Robot
NHL 07

EA Sports har som bekant varit oerhört snåla med nyheter i sin NHL-serie. Påbättrad grafik, ljud samt tillämpandet av de senaste övergångarna har varit självklara till varje släpp, men i år har man även givit Xbox 360-spelarna en kontroll som kallas Skill Stick. Frågan är om detta räcker för att EA ska lyckas övertyga oss att de verkligen är värda platsen högst upp på ishockeyspelstronen? Vi har testat spelet både på Xbox 360 och PC.


Medlem
FZ dubbeltestar NHL 07

360 är nog det enda intessanta för detta spel. På PC är det ju 06 på nytt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Måste säga att jag är sjukt impad av NHL 07. Var skeptisk mot att köpa det, trots att det kostade ynka 349:- på elgiganten i kungens kurva (fan va kul det var o jobba där under mediamarkt-dagarna.. ).

Nu, ca 25 online-matcher senare är jag helnöjd och hade lätt kunnat köpa "skiten" för 599:- :).

Medlem
Skrivet av bruttO:

Måste säga att jag är sjukt impad av NHL 07. Var skeptisk mot att köpa det, trots att det kostade ynka 349:- på elgiganten i kungens kurva (fan va kul det var o jobba där under mediamarkt-dagarna.. ).

Nu, ca 25 online-matcher senare är jag helnöjd och hade lätt kunnat köpa "skiten" för 599:- :).

menar du PC-versionen då?

Inaktiv

Inga skärmdumpar från PC-versionen?

Något jag skulle vilja ha är ett nytt spelläge där du är en och samma spelare hela tiden. Kameran följer också bara din spelare och inte pucken. Samt en förstapersonsvy, hade varit helt underbart om man är målvakt.

MFC
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

360 är nog det enda intessanta för detta spel. På PC är det ju 06 på nytt.

höhö


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Om det inte stämmer, vore det inte bättre att dementera uppgifterna?
– Återigen, jag kan inte kommentera den här typen av spekulationer, säger Magnus Langley.

han försöker ju inte ljuga och förneka som ett visst annat företag gör hela tiden *hostsonyhost*

Medlem

detta säger ju allt ^^ http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=31838

Gillar armarna haha...o ja vet att det e tröjan som rör sej,men ändå

Redaktör

Kom ihåg att de är i Amerikat, där fansens applåder är så kraftiga att luftströmmar fyller hockeytröjornas armar.


signatur
Medlem
Skrivet av Layne:

detta säger ju allt ^^ http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=31838

Gillar armarna haha...o ja vet att det e tröjan som rör sej,men ändå

Oj da...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Han kan ju ha gått på anabola också ^^ Grym bild !

Inaktiv
Skrivet av adeg:
Skrivet av bruttO:

Måste säga att jag är sjukt impad av NHL 07. Var skeptisk mot att köpa det, trots att det kostade ynka 349:- på elgiganten i kungens kurva (fan va kul det var o jobba där under mediamarkt-dagarna.. ).

Nu, ca 25 online-matcher senare är jag helnöjd och hade lätt kunnat köpa "skiten" för 599:- :).

menar du PC-versionen då?

nä, xbox360.

Inaktiv

Underbart på Xbox360!!
På PC skulle ja inte vilja spela det.

Grafiken är den bästa jag någonsin sett.

Medlem
Skrivet av bruttO:
Skrivet av adeg:
Skrivet av bruttO:

Måste säga att jag är sjukt impad av NHL 07. Var skeptisk mot att köpa det, trots att det kostade ynka 349:- på elgiganten i kungens kurva (fan va kul det var o jobba där under mediamarkt-dagarna.. ).

Nu, ca 25 online-matcher senare är jag helnöjd och hade lätt kunnat köpa "skiten" för 599:- :).

menar du PC-versionen då?

nä, xbox360.

låter billigt

Inaktiv

..och det var det oxo :). 349:- i en vecka för o konkurrera med Media Markts 399:-...

Inaktiv
Skrivet av teX:

Inga skärmdumpar från PC-versionen?

Något jag skulle vilja ha är ett nytt spelläge där du är en och samma spelare hela tiden. Kameran följer också bara din spelare och inte pucken. Samt en förstapersonsvy, hade varit helt underbart om man är målvakt.

förstapersonvy?


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Detta måste ju ses som genom tiderna sämsta NHL- spelet någonsin!!! Styrningen är ju förstörd och känslan öht. Folk slänger sig över halva planen och viftar med klubban så att man blir av med pucken, så fort man råkar/medvetet slashar någon lite smått, eller hakar, så åker man ut. Men att köra en höfttackling så att stjärnspelaren i andra laget bryter benet, de leder till avblåsning bara...Vad är idén med att hålla på att dra spaken fram och tillbaka för att skjuta, samtidigt som man skall försöka styra och sen sikta skottet, som ändå inte styrs på ett bra sätt...vad va de för fel på gamla kontrollsystemet egentligen med en vettig skjut och passknapp?? Sen går det ju inte att "rusha", dvs hålla inne en knapp så man åker snabbare en kortare tid. Enligt EA så åker man tydligen alltid i 15km/h...2ksports blir det nästa gång, NHL 2k- serien har varit överlägsen EA i flera år till konsoll nu...sluta göra om hela konceptet så det bara blir värre och värre, gå tillbaka några år EA!!!

1
Skriv svar