Stargate World dumpas?

Medlem
Stargate World dumpas?

Nåja, jag är ett grymt stort fan av Stargate serien, och tror att ett mmorpg inte skulle kunna få till storyn på något bra sätt.

Medlem
Inaktiv

Såg inte ut att bli ett bra spel ändå, däremot hade någon typ av rollspels shooter som fallout 3, stalker etc funkat bättre till ett Stargate spel.
Är också ett enormt stort Stargate fan

Old news, men trist ändå...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Nåja, jag är ett grymt stort fan av Stargate serien, och tror att ett mmorpg inte skulle kunna få till storyn på något bra sätt.

Jag är, troligtvis, om möjligt ett ännu större SG-fan och jag håller inte helt med där. Tänk bara på möjligheterna själva gaten ger till uppdrag etc, hitta dolda adresser... Ett expansion som ger access till Pegasusgalaxen...

Tror rent av att SG-världen hade varit riktigt lämplig som grund för ett MMO! Dock måste det implementeras på ett bra sätt. Grymt trist detta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Morganrone93:

Nåja, jag är ett grymt stort fan av Stargate serien, och tror att ett mmorpg inte skulle kunna få till storyn på något bra sätt.

Jag är, troligtvis, om möjligt ett ännu större SG-fan och jag håller inte helt med där. Tänk bara på möjligheterna själva gaten ger till uppdrag etc, hitta dolda adresser... Ett expansion som ger access till Pegasusgalaxen...

Tror rent av att SG-världen hade varit riktigt lämplig som grund för ett MMO! Dock måste det implementeras på ett bra sätt. Grymt trist detta.

Nu ska vi inte bråka om vem av oss som är störst fan, jag har sett alla avsnitt och säsonger från SG1, SGA och SGU flera ggr om.

Jag håller inte med om att ett MMO kan berätta någon story på något vidare meningsfullt sätt.

Som ett Singleplayer lir så är det mycket lättare att få fram en bra story, vid ett mmo så blir det alltid massa lvl jagande osv, istället för att njuta av storyn.

Som en annan sa tidigare, I stil med fallout eller stalker hade Stargate passat mycket bättre i ett spel.

Medlem

STARGÅTE = stjärngeten?

Medlem

Sådär skriver man mest för att entusiastiskt markera att man är "in the same ballpark" så att säga. Kul att se ett riktigt SG-fan här.

SG-världen skulle göra sig gryyymt bra som ett singleplayer SciFi-RPG. Men även som ett MMO faktiskt. Att först gemensamt ta sig an Goa-Uld, följt av Replicators och the Ori och i expansioner Wraith etc. Jag tror det skulle funka fint. Mängder med potentiella bossar för raidfighter. Kluriga gamla Ancients/Lantianhemligheter.

Personligen föredrar jag SP-RPGs, men det skulle lätt funka även i en MMO-miljö. Naturligtvis förutsatt att storyn utvecklas på ett vettigt sätt, men det är inte ett problem som är unikt här utan snarare ett som alla MMORPG-utvecklare ställs inför. Alla måste ju trots allt få känna att de deltar till att driva storyn framåt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tvivlade stort på detta spel från början när dom började släppa filmmaterial på mmorpg.com och elsewhere där dom visade upp ett fullständigt ofärdigt och buggigt spel? Varför? Inkompetens och brist på erfarenhet? Antagligen. Inte förvånad att detta inte blev av.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Var med i den första closed betan (mer åt alpha hållet) och det såg ju inte så ljust ut för det här spelet vid den tiden.

Men det är synd, kanske hade blivit bra, oändligt många expansioner har dom kunnat pumpa ut iaf...en för varje värld och det finns ju ett par st

Stargate ftw!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Tror inte Stargate som MMO riktigt hade funkat, hade förlorat hela känslan av att utforska. Tar bort mycket av känslan att komma till en "nyupptäckt" planet bara för att mötas av tre dussin andra spelare som står om spammar för hjälp med quests.

Pansarknekt

Det är antagligen en mångbottnad anledning till att man slår undan benen för spelet. MGM är själva påväg mot konkurs.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Stargate kanske inte hade passat som ett renodlat MMORPG, men det hade passat utmärkt till ett coop online spel där Cheyenne Mountain basen hade varit utgångspunkten. Där hade man kunnat skapa grupper för att ge sig igenom portalen för att sedan så en egen instance för sin grupp. Det hade kunnat varit någon story bakom varje uppdrag. I hembasen hade man också kunnat köpa/sälja, twinka sin char och chattat med andra spelare.

Man kan alltid drömma

Medlem

Testade betan/alphan och det var inte nått jag kommer sakna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag fattar alltid oråd när utvecklare av MMOs visar upp saker från alphan som är rätt så kantiga/buggiga och inte innehåller så mycket, man får den där känslan av att ngn suttit på kontoret och typ:

"WOW! Frippe, man kan LOGGA IN i spelat nu, så jävla coolt att vi lyckats komma så här långt asså, trodde aldrig jag skulle kunna göra ngt såhär coolt... achuggachuggachugg... kolla jag skjuter utan att bli utslängd från servern, vårt gameplay e fan BÄST asså!"

Det vill säga "lawl noobs"-utvecklare som drömt om att göra spel men kanske inte har tillräckligt med kunskap för att fatta hur man typ... utvecklar ngt komplicerat... och typ... bygger en studio till en arbetsplats där man kan arbeta effektivt och målrelaterat.

Medlem

Jag tror ett Stargate MMO hade fungerat om det gjorts på rätt sätt. Jag köper hela konceptet med att det ska va nyupptäckande och det skulle absolut drabbas om alla världar man reste till var permanenta. Men tänk om dom gjort resandet genom stargates instanscerat så att du kunde pussla ihop en grupp och dra till en värld som blev istället en instans och bara ni där?

Jag tror det skulle kunna blivit bra tror dock inte detta var tanken med detta spel dock.

Medlem
Skrivet av deftune:

Det är antagligen en mångbottnad anledning till att man slår undan benen för spelet. MGM är själva påväg mot konkurs.

i onsdags förra vecka skickade MGM in pappren att man gått i konken

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703506904575592...

Jag var också med på betan och jag var inte imponerad.
Den drog för långt ifrån känslan i serien.

Bra att den läggs ner.

Medlem

Jag älskade SG-1 och Atlantis, Universe suger imo. Men iaf, det jag sett av detta spel såg inte bra ut :\ hoppas det är någon där ute som kan ta upp det, göra om det och göra rätt!


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

YES! Ännu ett mmorpg i graven, jipiii!
Varför är jag så glad? Jo tills nån funderar ut ett sätt att göra mmorpg'er som håller samma klass som riktiga spel, tänk fallout new vegas, så ser jag gärna att det slösas så lite pengar och energi på det som möjligt.

Medlem

Som troget Stargate-fan som sett alla avsnitt och filmer som finns både en och två gånger säger jag:

Bra.

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar