Dice-chefen: "Pc-spelandets död är bullshit"

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Konsol HARDCORE?

Nej, så blir det aldrig.

Medlem

Dice hade liknande uttalande inför bc2 och även bf43 hur bra pc fortfarande är. nu kommer ju aldrig 43 till pc, men det ger alltid positiv respons inför ett spel släpp.

Medlem
Skrivet av Remus:

Dom fyra Gudarna!

Valve
Bioware
Blizzard
ID Software

All hail the PC Gods!

+1

Medlem

Lät lite för smörigt för mina öron. Men visar de att de verkligen menar det med sina spelreleaser i framtiden så får de kanske också min kärlek.

Medlem

Om Dice-chefen menar vad han säger så ger jag honom en applåd!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tarmböld:

Kvalitetsmässigt så är ju PC så mycket bättre på alla möjliga sätt.

Det där är ju bara bullshit. Finns mycket skit och mycket bra både på konsoll och PC.

Medlem

Allt detta gnäll. Visst håller jag fullständigt med om att det är fel att säga att PC-spelandet är "dött" för det stämmer inte.. (Fråga 10 miljoner World of Warcraft spelare, eller hur många de nu kan vara)

Samtidigt tycker jag denna PC vs Konsol gnällfight går lite över styr.. Jag spelar både PC och Konsol, kanske allt mer konsol för jag inte har plånboken att uppgradera hårdvaran i min PC .

Personligen föredrar jag helt klart FPS & strategi på PC men för det sitter jag inte och säger att jag absolut inte kan spela Killzone 3 på min PS3 för att FPS inte funkar på konsol.

Sen måste jag bara påpeka att denna "Hardcore" diskussion är lite väl trångsynt.. Det finns väl hardcore-spelare på båda delarna eller har jag fel? Det är ju inte direkt så att man kan säga att ishockey är hardcore medans amerikansk fotboll är casual, det är ju trots allt två helt skilda världar.. Kanske en dålig paralell men jag tror man kan förstå min poäng!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Personligen tycker jag konsollspelen saknar djup och möjligheter att göra något komplicerat.

Allt är oftast väldigt förenklat till konsoll, mycket pga att man styr med en gamepad. Men ändå. Exempel på det, jämför civilization till pc och till xbox360. Två helt skilda spel som knappt går att jämföra.

Jag vet att konsollspelarna går i taket för sånt här, men det är ju sanningen Om någon tycker helt annorlunda och vill trolla lite så ta gärna med ett konkret exempel på ett djupt och komplicerat spel till konsol. Gärna strategi spel om ni har lust

Inaktiv

Inget ont om DICE, men detta är ju ganska uppenbart bara säljsnack för att hypa alla kritiska PC spelare.
Det är ju inte så att man aldrig hört liknande förut direkt...

Medlem

Dice är bäst!! Han ser lite ut som Daniel Craig också imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

Han är grym på att ljuga.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av AshTray:

Han är grym på att ljuga.

Helt klart!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Grumbledock:

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Konsol HARDCORE?

Nej, så blir det aldrig.

"Tyvärr" så har det redan skett, alla "hardcore" spel säljer långt bättre till konsol om de släpps till alla format, medan Casual-spel säljer bättre till PC.

Medlem

Jag är också kär...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tack DICE för den bekräftelsen. Det är precis vad jag alltid har sagt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

Ehh va? Du har aldrig ägt en dator va?

"Delarna går aldrig sönder" - Vad är det för ett påstående? Konsoler går ju sönder titt som tätt. En hårddisk kraschar lika lätt på en konsol som i en dator. Jag har kompisar vars Xbox har gått sönder MINST en gång. Själv har jag suttit med samma dator i minst tre år utan det minsta problem. Så länge man dammar ur datorn ibland och installerar om windows så är det lugna puckar. Dessutom... går en fläkt sönder i en konsol så lämnar man in hela paketet. Går en fläkt sönder i min stationära dator så köper jag den billigt och installerar den själv på 1 minut.

Virus? Har man ett gratis antivirusprogram så tar man bort de enstaka virus man får någon gång om året. Jag känner mig veteligen inte till ett fall de senaste fem åren där datorn säckat ihop helt pga virus.

Nej du... den här gången hade du minsann helt fel.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av realin:
Skrivet av Grumbledock:

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Konsol HARDCORE?

Nej, så blir det aldrig.

"Tyvärr" så har det redan skett, alla "hardcore" spel säljer långt bättre till konsol om de släpps till alla format, medan Casual-spel säljer bättre till PC.

Tänker du på "hardcore" spelet blops? Om ett spel som är "hardcore" (blops passar inte in i den kategorin) säljer bättre till konsol eller PC säger det inte någonting om vilken spelarbas som är bäst/satsar mest. Men jag kan nog gå med på att Fifa-spelarna tenderar att vara mer hardcore på konsol......

Kram på dig Magnus från de flesta av oss på FZ!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av showerguy:

På en konsol uppstår aldrig problem. Delarna går inte sönder, ingen mjukvarufel, inge virus och annat skit. PC = För mycket problem helt enkelt. ( Konsolens delar går också sönder men inte lika mycket )

En PC kan du laga själv, det kan du inte göra med en konsoll.

Sen virus och skit: sluta porrsurfa så ska du se att det blir mindre.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Grumbledock:

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Konsol HARDCORE?

Nej, så blir det aldrig.

Fan vad kul det kommer bli när MLG kommer till Europa...

Alltså om man inte förstår att det är fler problem med PC spelande jämnfört med konsol är man antagligen naiv. Inget ilat menat men hur många problem kan uppså när du ska köra ett spel (ej hårdvara som error och annat skit?? Eller cheaters? Världen tar efter USA och i USA är det ju konsoler som dominerar så inse faktum att det finns fördelar med konsoler.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Spel blir bättre till konsol så enkelt är det. Koppla inte konsolen till ett bra ljudsystem och en bra tv eller varför inte en projektor. Sätt dig skönt i soffan och njut, så får du en spelkänsla som är svårare att få tag på när man spelar på PC.

Medlem
Skrivet av PretenderX:

Spel blir bättre till konsol så enkelt är det. Koppla inte konsolen till ett bra ljudsystem och en bra tv eller varför inte en projektor. Sätt dig skönt i soffan och njut, så får du en spelkänsla som är svårare att få tag på när man spelar på PC.

Generella uttryck fungerar inte som argumentation på ett spelforum.

Skulle du säga att Starcraft eller annat RTS, WoW eller annat MMORPG, QuakeLive eller annat FPS gör sig bättre till konsol?

Till råga så existerar inget liknande spel till konsolerna (förrutom FPS-spel). Nej, det var inte så enkelt helt plötsligt, eller hur? Det är helt olika spelkontroller och för det så krävs det andra spel för att "fungera" på respektive plattform.

Jag repeterar: Generella uttryck fungerar inte som argumentation på ett spelforum.

Medlem

Ja pc spelen blir nog mer en internet grej(när ska man kunna handla å sälja begagnat på game för det är ju där skon klämmer) villket är bra ochså för då når det ut till fler. Ja dice är nice iallafall bc2.

Medlem
Skrivet av PretenderX:

Spel blir bättre till konsol så enkelt är det. Koppla inte konsolen till ett bra ljudsystem och en bra tv eller varför inte en projektor. Sätt dig skönt i soffan och njut, så får du en spelkänsla som är svårare att få tag på när man spelar på PC.

Koppa PCn till ett bra ljudsystem och en bra tv, sätt dig i soffan och njut.

Vad är skillnaden? Finns gamepads till PC också, om man nu är ute efter att ta det lugnt i soffan.

Med PC kan du iaf välja om du vill lalla runt med gamepad eller spela på riktigt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Skulle aldrig i hela mitt liv byta ut datorn emot att spela på något tråkig konsol.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av realin:
Skrivet av Grumbledock:

PC spelande är inte dött, men det är skiftat från hardcore till casual!
PC är för de flesta utvecklare mest en pirat-port för "riktiga spel" medan Sims, Farmville, WoW och liknande casual-satsningar och MMO säljer som smör i solsken...
PC lär inte dö, men spelvärlden hålle rpå att omformas, PC blir casual och konsol blir hardcore ^^

Konsol HARDCORE?

Nej, så blir det aldrig.

"Tyvärr" så har det redan skett, alla "hardcore" spel säljer långt bättre till konsol om de släpps till alla format, medan Casual-spel säljer bättre till PC.

Ja och det finns en vääääääääldigt enkel anledning, det är nästan så uppenbart att jag håller på att gå sönder. Det kallas för PIRATKOPIERING!

Om ALLA som har spelat tex crysis skulle ha köpt det ist för att ladda ner det så hade de nog sålt nästan dubbelt så mycket. Samma sak med Deadspace 2 eller liknande spel.

Jag har inte piratkopierat ett enda spel till konsol, varken PS2, Wii eller liknande, varför? Jo för att risken att de bannar dig eller att du brickar din konsol är för hög för att jag ska orka.

Sen folk som säger att det inte finns några virus till konsoler, jag säger bara, ge det ett par år till. Ju populärare och vanligare konsoler blir, samt mer avancerade så kommer det dyka upp virus. Its just a mather of time så enkelt är det. Man måste ju för fan ha antivirusprogram på sin telefon nu så varför skulle de inte försöka sabba din konsol för?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

"Tyvärr" så har det redan skett, alla "hardcore" spel säljer långt bättre till konsol om de släpps till alla format, medan Casual-spel säljer bättre till PC.

haha, det finns inga "hardcore" spel till konsol. (självklart en definitionsfråga)

Medlem

Bara jag som tycker det är förjävla roligt hur alla xbox fanboys försöker försvara sig men istället blir brutalt våldtagna?

Skrivet av Horniak:

haha, det finns inga "hardcore" spel till konsol. (självklart en definitionsfråga)

Kom tillbaka när du klarat super meat boy

123
Skriv svar