Dungeons
Mja, det är långt ifrån lika bra som Dungeon Keeper (och det är väl klart att det ska jämföras ... spelidéen bakom Dungeons är kort och gott en försämring av spelidéen från DK).
Spelet har otroligt dålig spelmekanik också. Dungeons fick mig att installera om DK2 och se om det bara var nostalgi min kärlek till DK ligger i men DK2 är oootroligt mycket roligare, smartare, snyggare (ja, bättre grafik, grattis Kalypso) och ondare. Glömde jag nämna att DK2 har en underbar multiplayer också?
Jaja, finns säkert folk som kommer att gilla Dungeons också..
Have a good time!
Tyvärr är det inte ens i närheten av Dungeon Keeper som sådant, varken i form av kvalitet eller idé. Spelet ser ut som Dungeon Keeper, det heter ungefär samma sak och vid en första anblick så ser det ut som att det går ut på ungefär samma sak. Redan efter någon bana märker man att de tyvärr valt helt fel fokus på spelet dock. Det påminner snarare om The Sims än Dungeon Keeper. Spelet går ut på att att Heroes kommer ner till din håla, men istället för att döda dem som i DK så ska du göra den så nöjda som möjligt. Ge dem juveler, klä grottan med statyer och så vidare, ju mer imponerade de blir, desto mer pengar får du, ungefär som i Theme Park eller Rollercoaster tyccoon.
Hade de bara följt samma koncept som i DK så hade spelet vara utmärkt men jag tror knappast någon vill ha ett Theme Park eller The Sims utklätt till DK. Jag hade vissa förhoppningar på spelet men tyvärr är det en extrem besvikelse. Vill ni ha ett tråkigt och extremt segt Theme Park (det går inte att spola och allting sker i ultra-rapid, på varje bana så får man sitta i tio till trettio minuter och bara vänta på att få tillräckligt med resurser innan man kan göra något), så kan detta vara något för er men annars bör det undvikas som pesten. Det är dessutom fyllt av massa andra problem, line of sight existerar exempelvis inte. Så även om det är en gång så ser hjältarna alltid vad som finns på andra sidan väggen, de ser allt inom sin synradie. Till skillnad från vad som står i recensionen kan man inte kommendera sina underhuggare för att ta hand om monster, de står helt still där man byggt dem och går endast och attackerar om någon fiende kommer väldigt nära. Attackerar någon dem med range (såsom pilbåge) så står de helt stilla tills de blivit dödade allihop, en efter en. Det går inte på något sätt att få dem att agera eller reagera.
Hej vi tar bort ALLT det roliga och lägger dit massa tråkiga features, som att man måste få hjältarna att bli glada (vilket på papper kanske låter kul men....) och världens sämsta combat system....
Fattar inte hur man misslyckas när man har DK att gå efter!!! (NOLL byggmöjligheter.) Som när man spelar custom game, så känner man efter några minuter, nu kommer det inte hända något mer.... för då loopar allt bara och det finns inget rum för att göra nya saker.
Och utmaning? om man t.ex. maxar sin hero för att döda så springer man bara runt och dödar de med max "soul happiness" utan några problem alls, de andra hinner inte ens reagera innan man är borta.
OBS. Detta är en åskit!
Mja, det är långt ifrån lika bra som Dungeon Keeper (och det är väl klart att det ska jämföras ... spelidéen bakom Dungeons är kort och gott en försämring av spelidéen från DK).
Spelet har otroligt dålig spelmekanik också. Dungeons fick mig att installera om DK2 och se om det bara var nostalgi min kärlek till DK ligger i men DK2 är oootroligt mycket roligare, smartare, snyggare (ja, bättre grafik, grattis Kalypso) och ondare. Glömde jag nämna att DK2 har en underbar multiplayer också?
Jaja, finns säkert folk som kommer att gilla Dungeons också..
Hur fick du DK2 att fungera på din dator? Det ska tydligen vara väldigt svårt att få det att funka på moderna datorer, och jag kan även intyga det själv efter många fruktlösa försök.
Nu har jag inte kört dungeons än. Vore kul med ett demo. Dungeon Keeper-spelen är några av mina absoluta favoriter bland bullfrogs alster.
Mja, det är långt ifrån lika bra som Dungeon Keeper (och det är väl klart att det ska jämföras ... spelidéen bakom Dungeons är kort och gott en försämring av spelidéen från DK).
Spelet har otroligt dålig spelmekanik också. Dungeons fick mig att installera om DK2 och se om det bara var nostalgi min kärlek till DK ligger i men DK2 är oootroligt mycket roligare, smartare, snyggare (ja, bättre grafik, grattis Kalypso) och ondare. Glömde jag nämna att DK2 har en underbar multiplayer också?
Jaja, finns säkert folk som kommer att gilla Dungeons också..
Hur fick du DK2 att fungera på din dator? Det ska tydligen vara väldigt svårt att få det att funka på moderna datorer, och jag kan även intyga det själv efter många fruktlösa försök.
Nu har jag inte kört dungeons än. Vore kul med ett demo. Dungeon Keeper-spelen är några av mina absoluta favoriter bland bullfrogs alster.
Det var bara att installera och köra. 64bit Windows 7. En laptop. Om det inte fungerar så behöver man i regel bara klicka i kompatibilitets läge knappen på egenskaper.
Have a good time!
Mja, det är långt ifrån lika bra som Dungeon Keeper (och det är väl klart att det ska jämföras ... spelidéen bakom Dungeons är kort och gott en försämring av spelidéen från DK).
Spelet har otroligt dålig spelmekanik också. Dungeons fick mig att installera om DK2 och se om det bara var nostalgi min kärlek till DK ligger i men DK2 är oootroligt mycket roligare, smartare, snyggare (ja, bättre grafik, grattis Kalypso) och ondare. Glömde jag nämna att DK2 har en underbar multiplayer också?
Jaja, finns säkert folk som kommer att gilla Dungeons också..
Hur fick du DK2 att fungera på din dator? Det ska tydligen vara väldigt svårt att få det att funka på moderna datorer, och jag kan även intyga det själv efter många fruktlösa försök.
Nu har jag inte kört dungeons än. Vore kul med ett demo. Dungeon Keeper-spelen är några av mina absoluta favoriter bland bullfrogs alster.
Det var bara att installera och köra. 64bit Windows 7. En laptop. Om det inte fungerar så behöver man i regel bara klicka i kompatibilitets läge knappen på egenskaper.
Have a good time!
Tyvärr är det inte ens i närheten av Dungeon Keeper som sådant, varken i form av kvalitet eller idé. Spelet ser ut som Dungeon Keeper, det heter ungefär samma sak och vid en första anblick så ser det ut som att det går ut på ungefär samma sak. Redan efter någon bana märker man att de tyvärr valt helt fel fokus på spelet dock. Det påminner snarare om The Sims än Dungeon Keeper. Spelet går ut på att att Heroes kommer ner till din håla, men istället för att döda dem som i DK så ska du göra den så nöjda som möjligt. Ge dem juveler, klä grottan med statyer och så vidare, ju mer imponerade de blir, desto mer pengar får du, ungefär som i Theme Park eller Rollercoaster tyccoon.
Hade de bara följt samma koncept som i DK så hade spelet vara utmärkt men jag tror knappast någon vill ha ett Theme Park eller The Sims utklätt till DK. Jag hade vissa förhoppningar på spelet men tyvärr är det en extrem besvikelse. Vill ni ha ett tråkigt och extremt segt Theme Park (det går inte att spola och allting sker i ultra-rapid, på varje bana så får man sitta i tio till trettio minuter och bara vänta på att få tillräckligt med resurser innan man kan göra något), så kan detta vara något för er men annars bör det undvikas som pesten. Det är dessutom fyllt av massa andra problem, line of sight existerar exempelvis inte. Så även om det är en gång så ser hjältarna alltid vad som finns på andra sidan väggen, de ser allt inom sin synradie. Till skillnad från vad som står i recensionen kan man inte kommendera sina underhuggare för att ta hand om monster, de står helt still där man byggt dem och går endast och attackerar om någon fiende kommer väldigt nära. Attackerar någon dem med range (såsom pilbåge) så står de helt stilla tills de blivit dödade allihop, en efter en. Det går inte på något sätt att få dem att agera eller reagera.
Allright. Det var det här jag var rädd för. Skiter helt enkelt i att köpa det, tack för "the heads up"
Jag älskade Dungeon Keeper när det begav sig och blev besviken på att detta spel var så annorlunda.
Men nu när besvikelsen lagt sig måste jag säga att jag är fast. Mycket roligt spel tycker i alla fall jag.
Om jag bara slapp den mycket enerverande rösten som tjatar hål i huvudet på mig. Åh vad jag saknar den sexiga basstämman från DK2.
Påminner mig väldigt mycket om flashspelet "Dungeon developer" vilket inte är helt fel att spendera ett par timmar på
(helt gratis förstås)
http://www.kongregate.com/games/nerdook/dungeon-developer
Att det får 3/5 är helt sanslöst, problemet för mig är att spelet annonserades officielt som "the spiritual sequel of dungeon keeper". Visst att det låter en del att spekulera i vad en spirituell efterföljare är. Men att de gör ett spel ca 100 ggr tråkigare än det nu föråldrade DKII är katastrof. Gameplayen är fruktansvärd hela spelet känns som det är ett sätt att annonsera en DKII "efterföljare" ta stålarna från alla som köper utan att pröva i tro om att man inte kan göra något sämmre än det som redan fanns för 12 år sedan (1999 släpptes det vill jag minnas) och sedan dra med stålarna och låta köparna sitta där och klia sig i huvudet och säga "wtf is this?".
PcGamer amatörerna slår huvudet på spiken igen... eller spiken i huvudet kanske det blev denna gången? SUCK
Påminner mig väldigt mycket om flashspelet "Dungeon developer" vilket inte är helt fel att spendera ett par timmar på
(helt gratis förstås)
http://www.kongregate.com/games/nerdook/dungeon-developer
Heh.. det var faktiskt kul.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.