Hem ljuva hem

Flakmonkey
Hem ljuva hem

Jag kom precis hem från mitt äventyr i Skåne och Nordic Game. Måste säga att de två dagarna jag spenderade på mässan var riktigt givande. Inte för att jag fick reda på så mycket om nya spel, även om det kom lite nytt, men jag fick ytterliggare insikt om spelet bakom spelen.

Idag låg bland annat #CCP på schemat och det var verkligen dagens höjdpunkt. Titeln på föreläsningen löd på ett ungefär "The Tao of MMORPGs" och syftar till den väg som MMORPG-utvecklingen tar i allmänhet och i synnerhet för #Eve: Online. Kom fram en massa intressant information om vad som komma skall i Eve, bland annat bjöd de på en filmsekvens där man fick se hur spelets avatarer kommer se ut och insidan på rymdbaserna man kommer kunna gå runt i. Även skärmdumpar från den kommande grafikuppdatering visades och båda dessa fick verkligen mitt sug för Eve att växa... men jag måste vara stark, jag får inte börja med ett nytt MMO!

I övrigt så lyssnade jag även på en 0föreläsning som #Massive Entertainment höll i med namnet "The Graphics of World In Conflict" - en något för tung föreläsning för mig. Tänkte att jag kanske skule få se prov på grafiken i spelet, vilket jag också fick, men det var väldigt mycket tekniska termer som gick en bra bit över mitt huvud. Men det var en kul upplevelse det också

En annan kul föreläsning hölls av två killar från #Harmonix som gjort #Guitar Hero och nu arbetar på #Rock Band. De talade om varför de väljer att satsa på grafik som inte är realistisk - och nej det beror inte på att de inte kan göra realistisk grafik...

Nåväl en utförlig rapport om hela evenemanget kommer innan veckans slut.

För övrigt så var hemresan betydligt värre än resan dit och det enbart pga min egen klantighet... Jag glömde nämligen att packa ner laddaren till Nintendo DS vilket ledde till att batteriet tog slut halvägs, precis när jag skulle locka till mig en Chocobo i Final Fantasy III till råga på allt... Så istället fick jag spendera tiden med att skriva lite och läsa tidningen kupé som jag redan hade läst... kul värre... not!

Nej, nog dags att lägga sig och sova nu... ska bli förbannat skönt att få sova i sig egen säng måste jag säga.

#blogg

Inaktiv
Hem ljuva hem

Tror du glömde nåt annat med, ett par boxers i badrummet!


signatur

To swing is not to Wii.

Antikvitet

"Glömde"


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar