Omröstningarna är tillbaka!

Medlem

Starbreeze för Chronicles och för att dom gör ett spel på den bästa serie tidningen som finns, The Darkness, spelet verkar riktigt trevligt f.ö

Annars hade det nog blivit Massive Enternainment pg.a att jag är litet av ett Ground Control fan.

Medlem

För två års hade jag Röstat på Dice men nu får det bli Starbreeze

kan FZ crew fixa så att man ka se omröstnigen på "Nyheter" sidan? Gilar inte start sidan.

Medlem

Otroligt roligt att se att Starbreeze ligger så högt!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Något förvånad över att Paradox fått så lågt...

Edit: wookiee numera är ju Victoria 1836-1936... Med expansion vill säga.

Skrivet av Ankh:

Röstade på Massive Entertainment. Av den enkla anledningen till att jag nyligen var med på deras beta av World In Conflict och fick en god insyn i hur det arbetar. Bra killar där inne.
Sen blev det ju även pågrund utav att jag gillade stark Ground Control spelen.
Hade det inte varit för Massive så hade jag röstat på Dice.

What he said. Fast det mesta hänger på BF 2142 nu, om även det spelet dras med problem så vete fan...

Och Ankh, det var faktiskt pre-Alpha, inte Beta. Nu ska vi inte överdriva.

Edit: Yay! Inlägg nummer 300!

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:

Och Ankh, det var faktiskt pre-Alpha, inte Beta. Nu ska vi inte överdriva.

Hehe det stämmer - tänkte inte så långt

Men fan vad kul det var...även om du gick solo för det mesta med helikoptrarna (iofs, du blev betydligt bättre mot slutet)

Battlefield 1942 med BF2 motorn och mer realistisk pansar på fordonen...och jag är såld (dom borde ta inspiration av Combat Missions realism och slamdunka in i battlefield)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Paradox får min röst. Har varit ett fan sen dagarna de hette"Äventyrsspel" och gjorde bordsrollspel på 80talet

Nu liksom då skapar de detaljerade spel med mycket djup och potential att sysselsätta en länge, länge....

Medlem
Skrivet av Forcie:

Paradox får min röst. Har varit ett fan sen dagarna de hette"Äventyrsspel" och gjorde bordsrollspel på 80talet

Nu liksom då skapar de detaljerade spel med mycket djup och potential att sysselsätta en länge, länge....

Jaså är det Paradox? Där ser man...har fortfarande nästan allt dom gav ut under 80 talet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jaså är det Paradox? Där ser man...har fortfarande nästan allt dom gav ut under 80 talet

Ja, det är gamla Target Games/Äventyrsspel. Det var ju även de som höll i Tradition-butikerna från början. De som nu tyvärr har blivit uppköpta av amerikanska EB Games och streamlinade till hemska skitbutiker som bara säljer tvspel till tolvåringar.
Jag hörde att när EB tog över affären här i Göteborg så sparkades alla trevliga gamla anställda, och man körde en hel container med fina gamla rollspel och brädspel till tippen.

Ganska OT, men det är så jävla hemskt när sånt händer... giriga as :/

Antikvitet
Skrivet av Yakolev:

kan FZ crew fixa så att man ka se omröstnigen på "Nyheter" sidan? Gilar inte start sidan.

It has been done!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

^Skulle även vara bra att se hur många som har röstat totalt (så man slipper räkna ut det själv om man nu vill veta).

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Speltestarna har väldigt lite med svårighetsgraden att göra, det har med spelens breda spektrum att göra.

Tråkigt, för det vore ju bra om dom som testspelade spelet reagerade när dom känner att svårigheten når graden "Aj, det här kommer inte många klara av", istället för att rycka på axlarna och säga "Kan jag klara det, så kan alla klara det" eller varför inte "Spelutvecklarna vet nog vad dom gör".

Skrivet av the wookiee:

Det är klart som sjutton att stora nationssimulatorer inte är enkla att spela...

Det går inte riktigt att säga så. Tänk om utvecklaren av spelet ansträngde sej för att göra en enkel nationssim?

Skrivet av the wookiee:

...lärningskurvan i Paradox spel är något hög jämfört med andra spel (Dvs. om du nonchalerar tutorial-delen totalt).

Ja, inlärningskurvan i dom flesta Paradox-spelen hög, men av dom spelen jag har provat har jag spelat igenom samtliga tutorials. Problemet är att deras tutorials sällan är välgjorda, det handlar mest om att sitta och läsa igenom ett A4 text uppdelat i små underrubriker. Det där med interaktiva tutorials är inte helt fel, men om Paradox tutorials kan räknas som interaktiva så kan jag räknas som förlamad.

Skrivet av the wookiee:

Däremot är inte spelupplevelsen något som tar stryk bara för att svårigheten är något högre än säg... CS.

För det första: Stopp, nu har du än en gång fel! Det är MIN (läs, M-I-N) spelupplevelse som tar stryk när jag spelar spel som JAG tycker är tillräckligt svårspelade för att bli frustrerande.

För det andra: Jag har aldrig spelat CS, och jag tänker aldrig börja, just för att svårigheten är så låg, i likhet med den dominerande mentala åldern på motståndet.

Sådär, nu är jag klar. Jag gillade Paradox när dom fortfarande kallade sej Target Games. Och mitt förtroende för dom är fortsatt lågt.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Personligen gillar jag spel med svår inlärningskurva - blir så mycket mer tillfredställande när man väl börjar behärska den då.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar