Gran Turismo 5 begränsat av Playstation 3
Ljudet i bilspel är faktiskt en av de viktigare grejerna...
Det viktigaste i ett bilspel är självklart bästa möjliga kontroll och körglädje, allt annat kommer på andra plats.
För vad hjälper ljud och grafik om inte kontroll och körglädje infinner sig.
Knower of the unknown
http://www.youtube.com/watch?v=_wm5ojKNR2M&feature=player_emb...
Jag tycker att ljudet är hyfsat iaf
Han får det att låta som att PS3an är svag, sanningen är ju att han verkar vilja trycka in saker som bara en super-pc kan hantera.
PS3 är svag, utdaterad 4-5 år gammal hårdvara.
Fast ändå inte. Grafikchippet ar ju ganska dåligt(Motsvarar gamla nVidia 7800) med tanke på att konsollen är 5 år gammal, men cellprocessorn äger på ganska bra. Det betyder ändå inte att han inte är ute efter saker som kräver en djävligt stabil modern dator. Dessutom tar det många företag en massa tid bara för att lära sig koda rätt till PS3an.
Btw jag skyddar inte PS3 mot PC, har alltid varit en PC-gamer som nu också har en PS3.
Va?
Kan spelet bli begränsat av spelarens hårdvara? tycker de borde göra som crrysis och kräva att du köper delar som inte finns ännu för att njuta av bästa grafik (dvs optimera för PS4). ^^
De skulle ha släppt spelet i tid så hade de inte behövt slänga in så mycket extra för att hålla jämna steg med konkurrenterna, bara 3D-stödet lär ju skadeskjuta både fps och grafik rätt rejält...
Va väl d jag misstänkte...:(
Han får det att låta som att PS3an är svag, sanningen är ju att han verkar vilja trycka in saker som bara en super-pc kan hantera.
PS3 är svag, utdaterad 4-5 år gammal hårdvara.
Fast ändå inte. Grafikchippet ar ju ganska dåligt(Motsvarar gamla nVidia 7800) med tanke på att konsollen är 5 år gammal, men cellprocessorn äger på ganska bra. Det betyder ändå inte att han inte är ute efter saker som kräver en djävligt stabil modern dator. Dessutom tar det många företag en massa tid bara för att lära sig koda rätt till PS3an.
Btw jag skyddar inte PS3 mot PC, har alltid varit en PC-gamer som nu också har en PS3.
PS3an är inte mer än 4 år gammal (11 nov 2006 i japan) och har ett hopplöst omodernt grafikkort, sony tappade bollen med det chippet gentemot det överlägsna grafikkortet i 360 (som för övrigt också självklart är omodernt, om än lite mindre så).
360 kom dessutom ett år tidigare än PS3 (den är 5 år) och har ändå ett bättre kort.
PS3an kändes mer som ett försök att göra en PC ersättare än en spelkonsol - därav dess ynkliga utförande på den punkten.
Om man förutsätter att konsoler ska leverera den bästa grafiken under hela sin livscykel så är man tyvärr nog ute och cyklar, då PC alltid kommer ha fördel av att vissa kan uppgradera sin hårdvara förbi konsolerna redan nåt år in i en konsols livscykel.
Att cellprocessorn "äger på rätt bra" är med lite fel, en processor som är för svår att utveckla till floppar traditionellt (se bakåt) och gagnar definitivt inte konsumenten som påverkas av högre utvecklingskostnader i form av dyrare spel (alt lägre marginalet för spelföretagen = lägre risktagning = stagnation).
Att tillverka ett spel ska INTE begränsas av utvecklingsverktygen - då är man på fel plattform.
Haha, med den filosofin så finns det ingen rätt plattform.
Öhh. Läs formuleringen igen.
Jag menar att hårdvaran kan begränsa, men utvecklingsverktygen får inte vara en begränsning.
PS3 har ju haft en hel del bekymmer med att företag har fått slänga stora resurser i att studera utvecklingsverktyg (dev kit) istället för att lägga de pengarna på att vara kreativa med spelen, hence den stora delen utvecklare som förespråkar 360 (och dess PC deriverade utvecklarkit).
Öhh. Läs formuleringen igen.
Jag menar att hårdvaran kan begränsa, men utvecklingsverktygen får inte vara en begränsning.
PS3 har ju haft en hel del bekymmer med att företag har fått slänga stora resurser i att studera utvecklingsverktyg (dev kit) istället för att lägga de pengarna på att vara kreativa med spelen, hence den stora delen utvecklare som förespråkar 360 (och dess PC deriverade utvecklarkit).
Visst kan man argumentera för att utvecklingsverktygen till PS3 är sämre, men det är direkt felaktigt att påstå att XBOX och PC-utvecklare INTE begränsas av verktygen.
Precis, och att säga att utvecklingsverktygen aldrig får begränsa, utvecklingsverktygen till PS3an begränsar genom att de inte fungerar likadant som de till directXprogrammering.
När du väl lärt dig hur de funkar kan du klämma ur en hel del prestanda som inte är direkt kopplat till det du ser på skärmen.
Sätter du en total nybörjare framför båda verktygen och låter de lära sig ett helt nytt yrke så upplevs nog inget av verktygen som svårare än de andra, att en van dx-programmerare kanske inte kan klämma ut allt han vill de första månaderna är en annan sak.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!