Test Drive Unlimited

Robot
Test Drive Unlimited

Förhandssnacket kring Test Drive Unlimited har handlat om främst två saker: grafiken och den öppna världen. Efter ett imponerande första intryck ser det ut som om Eden Studios har lyckats med båda delarna, men vid närmare inspektion visar det sig dock att det finns svagheter och genrens kungakrona faller av.


Medlem
FZ testar Test Drive Unlimited

Iaf det grymmaste bilspelet till 360 just nu.

Medlem

Nja, knappast va? PGR3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Vill ha! Vill ha!


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

Medlem

Tyvärr verkar körkänslan inte vara riktigt så bra som jag hoppats på. Läst en del på testdrives eget forum, och en hel del klagar över körkänslan, och en del buggar.

Själv har jag ingen xbox360, så jag väntar spännt på PC-versionen. Man kan ju iaf hoppas att man åtminstone slipper de värsta buggarna, och kanske att de kan slipa lite till på körkänslan. Iaf så pass mkt att det fungerar vettigt att köra med ratt å pedaler. Visst, man kan väl inte vänta sig något så bra som GTR/GTR2 eller GT-Legends, men åtminstone att det är någorlunda njutbart att cruisa rundor på ön med en riktig ratt.

Medlem

Mjo, hoppas på ett Demo förhoppningsvis innan det släpps på PC, vill gärna pröva det själv först.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

TDU är jäkligt roligt på många sätt, men småbuggar och dåliga system för att bilda grupper med vänner etc., gör att man lätt kan bli irriterad.

Men ack så sköna motorljud, älskar att köra manuellt och varva ur Ferrari Enzon


signatur
Medlem

Körkänslan är ju skön speciellt i de äldre bilarna när man verkligen känner fjädringen Och det finns ju inget roligare än att cruisa runt med 3 andra polare på hawaii

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Mjo, hoppas på ett Demo förhoppningsvis innan det släpps på PC, vill gärna pröva det själv först.

Ja ett demo är i princip ett måste. Dels för att testa känslan, men också kolla att datorn pallar med det med någorlunda grafikinställningar.

Medlem

Hmm MMO-likt?, Någon som minns Motor City Online?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jepp Så jäkla bra spel

Medlem

köpte det idag till min söta "lilla" 360. Innan denna recensionen kom. Mina första intryck var att det inte var någon vidare grafik. PGR 3 ser mycker mer detaljerat ut. Även i miljöerna, och en 360 borde kunna hantera lite mer AF tycker jag. man ser ju nästan hur vägens texturer byggs upp 4 meter framför bilen... illa. Sen hackar det till då & då. Men ljudet... uj uj uj. Enzon här låter helt fantastisk! Helt okaj lir som jag nog kommer lägga ett par timmar på tills Forza 2 kommer.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Det är rätt så segt så är man van vid snabba race som i PGR3 så är test drive helt annorlunda. det är meningen det ska ta lång tid att göra saker och det märks.

Medlem

Men.. En Lambo Diablo?

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=26977

Finns inte i spelet än.


signatur

Vart medlem 2001-06-13 men min första användare försvann.

Inaktiv

Något som för mig har blivit väldigt viktigt i den här genren är ljudet. Bra, mustiga, realistiska billjud höjer "känslan" avsevärt. Spenderade mycket tid med att bara åka omkring och glida och lyssna på sången i NFS:U.
Och just ljudet har ju fått positiv respons i TDU så det kanske blir ett köp ändå...

Medlem
Skrivet av Pertan81:

Men.. En Lambo Diablo?

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=26977

Finns inte i spelet än.

Är inte det en Gallardo?

Medlem

Det är nog en Diablo som Pertan81 säger (årsmodell 2001).

Medlem

Ser i varje fall ganska roligt ut!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det är nog en Diablo som Pertan81 säger (årsmodell 2001).

Jopp Diablo GTR

Inaktiv

2/5 ger jag.
Inte speciellt kul.

Inaktiv
Skrivet av Mutilated:

2/5 ger jag.
Inte speciellt kul.

Smaken är som baken. Köpte detta på releasedatumet
och har spelat det oavbrutet sen dess. Sätter mig o
spelar när tjejen gått o lagt sig till en bra bit in i natten
och spelar innan jag går till jobbet. Man blir ruskigt
addicted. Motorljuden är otorligt sköna, samt ön är
riktigt detaljerad. Man kan åka runt i timvis o titta
på naturen från sin Shelby.

De buggar och småfel här och där som finns är något
Atari/Eden kommer att rätta till med en patch som
ska dyka upp när som helst så detta lär inte vara något
ni pc-användare kommer att drabbas av.

Gillar man bilspel överhuvudtaget är detta ett givet köp. Är helt övertygad om att detta spel kommer att
få samma inverkan på bilspel som GTA har haft på
actionlir. Dagarna då bilspel inte har något frihet och
det enbart går ut på statiska race är räknade, jag lovar. Jag har väldigt svårt att se mig själv få ut någon
större glädje av kommande Need For Speed och Forza om dom följer sitt gamla koncept.

Medlem

Spelet blev flera ggr bättre med alla driving aids av. Nu går det ju köra bilen istället för att bara gasa, bromsa och svänga


signatur

Allvarligt talat!

Inaktiv

Ser riktigt trevligt ut iallafall, kanske får ta sig en titt på spelet.

1
Skriv svar