En god gärning

Flakmonkey
En god gärning

Jag är en rätt snäll människa, eller det är i varje fall vad jag hoppas att jag är. Det är åtminstone det jag försöker vara, sen är det ju upp till andra att avgöra om jag verkligen är det. Hursom så yttrar sig ju den här snällheten titt som tätt i att man hjälper vänner, familj, etc med någonting och gör dem en tjänst. Ofta är det ju små skitgrejjer som man inte ens tänker på, men idag har jag faktiskt gjort något som jag själv tyckte var rätt snäll, jag hjälpte nämligen en exflickvän med att köpa en julklapp till en av sina söner.

Det jag var tvungen att hjälpa henne att köpa var Stickle Bricks som jag nog tror att många av er har lekt med när ni var små. Jag har iaf gjort det, även om det inte var lika vanligt som Lego direkt. Hursom så gick det uppenbarligen bara att få tag på en butik som ligger i Stockholm och eftersom hon bor med sin familj i Örebro så var det knepigt för henne att fixa det själv till julafton så vem ber man då? Jo ett ex förstås

[ia=23897; large]

Självklart ställer jag upp när någon ber mig om en sån sak, men hade jag vetat var butiken låg så hade jag kanske sagt nej ändå. I min enfald trodde jag ju först att den skulle ligga i stan, men det gjorde den knappast utan jag var tvungen att ta mig till Sätra som för den som kan Stockholm och tunnelbanenätet vet att det ligger lite off. Ni andra kan titta på den här bilden för att få en liten uppfattning om det hela. Inte nog med att det låg i Sätra, det låg också i ett industriområde som tog ett tag att gå till och väl där fick jag irra runt ett tag innan jag hittade det jag skulle. Om det varit sommar hade det nog varit rätt trevligt, men nu var det ju riktigt kallt ute så det var rätt oangenämt, frös rejält om tårna av någon anledning.

Till slut kom jag i varje fall fram till butiken och hämtade ut varan som var bokad i mitt namn. Visste ju inte då vad det var, men jag kom i varje fall ut med hinken som ni kan se på fotot i det här inlägget. Hoppas nu bara att julklappen gör succé när den öppnas om en dryg vecka, vill ju inte ha gjort det här i onödan. Fast innan den kan öppnas måste den ju skickas iväg, men det får jag ta itu med i helgen, något måtta med snällheten måste det ju vara ^^

#blogg

En god gärning

Ex-flickvän, det ordet ger mig rysningar; man har ju lämnat dessa stackare av en eller annan anledning, men visst, man ska gå vidare i livet och hjälpa de flesta man kan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar