Inget Windows XP-stöd för Battlefield 3

Medlem

Oh nej ska ni börja grina för att de inte finns windows 3.11 och windows 95 stöd heller.

Medlem
Skrivet av Casten:

Stör mig som fan på dom som håller sig fast vid Xp hela tiden.
Är det bara för att dom är så lata att dom inte orkar lära sig W7 eller vad är det frågan om?
W7 är bättre än Vista och Xp, hur svårt är det att förstå igentligen

Jag skulle inte kalla det att hålla sig fast vid XP, snarare är det så att XP fortfarande fungerar helt utmärkt och dessutom går snabbt utan en massa lull-lull. Har Vista på min laptop eftersom det kom med vid köpet, men på den stationära har jag hittills inte haft någon anledning att betala minst 1500 spänn för att få Windows 7. Det handlar alltså inte om att man är lat eller har svårt att förstå...

Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.361645/windows-7-fortsatter-att-ok...

57% använder fortfarande XP, verkar vara många "bakåtsträvare"...

Medlem

sitter med på xp, tycker det funkar rätt så bra, bryr mig en så mycket om dx10 eller 11 grafik, kolla bara på crysis spelet på dx9 maxat ser fortfarande idag ut att köra dx10 eller ännu nyare så detta nonsens med att utesluta xp är ganska korkat och speciellt om det kommer släppas till konsoller som är fan dx8-9max hårdvaran är ju stenålders jämfört med en vanlig pc idag.

Medlem
Skrivet av Johan:

http://www.idg.se/2.1085/1.361645/windows-7-fortsatter-att-ok...

57% använder fortfarande XP, verkar vara många "bakåtsträvare"...

Men relevans tack? Där vet man ingenting om hur många som använder datorn till vad och många spelar nog inte alls.

Då var det mer träffsäkert med Steams statistik.

Medlem
Skrivet av Ant3zz:

eftersom att du nu "UPPENBARLIGEN" inte har läst ett dugg om Frostbite 2 så ska jag nu förklara för dig varför dom använder den igen och jag ska förklara för alla andra varför det inte kommer stödja dx9 och XP

Anledningen till varför dom inte har dx9 stöd är för att dx9 är för klent för att klara av Frostbite 2 motorn, Vilket även betyder att bc2 inte kunnat använda Frostbite 2 fullt ut (Smart?) som då betyder att dom inte kommer bli som CoD och göra samma spel gång på gång. och för er som tyckte att det lät konstigt med att xbox och ps3 inte har dx11 och kommer klara det iaf så är läget att pc kommer få en egen version av spelet

Det handlar inte om att DX9 är för klent, det handlar om att det finns bättre möjligheter att hantera resurser med DX11. DX9 är inte "klent", DX9 är bara utdaterat.

Hursomhelst är det inte valet av API som avgör hur snyggt respektive fult ett spel blir, men att använda ett uppdaterat API gör det mycket enklare för programmerarna att optimera det som visas på skärmen.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Men fyf*n vad skönt, kanske folk börjar förstå hur bra Win 7 är.
Finns som sagt ingen anledning att ha XP längre, om man inte har en dator från 1999

Medlem

Om folk nu kan spela t ex BC2 på sin XP dator, då betyder det helt enkelt att den är fullt kompatibel att hantera Win7. Hårdvaran är upperbarligen i nytt skick (annars hade ni fan inte kunnat spela BC2), och om man nu haft råd att införskaffa sig CPU för 2000+, GPU för 2000+, RAM för 2000+, ja, klarar man inte att slänga ut ytterligare en sisådär 1000 kr för Windows 7?!

Fattar inte ett skit... Gå vidare, konservatister.

Medlem

Tur att man spelar konsol, då behöver man inte bry sig

Medlem

Jag kör fortfarande Windows XP men välkomnar detta.
Microsoft har gjort bort sig rejält (IE6 är det bland det värsta) genom tiderna. Mindre misstag i Windows 7 men det existerar fortfarande.
Jag välkomnar Windows 7 ändå men det finns ingenting som får mig att uppgradera just nu. Battlefield 3 är verkligen ingen droppe som får bägaren att rinna över.
Väldigt många lovordar Windows 7, samtidigt måste Microsoft få smäll på fingrarna att det ens finns 32-bit att installera för den är verkligen skräp.

Medlem
Skrivet av Leedow:

Väldigt många lovordar Windows 7, samtidigt måste Microsoft få smäll på fingrarna att det ens finns 32-bit att installera för den är verkligen skräp.

Fungerar faktiskt mycket bättre (stabilare + snabbare) än XP på min Thinkpad X60/L2400. Och hur många är det som kör XP 64-bit? Inte så många skulle jag tro.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

En kort liten fråga till alla här som spyr galla över XP... Hur många har verkligen köpt Win 7 och inte piratat det?!?!

Ganska mycket pengar att lägga för att uppgradera från ett fungerande OP- system.

hur många av dessa köpte xp i första början tror du?

Medlem

Vem fasen sitter på ett 10 år gammalt operativsystem bara för att man inte kan klara lite förändring!

Bra att spelet inte funkar med xp så lite fler byter upp sig!

Medlem

Hade gärna stannat kvar på Xp om MS uppdaterat det med Dx istället, men kräk som de är så..

Gillar inte alls nya windows fast jag kör det, allting är bra mycket krångligare. Som att orientera i en stor jävla soppa!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

En kort liten fråga till alla här som spyr galla över XP... Hur många har verkligen köpt Win 7 och inte piratat det?!?!

Ganska mycket pengar att lägga för att uppgradera från ett fungerande OP- system.

Jag har köpt Win 7 Pro 64-bit. XP är utdaterat, vakna upp och lukta på 2011.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Folk kan köpa ett grafikkort för 2-3000 kr men inte köpa ett OS för 1000? Dumsnålt..

Precis, näää jag kan inte lägga 1000-1500kr på ett operativ som jag använder VARJE DAG i X antal ÅR. Blir inte dyrt om man slår ut det på antalet år man använder det.

Har man ett jobb så finns det inga godtagbara ursäkter.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Hade gärna stannat kvar på Xp om MS uppdaterat det med Dx istället, men kräk som de är så..

Det är inget företag som hade varit beredd att investera i att uppdatera en så pass gammal produkt som XP är. Microsoft ska tjäna pengar, XP har fått bra med stöd tidigare, men någongång måste man kunna dra ut sladden och gå vidare.

Uppdateringarna som hade krävts för att få DX10 att fungera på XP är minst sagt omfattande. Det är inte förvarsbart på något plan.

Nej, vart 3:e vart 4:e år ska man uppgradera både hård- och mjukvara om man vill att utvecklingen ska fortsätta. Folk som konsekvent vägrar att uppdatera sig bidrar till stagnation. Kräk, skulle man kunna säga.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av nicke157:

Jaha, ännu en orsak till varför hata MS. Blir väll byte från XP till Linux istället X )

Om du nu hatar MS så mkt vrf har du suttit 10 år med ms-os?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Gillar inte alls nya windows fast jag kör det, allting är bra mycket krångligare. Som att orientera i en stor jävla soppa!

Då har du fan problem. Finns inga krångel alls i Windows 7. Otekniska människor... usch

Medlem

VeGeTa_0709 @ Inget snack om saken att Win7 är nog ett väldigt piratat OS (säkert lika mycket som när XP kom, om inte mer då torrents är större än då) men du kan nog få en HomePremium/Pro för ca 500-600kr med rabatt eventuellt om du känner någon som kan få via studentavdrag. Det är en investering för framtiden då OS är mycket grundläggande och bör vara "up to date". Om XP fungerar, för all del sitt kvar men vi andra på Windows 7 kommer kunna njuta av Battlefield 3!

Medlem

nu blev jag glad bf 3 ska verkligen inte ha xp stöd

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Tommy_h:

Hade gärna stannat kvar på Xp om MS uppdaterat det med Dx istället, men kräk som de är så..

Det är inget företag som hade varit beredd att investera i att uppdatera en så pass gammal produkt som XP är. Microsoft ska tjäna pengar, XP har fått bra med stöd tidigare, men någongång måste man kunna dra ut sladden och gå vidare.

Uppdateringarna som hade krävts för att få DX10 att fungera på XP är minst sagt omfattande. Det är inte förvarsbart på något plan.

Nej, vart 3:e vart 4:e år ska man uppgradera både hård- och mjukvara om man vill att utvecklingen ska fortsätta. Folk som konsekvent vägrar att uppdatera sig bidrar till stagnation. Kräk, skulle man kunna säga.

Är inte så superinsatt i om allt fungera men det var ju ett team som fick i ordning på det. Dx10 på xp iaf?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Tommy_h:

Gillar inte alls nya windows fast jag kör det, allting är bra mycket krångligare. Som att orientera i en stor jävla soppa!

Då har du fan problem. Finns inga krångel alls i Windows 7. Otekniska människor... usch

Jämfört med xp, jo! Oteknisk nej


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Helt rätt, vill man hålla fast vid gammal hårdvara och Os kan man köpa en konsol (PS2 är billig just nu och daterad också). Vill man spela på PC bör man ha bra hårdvara, och har man bra hårdvara är Windows 7 mycket bättre OS för din dator (ram-hantering etc).
Visst, vissa är fast på gammal/dålig hårdvara, men inte vill utvecklarna sänka sina standarder ännu lägre bara för att nå en liten del av marknaden (utom Valve/Blizzard). Har du dålig ekonomi så köp en konsol, hyfsad hårdvara, sjukt lågt pris och inbytesbara spel (samt billigare uppgradering). Eller en ny Pc
Windows är ju billigt, speciellt om man är student, dryga hundringen på pellesoft och helt lagligt.

Medlem
Medlem

Har man inte redan w7 så bor man under en sten. Kan de utveckla spelet för xp så är det ju trevligt, men självklart ska de anpassa sig först och främst till DX 11 och w7.

exp är såååå 2002?

Medlem

Fantastiskt Blir de minst lika bra som tvåan så. Shit

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Tommy_h:

Gillar inte alls nya windows fast jag kör det, allting är bra mycket krångligare. Som att orientera i en stor jävla soppa!

Då har du fan problem. Finns inga krångel alls i Windows 7. Otekniska människor... usch

Jämfört med xp, jo! Oteknisk nej

Jämfört med XP Nej knappast!
Win7 är överlägset på alla sätt över winXP.

Äldre datorer som har stått och tuggat och gått segt klarar av att dra igång windows 7 lättare än XP. Det säger fan en del.

Har inte haft en enda krash sedan jag installerade win7 på min burk och det var i oktober 2009 (?), eller däromkring iaf.

Bara hanteringen av drivers i win7 gör att det inte är lika mycket problem, din grafikkort driver kan krasha helt, den startas bara om och du kan köra igen ist för att hela jävla datorn blåskärmar p.g.a. att MS inte tillåter drivers att köras på kernelnivå längre.

Nej vill inte folk att utvecklingen ska gå framåt eller? Bara bra av dice att dissa XP. Det är dags att låta det dö ut nu.

Medlem

Haha bojkottar bf3 dårååå

Medlem

lika bra, xp är för noobs som lever kvar i 90talet win 7 funkar utmärkt till allt.


signatur

//monster

Skriv svar