En Gamers Dröm

Medlem
En Gamers Dröm
Skrivet av Wikipedia:

En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett vagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen.

Jag ville bara ha det klartgjort innan jag börjar skriva. Varje dag, eller sedan igår, när jag vaknar åker jag min bil till jobbet. Jag jobbar på Byggmax, ingen höjdare, men det fungerar. Bättre betalt än plattsättning, och mindre slit. Dock vet jag inte om det är mindre påfrestning för hjärnan, men det åter står att se.

Men då till hela poängen med allt skrivande; jag gillar att spendera tid framför datorn, och hålla mig uppdaterad om nya händelser inom le world. Jag fick underkännt på programmering i skolan, men det var Java, så det spelar ingen roll direkt. Och, så har jag läst matte C, som jag inte heller klarade, det beror nog mest på läraren. Jag vet att man ofta skyller allt på läraren, men så är det inte. Självklart spelar det en stor roll vad man har för lärare, och i vilket ämne, men en hel del ligger hos dig själv. Men i detta fall, så hade vi en ganska "ny" lärare. Jag sätter "lärare" inom situations tecken också, det är lika bra. Det måste ha varit den mest osäkra och töntigaste läraren jag haft i mitt liv. Och som en elev på detta gymnasium var det inte lätt, men skit i den historien. Jag fick underkänt, helt enkelt.

Och efter att ha jobbat hela två dagar på detta jobb, känner jag att jag vill studera. Hel skumt, för en vecka sedan ville jag inte alls plugga. Nåja. Nu är jag helt inne på att plugga något som har med spel att göra, men jag måste antagligen plugga upp matte C. Men tänk er själva, du vaknar, stiger upp, in i duschen ner till köket, tar lung och lång frukost. Du sätter dig i bilen och kör några minuter för att stiga in på kontoret. Du säger hej till en kvinna i receptionen, går till din plats, säger hej till ett par kollegor. Startar burken och börjar jobba med ett par modeller, eller på en bit kod, eller plannerar händelseförloppet osv.

Fatta vad grymt... Fy fan.

#blogg


signatur

Niet.

Inaktiv
En Gamers Dröm

Lycka till, jag tror du gör helt rätt om du pluggar


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Du har samma problem som jag.

Jag går ut gymnasiet om några veckor, läste fel linje, å har failat massor av kurser. kurrser som inte passade mig..(vissa matte kurser, fysik, kemi osv.)

Det jag drömmer om är att arbeta med spel. och som det ser ut jsut nu är jag ganska körd. Det gör det inte lättare heller av att en snubbe i en av mina kurser som oxå går ut nu har fått jobb på DICE som speltestare! Jag sulle avguda ett sånt jobb.

Dock så sitter jag nu å söker jobb, allt jag kan hitta för jag orkar inte plugga komvux i höst. Ska göra lumpen i januari så efter det.. då ska jag gå komvux, plugga upp mina poäng och söka in på en KY utbildning som heter Level Design på Entar the Garden i sthlm.

men men det är framtiden, måste leva i nuet.

1
Skriv svar