Testa Battlefield 2142, speldemo hos FZ

Medlem

Hmm nån som vet varför jag ej kan köra i högre upplösningar än 1280*960?
Skitskumt kan inte välja något högre än det i options, fast jag har ett X1900XTX 512 mb, och skärmen stöder 1680x1050.
Försökt pyssla lite i video.con men då crashar spelet?
Hehe låter som BF2 litegrann:)

Medlem

Spelet är väl okej. Om man spelat mycket BF2 kan det vara skoj med lite variation. Överlag så tycker jag att gameplayet är snabbare i 2142 vilket kan vara skönt.
Men något köp blir det nog inte för tillfället, 500 spänn känns det inte värt.
Mitt tips är iaf att inte bara läsa kommentarerna och avfärda spelet som skit, prova också, ni kanske gillar det!

Medlem

Själv gillar jag inte de tidigare Battlefield spelen. Tyckte dom var för sega på något sätt. Detta var riktigt bra däremot. Skön känsla. 500kr kan vara lite mycket. Men annars ett riktigt bra spel. Just nu kommer jag inte in på EA master server dock. Kanske för att jag spelat sönder mig idag...

Medlem

Att tänka på är ju att denna demo-banan känns lite som motsvarigheten till Gulf of Oman i BF2-demot, dvs relativt stor tonvikt vid fordon. Blir säkert fler banor med större tonvikt på infanteristrider.

Fast blir en hel del feta infanteristrider redan nu tycker jag, särskilt i mitten.

En sak som känns lite tråkig är dock att kulsprutorna inte verkar göra någon skada alls på bepansrade fordon, inte ens lite.

Inaktiv
Skrivet av Frux:

Att tänka på är ju att denna demo-banan känns lite som motsvarigheten till Gulf of Oman i BF2-demot, dvs relativt stor tonvikt vid fordon. Blir säkert fler banor med större tonvikt på infanteristrider.

Fast blir en hel del feta infanteristrider redan nu tycker jag, särskilt i mitten.

En sak som känns lite tråkig är dock att kulsprutorna inte verkar göra någon skada alls på bepansrade fordon, inte ens lite.

och varför ska dom göra det?

Medlem

Åh herregud, kvalificerat bajs, enda rätta namnet på detta demo. Hoppas alla skitungar hoppar på hypen så kanske man kan njuta av andra spel. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Vilken av de 4-5 stycken( tappade räkningen) video.con skall man editera för att kunna köra 1280*1024? Hittade så många, puss o kram till den som förklarar så en gamling förstår.

Resolution var det som man ska ändra.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Vilken av de 4-5 stycken( tappade räkningen) video.con skall man editera för att kunna köra 1280*1024? Hittade så många, puss o kram till den som förklarar så en gamling förstår.

"My Documents\Battlefield 2142 Demo\Profiles\0001\Video.con" Öppna i notepad...

Ändra : "VideoSettings.setResolution" till det du ska använda...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av arsonist:

Har testa llite till och detta spel tillför verkligen inget nytt.
Förutom att man blir disconnectad titt som tätt så känns detta spel verkligen inte innovativt på något sätt.

Precis som det skrivits tidigare är hela BF serien behäftad med problem. Speciellt irriterande är att man fortfarande inte lyckats få till en bra känsla i soldatstriderna. Hur ofta är det inte i en närstrid som motståndaren dör EFTER man släppt avtryckaren. Eller att man skjuter varandra, det känns ju sådär halv bra bara. Sprayar man är risken att motståndaren inte dör, utan man måste bursta för att verkligen vara säker på kills. Vilket leder till att det blir extremt jobbigt att hamna i närstrid mot mer än 1 motståndare i taget.
EA och Dice borde slagit en signal till Valve som om inte annat kan få till hitboxes på ett sätt som EA och Dice är ljusår ifrån.
Det trista med allt detta är att det är ett problem som hela BF serien alltid haft och dom kommer sannolikt inte lyckas lösa det heller.
Jag var ett stort fan av BF 1942, när det kom så kändes det nytt och fräscht. Även om det hade sina problem så kunde dom allra flesta ha överseende med det. Problemet är bara att utvecklingen verkar ha stått stilla.
Precis ingenting har hänt med spelkänslan, den är lika kass som den alltid varit.
Buggigare patcher och spel får man leta efter. Jag är så inåt helvete trött på att köpa produkter för runt 450 kr som är halvklara. Jag önskar att ni andra också lät bli så att dom lär sig att inte släppa sina produkter innan dom är färdiga.

En av de bästa grejjerna jag läst om BF serien. Helvette vad känslan suger. Alltid gjort..

Medlem

Det blir bara bättre och bättre ju mer man spelar! Ni som avfärdar det som skit borde kanske spela några timmar till, och se till att hamna i en bra squad som fattat grejen med teamplay. Då växer spelet 100% och blir så mycket roligare!

Men jag kan förstå folk som tycker att demot är lite "meh". Själva spelet i sig tycker jag som sagt väldigt mycket om, men utan unlocks blir det lite tomt. Men det kommer ju i retail, så då blir det ju väldigt mycket roligare.

Medlem

Köpte fan första, lånade andra och köpte tredje. samma skit hela tiden. visst, kul ett tag o lana. men helvette... Valve ligger så långt före så det är fanimej inte sant.

URK
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av URK:

det är roligt att höra denna diskution. och det värsta är att det finns andledning att gnälla oxå. det borde införas en lag eller göra om lagen så nöjesbranschen oxå får stå för skador eller fel. tex om en lampa på bilen är fel på vad händer. jo företaget lagar det med en gång och ber om ursäkt. bf2142 finns en hel del fel vad händer EAs fanboys säger köp inte spelet då. medans EA hånskrattar en rätt upp i ansiktet. varför skall inte EA och andra sådna företag gå under samma regler somm alla andra företag ta ansvar över sinna produkter. är det någon som har ett bra svar på det.

Konsumenträtten gäller. Om du köper ett konsollspel som inte går att spela så kan du begära pengarna tillbaka. Har du någonsin testat att göra detta med ett PC-spel? Eller gnäller du bara utan att ha provat? Jag gick tillbaka till butiken med ett PS2-spel som trots att jag uppfyllde systemkraven (jag hade en PS2!) inte startade. Felet låg inte i den fysiska skivan, utan snarare i mjukvaran (den nya, slimmade konsollen stödjer inte alla gamla spel, men detta har mörkats av Sony). Utan något som helst krångel så fick jag byta till ett fungerande spel.

det är skillnad på att inte går att spela och det går igång. sedan har jag spelat beta och demo. det jag vill att man skappar någon typ av myndighet som sätter ett stop för företag som EA som säger att spel måste uppfylla visa tester som EA spel inte uppfyller i dagsläget om spelet är för buggit så får de inte släppa det. då svider det i EA så kallade hjärta/pengar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av PurreSnurre:

Vilken av de 4-5 stycken( tappade räkningen) video.con skall man editera för att kunna köra 1280*1024? Hittade så många, puss o kram till den som förklarar så en gamling förstår.

"My Documents\Battlefield 2142 Demo\Profiles\0001\Video.con" Öppna i notepad...

Ändra : "VideoSettings.setResolution" till det du ska använda...

:heart: tack


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

HETT TIPS!

Om ni vill ha ett buggfritt BF2142 Demo så stäng av Vo-IP funktionen så slipper ni att det krashar....

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Frux:

Att tänka på är ju att denna demo-banan känns lite som motsvarigheten till Gulf of Oman i BF2-demot, dvs relativt stor tonvikt vid fordon. Blir säkert fler banor med större tonvikt på infanteristrider.

Fast blir en hel del feta infanteristrider redan nu tycker jag, särskilt i mitten.

En sak som känns lite tråkig är dock att kulsprutorna inte verkar göra någon skada alls på bepansrade fordon, inte ens lite.

och varför ska dom göra det?

För tillfällen när man sitter i ett av de megafeta fordonen med kulspruta. In kommer en fientlig transportsvävare. Man går loss med kulsprutan för allt man är värd, för att efter ett litet tag inse att man inte gör någon skada alls. Känns lite konstigt faktiskt. Men men, kanske bara en vanesak.

Medlem

Coolt, fick aldrig kontakt med Master Server så kunde inte ens komma in i spelet.
Uninstall....
Hoppas på ET:QW


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

Mitt problem uppstår med "renddx9.dll" och jag har provat att installera om d3ddx9_29.dll..
men jag har ju även en nyare verision av den filen, jag har d3ddx9_30.dll
kan det va ett problem?

Medlem

Hej svejs!

Tycker demot var helt ok och ser fram emot att köpa spelet när det släpps.

Nu till mitt problem........jag kan inte välja X-FI inställningarna i options. Så fort jag trycker på X-FI så stänger spelet av sig. kan man överhuvudtaget använda X-FI i demot???

Har tittat runt i detta forum men ingen annan verkar ha det problemet eller så är det ingen som tänkt på det.

Vore tacksam för svar om någon vet nåt!!!

Medlem
Skrivet av Frux:

... ...

För tillfällen när man sitter i ett av de megafeta fordonen med kulspruta. In kommer en fientlig transportsvävare. Man går loss med kulsprutan för allt man är värd, för att efter ett litet tag inse att man inte gör någon skada alls. Känns lite konstigt faktiskt. Men men, kanske bara en vanesak.

Man lär sig efterhand vilka vapen som skadar vad.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det var ingen vidare känsla i detta.
Kanske får bli ET:QW istället.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Svaret på allas problem är:

www.pointofexistence.com

Banor som Zhytomyr, Fallen och Carpathian Mountains slår BF2142 hur lätt som helst. Snyggare och framförallt roligare!

Inaktiv

saknar d3dx9_29.dll. någon som vet hur man kan få tag i den?

Skriv svar