Crysis 2 och Qpad-mattor vanns av...

Robot
Crysis 2 och Qpad-mattor vanns av...

... de tre som hade alla rätt på frågorna, och sen lite tur.

#crysis-2, #q-pad


Medlem
Crysis 2 och Qpad-mattor vanns av...

Roligt att man får se hur många som svarat och på vad dem svarat :). Nu deltog jag inte eftersom jag inte behövde det, men ändå!

AW8
Medlem

Gratulerar till vinnarna!

Gillar också att man numera kan se statistik över tävlings-svaren.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Mer tävlingar åt folket! Sånt tycker vi om! =D

Medlem

Jo, statistik är ju alltid roligt att se men vore roligare att se sitt eget namn på vinnar listan

Medlem

Alla rätt och ingenting igen?

Borde funka som i Warhammer online. Varje gång du är med i en tävling och inte vinner ökar din chans för att vinna nästa gång.

Redaktör
Skrivet av Manqs:

Alla rätt och ingenting igen?

Borde funka som i Warhammer online. Varje gång du är med i en tävling och inte vinner ökar din chans för att vinna nästa gång.

Det ÄR så det funkar (om du har alla rätt, förstås). Saknas bara lite tur och/eller tålamod.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det ÄR så det funkar (om du har alla rätt, förstås). Saknas bara lite tur och/eller tålamod.

Oh! Känner att jag då måste se till att få alla rätt på lite fler tävlingar då, har trots allt blivit att man chansat på vissa förr då vinsten inte varit av helt intresse ^^
Gäller att fortsätta hålla koll på tävlingarna då och hoppas på vinst ^^

Redaktör
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Tompa:

Det ÄR så det funkar (om du har alla rätt, förstås). Saknas bara lite tur och/eller tålamod.

Oh! Känner att jag då måste se till att få alla rätt på lite fler tävlingar då, har trots allt blivit att man chansat på vissa förr då vinsten inte varit av helt intresse ^^
Gäller att fortsätta hålla koll på tävlingarna då och hoppas på vinst ^^

Yes, alla rätt är en förutsättning.

Jag var kanske lite otydlig ovan, menar att statistiskt sett ökar chansen att vinna ju fler tävlingar man deltar i. Statistik ljuger inte.


signatur
Medlem

Det där är i så fall lite halvlurigt, om de som inte vinner får ökad chans. För det skulle i så fall betyda att de som redan har vunnit får mindre chans och kanske därmed låter bli att delta för att det inte är en idé att vara med.

Men om du bara menar att man får fler chanser att vinna ju mer tävlingar man deltar i så är det inget nytt under solen.

Btw, grattis till vinnarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

klart att oddsen att vinna ökar ju mer man är med, men det är ju lite mer komplicerat än så. Vem vet hur mycket folk som deltar i tävlingarna, ökar antalet tävlande varje gång så påverkar ju det också chansen. Sen när frågorna är så lätta som dessa var där man med ett par klick kunde ta reda på svaren om man inte redan kunde dem utantill gör ju att antalet som kunde vinna antagligen var nära 100%

Medlem

Tompa:
Hur blir det då? Ska man överväga vilka tävlingar man väljer att delta i bara för att ens chans att vinna nåt "finare" (en specialutgåva av nyaste, tuffaste spelet) minskar om man vinner något "fulare" (en DVD-film)? Jag väljer att vara med på alla tävlingar som intresserar mig med vinster jag skulle vilja ha. Även om det är en DVD-film som jag kan få för 76kr, eller en specialutgåva med värdet 849kr. Om jag nu skulle vinna en DVD med värdet 76kr "nollställs" jag för vinstchansen på flertalet tävlingar framöver, och få minste om en chans att vinna exempelvis specialutgåvor?

PS. Grattis vinnarna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tompa:
Hur blir det då? Ska man överväga vilka tävlingar man väljer att delta i bara för att ens chans att vinna nåt "finare" (en specialutgåva av nyaste, tuffaste spelet) minskar om man vinner något "fulare" (en DVD-film)? Jag väljer att vara med på alla tävlingar som intresserar mig med vinster jag skulle vilja ha. Även om det är en DVD-film som jag kan få för 76kr, eller en specialutgåva med värdet 849kr. Om jag nu skulle vinna en DVD med värdet 76kr "nollställs" jag för vinstchansen på flertalet tävlingar framöver, och få minste om en chans att vinna exempelvis specialutgåvor?

PS. Grattis vinnarna.

Nu pratar jag inte för Tomas men jag tror inte att vinstchansen på något sätt nollställs.


signatur

Have a good time!

Redaktör
Skrivet av bjosarn:

Tompa:
Hur blir det då? Ska man överväga vilka tävlingar man väljer att delta i bara för att ens chans att vinna nåt "finare" (en specialutgåva av nyaste, tuffaste spelet) minskar om man vinner något "fulare" (en DVD-film)? Jag väljer att vara med på alla tävlingar som intresserar mig med vinster jag skulle vilja ha. Även om det är en DVD-film som jag kan få för 76kr, eller en specialutgåva med värdet 849kr. Om jag nu skulle vinna en DVD med värdet 76kr "nollställs" jag för vinstchansen på flertalet tävlingar framöver, och få minste om en chans att vinna exempelvis specialutgåvor?

PS. Grattis vinnarna.

Vi redovisar inte hur vinnarna dras. Men om jag själv deltog i regelbundna tävlingar skulle jag resonera som så att ju fler jag deltar i desto större blir min chans att vinna.


signatur
Medlem

Grattis! Snygg matta


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:

Tompa:
Hur blir det då? Ska man överväga vilka tävlingar man väljer att delta i bara för att ens chans att vinna nåt "finare" (en specialutgåva av nyaste, tuffaste spelet) minskar om man vinner något "fulare" (en DVD-film)? Jag väljer att vara med på alla tävlingar som intresserar mig med vinster jag skulle vilja ha. Även om det är en DVD-film som jag kan få för 76kr, eller en specialutgåva med värdet 849kr. Om jag nu skulle vinna en DVD med värdet 76kr "nollställs" jag för vinstchansen på flertalet tävlingar framöver, och få minste om en chans att vinna exempelvis specialutgåvor?

PS. Grattis vinnarna.

Vi redovisar inte hur vinnarna dras. Men om jag själv deltog i regelbundna tävlingar skulle jag resonera som så att ju fler jag deltar i desto större blir min chans att vinna.

Du har helt rätt. Fast det är inte så det funkar i Warhammer online. Där får du ju en ökad vinstchans i nästa enskilda dragning jämfört med de andra tävlande. Det är statisktisk inte alls samma sak. Men det tror jag du redan vet. Svårt att veta om du är fyndig eller inte. Det där med att ton och sarkasm inte går fram på nätet och allt.

Medlem

Yay, jag vann!


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi redovisar inte hur vinnarna dras. Men om jag själv deltog i regelbundna tävlingar skulle jag resonera som så att ju fler jag deltar i desto större blir min chans att vinna.

Jag blev bara förbryllad över att du svarade "precis så det är" när någon nämnde Warhammer Online, eftersom jag själv anser att det systemet skulle vara ett uselt för FZ-tävlingar (av de anledningar jag tidigare nämnde). Men jag kommer fortsätta tävla!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Vi redovisar inte hur vinnarna dras. Men om jag själv deltog i regelbundna tävlingar skulle jag resonera som så att ju fler jag deltar i desto större blir min chans att vinna.

Jag blev bara förbryllad över att du svarade "precis så det är" när någon nämnde Warhammer Online, eftersom jag själv anser att det systemet skulle vara ett uselt för FZ-tävlingar (av de anledningar jag tidigare nämnde). Men jag kommer fortsätta tävla!

Japp, dåligt formulerat av mig. Tävla på är rådet.


signatur
1
Skriv svar