Medlem
Skrivet av SuperTank:

HOLY.... !

Ah, jag blev först nästan äcklad men läste infon sen, han har importerat skeppet bit för bit i spelet och alltså inte behövt bygga hela skeppet "för hand".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Älskar deta spel!!!!! spelar dagligen, extra roligt online, men ja råder er att fixa en server me hamachi o köra lan spel ist me ngra kompisar, spelet flyter på bättre o själv märker ja knappt ngn form av ostabilitet lr att servern krackar, dessutom sparas då allt ni gör, så om man bygger ett stort fint slott/hus så behöver man inte börja om nästa ggn man ska spela


signatur

Rwa?

Inaktiv

mer epic trailer för pixlar går inte hitta?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Verkar som om spelen går en god tid till mötes, spelglädje och innehåll har börjat betyda mer än grafik (om än bra grafik är trevligt).
Minecraft, otroligt fult men alla kan spela på lika villkor, alla kan delta oavsett hårdvara (nästan iaf), och alla kan ha kul. Frihet och social interaktion är verkligen två saker som kan göra spelande ruskigt kul

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Snart säger ni väl att det kan bota cancer med, så bra det är

Skulle inte förvåna mig om det gjorde det.

Medlem

sjukt beroende framkallat detta spel! alltså med ett snäpp bättre grafik. typ slippa block grafiken så hade det varit bättre

men sicken beroende framkallat jag varnar alla er där ute!!!!!


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Snart säger ni väl att det kan bota cancer med, så bra det är

Försökt hitta en enda positiv kommentar om nåt spel. Än sålänge är mina försök förgäves. Ibland kan man tro att du har en sjuk fetisch för att såga allt, oavsett vad. Vilket spel eller spelidé gillar du egentligen? o_O Angående Minecraft; häftig idé. Det vore sjukt coolt om dom i framtiden (med hjälp av nån megastudio som plockar upp dom) gör ett Minecraft med ordentligt snygg grafik. Lite dröm-stuk på det, men det vore ju helt sjukt coolt.

Medlem
Skrivet av Ike:

(sen har jag hört att spelet ska ha kopierat starkt från ett open-source spel kallat Infiniminer, men att det inte fått någon cred överhuvudtaget :\)

Jädrar vad Minecraft tagit ifrån dom :O:O

Kollade precis upp det :/

Medlem

Köpte spelet förra veckan och har spelat non-stop sen dess.

Medlem

Har detta spel, spelet år på i denna stund nu jag skriver detta, jag har sålt mig själ till detta spel.

Medlem

Testade Gratis varianten. Awsome att leka med ^^
Byggde upp Megaman. http://yfrog.com/msmegacraftmanj


signatur

- PiDuT

Inaktiv

kan nån svara på vad minecraft har som inte WURM online har? WURM verkar som samma sak fast mkt bättre ? Bara intresserad

Medlem

Oj där tappade jag 4-5 h av min dag .. ..
Tänka sig att det kunde dra iväg så pass xD


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

jävligt kul, redan spelat det i veckor och har köpt.


signatur

//monster

Inaktiv

Vore roligt att bygga drottningsholms slott eller nåt om man kan göra sånt Då skulle jag nog utan tvekan köpa det

Medlem

Måste bara säga att videon till detta spel är en a v de bästa som gjorts på länge till något spel...

m0s
Medlem
Skrivet av Soulless:

Ser ingen annan som nämnt det så jag gör det själv.

Gillar ni detta borde ni älska WURM ONLINE.
Ett MMO-spel i samma anda där man måste hacka, gräva, hugga, samla o bygga allt för egen hand, eller med vänner.

Hade inte tid så det räckte själv men som sagt, ingen annan har nämt det så för all del gör jag det igen:

WURM Online

För att göra saker lite roligare så var Notch (skaparen av Minecraft) med och utvecklade WURM.
Bara en liten notis sådär

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ni får gärna överhypa det in absurdum, men jag tyckte det var tämligen ointressant; och det verkar mest som en motreaktion mot andra spel som "ser" snyggare ut, men njut av det för all del ändå...

Sen att tänka på att spelet är gjort av en enda person, så förvänta dig inte en Crysis kvalitetskopia, sen så gör grafiken gameplayet lättare att utveckla. Så jag tror det inte är en motreaktion mer än att det är ett designval för spelets skull.

För spelet i sig, helt jävla underbart, kan knappt vänta tills han implementerar ett fungerande survival multiplayer läge. Sjukt kul att försöka bygga häftiga saker i spelet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Det är inte fult!

Medlem

Jag spelade faktiskt WURM online först, men gillade det inte. Minecraft är charmigare och mer lättillgängligt.

Medlem

Bästa spelet som "släpts" i år efter Civ V

12
Skriv svar