PSN-intrånget värre än befarat?

Medlem

Finns en enkel lösning... kör Xbox live!

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag lägger mig. Orkar inte discotera med såna som inte förstår.. psn är en bra tjänst, men Sony är onda. MYCKET onda. som nfskillen sa. Stämma en ungdom liksom.. Klarar en liten unge av att hacka skitet så är det något fel.. Varför inte prata med han försiktigt ist? Ajaa. Lycka till!

Vänta nu ...Sony är onda ?
Om du VILL..så kan du köpa tex en PS3 av Sony
Om du VILL..så kan du köpa PS3-spel av Sony eller av andra..
Om du VILL.. så kan du köpa film musik av Sony eller av andra..
Hur kan de va onda om de inte tvingar dig till något av detta ?
Du kan ju välja själv ??
Vissa tror att PS3/ PC-spel och hårdvara bara "trolla"s fram till snåljävlar som ska ha allt gratis ?
Hade det inte varit för alla "Onda" tex Sony, Microsoft, Intel mfl så hade sånna som du suttit och lekt med kottar,kladdat lera i ansiktet och dragit i "pick-upen" tills den blev blå och trillade av.
Det som kan bli tröttsam är dock att läsa inlägg från hatarmafia och gratistroll som sitter och kräks på olika forum.
Om du inte gillar Sony.. skippa Sony.
Väx upp..lite snälla..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Det är väl bara en tidsfråga innan hela internet går ner i protest. Anonymous says: We run this.

Vad har Anonymous med det hela att göra. Det har ju gått ut med att de inte gjort det. Och enligt Reddit posten så var det andra som gjorde det.

Medlem
Skrivet av miffot:

vad får dom ut av detta?
bara sabbar för oss andra, nej tycker detta är patetiskt, om det är nån hemsida göreväl inte så mycket..

Om killen som postade på Reddit har rätt så kunde folk köpa saker över PSN utan att betala. Har mycket svårt att tro att de förväntade sig att Sony skulle stänga ner PSN i flera dagar pga det.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av MugiMugi:

Utöver detta, Oavsätt om en hackar från X eller Z eller Y har gjort detta så förlåter det inte Sony's URSLA SÄKERHET! Det är totalt sak samma vilken anledning servrarna blivit hackade för eller av vem. Varför fanns det säkerhets hål där till att börja med? Vist hackern i sig står för en del i skulden men långt ifrån allt, den som har störst ansvar är själv Sony som borde ha testat sina system mer.

Security with obscurity är inte något säkert vilket jag tror sony har levt på. Ungefär samma skit som hände för Spotify. Lite som de redan demonstrerat att de följt, T.ex. med borttagning av Linux stödet.

I alla fall hoppas de hittar personen som gjorde skadan samtidigt som de kommer ut med en FET ursäkt och förklarar varför de har så dålig säkerhet på sina system.

Du låter lite som föräldern som fått sitt barn dödat i trafiken och kräver att inga bilar skall få gå fortare än man kan gå.

Eller som den naive som kräver att alla program/spel skall vara buggfria från den dag det släpps. Det är samma sak som att inget släpps.

Alla system som har någon grad av flexibilitet kan missbrukas.

Vill vi att bara spel som är förinstallerade på ps3 från början skall kunna spelas?
Dvs att inget kan laddas in i systemet efter att det köpts. Då skulle det säkert vara säkrare.

Inget onlinespel alls, typ, blir följden.

Verkligen blir i vilket fall inget vi skulle acceptera.

Back to stoneage....

Läste du verkligen igenom killens inlägg? Helt utsonat, ingen av punkterna han drog upp har du lagt en tanke på. Classic Troll.

Inaktiv

Skönt att man äger en dator och slipper lida för att något jävla varumärke försökte skicka fel haxx0r till guantanamo bay. Jag förstår inte riktigt varför ni blir arga på någon fantomhacker, det är ju sony ni skall vara förbannade på.

Medlem
Skrivet av Playstation Universe:

According to the source, who wishes to remain anonymous, the PSN sustained a LOIC attack (which created a denial-of-service attack) that damaged the server.

Tillåt mig att skratta högt åt detta.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

LOIC kan ej skada en server på något sätt. Att påstå något annat är ren FUD.
Det enda en DOS attack gör är att överbelasta en server med så många requests att den inte hinner med att hantera alla inom en rimlig tid.
Enda sättet servern skulle kunna skadats av det är om CPUn inte har överhettningsskydd och någon samtidigt plockar av kylaren då attacken pågår.
Det finns ingen server CPU som saknar överhettningsskydd. Och om någon skulle öppnat en produktionsserver i drift så skulle det vara mycket allvarligare händelse än en DOS attack, och ett antal huvuden skulle rullat.

Jag skulle inte lite på den källan om det var jag som bestämde.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Skönt att man äger en dator och slipper lida för att något jävla varumärke försökte skicka fel haxx0r till guantanamo bay. Jag förstår inte riktigt varför ni blir arga på någon fantomhacker, det är ju sony ni skall vara förbannade på.

^2nd that.

Känner inte riktigt att någon är att skylla egentligen, sånt här händer. Men som Vampsucks-man säger så ligger ansvaret hos Sony, ett så stort företag ska kunna undvika sånt här och är det så att dom inte kan undvika det så ska dom ha skrivna rutiner på hur det ska kunna lösas snabbt och smidigt.

Faktumet att det tar så lång tid visar bara hur extremt tillbakalutade dom varit, dom har tlm gått så långt att dom stämmer en 17+ åring som hittat ett säkerhetshål i deras mjukvara, snacka om att vara högfärdiga och pengagiriga.
Nu lider vi konsumenter av deras lat och girighet. Samtidigt litar konsumenterna blint på Sony och lägger skulden på någon annan, DET är skadligt för konsumenterna. En sån här sak ska få företaget att gå ner på knäna.
Ex. Vem skulle ni vara arg på om ni sitter utan internet i 1-2 veckor? Skulle ni vara arga på Comhem, Bredbandsbolaget, Telia etc eller skulle ni vara arga på orsaken?

Jag gissar på att ni skulle ringa er tokiga till bolaget och klaga på deras tjänster, även om det inte är deras fel. Så släpp det bara. Var nu arg på Sony för att dom inte löser det tillräckligt snabbt. Tro mig, ni vinner mer på att lägga ilskan dit.

Medlem
Skrivet av WizKid:
Skrivet av MMO4Life:

Det är väl bara en tidsfråga innan hela internet går ner i protest. Anonymous says: We run this.

Vad har Anonymous med det hela att göra. Det har ju gått ut med att de inte gjort det. Och enligt Reddit posten så var det andra som gjorde det.

Och det tror du på eller? Dom flesta som begår ett brott erkänner oftast inte brottet. Det hade varit världens lättaste jobb att vara polis om alla erkände sina brott. Vem/vilka skulle annars ligga bakom en attack mot Sony av alla företag? Dessutom varför skulle man stänga ner hela PSN om det inte satt en stor fisk på kroken? Nu kommer jag med mina varför igen. Bygger du om ditt hus och det inte är godkänt av din fastighetsförening så vidtas åtgärder. Punkt slut.

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Lusen:

Oherregud vilken patetiskt grupp...
De tycker säkert de är jättecoola med det är ju fan skrattretande.

Det kan man nog säga detsamma om Sony, och andra stora företag etc.

Jag förstår inte hur man kan jämföra äckliga hackers som bara förstör med riktiga företag.

Sony, ett riktigt företag? låt mig skratta! HAHAHA! Penga-kåta &%/( lar

Jag tror att du har missuppfattat det här med företag, och varför man vill driva ett. Ledtråd: Inte är det för att gå i förlust.

Medlem

Fan vad jag irriterar mig på att höra företag "tacka för visat tålamod". Jag *måste* vänta - vare sig jag vill eller ej hehe.

Det är som om jag skulle binda fast nån i en stol, tejpa upp deras ögon och visa en film - och sen "tacka för visat intresse". =P


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Fan vad jag irriterar mig på att höra företag "tacka för visat tålamod". Jag *måste* vänta - vare sig jag vill eller ej hehe.

Det är som om jag skulle binda fast nån i en stol, tejpa upp deras ögon och visa en film - och sen "tacka för visat intresse". =P


Tack för dagens garv!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av WizKid:
Skrivet av MMO4Life:

Det är väl bara en tidsfråga innan hela internet går ner i protest. Anonymous says: We run this.

Vad har Anonymous med det hela att göra. Det har ju gått ut med att de inte gjort det. Och enligt Reddit posten så var det andra som gjorde det.

Och det tror du på eller? Dom flesta som begår ett brott erkänner oftast inte brottet. Det hade varit världens lättaste jobb att vara polis om alla erkände sina brott. Vem/vilka skulle annars ligga bakom en attack mot Sony av alla företag? Dessutom varför skulle man stänga ner hela PSN om det inte satt en stor fisk på kroken? Nu kommer jag med mina varför igen. Bygger du om ditt hus och det inte är godkänt av din fastighetsförening så vidtas åtgärder. Punkt slut.

De har attackerat Visa, Mastercard, Paypal och massa andra företag och de gångerna har de tahit på sig det hela. Varför skulle de inte göra det nu? Läste de ens Reddit posten? Förklaringen som han ger tycker jag är väldigt mycket troligare än att det skulle vara anonymous

Medlem

herregud, som om anonymous skule vara en samordnad grupp med en ledning.
LIKELY...

Medlem

Jag sjösatte min båt häromveckan, tyvärr var det flertalet löjligt stora hål i båten, så den sjönk. Det var helt klart vattnets fel. Visserligen visste jag att det var vatten i sjön, men det är hursomhelst vattnets fel oavsett. Att ge sig på och sänka min båt sådär... Nu har jag tagit upp den på land igen, säker från det elaka vattnet.

Inaktiv

Kör Xbox Live.. det löser problemen. Eller ut i solen med er. Har redan fått bränna på kroppen och sommaren har inte ens börjat.

Medlem

Jäkla CP-sony, kan dom inte bara sköta sin säkerhet och sluta gnälla på privatpersoner?
Kan vem som helst ta sig in i deras system så är det väl rätt troligt att bland ett par miljarder människor med möjlighet, att då någon gör det?

Sony borde ju i stort sätt betala dessa människor som visat problemen i deras system för att dom då får möjlighet att göra ett säkrare och snabbare system som är besvärligare för mindre vetande att lösa.
Istället så attackerar dom mod och utvecklingcommunityt.
Dom låser upp spel så man kan ändra ytterst lite(konsol och nu även PC).
Dom blir sura när personer visar brister i deras system och då räknar jag in spelmekanism och säkerhetshål i protokoll som med windows.

Aja nu får dom ju se hur det går med försäljning när dom krigar med hardcore publiken som inte vill nedgraderas och bli tvingade till betalning bara bör att kunna spela online eller kunna prata medans dom spelar online.

Själv använde jag Skype för voicechat när jag spela RE:5.
Det kosta inget och det fungerade helt okey.
Jag hade nog inte orkat testa RE:5 om jag varit tvungen att betala en avgift för online med mic.
Nu har jag klarat spelet med en kompis som bodde 40mil bort och tyckte det var rätt kul.

Och ja, jag har betalade för spelet RE:5 men inte något extra för att spela det.

Medlem

Man får vad man betalar för !

Inaktiv

Har sett massa credit card theft trådar på olika forum? Kan det verkligen vara sant att hackers kommit över sådan information?


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Har sett massa credit card theft trådar på olika forum? Kan det verkligen vara sant att hackers kommit över sådan information?

All information och då menar jag all information som finns på internet går att komma åt.
Ja det finns skydd men sony har inte ens förklarat vad som händer och det gör många oroliga inkl IGN: http://ps3.ign.com/articles/116/1163747p1.html .
Det behöver inte vara så att det har kommit ut men så länge det inte finns information om hur det egentligen ligger till så kan det vara hur som helst.

Men det kan också bara vara en attack för att störa sony under deras häxjakt på tekniskt kunniga.

Medlem
Skrivet av WizKid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av WizKid:
Skrivet av MMO4Life:

Det är väl bara en tidsfråga innan hela internet går ner i protest. Anonymous says: We run this.

Vad har Anonymous med det hela att göra. Det har ju gått ut med att de inte gjort det. Och enligt Reddit posten så var det andra som gjorde det.

Och det tror du på eller? Dom flesta som begår ett brott erkänner oftast inte brottet. Det hade varit världens lättaste jobb att vara polis om alla erkände sina brott. Vem/vilka skulle annars ligga bakom en attack mot Sony av alla företag? Dessutom varför skulle man stänga ner hela PSN om det inte satt en stor fisk på kroken? Nu kommer jag med mina varför igen. Bygger du om ditt hus och det inte är godkänt av din fastighetsförening så vidtas åtgärder. Punkt slut.

De har attackerat Visa, Mastercard, Paypal och massa andra företag och de gångerna har de tahit på sig det hela. Varför skulle de inte göra det nu? Läste de ens Reddit posten? Förklaringen som han ger tycker jag är väldigt mycket troligare än att det skulle vara anonymous

Bra fråga, du kanske har rätt. Hur som helst är jag iaf glad för vi fick en varm påsk så man slapp sitta inne och sura över att man tex inte kunde tanka hem allt bonusmaterial till Mortal Kombat

Medlem

Stor fail från Sonys sida, och inte blir de bättre om de skyller på oskyldiga. Vore kul om Anonymous skulle sänka Sony rejält som hämd *asgarv*

Medlem

Känns som att Portal 2 har något med det här att göra. Skulle inte förvåna mig om skiten kraschade på grund av det hela "steam i PSN" eller vad det nu var dom snackade om.

For what it's worth så tror jag inte att någon har "hackat" PSN utan det är interna problem och dom försöker skylla på dessa "anon"s för att dom är lätta att hata.

Nåja, jag spelar inte online på min PS3 så det är struntsamma om det är uppe eller inte för mig. Ska läsa igenom alla fyra sidor senare idag och se vad alla skriver om.

Medlem

De har hittat felet nu... Nätverkskabeln till modemet var inte inkopplad.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hade ni betalat för Online-läget hade ni inte få utstå sådana här saker.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Saknar psn nu Vill köpa patapon3 å pröfva infamus2 betan köra lite mp MortalK mmmmmm...........

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag köpte en ny volvo v70! men.. efter 2 år så sa volvo att jag skulle komma in på verkstaden för det va en kontroll. dom började kolla o hålla på med min bil.

Fick tillbaka den men min stereo och bakspeglar var borta.

Jag: Jaha? Vart är min stereo och mina bakspeglar?

Volvo: Dom tog vi bort.

Jag: Varför?

Volvo: nej men när du har bakspeglar så kan du skada folk i trafiken och stereon tog va bara bort för det va roligt. du kan tyvärr inte få tillbaka det. Modar du tillbaka det så jagar vi dig resten av livet! mohaha

Typ som Sony med OtherOS

Tycker du då att du har rätt att göra saker mot Volvo som även drabbar alla andra Volvo-ägare negativt? Du verkar ju tycka att de som ligger bakom detta på något sätt gör rätt i denna situation?

Medlem

Hm dom ska tydligen återbygga stora delar av psn.. känns inte som det kommer tillbaka online på ett tag.. vilket skämt.. kunde inte detta hänt när psn var nytt för fan och knappt några bra spel ute...

Medlem
Skrivet av Banditen:

De har hittat felet nu... Nätverkskabeln till modemet var inte inkopplad.

Sony har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har de kommit fram till hårdvaran, Modermodemet, själva hjärtat i PSN, fungerar inte.

Skriv svar