Codemasters funderar på att sälja halva spel

Medlem

Skulle gärna helt vilja slippa skivor och se enbart DLC. Det är smidigt och jag är för otålig för att stå i kö i butik. För mig känns det lite stenålder att behöva mata skivor i datorn för att spela spel. Jag är glad att t.ex. disketterna mer eller mindre är försvunna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De flesta spel är väl redan "halva" när det släpps. Brukar alltid komma en megapatch inom 1 vecka efter release....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem

Vill dom ha mer pengar kan dom ju börja med att släppa bra spel.

Medlem

Men fy fan vilket jävla vansinne. Aldrig att jag tänker gå med på att köpa halvor av spel. Blir det så här så blir det raka vägen till registrering hos piratsidor i ren protest.

Medlem

"Vill dom ha mer pengar kan dom ju börja med att släppa bra spel." word på den! det är det bästa sättet att tjäna mycket pengar på.

Medlem
Skrivet av moberg:

"Vill dom ha mer pengar kan dom ju börja med att släppa bra spel." word på den! det är det bästa sättet att tjäna mycket pengar på.

Det argumentet är ren bullcrap för att försöka rättfärdiga kopierandet. Det finns så många exempel på bra spel som kopierats lik förb-at. Ta SC2 som det senaste i raden.

Sedan att det är olagligt att ladda ned ett spel oavsett om det är ett skitspel eller om det är ett bra spel är en annan diskussion...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men.. började de inte med att sälja halva spel när de släppte Dragon Rising? :s

hehe klockrent, sen ska de inte ha någon baneditor till Red river , har haft roligare med moddar till Dragon Risingt än själva kampanjen .
Släpp spel som är klara innan man börja säja tilläggspaket .

Medlem

kan jue tro de e självmordsbelägna :S

Släpp hela spel. Och demos te dem som förr i tiden : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Varje gång en dum idé likt denna kläcks accepterar jag piratkopiering mer och mer.

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Varje gång en dum idé likt denna kläcks accepterar jag piratkopiering mer och mer.

Man börjar ju nästan förstå piratkopierarna när man ser vilka idioter våra pengar går till...

Inaktiv

Hjälper för fan inte. tror piraterna får tag på dlcn och delar ut det ändå. De ända som får lida är vi som lämnar in beg.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Oh ja... visst känner man sig mer motiver till att köpa spel när man lockas med 50% MINDRE innehåll?

Vilka idioter de är.

Medlem

Till slut är det bara scenen som köper spel och piratar dem xD

Medlem

Bra ide! Jobba imot sina kunder är ju alltid en bra ide, det gör ju att man får in pengar och sen om det inte funkar kan man ju skylla på piraterna

Medlem

Vad säger de när piraterna kommer på ett sätt att installera DLCs själva?

Medlem

Så deras resonemang är att DLC inte kan piratkopieras?

Medlem

Jag förstår fortfarande inte deras motivering allt det här. Att de vill ha en massa pengar är jag helt med på, det vill de allra flesta företag. Men att de ger sig på begagnatmarknaden ?

För ett online-spel ser jag för företagen ingen som helst skillnad på:
1/ Kund köper spelet och spelar det i 3 år
2/ Kund köper spelet, spelar i 1 år, säljer det begagnat till någon annan som sedan spelar det i 2 år.

Är det någon som helst skillnad för spelföretaget egentligen ? Visst, den som köper spelet begagnat har ju inte betalat något till företaget men det finns väl en anledning till att den personen inte köpte det nytt, kan tänkas ?

Tycker det verkar helt genomruttet. Har inte handlat något spel med en massa DLC än, är det någon som gjort det och vet varför man inte helt enkelt kan skicka med konto-uppgifterna till den som köper spelet begagnat så den bara loggar in och tankar ner dem ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

inb4 codemaster går i konkurs

Medlem

inget emot detta så länge spelet kostar halva priset då
Men är det inte ganska lätt för dem (piraterna) att ladda ner detta DLC om man är lite klippsk ?

Medlem

skrämmande hur naiva de är i spelbranchen..
men de kanske är som posten, duktiga på att avveckla sig själva


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av moberg:

"Vill dom ha mer pengar kan dom ju börja med att släppa bra spel." word på den! det är det bästa sättet att tjäna mycket pengar på.

Det argumentet är ren bullcrap för att försöka rättfärdiga kopierandet. Det finns så många exempel på bra spel som kopierats lik förb-at. Ta SC2 som det senaste i raden.

Sedan att det är olagligt att ladda ned ett spel oavsett om det är ett skitspel eller om det är ett bra spel är en annan diskussion...

Haha, hoppas du skämtar.
SC2 är ändå bara SC1 med grafikpatch, inte värt ett köp. Speciellt inte då de redan styckat spelet i 3 delar och släpper som DLC (precis samma som i texten). Drog igenom halva kampanjen, kom fram till att det sög, tog bort det och lirade SC1 istället

Kanske blir ett köp när jag får hela spelet (GOTY) på en gång, om de andra kampanjerna är bättre och stöd för ex. AA läggs till native. Tänker inte köpa fler "halva" spel, speciellt inte om Activision Blizzard ligger bakom, de behöver lära sig hyfs och inte bara mjölkande

Medlem

Vilken tur för dom då att vi inte kan piratisera och ladda ner DLC's..... oh wait... nevermind o_O

Medlem

Lycka till att sälja nåt till mig isf.

Samt att säga att det skulle hindra pirater är ju bara skitsnack. Alla borde redan förstå att priset är det som betyder mest för om folk köper det eller inte.

Medlem

Wow, FAIL säger jag bara.

Medlem

Jag är sjukt för!

Mer pengar till spelutvecklarna och det gör det också billigare för oss som nöjer sig med till exempel Singleplayerläget till Bad Company och sen köpa till multiplayerläget OM jag vill.

Det här verkar vara mer en kontringsattack mot begagnat-marknaden än det är mot piraterna skulle jag säga.

Medlem

Om jag fick åka tillbaka i tiden och döda EN person, så skulle jag döda jäveln som kom på DLC konceptet...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Motverka piratkopiering? Hur då? Folk blir förbannade och tankar ner dlc istället... Dum idé.

Medlem

Eller så kan dem väl bara släppa ett demo? Idioter...

Medlem

Codemasters har sedan länge tappat all min respekt i alla fall. Senaste OFP var ju en megaflopp åtminstone sett till uppdateringar och liknande.

12
Skriv svar