Nya skärmdumpar från Sabotage 1943

Robot
Medlem
Nya skärmdumpar från Sabotage 1943

Jävlar vad hon spionerar med sina automatkarbiner och pangande...


signatur
Medlem

Är det bara jag som kommer att tänka på "'Allå, 'allå, 'emliga armén"?

Vore lustigt om ens kontaktman hette René


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Finns flera saker som stör mig...

Det fanns inte ens något i närheten utav kevlarvästar år 1943, och varför i helvete ska tyskarna hela tiden utmålas som stormtroopers från SWG med sina ansiktsmaskar?

Löjligt. WW2-spelutvecklare, gör om, gör rätt.

Medlem

Dude, det är bara ett spel

Skyddsvästar har förresten funnits i varierande former rätt så länge. Ferdinand (snubben som blev knäppt och drog igång första världskriget) hade en när han blev knäppt i Sarajevo, fast skottet tog i nacken som inte var skyddad så jag förmodar att han fick pengarna tillbaka.

Beträffande kevlar så har det funnits sedan 1920-talet, fast om det användes i skyddsutrustning (annat än handskar) under andra världskriget vet jag inte.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Dude, det är bara ett spel

Vill de ha kvinnliga franska motståndskämpar i kevlarvästar och tyskar i gasmask i fullt solsken i Frankrike kan de lika väl hitta på en ny konflikt och inte "basera" det på WW2.

Skrivet av Svartsmurfen:

Skyddsvästar har förresten funnits i varierande former rätt så länge.

Jag säger inte att det inte funnits skyddsvästar, men inte sådana som hon har på sig.

Medlem

Third Person Shooter! *SKRÄCK!* Konsoll-portningarna anfaller! Ta skydd!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det är väl en stridssele/stridsväst och ingen kevlarväst.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Håller med dig i sak. Det är rätt så enformig design på standardskjutare, helst skyddsmaskssyndromet som du tidigare nämnde. Jag förmodar att det är det som gör dem till stapelvara och inte guldkorn.

Beträffande designen på utrustning så har jag slutat att förvänta mig dokumentärstandard. Tycker dock att det hon har på sig mest liknar en vanlig väst med fickor.

Personligen irriterar jag mig mer på att tjejer i spel alltid ska se ut som modeller.
Helt ok med snygga tjejer men det är inte trovärdigt att de har en getingmidja om de samtidigt ska släpa omkring lika mycket som en brandman i hundrakilosklassen.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Håller med dig i sak. Det är rätt så enformig design på standardskjutare, helst skyddsmaskssyndromet som du tidigare nämnde. Jag förmodar att det är det som gör dem till stapelvara och inte guldkorn.

Beträffande designen på utrustning så har jag slutat att förvänta mig dokumentärstandard. Tycker dock att det hon har på sig mest liknar en vanlig väst med fickor.

Personligen irriterar jag mig mer på att tjejer i spel alltid ska se ut som modeller.
Helt ok med snygga tjejer men det är inte trovärdigt att de har en getingmidja om de samtidigt ska släpa omkring lika mycket som en brandman i hundrakilosklassen.

Hellre en välsvarvad brud än Svetlana som stod och kokade soppa i skolköket


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Hellre en välsvarvad brud än Svetlana som stod och kokade soppa i skolköket

Inte om man spelar en rysk kulstöterska


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Inte om man spelar en rysk kulstöterska

Hehe så sant 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Håller med dig i sak. Det är rätt så enformig design på standardskjutare, helst skyddsmaskssyndromet som du tidigare nämnde. Jag förmodar att det är det som gör dem till stapelvara och inte guldkorn.

Beträffande designen på utrustning så har jag slutat att förvänta mig dokumentärstandard. Tycker dock att det hon har på sig mest liknar en vanlig väst med fickor.

Personligen irriterar jag mig mer på att tjejer i spel alltid ska se ut som modeller.
Helt ok med snygga tjejer men det är inte trovärdigt att de har en getingmidja om de samtidigt ska släpa omkring lika mycket som en brandman i hundrakilosklassen.

Vad utseende beträffar så måste jag hålla med dig, dock bara till viss del; som du kanske vet så portätteras även de flesta manliga spelkaraktärer som antingen muskulösa och spänstiga (Prince of Persia t.ex) eller som rena muskelberg (händer betydligt mer sällan, ett exempel är väl Duke Nukem antar jag). Jag skulle dock vilja se en ändring på det här själv, både hos de manliga och kvinnliga figurerna... spel har ju visserligen ingenting med verkligheten att göra, men någon måtta får det ändå vara.

Sen får man inte glömma att spelindustrin innehåller fler män än kvinnor.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Sant, men film har heller inte så mycket med verklighet att göra (oftast ingenting alls) men to.m. hollywood har en standard. Förvisso en väldigt låg standard men i alla fall.
Jag har ingenting emot korkade muskelberg om det i övrigt passar in i spelet, som te.x. i Serious Sam där storyn med avsikt är skriven som en ursäkt för att få fragga.

I ett mer "seriöst" spel så tycker jag dock att man kan förvänta sig en smula mer. Det läggs ned otaliga timmar i spelstudios på realism men allt det blir ju helt bortkastat om huvudkaraktären är byggd som porrskådis, har en IQ som Stephen Hawking och kan bära:

  • En KSP58B med 750 skott bandmatad 7,62.

  • En Automatkarbin med 5 magasin 5,56, 30 bulor i varje.

  • En k-pist och 700 skott 9mm.

  • En hagelbrakare med 40 plugg varghagel.

  • En GRG med 5 st fullbumpor.

  • Fyra splittergranater.

  • Fyra rökgranater.

  • Tre claymores.

  • En rörtång, kniv, kofot eller annat förhållandevis harmlöst verktyg.

Därmed inte sagt att spelet inte blir kul, fast trovärdig blir det definitivt inte.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Men orka, allt behöver inte vara realism så spela roll. *sticker och jobbar istället*


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Men orka, allt behöver inte vara realism så spela roll.

Nej, allt behöver inte vara realistiskt. Det är verklighetsförankring som efterfrågas.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av PurreSnurre:

Men orka, allt behöver inte vara realism så spela roll.

Nej, allt behöver inte vara realistiskt. Det är verklighetsförankring som efterfrågas.

Vill inte flama utan ärligt fråga om det måste vara verklighetsförankring i spel idag? Är det inte underbart när fantasin får flöda och sätta gränser istället? Vardag har man ju redan 7 dar i veckan menar jag. Nåväl, bara man njuter av det man spelar så.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vi tycks ju ha samma uppfattning. Min tidigare post kanske var otydlig men jag har ingenting emot overkliga spel (eller filmer för den delen).

Vad jag, och tydligen även andra, irriterar mig på är dock när de hävdar att ett spel är verklighetstroget och sedan missar grovt på gameplay.

Quake är en sak, men när man kan rocketjumpa med en panzerfaust så förstörs hela illusionen för min del.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar