CoD: Black Ops 2010 års största spel

Robot
Medlem
CoD: Black Ops 2010 års största spel

Siffrorna talar för sig själv... men jag skulle vilja se procent antalet spelare som faktiskt är nöjda med Black Ops, köpte den till pc'n och trodde att det skulle va som Mw2 fast med dedikerade servers, men ikke....

Medlem

@MasterKJK, jag håller med. Nu känns det som om det är två olika Call of Duty spel med brister inom olika områden. Tänk om ändå det kunde komma ett Call of Duty med dedikerade servrar OCH möjlighet till partymode (hålla ihop sina kompisar i en grupp). Ett Call of Duty med MW2:s flyt OCH Black Ops antifuskverktyg.
Jag gillar Blops väldigt mycket, men blev rätt besviken.

On topic, skönt att se att Call of Duty (helt rättvist) spöar Bad Company.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bad company 2 ska lätt vara etta, ett mycket bra spel jämfört med cod skitet fattar inte hur folk kan spela såna sketspel.

Medlem

Hade varit nöjd med Black Ops om de hade lyckats fixat stuttering. Det flöt på fint förut, men nu hackar det till varannan sekund, värst är det när man springer på någon..

Medlem

Största kanske, men inte bästa, men det sa's you aldrig ;), hehe


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Så jävla mycket folk som köpt spelet. Ändå är det fruktansvärt många som ständigt hackar på CoD.

Jag fattar inte riktigt vad folk håller på med. Själv har jag ingen aning. Har bara spelat CoD MW1 singleplayer. Köpte aldrig MW2 eller black ops och inget annat av de andra i serien heller. Linjärt och skittråkigt verkar det vara. Vill jag ha multiplayer i högt tempo spelar jag Unreal Tournament.

Black Ops säljer i mängder men folk klagar i ännu större mängder. Varför köper ni skiten då?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Sorgligt. Har nog aldrig kört singleplayer campaigns med mer rutten gameplay än de senaste 4 cod-spelen.

Medlem

Pinsamt. CoD är en fruktansvärt lättsmält sörja för de pubertala.

Moderator | Testpilot

Partymode och diverse har jag inte tyckt är ett stort problem då det bara är att köra orankat och byta lag. Man får ju ändå XP och enda anledningen till att ranked är bra är till för leaderboards.. Inget jag brytt mig om tidigare och inte nu heller för den delen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Partymode och diverse har jag inte tyckt är ett stort problem då det bara är att köra orankat och byta lag. Man får ju ändå XP och enda anledningen till att ranked är bra är till för leaderboards.

Jag är intresserad av att veta hur du får XP utan att spela på rankade servrar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Frågan är om Black Ops är värt det?

Jag är grymt besviken på spelet och om jag kunde så skulle jag lämnat tillbaka skiten.. jag kör på PC

Medlem

Bara singelplayern som äger , multiplayern är bara blä

Redaktör
Ponny

Helt off den ständiga CoD vs. Battlefield-debatten o.s.v. tycker jag det är märkligt att New Super Mario Bros toppar DS-listan och kliver in på plats 11 på multiformatsditon. Herregud! Spelet släpptes 2006 och spöar Halo: Reach, Super Mario Galaxy 2, Gran Turismo 5 och Assassin's Creed: Brotherhood. Ännu en gång: HERREGUD!


signatur

En Bamseponny av folket

Folk är trötta på Wow och drakar och demoner, de vill ha klassisk pang-pang...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Partymode och diverse har jag inte tyckt är ett stort problem då det bara är att köra orankat och byta lag. Man får ju ändå XP och enda anledningen till att ranked är bra är till för leaderboards.

Jag är intresserad av att veta hur du får XP utan att spela på rankade servrar.

Har spelat på många orankade servrar med kompisar och fått XP. Om det då inte är så att dom lagt till något på servern så får man XP där också, ska hoppa in och kolla nu på en totalt random server och se om det är så fortfarande.

EDIT: Var inne på 3 servrar varav en gav mig XP.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Raycom:

Hade varit nöjd med Black Ops om de hade lyckats fixat stuttering. Det flöt på fint förut, men nu hackar det till varannan sekund, värst är det när man springer på någon..

Håller med! Lyckades få bort det värsta genom att ändra lite i inställningarna, men långt ifrån lika " Smooth " som BF:BC2.

Spelade Black ops i ca en månad, men BF:BC2 Har jag spelat sen det släpptes!

Medlem

@MasterKJK kunde inte sägas bättre.
Jag tror alla rycktes med i cod vågen ytterligare en gång. Själv har jag bestämt mig att inte köpa mer av CoD spel. Trött på att bli besviken. Slänger heldre pengarna på spelen jag missat. Som Castlevania, Fable 3 och Enslaved.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av StrongBad:

Jag är intresserad av att veta hur du får XP utan att spela på rankade servrar.

Har spelat på många orankade servrar med kompisar och fått XP. Om det då inte är så att dom lagt till något på servern så får man XP där också, ska hoppa in och kolla nu på en totalt random server och se om det är så fortfarande.

EDIT: Var inne på 3 servrar varav en gav mig XP.

Hackade servrar alltså. Illa. Såna skulle jag aldrig gå in på, risken att få sin rank nollad är överhängande.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

detta var ganska väntat

Medlem
Skrivet av StrongBad:

On topic, skönt att se att Call of Duty (helt rättvist) spöar Bad Company.

Och hemskt att se att kvantitet går före kvalitet.

Medlem

Jag tycker inte att BC2 känns som ett BF-spel.
Det saknar all känsla från BF1942 och BF2 (har ej spelat Vietnam).

Skrivet av MasterKJK:

Siffrorna talar för sig själv... men jag skulle vilja se procent antalet spelare som faktiskt är nöjda med Black Ops, köpte den till pc'n och trodde att det skulle va som Mw2 fast med dedikerade servers, men ikke....

Det ligger något i det du säger.

Jag trodde att BO skulle bli bättre, men nu har jag i princip slutat spela det.
Har säkert 10 gånger mer speltid i MW2.

Medlem

Jag spelar endast SP men jag tyckte BC2 var så där jämfört med MW2. BO har jag inte spelat igenom ännu men det är ganska bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar