. Håller det inte dör scenen ut och folk lämnar spelet, när väl ett spel är lämnat/dött så spelar det ingen roll hur mycket patchar o fixar som kommer till det för det är försent. Ingen kommer att gå tillbaks för finns ingen scen kvar och scen skapas bara vid starter av spel. Jag har iaf aldrig varit med om att ett gammalt spel plötsligt blomstrar upp och blivit gigantiskt igen under mina 10år i gemet (kommer inte på nått iaf).

För hur bygger man en ny scen/community som enskild person lr fåtalet spelar i en klan till ett spel som alla lämnat?

scen=

1.Massor med public spelare
2.klaner i flerfald (där har vi 70% av public spelarnas servrar)
3.community sidor i drös
4.tuneringar/liga spel (online, utvecklas senare till priser där med om succe)
5.Lan med små priser (DreamHack samt liknande)
6.E-sport (Spelet blir massiv succe och börjar poppa upp på Esports event med feta cash priser)

allt hänger samman. Tvivlar dock inte på att ONS är skoj (kanske lite bättre än när vi sluta) men spelar ingen roll då det inte finns punkt 1-6 att spela mot/för.

Nu åter till topic kanske.

Flakmonkey

Nu går vi ju lite offtopic här, men Onslaughtspelarna borde ju gjort som TDM/1on1-spelarna och skapat egna mutators för att anpassa det till "E-sports". Det är enda sättet, har inte sett någon utvecklare som satsar allt på e-sports... förutom People Can Fly med Painkiller, men det hjälpte ju inte direkt det spelet... Se bara på CS, Valve tycks ju snarare göra allt de kan för att göra spelet sämre för klanspel

Men visst vore det trevligt om utvecklarna la ner mer kraft på att spelen ska fungera i klanspel och tävlingssituationer, men det är nog viktigare att de lägger kraft på att skapa ett spel som är roligt för den stora massan än en relativt liten klick...

URK
Medlem

inte på det långa hela. det är klan spelarna som tar spelet till nästa nivå. samt håller liv i spelet. som många som är i de lägre nivåerna ser upp till. förutom i cs då de kallas fuskare. om det är ett spel som företaget ger en bra support till så är det många som börjar älska det företaget och det får en bättre reklam än vad de skulle få att lägga pengar på reklam.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Flakmonkey

Tyvärr tjänar ju inte företagen mer pengar på de som lirar ett spel i 3-4 år än de som spelar det i ett halvår... Det finns helt enkelt inte så mycket som motiverar ett företag att lägga ner en massa arbete på att anpassa spelet till klanspel... tävlingsscenen får göra det själv helt enkelt, precis som de gjort till Quake, UT, etc...

Inaktiv

Skulle gärna vilja höra om alla de spännande buggar i bf2142 som folk påstår att det dräller av. Jag har inte upplevt några konstigheter.

Troligtvis ligger felet i era spyware-infekterade burkar som balanserar på överklockningens kant.

Visst att BF2142 känns som en BF2-mod, men det är kul och spelar bra. Känslan är ju ljusår bättre än i 1942, som i jämförelse kan klassas som mediokert. För en gångs skull känns det som vapnet sitter ihop med spelaren, och inte bara är en pinne som skakar med godtyckligt resultat downrange. Ljudet är som sagt det bästa i serien. För att vara en snabbutvecklad "mod" så är det rätt bra gjort.

Personligen så hoppas jag dock på att Dice/EA gör nästa del i serien helt från ny grund.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

URK
Medlem

ok vart har vi kommit så här långt med bf2142.

bf2142 är en mod till bf2 som har mindre kartor mindre armer samma uppbyggnad i ett nytt skal. sen är inte spelet helt än fattas några månader att balansera och rätt till samma fel som det är i bf2. när du köper spelet så får du grattis med ett spyware som övervakar dej. Enligt EA så är spywaret till för att se över all reklam som du får med i spelet. om du vill ha en egen server så måste du betala extratillägg till EA annars så finns inte rankning och dess unlock. och för detta så tar de ut en fulbetalning. sedan har vi sett resultatet av bf2 pacthnings kvalitet. samt hur många gånger har inte man blivit utslängt på grund av dåligkodad spel.

säg till om jag har glömt något. en person kan inte ensam komma på allt om bf2142


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Mson: Jag trodde att jag förklarade en av anledningarna till att din 1-6 lista in funkar särskilt bra förut, men kan ta den igen.

Genomsnittsgamern orkar inte sätta sig in i ett spel som ut2k4. Har de precis köpt spelet och hoppar in på ett antal servrar och lirar och får spö hela tiden så ger de flesta upp eftersom de inte har tålamodet att spel mer, speldynamiken i t ex CS är avsevärt mkt lättare än den i UT2004 och får därför fler spelare.

Detta leder till att inte särskilt många klaner bildas, men att de är relativt seriösa jämfört med en miljard klaner i CS.

ONS slog inte heller genom särskilt stort i Europa utan spelas faktiskt mer i USA av folk som inte ens spelar på nätet pga att bottarna redan ger ett så pass bra motstånd, men man här i Europa ser TDM och DM-servers med UTCOMP.

Kanske har fel, men det är iaf så jag sett att scenen ser ut.

BF2 lämnade jag innan de flesta klagomålen på DICE/EA uppenbarades och de flesta spelarna fortfarande spelade det pga att jag tappade lusten att spela just det spelet, det föll mig inte riktigt i smaken. Man blev trött på alla banor och vapen som fanns och bristen på tid att faktiskt spela spelet till sitt yttersta vilket man gjorde i stort sett konstant med BF1942.

BF2142 anser jag andas in lite nytt i serien och är ett förhållandevis bra spel som flyter bättre än BF2 och är lite mer dynamiskt, vissa klagar på att det inte finns några frontstrider, men när de väl dyker upp så är det fullständigt kaos.

Sedan kan vi ta det där med spywaren när vi ändå är igång. EA är inte direkt de första som genomför något sådant, varje gång ni startar Steam t ex så ansluter ni till deras servrar för att ha tillgång till deras spel och de ser vilka spel du väljer att installera och vilka spel du spelar mest, men de gnäller inte folk på. Där är det rättfärdigat att de ska samla statistik om vad du gör hela tiden, även när du inte spelar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Spelat 2142 idag (hela vill säga) och jag är mycket positivt överaskad. Enligt mig så har de valt bland de tråkigare banorna till demot och infstriderna är helt underbara. Att bara ha kört demot är att itne ha gett det en vettig chans men å andra sidan, jobbigt att man ska behöva köpa det för inse hur roligt det är.

Medlem

Spelade demot och gillade det bättre än bf2 har även data disken till det. Dock gillade jag aldrigt bf2 så därför hoppades jag på datadisken men ack inget för mig. Är för inbiten cod uo och cod2 spelare. Dock blev jag starkt överaskad av det nya spelet. Köper det så fort dem sänker prislappen till typ 349 eller dylikt.

Recensionen tyckte jag var hellt okej. Bra jobbat hadde inte gjort det bättre själv. Håller inte med dem som pratar om typ köpt skribent för att få förhands spel m,m. FZ finns för oss GAMERS så jag tror inte dem gör några felsteg att förlora vårat förtoende.

Skriv svar