PSN-intrånget värre än befarat?

Robot
PSN-intrånget värre än befarat?

Intrång på "Admin dev"-konton kan ha skett, attack mot Playstation-servrarna med kontoinformation.

#sony


Inaktiv
PSN-intrånget värre än befarat?

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Medlem
Medlem
Inaktiv

Det är Sony's egna problem, skylla på en liten hacker grupp som inte ens är hackers är patetiskt.

Jag ser det också otroligt ironiskt att vissa inte kan uppdatera firmwaren och på så sätt blivit helt utelåsta från att spela Portal 2 till och med singeplayer.

Sony gjort onödigt många dålig val.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Dom får skylla sig själva..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Jag ser det också otroligt ironiskt att vissa inte kan uppdatera firmwaren och på så sätt blivit helt utelåsta från att spela Portal 2 till och med singeplayer.

Dunno, kan de inte bara ladda ner uppdateringen manuellt och installera den?

Verkar ju som att gissningarna låg längs rätt spår iaf, inför konto/content-tapp så släckte de allt och bygger om. Att de sen inte haft en plan för den typen av återställning är ju deprimerande, man bör ha en plan för disaster recovery...iof kanske deras plan ÄR att det ska ta den här tiden men det känns osannolikt

Medlem

Måste säga att jag är imponerad av FZs nyhetsinformation till oss alla, även på helgdagar och allt.

Medlem

Sony har det tillräckligt jobbigt med tsunamin i Japan, stick Hacker-skit!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Dom får skylla sig själva..

Det får även de lättklädda kvinnor som "råkar" ut för våldtäkt...

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Sony, ett riktigt företag? låt mig skratta! HAHAHA! Penga-kåta &%/( lar


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Någon som är sugen på att följa med mig till Sonys kontor? Vi tar med oss as mycket salt och sen saltar vi runt hela byggnaden. Sen gör vi vattnet i brandlarmet heligt. (Lägger ner ett kors i vattnet och gör en liten ritual)

Sen sätter vi igång brandlarmet så det bara ösar ut vatten i lokalen.

Hoppas att demonerna kommer ut ur Sonys arbetares kroppar då!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Sony, ett riktigt företag? låt mig skratta! HAHAHA! Penga-kåta &%/( lar

Det är väl alla företag? (Tyvärr)

Medlem

Många blir arga på hackersena om nu är dom som orsakat detta får sony skylle sig själva.
Dom gör detta för att sony stämde en unge på ca 17/18/19 åring för att han lyckats hitta ett säkerhetshål så man kan spela piratkopierade spel.
Dom stämmer alltså en 17/18/19 åring som hittat ett säkerhetshål på allt han äger och lite mer. Kanske lite att ta, Sony har på ett sätt förstört hans liv...

Medlem

Många patetiska inlägg här ser jag, få företag som inte vill tjäna pengar, brukar gå omkull annars... sluta hata och fösöka vara så alternativa hela förbannade tiden.

Om det nu är hackers som ligger bakom det är de idioter och skiten bara förstör, både för Sony och för alla de användare som brukar PSN. Skit+Skit alltså!


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Sony, ett riktigt företag? låt mig skratta! HAHAHA! Penga-kåta &%/( lar

Det är väl ändå själva grundidén med ett företag, att tjäna pengar..

Sen får man ju välja själv som konsument om man vill spendera pengar på någon tjänst som detta företag erbjuder. Själv har jag vart väldigt nöjd med hur PSN funkat, har inte upplevt ett stopp som detta hittills.

Visserligen hade jag gärna sett att företaget hade vart mer tydliga med vad som hänt och hur lång tid det kommer ta. Försöker man logga in på PSN för tillfället så får man svaret att "det är underhåll", och det är ju inte riktigt sant..

Mer info tack.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Sony har det tillräckligt jobbigt med tsunamin i Japan, stick Hacker-skit!

Det är ju SCEA som är orsaken till att PSN i hela världen är drabbad, och det är alltså deras ansvar att fixa det hela. Och även om SCEA fått konsekvenser av tsunamin så har dom ju trots allt ett fullt fungerande HQ där större delen av personalen jobbar på precis som vanligt, och det är ju knappast så att SCEA's alla ingenjörer ska påverkas av tsunamin så dom inte kan göra sitt jobb.

För alla PSN-användares skull så tycker jag att Sony ska ge upp häxjakten mot hackers. Dom får gärna fortsätta att underhålla PSN för att göra det oåtkomligt för hackade PS3or, men att ge sig på hackers som Geohot och Fail0verflow är enbart löjligt då dom inte ens begått något brott, utan det är bara för att skrämma iväg alla hackers, och vi ser ju hur bra det slutade. Dom gick in i ett mörkt rum och började slåss mot elitsoldater som har night vision.

Nä, nu får dom fan ta och lösa det här ganska så kvickt. Jag tycker mest synd om alla PS Plus-prenumeranter som just nu står och betalar för en tjänst dom inte kan utnyttja.

Medlem

Jag lägger mig. Orkar inte discotera med såna som inte förstår.. psn är en bra tjänst, men Sony är onda. MYCKET onda. som nfskillen sa. Stämma en ungdom liksom.. Klarar en liten unge av att hacka skitet så är det något fel.. Varför inte prata med han försiktigt ist? Ajaa. Lycka till!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Att kalla anonymous en grupp är riktigt fail. Anonymous en en drös individer som kämpar för sina egna mål och bara kallar sig Anonymous. Aka en person utan namn. Det finns liksom inte en grupp under detta utan lika många som kallar sin anonymous.

Utöver detta, Oavsätt om en hackar från X eller Z eller Y har gjort detta så förlåter det inte Sony's URSLA SÄKERHET! Det är totalt sak samma vilken anledning servrarna blivit hackade för eller av vem. Varför fanns det säkerhets hål där till att börja med? Vist hackern i sig står för en del i skulden men långt ifrån allt, den som har störst ansvar är själv Sony som borde ha testat sina system mer.

Security with obscurity är inte något säkert vilket jag tror sony har levt på. Ungefär samma skit som hände för Spotify. Lite som de redan demonstrerat att de följt, T.ex. med borttagning av Linux stödet.

I alla fall hoppas de hittar personen som gjorde skadan samtidigt som de kommer ut med en FET ursäkt och förklarar varför de har så dålig säkerhet på sina system.

Medlem
Skrivet av nfskillen:

Många blir arga på hackersena om nu är dom som orsakat detta får sony skylle sig själva.
Dom gör detta för att sony stämde en unge på ca 17/18/19 åring för att han lyckats hitta ett säkerhetshål så man kan spela piratkopierade spel.
Dom stämmer alltså en 17/18/19 åring som hittat ett säkerhetshål på allt han äger och lite mer. Kanske lite att ta, Sony har på ett sätt förstört hans liv...

Du vet att det är copyright och massa andra saker som skyddar PS3an som konsol från att användarna ska få modda den hur de vill? Samma sak med Nintendo och Xbox. Bara för att det går och att han har betalat för konsollen ger det inte honom rätten att förstöra den och bryta mot regler som indirekt medgivs vid köpet av en konsoll.

Förstår inte hur man kan vara så naiv och tycka att det är okej att man förstör för 70 miljoner användare bara för att en person som gjorde något som inte var tillåtet var på väg att bli stämd.

Medlem

Det var ett omoget och självupptaget meddelande som handlade mer om att blåsa upp deras ego och image än att leverera information. Man blir ungefär lika intelligent av att läsa en NFO fil som att se den smörjan till video, syftet är detsamma. Man vill säga "vi är coola, vi är stora"... men i verkligheten är det några finniga tonåringar som sitter på rumpan framför datorn hela dagarna och vars höjdpunkt på dagen är när mamma kommer med chockladmjölk och bullar och pussar dem gonatt på kinden.

Påståendet att sony skulle utnyttja tillfället till att stänga sina servrar bara för att skylla på anonymous känns ju realistiskt. Som alla företag så vill sony tjäna maximalt med pengar vilket de kan göra om servrarna är uppe. De stänger inte sina servrar för att skylla på några fjårtisar.

Fast Sony borde tacka fjårtisarna för nu kanske de tar sig själva i kragen och har lite bättre säkerhet och planering inför framtiden.

-"Domo Arigatou" säger Sony, vis av den nya erfarenheten de fått.
-"Pilutta dig" säger fjårtisarna tillbaka och ler ett stort leende med munnen full av bullar och chokladmjölk rinnande nerför hakan.
-"Dags att sova" säger mamma och lägger fram pyjamasen på sängen...

Medlem
Skrivet av Frisky:

Du vet att det är copyright och massa andra saker som skyddar PS3an som konsol från att användarna ska få modda den hur de vill? Samma sak med Nintendo och Xbox. Bara för att det går och att han har betalat för konsollen ger det inte honom rätten att förstöra den och bryta mot regler som indirekt medgivs vid köpet av en konsoll.

Förstår inte hur man kan vara så naiv och tycka att det är okej att man förstör för 70 miljoner användare bara för att en person som gjorde något som inte var tillåtet var på väg att bli stämd.

Copyright skyddar enbart att du som har rätt över produkten att det är du som fritt bestämmer hur en produkt ska spridas och hur. Copyright skydd har inget med att modifiera en sak i fråga så länge man inte sprider det hela modifierade. T.ex. en sätt instruktioner på hur man modifierar det skyddas inte av någon copyright lag i huvud taget.

Medlem

Vadå Sony giriga, fattar ni inte konceptet med ett företag eller?

Medlem

Antagligen så är det ricktiga tjuvar den här gången som inte leker nörd utan får betalt/tar betalt..........

Medlem

Bör man vara orolig om man kopplat sitt Visa till PSN?

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Är det äckliga hackers som har tagit bort funktioner ur din PS3 som tillex other os? Är det äckliga hackers som gör att Sony inte visar det minsta respekt för sina kunder och deras vilja? Är det äckliga hackers som vill att du inte skall kunna använda din lagligt inköpta hårdvara till det du fullt lagligen vill använda den till, som att köra linux, spela upp film med format utöver det extremt fåtal Sony ger oss möjligheten att spela upp?

Varför står du själv inte upp för konsumenternas rättigheter, varför står inte spel industrin upp för konsumenternas rättigheter. Enklet det finns inte någon som står upp för konsumentens rättigheter bara företagens rättigheter. Hackers har möjligheten att leda denna strid om rättigheter för oss, de har möjligheten att stoppa orättvisor, de har möjligheten att se till att internet förblir fritt utan censur.

Var glad över att desa människor finns, det är våran sista försvarslinje för våra rättigheter, och när politiken struntar i de små människorna för att förstärka företagens makt måste någon kunna stå emot.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Är det äckliga hackers som har tagit bort funktioner ur din PS3 som tillex other os? Är det äckliga hackers som gör att Sony inte visar det minsta respekt för sina kunder och deras vilja? Är det äckliga hackers som vill att du inte skall kunna använda din lagligt inköpta hårdvara till det du fullt lagligen vill använda den till, som att köra linux, spela upp film med format utöver det extremt fåtal Sony ger oss möjligheten att spela upp?

Varför står du själv inte upp för konsumenternas rättigheter, varför står inte spel industrin upp för konsumenternas rättigheter. Enklet det finns inte någon som står upp för konsumentens rättigheter bara företagens rättigheter. Hackers har möjligheten att leda denna strid om rättigheter för oss, de har möjligheten att stoppa orättvisor, de har möjligheten att se till att internet förblir fritt utan censur.

Var glad över att desa människor finns, det är våran sista försvarslinje för våra rättigheter, och när politiken struntar i de små människorna för att förstärka företagens makt måste någon kunna stå emot.

Vilket flummande!

Köper man en Ps3 så bör man kanske först ta reda på vad man kan göra med en Ps3 och inte göra. Fungerar det då dåligt med linux kanske man ska skita i att köpa en Ps3 om det nu är målet? Ingen mänsklig rättighet att det och allt annat du räknade upp ska fungera. Och ingen som tvingar dig att köpa en Ps3 heller för den delen...


signatur

Gamer since day one!

Medlem

bla bla bla orkade inte ens lyssna klart på videon...

Skriv svar