Activision: "EA försökte skada Call of Duty"

Medlem
Medlem

Någon får fan skapa en spelstudio som är 100% sig själva! 100% fria att göra vad fan dom vill med spelen. 100% DOM! 100% bra spel cmon spelvärlden ge oss en sådan spelstudio!

Medlem
Skrivet av Markus13:

Någon får fan skapa en spelstudio som är 100% sig själva! 100% fria att göra vad fan dom vill med spelen. 100% DOM! 100% bra spel cmon spelvärlden ge oss en sådan spelstudio!

Mojang Specifications med deras grymt bra spel Minecraft


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem
Skrivet av jolin093:
Skrivet av Markus13:

Någon får fan skapa en spelstudio som är 100% sig själva! 100% fria att göra vad fan dom vill med spelen. 100% DOM! 100% bra spel cmon spelvärlden ge oss en sådan spelstudio!

Mojang Specifications med deras grymt bra spel Minecraft

Har du inte hört? Nästa år kommer Activision/Blizzard bli Activision/Blizzard/Notch.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Luciphear:

EA försökte skada CoD? Activision, ni lyckades skada CoD.

Skada Cod? du menar döda allt som cod en gång var? fast iofs så förstörde EA allt MOH en gång var

Kanske för att killarna bakom MOH lämnade EA och gjorde CoD


signatur

woop woop

Medlem

Hatet flödar såhär innan jul... har ingen lärt er att paket tilldelas inte elaka barn?


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Det är vid sånna här tillfällen jag ser det optimistiska med activision. Så fort dem blir skadade så är det en bra sak. Blev ju helt sanslöst glad när Id Soft. dissade activison. Blir ännu mer glad när activision förlorar stämmningen, Hade varit ännu mer roligt ifall activision förlorade så pass hårt att dem måste betala IW och EA 400 mille istället


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ett enormt tjut kring CoD - hela - j*vla - tiden...


signatur

// Peace

Medlem

spela å knip käft--- örka bry sig !!

Medlem
Skrivet av jolin093:
Skrivet av Markus13:

Någon får fan skapa en spelstudio som är 100% sig själva! 100% fria att göra vad fan dom vill med spelen. 100% DOM! 100% bra spel cmon spelvärlden ge oss en sådan spelstudio!

Mojang Specifications med deras grymt bra spel Minecraft

Valve är 100 % fria. ingen som äger dem.

Medlem

Fyfan, först sparkar Activision IW cheferna från sitt egna företag och sen stämmer dom på 400 miljoner dollar...näpp, nu blir det mindre Activision köp i framtiden för min del.

Dom är ju t om sämre än EA Games...och det är riktigt sorligt att man kan bli


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag vet inte vem det var, men NÅGON lyckades åtminstone skada Black Ops. Och denna NÅGON kommer hittas död i tre sopsäckar veckan efter att jag har hittat denna NÅGON....

Medlem

De enda som lyckats skada CoD är Activision själva...

Medlem

Jo cod serien har ju gott sååå dåligt, klart grabbarna på activision ska ha skadestånd...

Helt out of topic: Jag skulle gärna se en uppföljare till Hidden and Dangerous.

Medlem
Skrivet av cruuse:

Är det förbjudet att planera att starta en ny studio om man för tillfället är anställd på en annan? Förstår inte =(

Tror det är relativt vanligt i den branschen samt IT-Branchen i allmänt att det står i ditt anställningsavtal som du har skrivit under att du ej för rekrytera anställda från företaget.

Dvs jobbar du på A och du går över till B så får du ej aktivt rekrytera anställda från A till B. Dock får anställda frivilligt gå över till B men du skall då inte ha aktivt rekryterat dom. Enligt artikeln lätt det som att de planerade att rekrytera dom med riktigt bra avtal.
Vilket då skulle ej skulle vara okej.

Medlem

Jag bryr mig inte dom förstör bara spel som t.ex COD. dom första spelen var bra men dom blir bara sämmre och sämmre efter åren när dom släpper nya spel. Jag hoppas att EA skadar Activision studion. det är helt rätt

12
Skriv svar