Se det episka introt till World of Warcraft: Cataclysm
En liten sak förbryllar mig: Anses inte Warcraft II: Beyond the Dark Portal vara canon i Warcraft-universumet?
Deathwing är en av Horde-sidans hjältar (eller kanske snarare skurkar) i det spelet och världen gick inte under bara för att han var med. Hur lyckades Blizzard förvandla honom från en drake som någon goblin fäst metallplattor på till världens undergång?
Deathwing var bara allierad med den gamla Horde, som var besatta av demoner. När de fick spö i det andra kriget så flydde han till Deepholme där han har suttit och surat och byggt upp en armé av the twilight dragonflight (tror jag i alla fall).
Han har faktiskt varit väldigt mäktig väldigt länge, men de andra drakaspekterna gaddade ihop sig mot honom så det var därför han slutgiltigen behövde fly.
Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.
En drake?! Så huvudskurken den här gången är en drake? Det var ju himla originellt måste jag säga. Vilken idé! Att ingen annan kommit på det innan! Enbart Blizzard kan komma på ett sådant lysande och briljant förslag! Detta slår ju Lich King med hästlängder! Man är ju helt chockad!
Tummen upp för nyskapande!
Trailen var hur som helst grym! Som alltid när det kommer från Blizzards cinematicsnubbar!
Så trött jag blir på dryga människor som öppnar munnen innan de tänker. WoW är ett spel baserat på en extremt stor mängd lore med många onda och goda karaktärer. Halva wow är trots allt loren och inte bara spelandet vilket gör att folk hellre spelar det än de flesta andra crap-mmo's.
Deathwing är som folk nämnt här, en fiende som varit med sen början. Han är väl en av "the original dragonflights" som efter att ha blivit ond bytte namn till deathwing och efter att blivit berövad sin kraft av de andra drak aspekterna, med hjälp av krasus och rhonin(om jag inte minns helt fel) så försvann han och ingen visste vart. Han hade tidigare tagit deras krafter och nu är han väl återställd efter nederlaget antar jag. Det går att läsa om i day of the dragon om man är intresserad.
Haha fanboy rage. "flesta andra crap-mmo's"
Spelar nog ingen större roll om draken är med i
den otroliga fantastiska "lore" som wow onekligen är uppbyggt på (fniss). Han är fortfarande en drake grafiskt enligt filmen. Drakar i mmo's är inte så originellt vilket var postarens inlägg.
Sedan tycker jag inte om när folks inlägg består av WALL OF TEXT. Hur svårt är det att använda enter lite då och då.
Filmen tyckte jag faktiskt var svag. För mycket fokus på snabba hopp mellan mörka suddiga drakarslen och små hus som rasade. Knappt någon voice. Draken verkade inte särskilt arg heller.
Mitt betyg blir en drake av fem möjliga.
Saker som kunde ha räddat denna flopp skulle kunnat vara mer fokus på de som dör eller mindre fokus på sakerna ur drakens synvinkel.
undra om andra länders forum har lika mkt gnäll som de svenska? eller är vi världsmästare på att gnälla?
snygga cinematics från blizzard ja, synd att spelet inte är så snyggt! gnäll gnäll gnäll ^^
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Sjuk cool video! Man blir aldrig besviken på Blizzards små filmer!
Betyg på den som jag tycker:
+Bra effekter
+ GRYMT när det kommer eld bakom hans vingar osv
- Dryg början
- Inga coola class preview
4/5 tycker jag lätt att den ska få i betyg!
Vad tycker ni andra?
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
ja om det ska visa någonting av hur det blir att spela cataclysmen så blir det en 1:a för det var 0 gameplay och man kan bara ana vad som ska hända spelvärlden!
3a för att skapa stäming och ha skönt ljud perhaps!?
Kul att se något som man läst i böcker bli film.
Hur lyckades Blizzard förvandla honom från en drake som någon goblin fäst metallplattor på till världens undergång?
Det är lite invecklat om man inte läst böckerna, så gör det!
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
undra om andra länders forum har lika mkt gnäll som de svenska? eller är vi världsmästare på att gnälla?
snygga cinematics från blizzard ja, synd att spelet inte är så snyggt! gnäll gnäll gnäll ^^
Haha, jag ställde just exakt samma fråga i motsvarande artikel på engelska PC Gamer. Jag tycker att det verkar lite mindre gnälligt där, om jag skall vara ärlig. Förmodligen är det inte allt för långt ifrån sanningen att vi helt enkelt är världsmästare på gnäll.
Absolut inte lika cool som tidigare av deras filmer.
Deathwing har ett enormt underbett som gör att han ser lite spec ut. Och sen om han var lite större och liksom synbart påverkade hela Azeroth så vore det en sak. Men nej, han ser ut som en regular sized dragon med ett knippe eld efter sig. Big deal. Syns inte på direkten att han är mycket tyngre än Sindragosa. Meh.
Ett fågelperspektiv där hela jävla kontinenter spricker upp, DET vore något det. Men nepp, det var mest lite watch towers och ett par bryggor som tog sig en känga. :/
Alltid lika roande när folk skriver "WoW" lore, fel. Lore fanns innan "wow" så är därför Warcraft lore. WoW i sig har sågat och förstört den loren enda sen spelet kom. Håller mig fortfarande till loren från WC3 och hoppas på ett WC4 istället för att låtsas att varenda person i hela världen har dödat varenda person som betytt något.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Håller mig fortfarande till loren från WC3 och hoppas på ett WC4 istället för att låtsas att varenda person i hela världen har dödat varenda person som betytt något.
Nu är det ju inte riktigt så det har gått till dock. Det är DU med hjälp av ett par vänner och ingen annan som besegrat dem. Om man tänker efter så har alla som någonsin varvat WarCraft III-kampanjen räddat Azeroth i så fall. Är det inte så dessutom att vid varje stor person som skall besegras så finns det alltid en viktig karaktär med från WarCraft-universumet? Maiev, när man besegrar Illidan, Tirion Fordring när man besegrar Arthas som Lich King och så vidare. Även om det kanske är svårt att se det nu, så är det definitivt så de kommer att porträttera det i eventuella uppföljare.
den otroliga fantastiska "lore" som wow onekligen är uppbyggt på (fniss). Han är fortfarande en drake grafiskt enligt filmen. Drakar i mmo's är inte så originellt vilket var postarens inlägg.
Sedan tycker jag inte om när folks inlägg består av WALL OF TEXT. Hur svårt är det att använda enter lite då och då.
Filmen tyckte jag faktiskt var svag. För mycket fokus på snabba hopp mellan mörka suddiga drakarslen och små hus som rasade. Knappt någon voice. Draken verkade inte särskilt arg heller.
Saker som kunde ha räddat denna flopp skulle kunnat vara mer fokus på de som dör eller mindre fokus på sakerna ur drakens synvinkel.
Men vad är du för troll?
Blir uppjagad utav att det finns en drake i WoW. Om du går igenom din egen spelsamling och räknar spel med drakar i, det blir ett par va?
Antar att det är just i WoW du inte tycker de får finnas. Ska de göra om sin lore för att det finns drakar i andra spel?
Edit: Oups, did I feed the troll?
Tycker Blizzard borde satsa pengarna på en datoranimerad film samt mycket snyggare i början med bara made by Blizzard Entertainment. Dem som säger att det är ett grymt dåligt spel kan ju lika gärna ta en pistol och köra rysk roulett med sig själv därför 12 miljoner människor som betalar varje månad för att få spela det kan ju inte ha fel !
Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.
Tycker Blizzard borde satsa pengarna på en datoranimerad film samt mycket snyggare i början med bara made by Blizzard Entertainment. Dem som säger att det är ett grymt dåligt spel kan ju lika gärna ta en pistol och köra rysk roulett med sig själv därför 12 miljoner människor som betalar varje månad för att få spela det kan ju inte ha fel !
Tolv miljoner av nästan sju miljarder. Drygt var 570:e människa spelar WoW, eller två promille av jordens befolkning. Inte så många ändå. Är två promille av jordens befolkning idioter? Inte helt osannolikt. Därför kan man på grund av mina lösa antaganden inte utesluta att de tolv miljoner som spelar spelet faktiskt har fel.
Och då kommer naturligtvis följdfrågan om jag har fel, eftersom jag också spelar spelet... Men vänta nu? Om jag har fel så innebär det att mitt påstående är fel; men om jag har fel, så betyder det att jag har rätt! Oj...
/Slut på slumpmässigt orerande
Men vad är du för troll?
Blir uppjagad utav att det finns en drake i WoW. Om du går igenom din egen spelsamling och räknar spel med drakar i, det blir ett par va?
Antar att det är just i WoW du inte tycker de får finnas. Ska de göra om sin lore för att det finns drakar i andra spel?
Edit: Oups, did I feed the troll?
Hade jag trollat så hade jag nog skrivit ungefär som dig. Ett inlägg utan några kommentarer på filmen.
Tolv miljoner av nästan sju miljarder. Drygt var 570:e människa spelar WoW, eller två promille av jordens befolkning. Inte så många ändå. Är två promille av jordens befolkning idioter? Inte helt osannolikt. Därför kan man på grund av mina lösa antaganden inte utesluta att de tolv miljoner som spelar spelet faktiskt har fel.
Och då kommer naturligtvis följdfrågan om jag har fel, eftersom jag också spelar spelet... Men vänta nu? Om jag har fel så innebär det att mitt påstående är fel; men om jag har fel, så betyder det att jag har rätt! Oj...
/Slut på slumpmässigt orerande
Haha väl valda ord som jag väljer att hålla med om!
Synd bara att in-game versionen är ännu en om-modelerad standard drake i spelet. För tusan Blizzard, lägg lite möda och gör nya animationer och allt istället.
http://lorehound.com/wp-content/uploads/2010/05/KdhF3AhwjOcq.jpg
The Shatterer är mycket mera awesome och han är bara det andra spelets midlevel boss.
http://wiki.guildwars2.com/images/c/c7/2010_August_Shatterer2.jpg
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.