Creative intervjuar DICE

Robot
Medlem
Creative intervjuar DICE

Synd bara att Creative/Dice fortfarande inte kunnat fixa så att både BF2 och BF2142 kan låta bra med X-FI. Fortfarande så sprakar det vilt i högtalarna/hörlurarna när nån använder UAV eller Artilleri!? Och i BF2142 så har det blivit t.om värre. Nu när nån använder ARTI i 2142 så sprakar och poppar det så illa ibland att jag nästan måste ta av mig hörlurarna. Nåt måste hända här, visst spelen låter bra, men dem måste fixa så att Creative´s "bästa" top ljudkort låter bättre än dem billigare. Med Audigy2 kortet hade jag inga problem i BF2!!? Dice fixa det här nu!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Låter mer som att du har fel på lurarna eller så har du ställt in ljudet fel, dvs du kanske har ett ljudtema på, tex "Hall", "Concert" eller nåt. Jag har också X-fi kort och jag har inte stött på nåt fel. Att höra en mech jaga dig i 5.1 är grymt!

Medlem

Näe jag har inte ställt dem fel, eller det är inga fel på dem. Det är många som har samma problem som jag, så det här är ett kännt fel med X-FI och BF2/BF2142.

Finns stora trådar om bara det här problemet på CL´s forum. Och det här har diskuterats sen november 05, och dem har fortfarande inte fixat detta. Finns t.om en förkortning för problemet SCP(snap, crackle & pop). Samma som Rice Krispies..

http://forums.creative.com/creativelabs/board?board.id=soundb...

Ps. Jag håller med, ljudet i x-fi är grymt, och i BF2142. Jag har detta problem bara när commander använder Artilleriet, då börjar det spraka ordentligt, annars funkar det utmärkt. Det var samma problem med BF2 och artilleri, fast i BF2142 är det mycket värre. Alla andra ljud funkar perfekt. Har du ens varit med om en artilleri attack i BF2142?? Så du vet att du inte har problemet??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vad tråkigt, jo jag har varit med flera artilleri attacker, i både BF2 o BF2142, men jag har aldrig upplevt "SCP". Antar då att det är slumpmässigt.

1
Skriv svar