Blizzard anställer för ej tillkännagiven titel

Medlem
Skrivet av HazE:

Jag skulle tro att de håller på med WarCraft 4 då jag såg en helt ny conceptbild som var gjord av Wei Wang. http://eu.battle.net/wow/en/media/artwork/warcraft3?view#/gro... Den är gjord 2009 och som sagt av Wei Wang. Han är ju en stor Concept Artist på Blizzard och varför skulle han lägga sin tid på ett såpass "gammalt" spel när de hade massor att göra 2009? Jag är inte helt 100 på Orcers story och så men jag är nästan 100% säker på att de inte har röda ögon normalt sett. Det kanske är en ändring i storyn?
Detta är dock bara vad jag tror.

Om du läser på namnet så står det grom hellscream, vilken råkar vara död sedan warcraft 3. Detta är inte något som helst tecken på att wc4 är i produktion
Själv hoppas jag på något fantasy-rpg i singleplayer men chansen är väl ganska liten.

Medlem

Jag tror att FZ gissar rätt på Lost Vikings. Dem vill ha C# kunnig personal, vilket får mig att tro att dem även håller på med XNA. Kan tänka mig att Lost Vikings är en bra titel att utvecklas under XNA. gissa är ju kul.

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av HazE:

Jag skulle tro att de håller på med WarCraft 4 då jag såg en helt ny conceptbild som var gjord av Wei Wang. http://eu.battle.net/wow/en/media/artwork/warcraft3?view#/gro... Den är gjord 2009 och som sagt av Wei Wang. Han är ju en stor Concept Artist på Blizzard och varför skulle han lägga sin tid på ett såpass "gammalt" spel när de hade massor att göra 2009? Jag är inte helt 100 på Orcers story och så men jag är nästan 100% säker på att de inte har röda ögon normalt sett. Det kanske är en ändring i storyn?
Detta är dock bara vad jag tror.

Om du läser på namnet så står det grom hellscream, vilken råkar vara död sedan warcraft 3. Detta är inte något som helst tecken på att wc4 är i produktion
Själv hoppas jag på något fantasy-rpg i singleplayer men chansen är väl ganska liten.

Ressurection. ;]

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Keasar:

Om Blizzard kan ta nu sina halvt oändliga resurser och göra ett nytt spel som inte är baserad på Warcraft, Starcraft eller Diablo skulle jag vara glad.

Seriöst, gör något nytt.

Kodnamn "Titan". Är du helt oinformerad?

Det självklart finns det, men det får gärna vara en helt ny genre också.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Warcraft 4 helt klart!
Eller Dota 2 kanske?

Valve gör Dota 2

Medlem

ännu ett till wannabe cod kanske, folk verkar ju gilla hjärndöa pang pang

Inaktiv

Dom får gärna återuppliva Starcraft Ghost.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Godnoken:

Warcraft 4 helt klart!
Eller Dota 2 kanske?

Valve gör Dota 2

Haha, fel av mig.. Mitt minne har nog haft bättre tider, men hoppas iallafall vi får ett Warcraft 4 av Blizzard eller Dota 2 av Icefrog/Valve snart!


signatur

Wai

Medlem

WoW 2 eller Call of Duty: Bungie Warfare mmo

Medlem

WARCRAFT 4 snälla rara söta blizzard jag har spelat mig igenom 5-7 ex snart å jag vill verkligen ha något nytt xD wow är som inte samma sak ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Emblaz:

Blackthorne

från Shogun? (och då menar jag James Clavell's eminenta tv-serie)

"Det mesta Blizzard Entertainment rör vid brukar förvandlas till olika varianter av digitalt guld."

Tycker snarare att allt som kommit ur Blizzard efter Warcraft 3 har varit bajs men jag är lite vresig oxå. Hur som helst hade jag nog helst velat se ett bra Warcraft 4 utan massa hets runt nyskapande utan mer krut på låååånga kampanjer med väl utarbetade handlingar.
Allt behöver inte vara nyskapande, ibland räcker det med ett nytt bra spel


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Blackthorne som i Blizzards spel till SNES. http://en.wikipedia.org/wiki/Blackthorne

Medlem
Skrivet av Dummy:

Jag tror att FZ gissar rätt på Lost Vikings. Dem vill ha C# kunnig personal, vilket får mig att tro att dem även håller på med XNA. Kan tänka mig att Lost Vikings är en bra titel att utvecklas under XNA. gissa är ju kul.

Vi ska nog inte dra för höga växlar pga. att kunskap i C# krävs.
Jobbet gäller, såvitt jag kan se, Software Engineer, Tools, vilket allt som oftast betyder; "Skapa verktyg som vi kan skapa spel med".

Kollar man liknande platsannonser för t.ex. Next-Gen MMO Software Engineer, Tools är kraven ungefär likadana och specifikt, C#.

Medlem

wow 2 warcraft 4

Medlem
Skrivet av Sernert:
Skrivet av Emblaz:

Blackthorne

från Shogun? (och då menar jag James Clavell's eminenta tv-serie)

"Det mesta Blizzard Entertainment rör vid brukar förvandlas till olika varianter av digitalt guld."

Tycker snarare att allt som kommit ur Blizzard efter Warcraft 3 har varit bajs men jag är lite vresig oxå. Hur som helst hade jag nog helst velat se ett bra Warcraft 4 utan massa hets runt nyskapande utan mer krut på låååånga kampanjer med väl utarbetade handlingar.
Allt behöver inte vara nyskapande, ibland räcker det med ett nytt bra spel

Word gällande WC4 - ett solitt, välgenomarbetat, *stort* (SP-kampanjmässigt) RTS, tack!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Varför trånar alla efter uppföljare? Kan vi inte få något nytt istället?
Jag skulle vilja se hur Blizzard lyckas med en gaffeltrucksimulator.
Sen kan de ju grena ut med ett MMO där alla är lagerjobbare.

12
Skriv svar