Skippa svåra delar i L.A. Noire

Robot
Skippa svåra delar i L.A. Noire

Misslyckas du för många gånger kan du gå vidare med en knapptryckning.

#la-noire, #team-bondi, #rockstar, #nintendo


Medlem
Skippa svåra delar i L.A. Noire

Det är väl gött för dom som behöver det?


signatur

Sim-Racing

Medlem

Inget o gnälla över

Tex: Du har varvat spelet ca 1-3 gånger. Du kommer till det uppdrag som du verkligen HATAR! puff, borta!

Sen finns det hardcores och casual players. Casual player tycker nog att den funktionen är bra!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Spelen blir ju bara mera p12.

Medlem

WTH händer med spel branschen? Allt ska vara lätt och allt ska man kunna klara direkt när man startar spelet. Jag blir ledsen och tänker tillbaka på tiden runt 2000 då spelen var som absolut bäst.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Mafia", pga. den s.k. racebanan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själva poängen med spel är att det finns vinst eller fölust. Tar man bort förlust är det inte ett spel längre, bara skit.
Är medveten om att det går att välja men vetskapen att jag kan skippa delar och komma vidare förstör upplevelsen. Ännu ett spel som gjort mig besviken pga neddummande för större massa...

Medlem

Hehe...

Det där känner jag igen walter_lego. Sket i att spela igenom det också. Tycker det är snällt av dom att ge oss de här valet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

Jag tror jag är den enda som inte hade problem med den ökända racebanan?


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Bra beslut. Det finns säkert många som är intresserade av polisarbetandet L.A. Noire, men som inte spelar action-spel för att de inte tycker om genren. Då kan säkert detta vara något värdefullt för dessa spelare.

Gillar man action och dess utmaningar så är det bara spela utan att använda detta.

Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

+1


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag tror jag är den enda som inte hade problem med den ökända racebanan?

Hade möjligheten funnits så hade jag definitivt hoppat över den banan första gången jag spelade igenom Mafia så att erbjuda möjligheten att skippa en del är inte dum, det är ju trots allt frivilligt att utnytta det.

(Racebanan är lite som att lära sig cykla, ett helvete första gången men när man väl klarat av den så är det inte längre särskillt svår.)

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

+1

Äh, den haxxade man ju förbi med resetbuggen på banan.

Medlem

Jag klarade racerbanan efter kanske 5-6 försök spelade igenom Mafia igen nyligen och upptäckte då att dom patchat bort svårigheten i den. Nu kan man fan inte förlora längre.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Ser inget negativt med detta, som tidigare sagts: trevligt för dom som behöver det.

Med lite tur så medför detta (om det skulle bli en trend) för oss som gillar lite utmaning att svåra sekvenser inte "dummas ner" och istället kan få vara svåra eftersom causal-spelare ändå kan skippa förbi.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

Ah fy fan det var rena helvetet!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bra idé tycker jag. Med tanke på de enorma pengar som spelföretagen lägger ner på spelen, de avsevärda summor vi betalar för att köpa dom och den sorgsna statistiken som säger att ofta bara hälften av spelarna som påbörjar ett spel någonsin avslutar det, så är det här en helt ok lösning.

Spelföretagen vill att vi upplever hela spelet, eftersom de berättar en story. Som spelare vill jag också ha en möjlighet att se allt i spelet, även om jag kanske inte är duktig nog på snabba actionsekvenser, eller smart nog för att lösa de klurigaste pusslena.

Jag kan förstå, men inte hålla med om vissa av invändningarna som framförs här. Men jag tror att det beror på vilken inställning man har till spel också. Visst, i mediets barndom (som i mångt och mycket varade till bara för några år sen) så var poängen med spel nästan alltid att se hur bra man var på dom, att slå highscore, klara en svår bana med stil och snabbare än din kompis. Men spelen var ju också utformade på ett sånt sätt, med bara den ringaste eftertanke skänkt till story och produktionsvärden.

Nuförtiden så är det helt annorlunda, skulle jag påstå. Spelar någon, för att ta artikelns exempel, LA Noire för att de är sugna på svåra shoot-out sekvenser, eller kluriga platformssektioner där man jagar brottslingar? Antagligen inte. Man spelar för att uppleva storyn och höra vad spelet vill berätta. I detta fall är det nästan brottsligt om en spelare skulle vara helt avskuren från att avancera i spelet pga av skjutandets svårighet.

Om ni gör det förtjänar ni inte att spela spelet!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gillar faktiskt idén, faktiskt riktigt surt när vissa spel har någon bana/uppdrag som är både tråkig och svår. Det bästa hade såklart varit att man gillade alla banor och att man kunde hitta en mer balanserad svårighetsgrad så att man faktiskt känner sig duktig och klarar det. Är inte Left 4 Dead programerat på detta sätt?

En annan sak jag gillar med spel är när man när man dör får möjligthet att sänka svårighetsgraden och försöka igen. Jag brukar ibland välja hard på sådana spel och sen sänka när jag får problem.

Ytterligare en sak att säga om svårighetsgrader: tycker de tre svårighetsgraderna (easy, normal, hard) som många gånger finns i spel är på tok för få steg. Easy är alltid för lätt. Medium ibland också lite väl lätt och Hard kan många gånger vara för svårt. Inför en tio stegs skala vettja!

Pansarknekt

Grymt, då kan dom kanske lätta lite på nerdummandet i övrigt.


signatur

Ooooh the drama!

Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

Ah fy fan det var rena helvetet!!

Yes, därför har detta "spel" lämnat ett jack i själen. Många sa att det var OK till slutet, men som sagt, det var riktigt klantigt av dem att göra det så svårt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Åh, "Mafia" stavas det, inte med två "F", FFS!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Snart är spelen bara en lång cut scene, och du behöver bara sitta och titta.

Jag tror spelbranschen har glömt vad spel är för nåt.

BTW, vad gör L.A. Noir i PC sektionen då det bara släpps till konsoler?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Är det John Noble på den stora bilden (eller snarare en karaktär som han ger röst och utseende till?). Och ja, jag vet om att det bara är att kolla wikipedia, men jag pallar inte idag..;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Preed:
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

Jag tror jag är den enda som inte hade problem med den ökända racebanan?

Hade inga problem och klarade det pa forsta forsoket. Visste inte ens att folk hade problem med det. Finns gott om andra spel med helt javla omojliga banor, daremot....

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

+1

Äh, den haxxade man ju förbi med resetbuggen på banan.

Eller så är man bra på att köra bilarna och håller inte på med sånt skräp. Kom ihåg den gången jag klarade den första gången, ett av varven innehöll en centrifugmanöver (i brist på bättre ord) på två varv innan jag landade på hjulen igen och brände iväg. Klaga på racingbanan i Mafia är så himla 2002.

MEN! Vad ska man säga? Fusken blir mer lättillgängliga genom att utvecklare lägger in dem själv, jag ser hellre lösningen som i Brothers in Arms, där man fick valmöjligheten att sänka svårighetsgrade om man dog många gånger på samma ställe.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Är väl bra att det finns. Får ju hoppas dom inkluderat så man får en möjlighet att sänka svårighetsgraden först om det nu visar sig vara för svårt innan man skippar sekvensen. Men låter intressant, vissa spel har ju sånna där uppdrag eller banor som bara är tråkiga och sen väldigt svåra, blir bara frustrerande att sitta och försöka om och om igen på en bana man tycker är trist.

Hade någonting som det här funnits i första Mafia spelet så hade jag kanske spelat längre än racebanan.

Medlem

*Gillar* inte för att jag kommer använda det på första vändan men kanske tilltalar flickvännen hon är inte världsbäst på spel men hon/vi har kul när vi/hon spelar så skönt om jag slipper klara något jobbigt åt henne =>


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

Ah fy fan det var rena helvetet!!

Yes, därför har detta "spel" lämnat ett jack i själen. Många sa att det var OK till slutet, men som sagt, det var riktigt klantigt av dem att göra det så svårt.

Första gången jag kom dit höll jag på över 30 timmar med det uppdraget..
Det var helt omöjligt! tillslut lyckades jag o klara det och ni vet ju inte hur överlycklig man blev!

Sen är det ett annat ställe till jag hade mycket problem med. Det var typ på ett gammal lagerlokal med typ tåg. As många personer där som man ska skjuta sönder. Sen visste jag inte hur man skulle göra.. höll väl på iaf 6 timmar där.. sen var det något simpelt bara...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ja varför inte? Tycker du att det är en dålig idé, fortsätt mala tills du klarar det

12
Skriv svar