Teaser släppt till Battlefield 3

Medlem
Teaser släppt till Battlefield 3

De svenskproducerade Battlefield spelen är något jag har hållt kärt ända sen jag var en liten grabb. 13 år fyllda var jag när Battlefield 1942 kom ut, och när man för första gången fick sätta sin fot på Normandies strand, ditförd i ett egenstyrt fordon, och mötas av eld från kulsprutorna inne i bunkrarna bunkrarna för att snabbt skydda sig bakom en pansarvagnsfälla. Det var då man förstod; ”det är såhär ett spel ska se ut”.

Sen kom en rad av uppföljare och den ena var minst lika rolig som den andre. Jag och mina vänner åkte runt i helikoptrar och jeepar i Battlefield Vietnam och sjöng med i den sköna 70-tals musiken som skrek ut från högtalarna medan man vilt sköt mot fienderna. Det låter en aning brutalt, men det var och är det roligaste sättet att spendera en fredagseftermiddag, inte sant?

Dock var det något som saknades, singleplayer, och så kom Bad Company och visade ”hey, vi kan faktiskt göra singleplayer också!”. Det kanske inte var den bästa singleplayer vi sett, men den fanns där, och den var riktigt rolig att spela igenom, tvåan blev till och med snäppet bättre.

Så varför så mycket nostalgisnack om Battlefield då? Jo med må så hända att Dice har släppt en teasertrailer just idag!

Videon i sig säger inte allt för mycket men EA skriver även på sin hemsida:

”This is it! We are very excited to announce the first details on Battlefield 3 and to kickstart the preorders for the Limited Edition!”

”Battlefield 3 is the true successor to Battlefield 2. Beyond our signature multiplayer, we have also included a full single-player campaign and a co-op campaign – all straight out of the box. As for fan favorite features, how does the return of jets, prone, and 64-player multiplayer (on PC) sound? All this built with our powerful new game engine Frostbite 2, which you’ll hear and see a lot of in the months leading up to launch. For the full reveal on Battlefield 3, stay tuned for links to our cover stories hitting the gaming press throughout February, starting with Game Informer right now.” – H Brun

Frågan är nu om Dice kommer gå ifrån sin mer satiriska singleplayer och kanske gå in i en mer djupare storyline med mer allvarsam dramaturgi, eller om de känner att köra på samma spår.

Multiplayern verkar gå tillbaka någonstans mellan Battlefield 2 och Battlefield 2142 med återinförandet av Jetflygplan, men även prone och 64-spelarläge är varmt välkomna tillbaka (och får en att vilja konvertera till PC igen).

Så vad är era spekulationer och synpunkter? Dela gärna med er i kommentarrutan nedanför!

#blogg

inK
Medlem
Teaser släppt till Battlefield 3

När vi först fick reda på att en del av kartorna skulle vara i storstadsmiljö (t.ex. Paris och New York) så lät min första tanke "Bara det inte blir som CoD". Sen lugnade jag ner mig med tanken av att BF alltid är BF, vilket aldrig flippar. Det kommer att bli kanon. Det enda som kan bli bättre i BF är Single Playern, men det är något jag personligen bara spelar igenom innan jag raskt går över till flerspelarläget.


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar