Medlem

Tjooo!

Nu måste jag fan göra ett inlägg här (och nej, jag gör inte ett konto bara för detta inlägg, jag har ett annat men kommer inte ihåg lösen och den är reggad på en mail jag inte använt på 100 år).

Måste säga det att det är ett J*vla gnäll på folk här.
Dåliga, negativa kommentarer stup i ett. Om ni har något negativt att säga, någon kritik att ge, snälla, spy då inte bara ur er galla!
Hur vore det om ni kanske gav något konstruktivt istl? Förklarade lite vad ni tycker är fel, hur skulle det kunna göras bättre? istl för "VILKET SKIT" "DÅLIGT BETYG" "NI SÄLJER ER!"

Ser ingen av er som gnäller faktiskt säger något vettigt, ni bara härjar om att saker är dåliga men inte mer än så.

Jag har följt FZ sen dom var en ren-odlad Quake sida, och när dom började syssla med annat så fortsatte jag följa dem. Och enligt mig har FZ alltid leverarat hög-klassig lektyr till folket (eller till mig iaf).
Jag hängde lite på bluesnews förr i tiden men inget mäter sig med FZ enligt mig, det är därför dom är DEN sidan jag läser på om jag vill veta något om nått spel eller vad som händer på marknaden.

(Fanboy, bla bla bla) ja ja, what ever, men det är jag, som F*N, älskar FZ och det dom gör.
Vill bara säga det, keep up the good work! och fortsätt som ni gjort och gör!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Precis vad jag förväntade mig, att Crysis 2 skulle få ett relativt bra betyg oavsett huruvida bra eller dåligt spelet är. Mainstream spel såsom de senaste Cod spelen, operation flashpoint red river, crysis 2 är bra tecken på hur dessa uppfäljare gått ifrån allt det de tidigare inneburit. De har alla förvandlats till konsolifierade casual spel som på något sätt försöker tillfredsställa spelarens lathet snarare än att faktiskt fånga och gripa spelaren. Det finns en uppsjö med problem med Crysis 2 både på konsol och PC vilket egentöigen borde göra att man som person börjar ställa frågor. För är det ingen som vågar ställa de frågor som behövs kan de likväl ge oss samma spel om och om igen. Fördummandet utav spelen är en tragisk utveckling som satt djupa spår i utvecklingen utav PC spel och inte pirater. Pirater är alltid scapegoaten likaså klimatbluffen som folk indoktrineras att tro på. Sedan ska alla krigrsspel vara pro AMERICA vilket gör att denna propaganda börjar bli lite väl lättgenomskådlig och ytlig. Sedan om FZ är köpta eller inte är en annan historia för det kan vara så att man bara helt enkelt ser det man blivit "inlärd" att se, the mainstream...do yourself a favor and unplug yourself of the matrix so you don't have to buy crappy games like this particular one. Det är faktiskt ok att bojkotta något man inte tycker om, speciellt när det inte håller vad det lovar och vi som kunderna beskylls. Likaså vi beskylls för den globala uppvärmningen och koldioxidbluffen...

Inaktiv
Skrivet av Dajnamajt:

Tjooo!

Nu måste jag fan göra ett inlägg här (och nej, jag gör inte ett konto bara för detta inlägg, jag har ett annat men kommer inte ihåg lösen och den är reggad på en mail jag inte använt på 100 år).

Måste säga det att det är ett J*vla gnäll på folk här.
Dåliga, negativa kommentarer stup i ett. Om ni har något negativt att säga, någon kritik att ge, snälla, spy då inte bara ur er galla!
Hur vore det om ni kanske gav något konstruktivt istl? Förklarade lite vad ni tycker är fel, hur skulle det kunna göras bättre? istl för "VILKET SKIT" "DÅLIGT BETYG" "NI SÄLJER ER!"

Ser ingen av er som gnäller faktiskt säger något vettigt, ni bara härjar om att saker är dåliga men inte mer än så.

Jag har följt FZ sen dom var en ren-odlad Quake sida, och när dom började syssla med annat så fortsatte jag följa dem. Och enligt mig har FZ alltid leverarat hög-klassig lektyr till folket (eller till mig iaf).
Jag hängde lite på bluesnews förr i tiden men inget mäter sig med FZ enligt mig, det är därför dom är DEN sidan jag läser på om jag vill veta något om nått spel eller vad som händer på marknaden.

(Fanboy, bla bla bla) ja ja, what ever, men det är jag, som F*N, älskar FZ och det dom gör.
Vill bara säga det, keep up the good work! och fortsätt som ni gjort och gör!

Hear hear! Håller till 100% med, det finns så mycket patetiska gnällspikar här så man blir mörkrädd.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Blir ju mörkrädd av kommentarerna på sidan ibland, man får ju bilden av att hälften av besökarna ser recensioner som en absolut sanning.

Ena dagen sitter 100 personer och gnäller för att spel fick en 3a istället för en 4a nästa sitter dem och gnäller åt andra hållet att ett spel dem tycker är pest fick en 4a.
9 gånger av 10 om man läser recensionen så förstår man varför skribenten satt det betyget han satt.

FZ's recensenter gör för det mesta en bra beskrivning av vad du kan vänta dig av spelet och vad de tycker är positivt och/eller negativt, sen om den bilden stämmer överens med vad du vill få ut av ett spel är ju upp till dig, inte recensenten.
Tex i fallet av det vissa kallar dumbingdown eller förenklingar, recensenten skriver att de finns där och de faller honom i smaken, du vet att du gillar det komplexa fine då kan du räkna bort den biten från det positiva svårare än så är det inte att läsa en recension.

Tycker recensionen i sig var bra, spelet lockar mig dock inte. Ser iaf bitvis vackert ut men är riktigt trött på FPS i dagsläget.

Gillar för övrigt skarpt att FZ redaktionen går in och tar diskussion och motiverar, mata inte trollen men säg gärna till dem att kamma sig.

Medlem

Wäääääh! <insert random trollkommentar> Wääääääh!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jopg:

Blir ju mörkrädd av kommentarerna på sidan ibland, man får ju bilden av att hälften av besökarna ser recensioner som en absolut sanning.

Ena dagen sitter 100 personer och gnäller för att spel fick en 3a istället för en 4a nästa sitter dem och gnäller åt andra hållet att ett spel dem tycker är pest fick en 4a.
9 gånger av 10 om man läser recensionen så förstår man varför skribenten satt det betyget han satt.

FZ's recensenter gör för det mesta en bra beskrivning av vad du kan vänta dig av spelet och vad de tycker är positivt och/eller negativt, sen om den bilden stämmer överens med vad du vill få ut av ett spel är ju upp till dig, inte recensenten.
Tex i fallet av det vissa kallar dumbingdown eller förenklingar, recensenten skriver att de finns där och de faller honom i smaken, du vet att du gillar det komplexa fine då kan du räkna bort den biten från det positiva svårare än så är det inte att läsa en recension.

Tycker recensionen i sig var bra, spelet lockar mig dock inte. Ser iaf bitvis vackert ut men är riktigt trött på FPS i dagsläget.

Gillar för övrigt skarpt att FZ redaktionen går in och tar diskussion och motiverar, mata inte trollen men säg gärna till dem att kamma sig.

Det är ju det som är det fina med webben, den totala feedbacken varje liten text får. Att inte utnyttja det från vårt håll och vara aktiva i våra publiceringar vore tokigt.


signatur
Medlem

Trevlig recension, tack!

Banal story, låter ju inte alls bra :/ Särskilt eftersom jag tycker berättelsen är väldigt viktig i en fps.
Men också känslan av att man sitter med mus och tangentbord och inte en handkontroll anpassat för konsol, är viktigt för mig.

Tycker fortfarande att avsaknaden av dx11 vid lanseringen av ett crytek spel är under all kritik.
Varför?

Har inte provat crysis 2 själv, men jag skulle vilja ge det ett försök


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir ett givet köp till PC. Crysis rocks.

Inaktiv

1 betygspoäng mindre än Dragon Rising, nej tack, jag avstår.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

Tjooo!

Nu måste jag fan göra ett inlägg här (och nej, jag gör inte ett konto bara för detta inlägg, jag har ett annat men kommer inte ihåg lösen och den är reggad på en mail jag inte använt på 100 år).

Måste säga det att det är ett J*vla gnäll på folk här.
Dåliga, negativa kommentarer stup i ett. Om ni har något negativt att säga, någon kritik att ge, snälla, spy då inte bara ur er galla!
Hur vore det om ni kanske gav något konstruktivt istl? Förklarade lite vad ni tycker är fel, hur skulle det kunna göras bättre? istl för "VILKET SKIT" "DÅLIGT BETYG" "NI SÄLJER ER!"

Ser ingen av er som gnäller faktiskt säger något vettigt, ni bara härjar om att saker är dåliga men inte mer än så.

Jag har följt FZ sen dom var en ren-odlad Quake sida, och när dom började syssla med annat så fortsatte jag följa dem. Och enligt mig har FZ alltid leverarat hög-klassig lektyr till folket (eller till mig iaf).
Jag hängde lite på bluesnews förr i tiden men inget mäter sig med FZ enligt mig, det är därför dom är DEN sidan jag läser på om jag vill veta något om nått spel eller vad som händer på marknaden.

(Fanboy, bla bla bla) ja ja, what ever, men det är jag, som F*N, älskar FZ och det dom gör.
Vill bara säga det, keep up the good work! och fortsätt som ni gjort och gör!

Samma här. Har läst FZ av och till sen det glada 90-talet och förbrukat ett antal konton, som sedan fallit i glömska. Jag kände mig dock manad att regga ett nytt konto, då den oförtjänta ilskan i den här tråden var ovanligt mycket.

Håller med allt bra gällande FZ också, om inte det gick framgick tidigare. Ni gör ett grymt jobb!


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Jag har testat demot och leak versionen och gillar spelet mycket, har redan beställt. Jag köpte Black Ops förut, fyfan vad jag ångrar det, men detta spel har ju nu iaf kunnat testa ordentligt, både SP och MP och tycker att det är värt pengarna.

Medlem

FZ har blivit sämre sedan uppköpet som gjordes av Hjemmet Mortensen/Egmont. Antar att det är lätt hänt när man exploderar och vill bli större. Ja det är synd men oundvikligt för överlevnad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mabec:

FZ har blivit sämre sedan uppköpet som gjordes av Hjemmet Mortensen/Egmont. Antar att det är lätt hänt när man exploderar och vill bli större. Ja det är synd men oundvikligt för överlevnad.

På vilket sätt?


signatur
Inaktiv

Får mitt idag, sååå spänd på att se om det verkligen är så bra som det verkar!

Medlem

Kan ju nämnas att när det kommer till recensioner och dylikt av större produkter.

Ferrari t.ex mutar i stort sett alla bil-journalister och om det är någon som vågar tala från hjärtat, då är det slut på kalasen från maranello.

Om spel recensioner går i samma spår, vet jag inte.

Inaktiv

Kommer inte köpa spelet tills DX11 släpps!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mabec:

FZ har blivit sämre sedan uppköpet som gjordes av Hjemmet Mortensen/Egmont. Antar att det är lätt hänt när man exploderar och vill bli större. Ja det är synd men oundvikligt för överlevnad.

På vilket sätt?

Calle

Jag ställde en fråga tidigare bland kommentarerna men fick inget svar på det så jag hoppas på om du kunde svara på det.

Varför försvann funktionen där läsarna kunde betygsätta ett spel? man kunde se ert och läsarnas betyg på ett spel. Ta tillbaks den funktionen så vi som vill köpa spel inte blir lurade av endast era betygsättningar. Sorry men flera spel som man hade tänkt att köpa som ni hyllat visade sig vara riktigt dåliga spel som fått enormt med kritik från deras community.

Ni gör ett bra jobb och det ska vi ha ett tack för men ni delar ut alldeles för höga betyg på storsäljande spel som visar sig få enormt mycket kritik från communityn(MoH DA2 OPS Bops med mera).

Vill ni växa bland eran egna community och få tillbaks respekten så bör ni våga kritisera spel mer än att skriva en mening om det(överdrivet exempel but you get it).

Medlem

Tyvärr känner man inte köpsuget :/ Gillade Crysis skarpt men om jag ska vara ärlig så var det långt från ett av mina favoritspel tills efter antalet patcher. Och multiplayern hade sina brister (Punkbuster, Ibland för stora maps och gamemodes som inte engagera folk att köra som ett team).

Plus är att jag fick testa detta genom Mp demo/beta, hoppas att flera stora spel bjuder på detta framöver.

Minus är att efter 2 kvällars testande hade jag inte kunnat köra med någon av mina kompisar på grund av strul med friendlist, samt att browsern verkade hata oss. Lobbyrummen var stela och intetsägande. Fanns det ens någon startknapp?

Iof hade BFBC2 massor av strul och blev riktigt kung efter säkert ett halvår av patchande. Så tillslut växte det i mina ögon och blev ett bra spel. Får se vilken väg Crysis 2 tar....

Redaktör
Skrivet av Tiny:

Kan ju nämnas att när det kommer till recensioner och dylikt av större produkter.

Ferrari t.ex mutar i stort sett alla bil-journalister och om det är någon som vågar tala från hjärtat, då är det slut på kalasen från maranello.

Om spel recensioner går i samma spår, vet jag inte.

Att göra sajt eller tidning innefattar ganska många personer (redaktörer, skribenter, chefer, säljare, korrekturläsare, tekniker). Det skulle krävas absurt stora ansträngningar och pengar för att muta alla dessa så att recensionerna ser ut exakt såsom de vill, och samtidigt inte skiljer sig från sajtens/tidningens normala material (för vi kan väl i alla fall förutsätta att allt vi skriver inte är resultatet av mutor?). Tänk sen att denna process ska göras med alla publikationer världen över, och att det också gäller att få alla involverade att hålla käften om det. Det känns som att det finns enklare sätt att få folk att köpa spelen.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mabec:

FZ har blivit sämre sedan uppköpet som gjordes av Hjemmet Mortensen/Egmont. Antar att det är lätt hänt när man exploderar och vill bli större. Ja det är synd men oundvikligt för överlevnad.

På vilket sätt?

Calle

Jag ställde en fråga tidigare bland kommentarerna men fick inget svar på det så jag hoppas på om du kunde svara på det.

Varför försvann funktionen där läsarna kunde betygsätta ett spel? man kunde se ert och läsarnas betyg på ett spel. Ta tillbaks den funktionen så vi som vill köpa spel inte blir lurade av endast era betygsättningar. Sorry men flera spel som man hade tänkt att köpa som ni hyllat visade sig vara riktigt dåliga spel som fått enormt med kritik från deras community.

Ni gör ett bra jobb och det ska vi ha ett tack för men ni delar ut alldeles för höga betyg på storsäljande spel som visar sig få enormt mycket kritik från communityn(MoH DA2 OPS Bops med mera).

Vill ni växa bland eran egna community och få tillbaks respekten så bör ni våga kritisera spel mer än att skriva en mening om det(överdrivet exempel but you get it).

Missade det, sorry. Det går alldeles utmärkt att betygsätta spel, lägg till det i din spelsamling (medelvärdet ser du sedan på spelsidan, eller på listan över ägare.

Gällande betygen är jag av totala övertygelsen att vi sätter det betyg spelet är värt. De exempel du ger, Blops - Dragon Age, har alla välmotiverade texter till varför de fått det betyget. Att en del inte håller med får stå för dem och det kommer förmodligen aldrig publiceras en text där varenda läsare håller med till fullo. Det är också det fina med vida webben, att vi kan diskutera saken efteråt och bara genom kommentarstråden kan ta till sig ytterligare åsikter om samma titel.


signatur
Medlem

Bäste herr recensent....
"Men hur väl står sig konsolversionen i jämförelse? Smått otroligt bra, om ni frågar mig. Windows-versionen är självklart stiligast med högre upplösning och annat tjusigt lullull. Men till Xbox 360 är skillnaden inte så pass dramatisk som man skulle kunna tro"
VADÅ SKULLE KUNNA TRO, ursäkta mig men har du inte begripit någonting det är ju självklart att det inte är någon stor skillnad DET ÄR JU FÖR ATT Microsoft Kräver att ingen version får vara så snygg att XBoxen känns föråldrad. det är ju precis detta som får alla med PC-spel som hobby att gå i taket. En modern PC är minst 10X kraftfullare än den i sammanhanget uråldriga Xboxen. Alla PC spelaren sitter i klorna på MS

Viktig läsning Här:

Att Microsoft som gladeligen betalar utvecklare miljoner för att dom inte ska släppa sina spel på PC (för att sälja mer av sin egen hårdvara Xbox) äger och styr det mest använda API´t till PCn känns inte bra. Det är självklart att MS inte vill att PCn ska få deras XBox att skämmas och se galet föråldrad ut. Voila DX10-11 är verktyget MS använder för att hålla PCn i schack. och alla utvecklare vet om detta och tjänar pengar på det, men vissa anser ändå att det antagligen rent kreativt vore roligare att släppa kraften fri i en modern CPU/GPU se vad Dice tycker:.




DICE's repi @ Dice posted on B3D: 

Quote:


I've been pushing for this for years in discussions with all the IHVs; to get lower and lower level control over the GPU resources, to get rid of the serial & intrinsic driver bottleneck, enable the GPU to setup work for itself as well as tear down both the logic CPU/GPU latency barrier in WDDM and the physical PCI-E latency barrier to enable true heterogeneous low-latency computing. This needs to be done through both proprietary and standard means over many years going forward.

I'm glad Huddy goes out and in public talks about it as well, he get's it! And about time that an IHV talks about this.

This is the inevitable, and not too far, future and it will be the true paradigm shift on the PC that will see entire new SW ecosystems being built up with tools, middleware, engines and games themselves differentiating in a way not possible at all now.

- Will benefit consumers with more interesting experiences & cheaper hardware (more performance/buck).

- Will benefit developers by empowering unique creative & technical visions and with higher performance (more of everything).

- Will benefit hardware vendors with being able to focus on good core hardware instead of differentiating through software as well as finally releasing them and us from the shackles of the Microsoft 3 year OS release schedule where new driver/SW/HW functionality "may" get in.

This is something I've been thinking about and discussing with all parties (& some fellow gamedevs) on different levels & aspects of over a long period of time, should really write together a more proper blog post going into details soon. This is just a quick half-rant reply (sorry)

The best graphics driver is no graphics driver

Inaktiv

@ojojojoj

Konspiratationsteori? Check

aluminiumfoliehatt ? check

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mabec:

FZ har blivit sämre sedan uppköpet som gjordes av Hjemmet Mortensen/Egmont. Antar att det är lätt hänt när man exploderar och vill bli större. Ja det är synd men oundvikligt för överlevnad.

På vilket sätt?

Calle

Jag ställde en fråga tidigare bland kommentarerna men fick inget svar på det så jag hoppas på om du kunde svara på det.

Varför försvann funktionen där läsarna kunde betygsätta ett spel? man kunde se ert och läsarnas betyg på ett spel. Ta tillbaks den funktionen så vi som vill köpa spel inte blir lurade av endast era betygsättningar. Sorry men flera spel som man hade tänkt att köpa som ni hyllat visade sig vara riktigt dåliga spel som fått enormt med kritik från deras community.

Ni gör ett bra jobb och det ska vi ha ett tack för men ni delar ut alldeles för höga betyg på storsäljande spel som visar sig få enormt mycket kritik från communityn(MoH DA2 OPS Bops med mera).

Vill ni växa bland eran egna community och få tillbaks respekten så bör ni våga kritisera spel mer än att skriva en mening om det(överdrivet exempel but you get it).

Missade det, sorry. Det går alldeles utmärkt att betygsätta spel, lägg till det i din spelsamling (medelvärdet ser du sedan på spelsidan, eller på listan över ägare.

Gällande betygen är jag av totala övertygelsen att vi sätter det betyg spelet är värt. De exempel du ger, Blops - Dragon Age, har alla välmotiverade texter till varför de fått det betyget. Att en del inte håller med får stå för dem och det kommer förmodligen aldrig publiceras en text där varenda läsare håller med till fullo. Det är också det fina med vida webben, att vi kan diskutera saken efteråt och bara genom kommentarstråden kan ta till sig ytterligare åsikter om samma titel.

Jaha tack trodde den försvann helt.
Angående den kritiska delen av recensionen så tycker jag fortfarande att ni är för snälla där speciellt gällande Dragon Age 2 där det fanns så mycket att kritisera men istället tog ni upp små punkter i kritiken. Personligen känns det som om ni verkar hylla spel istället för att kritisera när dessa blir fördummade/förenklade. Visst finns det spel där vissa förenklingar är positiva men det är väldigt få spel som får kritik för att de förenklats. Mycket man undrar över i ett spel får jag sällan svar på i recensionen utan det känns ibland som om man läser en dagbok om känslor.

Jag önskar fortfarande att ni kunde vara mer kritiska i era recensioner och att ni kunde svara på de frågor vi oftast ställer när vi testar på betorna. Nu vet jag att recensionen kommer i vissa fall kanske att bli lång men den kommer bli mer läsvärd i mina ögon.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@ojojojoj

Konspiratationsteori? Check

aluminiumfoliehatt ? check

Artikel på fz för några dagar sedan, Check:

AMD: "DirectX begränsar PC-prestandan"

Hampus Erlandsson 2011-03-19 16:01
AMD säger att många spelutvecklare skulle vilja att API i stil med DirectX borde skrotas, för att ge plats åt den prestanda som moderna grafikkort och annan hårdvara faktiskt har. Genom att DirectX har begränsade shaders och annan funktionalitet går det inte att skräddarsy kod till att vara så funktionell på moderna datorer som möjligt.
– Det är lustigt. Vi har ofta minst tio gånger så mycket hästkrafter som en Xbox 360 eller en PS3 i ett high-end grafikkort, men ändå är det väldigt tydligt att spelen inte ser tio gånger så bra ut. Till en markant grad är det på grund av, på ett sätt eller något annat, av bra anledningar likväl som dåliga - mestadels bra, att DirectX är i vägen, säger Richard Huddy på AMD till Bit-Tech.net.

Inaktiv

@ojojoj det står dem fritt att använda andra alternativ...varför gör de inte det?

Mycket skrammel men lite leverans....

Medlem

Ni vet att det finns en inställning i Crysis (suit sortcuts eller liknande) som gör växlandet mellan de olika lägena mycket smidigare va?

Tex dubbelklicka på sprint för maximum speed, dubbelklicka på ducka för cloak osv.

Medlem

Det känns som FZ har 2 betyg 4/5 och 5/5

Moderator | Testpilot
Skrivet av SuperNova:

Ni vet att det finns en inställning i Crysis (suit sortcuts eller liknande) som gör växlandet mellan de olika lägena mycket smidigare va?

Tex dubbelklicka på sprint för maximum speed, dubbelklicka på ducka för cloak osv.

Om du hade skummat igenom tråden innan du skrev så hade du märkt att folk redan postat det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@ojojoj det står dem fritt att använda andra alternativ...varför gör de inte det?

Mycket skrammel men lite leverans....

Det finns bara ett Alternativ, Open GL men det moderna Open GL blev inte vad alla hoppades på därför att killarna som håller på med Cad Cam satte sig på tvären och var bara intresserade av kombabilitet därför finns det i dagsläget inget bra alternativ, Ett alternativ är faktiskt Mac, Apple med OSXhar inget konsoll och ta hänsyn till... långsökt men kanonläge för äpplet. Mailet Från Dice summerar läget rätt bra, Jag har under lång tid undrat varför ingen liten indie studio eller utvecklare tog chansen och slå sig fram med en galet snygg demo eller liknande tills jag läste breven från AMD och Dice, det verkar som MS sett till att det är jäkligt svårt att komma runt.

PS, lägg av med "Mycket Skramm........" och liknande.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:

jag är inte övertygad eftersom FZ har subjektiva recensioner. köper nog det från ica för 99:- i stället....

No shit, vad förväntade du dig?
"Detta är ett spel. Perspektivet är förstaperson." - Där har du en objektiv recension..

Alla är inte lika dåliga på att skriva objektivt som du. Det går att skriva objektivt utan att skriva sju ord och idiotförklara alla som tycker FZ är köpta, vilket de är. Tror du FZ vågar ge ett riktigt rättvist betyg till t.ex. Dragon Age när utgivaren precis betalat alla recensenters "löner" genom sin enorma reklambanner på sidan?
Tror du FZ ger objektivitet när de åker på bjudresor till Dice för att få exklusivitet på Battlefield-spel? Du tror inte utgivare förväntar sig något i utbyte någonstans längs vägen?
Det går att få objektivitet, men tro inte att det går att få på en köpt sida, eller en köpt tidning. Man får ta allt med enorm nypa salt. Blir inte förvånad om detta meddelande tas bort snart...

Jag citerar det istället, så att folk kan läsa det igen. Vi sysslar lika mycket med censur som med köpta recensioner. Att vi inte skulle våga säga vad vi tycker, baserat på ett fåtal exempel ur vår rätt kraftiga recensionsstock, är ett märkligt sätt att tolka statistik men vi vet ju vad som brukar sägas om siffertugg.

Jag vet att du inte kommer att tro mig men redaktionen har ingenting med med vad annonssäljarna gör. Många gånger vet vi inte ens vilka kampanjer som ligger planerade. Dragon Age kände vi till eftersom konceptet testades internt innan det sjösattes. Vore så jobbigt med en icke fungerande stängknapp eller liknande. Och diskussionen om bjudresor är intressant och inte särskilt ny.

Samtidigt som det såklart är känsligt att motparten betalar rese- och boendekostnader är det en nödvändighet för att kunna ge er läsare förhandstittar och recensioner i tid. Få, om någon, mediaaktör har råd att själva bekosta sådant. Vi är dock väldigt tydliga med att avsäga oss alla krav på motprestation i form av en artikel. Nu är det sällan det händer eftersom resorna vi väljer att ta ofta går till så pass intressanta titlar att det vore dumt att inte skriva om sina intryck. Vi på webben har ju inte heller några utrymmesbegränsningar. Utan att ha riktigt torrt på fötterna vet jag att PC Gamer får saxa bort artiklar ibland.

Vi är öppna för att diskutera, och ytterligare motivera, de betyg vi sätter men att säga att vi är köpta är ingen bra start.

Jag har aldrig anklagat dig eller någon annan för köpta recensioner men jag måste säga att jag betraktar dig som köpt i bemärkelsen att du svalt ett koncept av spel med hull och hår som jag tycker är problematisk.

Jag tänker här på hur du hyllar Crytek för att de förenklat (fördummat) dräkten genom att ta bort två lägen eftersom det här ökar "flytet". Sedan när blev det positivt med spel där man bara flyter med? Jag förstår att det inte är exakt det du menar men det är sannerligen så det låter. Spelet ska gå fortare att drälla igenom.

Sedan har vi alla andra dumma konsolifieringsproblem med titeln som att det inte går att lägga sig ned (prone) eller att man inte kan kika runt hörn (lean) eller varför inte att det saknar stöd för DX11, eller varför inte spelets kopieringsskydd - en aspekt av spel som FZ oftast helt ignorerar.

Jag tar det som en komplimang att du tror att jag har skrivit texten, men det har Fredrik Eriksson gjort. Jag är bara en stackars redaktör som försvarar integriteten på sajten han varit trogen i snart tio år. Jag ska se till att Fredrik hoppar in i tråden och utvecklar de saker som kan behövas förklaras bättre.

Oj, oj. Här var det livat. Ledsen att jag missade de första 113 glada (ehum?) kommentarerna. Jag har haft full upp med att bli serverad champagne av Crytek och jordgubbar av EA (OBS: ironi).

Men nu till saken - jag tycker att flyt är viktigare än att fumla runt med kontrollen. Som jag nämner i recensionen handlar detta om kontrollen - att flyta genom spelet är i princip omöjligt. Jag känner mig manad att testa nya strategier när de är mer lättillgängliga. Två lägen istället för fyra är av godo. Less i more. Punkt.

De andra "konsolifierings"-problemen tog jag inte upp - eftersom det inte är ett problem för mig. Men så är en recension inte direkt objektiv - vilket de flesta av er bör lära sig. DX11? Jag bryr mig inte. Spelet är så gräsligt snyggt att jag inte bryr mig om ännu mer lullull.


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar