Dice får sina chefers chefer mållösa med Battlefield 3

Skrivet av Typh00n:

Helikoptrar ska skjutas ner och inte köras

Du kör nog på fel servrar, är väldigt sällan jag upptäcker att det är bråk eller liknande

Jag använder aldrig helikoptrar annat än som snabb transport när det råkar stå en framför mig. Det jag lackar på är när halva mitt team team står i basen och väntar på en helikopter och andra halvan ligger med varsit snipergevär i ett helt irrelevant hörn av kartan och hoppas på att en vilsen fiende ska snubbla förbi...

Medlem

badcompany2 är mycket roligare än bf2, bf2 är helt förstörd, med alla prone noobs och grenade spam, första patchen när det var 16v16 så var det skit kul. Alla wannabe pros/oldschools säger att bf2 är bättre.

Medlem

sinan, zhrooms +1

Skrivet av v1lle3:

Har inga förhoppningar alls.

Det är en bra filosofi, då blir man sällan besviken.

Som gammal BF veteran sedan 1942 ser verkligen fram emot detta. Har fortfarande inte köpt ett enda BF lir jag inte ängnat hundratals timmar framför.
Men man måste spela dom för vad dom är, inte för vad som var.

Ps. Hoppas det görs med pc i åtanke. Trots att jag själv spelar mest consol nuförtiden.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vad är fail?

"Det sabbade dem när de släppte bc"

Vad sabbade dom? Det är ett konsolspel, jag är glad att jag ens fick BC2.. då dom inte hade behövt det

Battlefield 2 > Battlefield 3

Finns inget BC imellan då det är ETT ANNAT SPEL med annan spelstil

BF1942 = 30% Infantry, 70% Fordon
BF2 = 30% Infantry, 70% Fordon
BC2 = 70% Infantry, 30% Fordon
BF3 = 30% Infantry, 70% Fordon

Folk är extremt negativa och verkar tro att BC2 är en uppföljare till BF2, vilket det ABSOLUT INTE ÄR.

Flera av dina uttalanden är ganska så fail... Bara att du säger att CS/CSS är ett litet spel med få banor och få spelare får dig att låta som om du var född igår...

Jag kan inte nämna nåt spel som jag vet har fler banor än CS/CSS, eller som har fler spelare än CS/CSS...

Och jag har aldrig sagt att jag tror att BC2 är en uppföljare till BF2, men likt förbannat har DICE i och med BC2 visat vilken stig dem kommer följa i framtiden, och det är ingen bra stig om man tycker att BF2 förtjänar en rättmätig efterföljare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så fort FZ gör en nyhetspost med "BF3" i titeln vaknar alla fanboys. Ni inser säkert hur glada annonsavdelningen blir. Och att man skriver som man gör på twitter har bara med att bygga lite hype.

Medlem

så länge dom har 64 spelare och stora kartor med flygplan så är jag nöjd

Medlem

Nyheter med flest kommentarer är de mest intressanta spelen

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Typh00n:

Helikoptrar ska skjutas ner och inte köras

Du kör nog på fel servrar, är väldigt sällan jag upptäcker att det är bråk eller liknande

Jag använder aldrig helikoptrar annat än som snabb transport när det råkar stå en framför mig. Det jag lackar på är när halva mitt team team står i basen och väntar på en helikopter och andra halvan ligger med varsit snipergevär i ett helt irrelevant hörn av kartan och hoppas på att en vilsen fiende ska snubbla förbi...

ja mkt snipers i bc2 på rush. som lägger artilleri på de som plantar.

det där med att använda heli eller tanks endast som transport.

ett typiskt förargelseväckande beteende som resulterar att jag väljer att TKa en sådan pilot såfort du landat, kanske rent av försöker skjuta ihjäl dig först från fallskärmen innan du ens landat.

en gammal BF räv vet bättre. man skall TKa andra som väntar sekunden innan fordonet spawnar.

Medlem

Sååå, zhrooms, du tror inte det kommer likna BC2 någonstans?
Är nog bara i din lilla fantasivärld som det här spelet kommer bli så magiskt

Får jag inte se ett demo av det här spelet eller en chans att pröva på i några dagar så jag vet att jag inte köper en trasig produkt till så kan de ju ta sig någonstans!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag tycker varjefall att bc2 på pc är jävligt roligt.
Och hoppas BF3 blir minst lika skoj.

Skrivet av dzl:

På vilket sätt är BC2 en konsolport? Jag har spelat bf-serien sen 1942 så jag kan den ganska bra.
Visst hade jag velat se större banor och fler spelare i BC2, men det behöver inte nödvändigtvis handla om att det är portat från konsol.

Jag hade förstått er om det hade varit dåliga kontroller osv.

Skulle jag med vilja höra. Många säger att BC2 är en konsolport men förklarar alldrig varför.

Medlem

Meh. Battlefield 1942 var roligt, men uppföljarna är bleh.

Medlem

Ojj, hoppas bara detta är sant.

Medlem

..... multiplatform.........

I rest my case.

Medlem

Battlefield är ett av dom bästa spelen tycker jag så ser fram emot detta!

Inaktiv

Well, har en polare som jobbar på DICE och han säger att det kommer bli helt sjukt bra så får ta hans ord på det.

Sluta gnäll innan ni fått nån information att gnälla över ffs!

Medlem
Skrivet av bleak:

Sluta gnäll innan ni fått nån information att gnälla över ffs!

javisst, vad sägs som att de sagt bf3 inte kommer bli en konsoll port?

och så backar vi, De sa att bc2 inte skulle bli en konsoll port.

Tror dom sa samma om bf43, som tillslut inte kom till pc alls.

Slutsats
Det snackas

Problemet som jag redan nämnt, finns så mycket mer som sagts och lovats som jag tyckte vara viktigare.

Medlem
Skrivet av bleak:

Well, har en polare som jobbar på DICE och han säger att det kommer bli helt sjukt bra så får ta hans ord på det.

Sluta gnäll innan ni fått nån information att gnälla över ffs!

+1

Det är ju bara korkat att sitta här och gnälla om hur det kommer bli en dålig konsolport, då ingen information har släppts ännu >_> Om allt ska vara så besvärligt och ni bara kan gnälla så sätt er i ett eget hörn och skära er istället.

Jag tänker tro på att DICE kommer göra BF3 som det bör vara. Varför skulle dom göra ett sidospår (BC) om dom nu inte ville ha BF3 i den gamla andan?

Förövrigt tycker jag att BC2 (på PC!) är ett riktigt kul spel, men BF2 var ju lite roligare.

Medlem

Jag står fast vid att Bad Company 2 var ett av förra årets absolut bästa spel. Ljudet, grafiken, banorna, förstörelsen, spelkänslan och kanske framför allt Rush! Försök hitta ett spelsätt som simulerar ett levande krigsfält bättre.

Jämte Valve och Bioware är DICE fortfarande en av de mest pålitliga och högklassiga aktörerna i branschen. Jag kommer aldrig att förstå detta gnäll, men å andra sidan så har jag aldrig varit någon bitterfitta av mig.

Keep it up Dice, hoppas stort på BF3!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

CS/CSS är ett "litet" spel.. inte antalet 13åringar som spelar det utan hela conceptet med spelet, få banor, få vapen, fokuserat på lagspel och aim only.

Att BF3 kommer likna BC2, javisst, det är bara en uppdaterad motor, men det kommer vara så mycker mer. Det kan omöjligt bli sämre än något annat BF spel, och BF2/BC2 är toppspel enligt mig, så självklart ser jag fram emot det enormt, förstår inte varför folk är så negativa.

Du fortsätter med dina dumma uttalanden...

För det första är CS antagligen världens största spel både i antal sålda exemplar, antal banor och antal spelare. Få vapen är det inte heller. Är inte de flesta lagbaserade FPS fokuserade på endast lagspel och aim?

Och det kan mycket väl bli sämre än tidigare BF spel, det är väldigt lätt att bli sämre än BF2 då det fortfarande står sig som ett av världens bästa och mest omväxlande lagbaserade FPS.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vilka korkade uttalande en del säger. Visst smaken är väl som baken. Men att påstå att BC2 är en konsolport förstår jag inte. De verkar inte ha kommit upp några bevis på att det är det heller.
Mycket gnäll framför datorskärmarna. Men inga bevis o bara massor av skitsnack.

Medlem

Dice är dom enda utvecklarna som kan göra riktigt bra krigspel, så jag tror eller vet att BF3 blir bra, som alla deras spel är egentligen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av DAoG:

Vilka korkade uttalande en del säger. Visst smaken är väl som baken. Men att påstå att BC2 är en konsolport förstår jag inte. De verkar inte ha kommit upp några bevis på att det är det heller.
Mycket gnäll framför datorskärmarna. Men inga bevis o bara massor av skitsnack.

Bad Company = Ett Battlefield spel utvecklat för Konsoller endast
Få players, små banor, inget flyg, inga mod tools, inga egna servers.

Uppföljaren släpps även till PC, få players, små banor, inget flyg, inga mod tools, inga egna servers. Stora kompabilitetsproblem vid release till PC.

BF2 = Många Players, Stora Banor, Flyg, Mod Tools, Egna Servers

BC = Få Players, Små Banor, Inget Flyg, Inga Mod Tools, Inga egna servers.

Med andra ord har Bad Company 2 till PC bara gått bakåt i jämförelse med BF2, jo gissa varför.. För Bad Company 2 är en uppföljare till ett KONSOL spel.

Battlefield 3 är en helt annan historia då det är ett helt nytt spel som inte görs efter konsoller.

Folk jämför BC med BF1942/BF2.. det ska man inte göra

+1 på allt exklusive BF3, det återstår att se om dom är giriga eller sugna på att göra ett felfritt PC spel denna gång, felfritt menar jag då inte ett konsolskadat spel.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

BF serien fokuserar inte på lagspel.

Skrivet av zhrooms:
Skrivet av DAoG:

Vilka korkade uttalande en del säger. Visst smaken är väl som baken. Men att påstå att BC2 är en konsolport förstår jag inte. De verkar inte ha kommit upp några bevis på att det är det heller.
Mycket gnäll framför datorskärmarna. Men inga bevis o bara massor av skitsnack.

Bad Company = Ett Battlefield spel utvecklat för Konsoller endast
Få players, små banor, inget flyg, inga mod tools, inga egna servers.

Uppföljaren släpps även till PC, få players, små banor, inget flyg, inga mod tools, inga egna servers. Stora kompabilitetsproblem vid release till PC.

BF2 = Många Players, Stora Banor, Flyg, Mod Tools, Egna Servers

BC = Få Players, Små Banor, Inget Flyg, Inga Mod Tools, Inga egna servers.

Med andra ord har Bad Company 2 till PC bara gått bakåt i jämförelse med BF2, jo gissa varför.. För Bad Company 2 är en uppföljare till ett KONSOL spel.

Battlefield 3 är en helt annan historia då det är ett helt nytt spel som inte görs efter konsoller.

Folk jämför BC med BF1942/BF2.. det ska man inte göra

Men det blev ju ett jävla liv på PC-spelarna när BC1 inte kom till PC det var väl därför 2an kom till PC.

Bad Company är inte ett vanligt Battlefield spel varför har PC-spelarna så svårt att förstå det?
Det är meningen att banorna ska vara lite mindre mindre fordon mm, dom har satsat på något annat med den serien annars så kunde man ju lika gäna gjort BF3 direkt.

Det blir ju inte automatiskt en konsolport bara för att det är få players, små banor, inget flyg. Riktigt korkat skrivet.

DICE förklarade ju dessutom varför ni inte fick Mod Tools och egna servers.

Medlem

Vilket jävla gnäll det är hela tiden. Kommentarerna på varenda nyhet fullkomligt svallar över av personer som hela tiden måste spy galla på allt. Ryck upp er och skriv något som bidrar eller skriv inget, eller är det kanske bara jag som har tröttnat på att personer hela tiden måste kommentera om hur allt är piss och skit för att sedan se resten av tråden eskalera i ett enormt trollkrig om vem som har rätt?

(Ja, jag inser ironin med mitt inlägg.)

Medlem

Själv gillade jag funktionen " Prone" BF BF2, Och saknade den i BC, känns liksom naturligt att slänga sig på marken under beskjutning,

Medan man känner sig som en stelopererad/skitnödig stritspitt i BC när man Trögt och tappert står kvar och skjuter tillbaka alt springer efter skydd.

Att dom valde bort detta i BC serien måste bero på att det blir för svårt att pricka ett liggande föremål med en handkontroll som styrmedel,

Nackdelen med prone skulle i så fall vara att det underlättar kamoflaget för prickskyttarna, men släng in mer undervegitation och gräsfält som går att prona obemärkt igenom så råds det bot på det

Medlem
Skrivet av aspunk:

Är väl ingen bedrift att imponera någon ekonom eller annan ickegamer i chefsposition.

Tror fortfarande att http://www.heroesofstalingrad.com/ blir det enda värda FPSet i år, 64 spelare och realistiska skademodeller på stridsvagnar

With no doubt. Kommer inte på många år ett spel som kan mäta sig med HOS. Skulle väl vara Arma2/OA då, med tanke på spelkänslan och realism.

BF3 skulle bara bli bra om det nu är modvänligt, vilket det säkerligen INTE är och kommer dö som alla andra fps-bajsspel. Men litar inte längre på Dice el framförallt EA som sabbar det mesta, med alla sina pengar..

I HOS ser vi tydligt att det enda som krävs är smarta hjärnor, kärlek och lite småcash.

Har vår klan redo iaf för HOS och INTE BF3.

Medlem

En sak är säker varjefall, Dice och Battlefield spelen engagerar väldigt många, mycket upprörda känslor här...

123
Skriv svar