Robot
Defcon

Om cirka tre timmar kommer alla att dö, så även du. Ni vet bara inte om det än och även om ni hade vetat om det hade väldigt få saker kunnat rädda er. Er enda tröst är att de flesta av nationens fiender också kommer att gå under och förhoppningsvis med mer förluster än ni. Välkommen till Introversions Defcon.


Medlem
FZ världskrigar i Defcon

Äh, fick spö min första runda, vill inte spela mer


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Bt
Medlem

Det fick jag också KlosterKatten. Men det får man i alla spel så ge inte upp!

Defcon är sjukt roligt spel. Efter en runda Diplomacy kan man disskutera nästan en hel timme efteråt alla olika vändningar som hände. Att se 30 atombomber glida sakta mot europa får en att rysa i kroppen.

Tack för en underbar recension FZ och "Daniel Johansson". Mycket välskriven och informativ.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av FZ:

vi har testat om fullskaligt kärnvapenkrig är värt att lägga pengar på

För er som inte orkar läsa: Ja, det är det.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Det här verkar faktiskt riktigt lockande.

Får mig att tänka på kultfilmen WarGames, med det obligatoriska citatet:

[after playing out all possible outcomes for Global Thermonuclear War]
Joshua: Greetings, Professor Falken.
Stephen Falken: Hello, Joshua.
Joshua: A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Bt
Medlem

Om du instalerar spelet (eller demot) så om håller ett litet öga på texten till vänster så kan du kanske se den lilla raden: "How about a nice game of chess?" En mycket passande hyllning till filmen.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Själv är jag inte lika imponerad som föregående talare men det är förmodligen för jag är en inbiten fpsgamer. Spelade demot en hel del för att ge det en chans men jag tycker det var fruktansvärt långtråkigt. Tyvärr. Kommer inte hamna i min spelhylla även fast priset var så lågt.

Bt
Medlem

Är själv inbiten fps-are, testa öka hastigheten lite. Men det är klart att det aldrig kommer ha samma fart som ett hederligt fps.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Hehe, slutet på recensionen var ju inte "lite" kul

Drog hem demot för några dagar sedan men glömde bort det. Så det är väl dags för en runda nu... snart, när man kan.

------

Nordkorea leker Defcon på riktigt?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Nordkorea leker Defcon på riktigt?

Skojar du?
Den där elaka dvärgen har ju hållt på ett tag nu.
Fast jag har liiiiite svårt att ta kritiken på allvar när det kommer ifrån länder som själv tillhör atomsmällarklubben.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Superpower 2 äger DefCon, fast DefCon är mysigare på nåt sätt.


signatur
Medlem

Svartsmurfen:
Men nu sägs det att det faktiskt gjorts en provsprängning i ett berg. Det var mer det jag tänkte på.

Edit2: Kommentaren var nog rätt långsökt... Hoppas i.a.f. att det klarnat något nu.

Medlem

mycket roligt spel. riktigt imponerad av spelen introversion gjort. darwinia tex kan man spela hur mycket som hellst och jag fastnade länge i defcon första gången jag spelade. nyskapande.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Inaktiv

Alla måste spela!

Medlem

Ostis: Jag vet, det var det jag åsyftade


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Svartsmurfen:
Jaha, oki. Visste inte att de redan gjort den här typen av nuketester tidigare

^Det har de inte, men de har hotat och tjabbat om att de ska göra det och att de har kärnvapen.

En mycket bra recension. I spelet är verkligen ALL fokus på strategi och taktik, ingen resurshantering el. dyligt. De som inte provat demot borde göra det, inga begränsningar annat än standardinställningar och bara en demospelare per server.

Inaktiv

Fett kul spel, men det är ju inte action precis. Fast när alla bombplan och fighters börjar flyga så har man mycket att göra. VÄLDIGT mycket..

Medlem

Det finns ett djup i spelet som man inte ser omedelbart, att lära sig att koordinera bombflyg till exempel. Samla upp 30-40 bombplan på lämpligt ställe och styr in dem mot sina mål samtidigt som en eller två ubåtar tömmer sin last mot kusten, se till att allt anländer samtidigt så att fiendens försvar inte kan ta hand om allt.

Spelet har utrymme för väldigt mycket mer än man ser vid första anblicken...
Ett utmärkt komplement till fps:en som annars rullar på maskinen.
Väl värt pengarna.

Medlem

riktigt bra recension, och spelet i sig är underbart också synd att ens kompisar inte uppskattar spelet, skulle vara riktigt kul på lan, har inte kört på internet än.
Datorn tycker jag är riktigt svår :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Datorn är för förutsägbar. Man bör spela online innan man dömmer spelet, fett skoj att backstabba.

Inaktiv

Riktigt läsvärd recension. Jag hoppas jag tar mig i kragen och skaffar hem det.

Medlem

jag som spöade KlosterKatten :'(
(hade tänkt vara snäll, men så fort jag skickade iväg en nuke kunde jagi nte låta bli att försöka tajma ihop ett totalt anfall (samtliga nukes inom 5 min typ hehe))

grymt spel och lika grym recension!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

jag som spöade KlosterKatten :'(
(hade tänkt vara snäll, men så fort jag skickade iväg en nuke kunde jagi nte låta bli att försöka tajma ihop ett totalt anfall (samtliga nukes inom 5 min typ hehe))

grymt spel och lika grym recension!

Du är en ond ond man


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Detta verkar ju bra....Själv gillade jag Nuclear War till amigan Det rockade fetrumpa....Humor o spelglädje....
Fast sen o andra sidan så var/är ju Amiga 500 kungen....;)

Medlem

Ah det här spelet rockar ju!

Medlem

visst gör det
Kanske dags för en FZ-turnering?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

låter som en riktigt härlig ide!

Im in!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Usch vilken dålig grafik! Hur kan ni spela denna smörjan! Mina ögon blöder bara av att kolla på screenshotsen så det måste vara ett riktigt dåligt spel!


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Usch vilken dålig grafik! Hur kan ni spela denna smörjan! Mina ögon blöder bara av att kolla på screenshotsen så det måste vara ett riktigt dåligt spel!

Spela inte då problem solved


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

12
Skriv svar