Battlefield Bad Company 2: Vietnam

Medlem

Hade helt och hållet missad detta spel men det verkar kanon älskade gamla någon som har soundtracket?

Medlem

vadå inte förstörbara miljöer?

det är ju samma motor som i badcompany 2?
eller har jag fel?

Medlem

Dålig recension. Vadå "för lite destruktion"? Vill ni att DICE ska fylla de vietnamesiska skogarna med hus och byggnader som aldrig existerade historiskt? Fy fan va dumt.

IGN gav det 9,5. Låter mer rimligt.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Godofcheese:

Son I am dissapoint.

disappointed.

Välkommen till internet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Har testat det och kan säga att det är klart GRYMT om man är en gammal BF räv.
Känns nästan som om det vore WW2, då det är ungefär samma vapen och jag måste säga att det efter några timmar är rena nöjet att spela.
Det enda som gör mig ledsen är att det inte går att spela matcher i dagens BF spel, inte på ett enkelt och vettigt sätt i alla fall.

Förstörelsen är kvar, det han slår ned på i recensionen är att det inte finns hela städer att rasera.

För ynka 150:- är det ett självklart köp.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Välkommen till internet.

Blir inte mer rätt pgr av en felstavad bild.

Ingen som hört något om coop missions till bfbc2 någonsin kommer till pc? (coop och coop..tänkte mer på det game mode som finns till konsol som inte vi pc gamers fått..det var väl något coop aktigt?)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kanske en dum fråga, men det finns alltså ingen single player-kampanj inbakad alls i spelet, utan det är endast nya multiplayerkartor eller? Jag har inte haft särskilt stor koll på spelet, men vad trist, det var inte vad jag hade väntat mig, jag som bara spelar single player.

Medlem

ni som ha köpt detta. ja ska köpa det idag hur funkar det få man en nyckel som man aktiverar på ea download manager då? för de ä första gången ja köper ett spel som är tvungen å ladda ner

Medlem

ni som ha köpt detta. ja ska köpa det idag hur funkar det få man en nyckel som man aktiverar på ea download manager då? för de ä första gången ja köper ett spel som är tvungen å ladda ner

Medlem

ni som ha köpt detta. ja ska köpa det idag hur funkar det få man en nyckel som man aktiverar på ea download manager då? för de ä första gången ja köper ett spel som är tvungen å ladda ner

Medlem

Squad- rush och deathmatch finns med i spelet för samtliga banor, jag vet inte vad FZ fått informationen om att dem inte skulle göra det. En lite för tidigt publicerad recension kanske?

Bra recension för övrigt, även om jag hade gett spelet en 4-5 i betyg. Det är vietnam. Det skall vara djungel.

Medlem

Någon som shoppat expansionen på EA store?
Intresserad och höra om man bara får en nyckel eller om det måste gå via deras EA Downloader som jag definitivt inte är sugen på, väntar då hellre.

Tack på förhand,
Arne


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Timmay:

Squad- rush och deathmatch finns med i spelet för samtliga banor, jag vet inte vad FZ fått informationen om att dem inte skulle göra det. En lite för tidigt publicerad recension kanske?

Bra recension för övrigt, även om jag hade gett spelet en 4-5 i betyg. Det är vietnam. Det skall vara djungel.

Jag håller helt och hållet med (inte betyget dock, har ju inte hunnit spela det ännu - men din kommentar om djungel).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ganska bra för ett dlc?

Medlem
Skrivet av Arne:

Någon som shoppat expansionen på EA store?
Intresserad och höra om man bara får en nyckel eller om det måste gå via deras EA Downloader som jag definitivt inte är sugen på, väntar då hellre.

Tack på förhand,
Arne

Kan nu meddela att man får upplåsningskoden direkt i webbläsaren när man genomför köpet på EA store, dvs ingen EA Downloader

Fick bara kvitto från Paypal och inget e-brev av EA. (ännu)
Så nyckeln står i "Beställning slutförd" bilden under "Upplåsningskod", så skriv av den innan ni trycker bort sidan.
Finns säkert något sätt att klicka fram det sedan också får man anta, men som litet tips.

---

Värt det?
Japp,
Efter att snabbspelat lite på en bana så gör de "gulliga" rishattarna samt att ha plaskat lite i terassodlingarna att det känns som väl "investerade" 129:-, i alla fall just nu


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av snurre15:
Skrivet av Arne:

Någon som shoppat expansionen på EA store?
Intresserad och höra om man bara får en nyckel eller om det måste gå via deras EA Downloader som jag definitivt inte är sugen på, väntar då hellre.

Tack på förhand,
Arne

Kan nu meddela att man får upplåsningskoden direkt i webbläsaren när man genomför köpet på EA store, dvs ingen EA Downloader

Fick bara kvitto från Paypal och inget e-brev av EA. (ännu)
Så nyckeln står i "Beställning slutförd" bilden under "Upplåsningskod", så skriv av den innan ni trycker bort sidan.
Finns säkert något sätt att klicka fram det sedan också får man anta, men som litet tips.

---

Värt det?
Japp,
Efter att snabbspelat lite på en bana så gör de "gulliga" rishattarna samt att ha plaskat lite i terassodlingarna att det känns som väl "investerade" 129:-, i alla fall just nu

Obs!
Läs detta innan ni shoppar något så att ni köper på rätt ställe,
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=165005...


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Har lirat en del under dagen och tycker man har lyckats väl med tillägget och jag är nöjd med mitt köp. Samtidigt skulle man nog ha kunnat ta ut svängarna lite mer bandesign-mässigt. Känns som att Vietnam erbjuder otroligt spännande möjligheter med tunnlar och annat men att det inte riktigt kom fram i banorna, undantaget Hill 137 som är väldigt snyggt gjord.

Hade nog önskat en stadsbana också. Blir lite mycket av samma vara som det är nu.

Skägg.
10 Chambers

I den kod vi fick ta del av fanns squad-lägena inte med. Ska kolla med EA om det har blivit någon miss där.


signatur
Medlem

Behöver hjälp med att hitta en nerladdningslänk för patch 602574. Tankar asslött och datorn blue screenade vid 95%. Skulle va skönt o hitta en snabbare nerladdningskälla så man får gamea ! Tack på förhand

Edit: Fann äntligen vad jag letade efter på deras blogg! För er som haft samma problem som mig eller bara vill dra den "manuellt"..

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

eak
Medlem
Skrivet av Lerner:

Behöver hjälp med att hitta en nerladdningslänk för patch 602574. Tankar asslött och datorn blue screenade vid 95%. Skulle va skönt o hitta en snabbare nerladdningskälla så man får gamea ! Tack på förhand

Edit: Fann äntligen vad jag letade efter på deras blogg! För er som haft samma problem som mig eller bara vill dra den "manuellt"..

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

File planet har seaste vip packet. Det var så jag uppdaterade mitt.
2.4gig download

eak
Medlem

Jag har nu spelat expansionen ca 6timmar.
Först kändes det som att den var lite fail. Men efter 2timmar då man kommit in i det nya så har den bara växt.
Riktigt kul gameplay. Men precis som i det vanliga så är folk dåliga på att hysta ut ammo boxar.
Sista rundorna jag spelat så hade åtminstonde 40% av spelarna börjat välja medic. Som mest såg jag 8med kit boxxar i en hög och spelare runt om vilka kände sig odödliga. Vilket betyder att det laget bestod av minst 50% medics.

Medlem

Har spelat expansionen sen 10 på morgonen nu. Kan säga att det är mycket smidigare än Bad Company 2. Ammo och medkitboxar är mycket snabbare, fordonen är inte längre att frukta, inga dumma red dots sights m.m.
Köper man det från EA store får man en kod som man senare löser in i spelet. Har du senaste patchen så har du hela spelet, så man behöver inte tanka ner det genom EA Download Manager.

Inaktiv

@anomali

Hehehehehehe...

Medlem

Har bara hört bra saker om det här spelet, överallt. Bara här det får dåligt betyg.

Medlem

Hej,
spelade ett par timmar på PC igår. Tyckte det var skoj. Men svårt när man spelet mycket Black Ops så tar det ett tag att vänja sig vid "känslan" i BFBC2. Köp värt om ni frågar mig.

Medlem

Tycker det fyller ut helt perfekt och det är lagomt med fart i spelet samt destruktion, det ända som kunde läggas ut är lite fler vapen och minska skadan på Ppsh eftersom den är bättre än alla j*vla vapen i vietnamn

Annars får spelet iallafall 5 av 5 brödrostar av mig.:up:

Medlem

Slutsats=Innehållsfattig recension av bc2 Vietnam. Han skrev ingenting vettigt om helin!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Blev lite besviken på banorna (Vantage Point granat-spam någon?). Jag och min vän skämtade om att de nog var skapta av praktikanter.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Har lirat en del Bc2 (till pc ofc),runt 125 timmar närmare bestämt. Tycker det är galet kul, och som ni nämner är möjligheterna att förstöra miljön det som lyfter hela spelet.

Däremot måste jag klaga på mängden banor, samt att det inte finns riktiga dedikerade servrar (det finns endast de man hyr genom jea games) så jag har funderat på att skaffa denna expansion. Blir nog ett köp snart.

Wagner 'FTW' för övrigt!

edit; såg ej datum på senaste kommentar och att tråden var död. Soz för bump.

12
Skriv svar