Resident Evil 6 blir helt annorlunda

Medlem

Jag älskade att lana Resident evil 5.. Kör det på svåraste så kommer ni få det svinroligt hela lanet när ni snackar hur ni ska göra osv. då ni dör hela tiden för ni gör olika saker

Medlem

Jag hoppas dom går tillbaka till RE4, ett av mina favoritspel genom tiderna, RE5 är bra men saknar skräckkänslan och äventyrandet och pussel.

Mer skräck, pussel, mystik, äventyrande och tankevärksamhet, ja som de tidiga RE, Silenthill, Alone in the dark spelen

Medlem

Coop och survival horror tycker jag är en blandning som DONT MIX, går ju inte ha skräck ihop med att man spelar med någon

Medlem

Resident evil 5 var inget skräckspel nej. Men att spela coop i spelet var riktigt roligt.
sen så är inte zombies särskilt skrämmande i nuläget när dom finns överallt..

Medlem

De är en smakfråga saftnisse, ända anledningen jag tyckte coop var bättre var för att AIn sög rejält.
Utöver de så var coop rätt bajsigt.
Finns bra mycket roligare coop spel thats for sure.

Medlem

Jag vill se ett Resident evil 6 i stil med dom gamla från 1-3 fast med samma spelstil som med resident evil 4 - 5 och mer känsla i allt den gamla läskiga och mystiska miljön och musiken är ett måste... jag fattar inte varför dom inte går tillbaka till det dom var bra på nu känner jag bara inte igen spelet dom nya kan ju vara roliga men håller inte lika länge inte för mig iaf, lirade igenom 2an kanske 15ggr när jag var yngre 4an varvade jag 1 gång sen sålde jag det ^^

Medlem

Samma känsla som 1-3 så är jag nöjd. 4+ var bara actionlir.

Medlem

Gillade atmosfären i början av 5:an, särskilt när man får se 4 afrikaner stå och sparka på något i en säck. Sen försvann det efter ett par kapitel.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Samma känsla som 1-3 så är jag nöjd. 4+ var bara actionlir.

Det är å andra sidan väldigt bra actionlir, iaf enligt mig Men nog längtar man tillbaka till RE1-3 spelen. Kanske har man på sig "Nostalgiglasögon" men actionspel finns det ändå nog av, lite mer skräckförsök skulle inte skada.


signatur

Videomupp

Medlem

Skitserie, var bra när det var zombies...nu är det bara spinoff skräp


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tragiskt att Fz blivit sveriges tillhåll för alla konsol derps. Men fortsätt ni älska era hjärndöda spel medans vi andra skrattat åt er bakom era ryggar.

Btw så kunde resident evil 5 lika gärna varit ett gears of war spel

Inaktiv
Skrivet av DeSStroyer:

Misstänker att ni som skriver "RE5 va underbart osv" inte är gamla nog att ni som 10åringar satt och lirade första Resident Evil till PS1 med nersläckta lysen och skrek av skräck.. Resident Evil blev totalt förstört iom att 4 kom, Tar bort allt som va RE.. Ni snackar om zombies och grejer, varesig i RE4 eller 5 fanns det några zombies.. Ge oss ett äkta RE i stil med 1-3an

sant!

Medlem

Kan dom inte göra flera typer av Resident Evil som classic(som re1-2tex)/new(som re4-5tex)multi-co-op så får alla vad dom vill ha tycker ag.

Inaktiv

Så länge co-op inte blir som RE5 så är jag nöjd. Spelet ska gå att spela utan frustration även helt och hållet i singleplayer.

Medlem

Det ska va som dem gamla Resident Evil fast med CO-OP.

12
Skriv svar