De tio hetaste personerna inom speldesign

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Är det din professionella åsikt som animatör?

självfallet!

Skrivet av F3D:

självfallet!

Nu blev det lite för mycket postironi för mig...

Inaktiv

Peter Molyneux??

Edit:
Och will wright ser ut som ett jävla skämt

Inaktiv

Att inte ha med Bill roper och hans gäng är häderi. Skaparna av diablo o warcraft. Och jag är säker på att Hellgate kommer vara spelet som slår ner wow från tronen 2008 eller så. Dom vet vad spel handlar om.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Piot:

Men vad sjutton gör Cliff Bleszinski på den här listan? Skärpning!

Hoppas du skämtar? CliffyB äger ju!

Sedan...Shigeru Miyamoto... Jag trodde det var "Peak_performance" som såg ut så... Fett lurad!

Haha


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av redmac:

Bra lista FZ! Välgjort! Dock, vad har hänt med bilderna högst upp på FZ sida? Haxxad? eller bara php fel?

Allt visas nog rätt..tror jag, dock undrar jag varför jag ser fem stycken olika speldesigners huvuden högst upp på fz sida. Känsn bara konstigt...men thats me.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

mjo, svårt att hitta ren fakta om de här pojkarna i nationalencyklopedin ^^ ännu iaf, vem vet hur det ser ut om en 50 år

Svårt att hitta ren fakta på Wikipedia också


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

Shigeru Miyamoto har en värdig etta plats!

Inaktiv

En sak är säker och det är att Zelda-spelen har denna känsla inkluderad som inte de andra spelen har enligt mig.


signatur

/J.

Medlem

Peter Molyneux va ju inte me!! han är ju bäst. buuuu!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

ja mycket att tacka Shigeru Miyamoto för alla fina minnen ja har fått i från mitt nintendo 8 bit och framåt

Medlem
Skrivet av Piot:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Piot:

Men vad sjutton gör Cliff Bleszinski på den här listan? Skärpning!

Hoppas du skämtar? CliffyB äger ju!

Det är möjligt att han äger, men rubriken var att dom skulle vara "heta". Jazz Jackrabbit släpptes 1994 och var en ganska dålig rip-off från de övriga plattformsspelen.

Unreal släpptes 1998 och Unreal Tournament 1999. Sedan har det inte hänt speciellt mycket kul från vår lille vän CliffyB. Möjligtvis Gears of War kan ge något, men det får framtiden utvisa.. Så nej, speciellt het är han inte.

You got a point, I stand corrected.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hey, om några år kanske jag är med!

Synd att se CliffyB på listan, hans vinnande koncept är äldre än människorasen...

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Piot:

Men vad sjutton gör Cliff Bleszinski på den här listan? Skärpning!

Hoppas du skämtar? CliffyB äger ju!

Sedan...Shigeru Miyamoto... Jag trodde det var "Peak_performance" som såg ut så... Fett lurad!

Haha, nej så snygg är jag inte tyvärr

Inaktiv

hm FZ gillar siffran 10 lite för mycket?, Carmack borde kanske vara med tex?. Själv tillhör jag gruppen som hatar MGS men 1an till PS dyrkar jag. Och Sonics skapare borde vara med! :).

Inaktiv

Intressant att se Half-lifes skapare, ska jag vara ärlig vad det inte riktigt så jag hade tänkt mig han..


signatur

Good experience.

Medlem

Very nice:)


signatur

Nämen!

Inaktiv

var finns skaparen till Halo !

Medlem
Skrivet av blubb:

Peter Molyneux va ju inte me!! han är ju bäst. buuuu!

Håller helt med!!

Om att skapa gudsimulatorn inte är nyskapande så tycker jag man är lite trångseende

Och för att påminna fler vad han gjort så var han bakom Theme Park, Theme Hospital samt båda Dungeon Keeper
Och populus

Flakmonkey
Skrivet av tlainen:
Skrivet av blubb:

Peter Molyneux va ju inte me!! han är ju bäst. buuuu!

Håller helt med!!

Om att skapa gudsimulatorn inte är nyskapande så tycker jag man är lite trångseende

Och för att påminna fler vad han gjort så var han bakom Theme Park, Theme Hospital samt båda Dungeon Keeper
Och populus

Nu handlar inte listan om de bästa genom tiderna, isf hade förmodligen Molyneux kommit med. Listan är på de som är hetast, alltså de som är bäst, fortsatt aktiva och viktiga för branschen. Och på senare år så har ju Molyneux tyvärr snackat mer än vad han har levererat

Medlem

Tänker alltid på den där soppreklamen som gick på tv med samuraijen. "Mitt namn är mister Yamamoto, jag jobbar som samuraij etc."

Medlem

Bra reply Ja lägger mig, men måste försvara lilla Peter för att de har sett ut som han snackar mer än gör
Men hur skulle de se ut om de inte fanns stora drömmare oxå

12
Skriv svar