Deus Ex 25-35 timmar långt

Inaktiv

1h spelande kan aldrig vara värt ~300kr hur fantastiskt den där en timmen än skulle vara...

Medlem

Underbara nyheter. det har varit löjligt frustrerande med den senaste tidens korta spel. det borde va lag på att ett spel inte får va kortare än 8 timmar minst. man känner sig lite lurad på sina pengar då man klarar ett spel på 4-5 timmar -.-

Inaktiv

Uh, jag kommer aldrig orka spela klart spelet. ~10h räcker gott och väl. Men de har kanske lyckats fylla upp spelet med vettiga grejer.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Seriöst? Varför i helsike skulle man vilja ha ett sånt långt spel? Är ju bli rätt uttjatat efter en 10timmars singleplayer, sen är det bara 2-30timmar till. LOL
Dessutom gäller det att storyn faktiskt följer med under dessa 30timmar, så det inte blir som FFXIII, där man grindade under 15timmar.

Tillhör du nya generationen gamers som aldrig fått spela ett spel som kan trollbinda en i 50-100h?

Ja alla nya spel håller inte längre än ett par timmar men som en gammal sur gnet hoppas man ju ständigt att det ska komma spel igen som man kan sitta med ett bra tag och gärna spela igenom ett par gånger innan man lägger det på hyllan. Kommer faktiskt inte ens ihåg när jag spelade igenom ett spel sist trots att vissa är 6h långa nu för tiden för spel idag är så jäkla menlösa och förutsäg bara och repetetiva

Medlem

Tror jag lade ner 65-70h på Alundra när det begav sig, inget grind, bara småkluriga pussel och trollbindande historia. Underbart! Har lagt ner 80+ timmar på några FF-spel också, där brukar det vara lite grind, men det är knappast en grind som kommer kunna funka i Deus Ex.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Håkan:

Seriöst? Varför i helsike skulle man vilja ha ett sånt långt spel? Är ju bli rätt uttjatat efter en 10timmars singleplayer, sen är det bara 2-30timmar till. LOL
Dessutom gäller det att storyn faktiskt följer med under dessa 30timmar, så det inte blir som FFXIII, där man grindade under 15timmar.

Vet inte hur mycket tid jag ägnat åt det första spelet (och då har jag bara kommit till Tokyo) men det har blivit en hel del då jag fått spela om vissa partier för att jag inte var riktigt nöjd med dessa. För mig få gärna ett spel vara 100h eller ännu längre för jag kan utan problem lägga denna tid på ett spel jag tycker är bra, utmanande och som har en intressant story. Återstår att se om själva spelet blir lika bra som det första, tummen upp för att de lyssnade på sina kunder och såg till så man kunde stänga av "hjälpen".

Skrivet av LiljeForce:

Jag brukar alltid multiplicera sådana siffror med 1.5-2 eftersom jag alltid vill utforska allt och tar mig tid att göra uppdragen. Första Deus Ex tar mig ungefär 30 timmar att spela igenom, fast då spelar jag i lönnmördarstil vilket ju går långsammare.

Själv försöker jag klara spelet med så få döda som möjligt på Realistic, tar sin tid men är lätt värt det=).

Medlem

I dom 25 timmarna så räknar dom antagligen med en 10-15 timmar av att vara förbannad på internetforum.

Medlem

Det är ju goda nyheter, men hela projektet är ju fyllt med så många frågetecken och bristfälliga beslut från utvecklarnas sida. Jag är fortfarande starkt skeptisk, även om jag är mycket sugen på att spela det och ge ett domslut.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Det är ju goda nyheter, men hela projektet är ju fyllt med så många frågetecken och bristfälliga beslut från utvecklarnas sida. Jag är fortfarande starkt skeptisk, även om jag är mycket sugen på att spela det och ge ett domslut.

Jepp, med de indicierna vi har är det mycket tveksamt om det ens kommer komma i närheten av Deus Ex stämning, komplexitet och spelglädje.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Reize:

Det är ju goda nyheter, men hela projektet är ju fyllt med så många frågetecken och bristfälliga beslut från utvecklarnas sida. Jag är fortfarande starkt skeptisk, även om jag är mycket sugen på att spela det och ge ett domslut.

Jepp, med de indicierna vi har är det mycket tveksamt om det ens kommer komma i närheten av Deus Ex stämning, komplexitet och spelglädje.

Skål för Deus Ex 1!


signatur

Imperator

Medlem

Trevlig.. så nu kan ni ro hit spelet.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Om den där timmen är fantastisk så kanske man hellre spelar om den trettiofem gånger, en att spela ett kasst spel en enda gång. Det hade jag gjort i alla fall (nåja, kanske inte riktigt trettiofem gånger).

Personligen ser jag fram emot Deus Ex: Human Revolution. Tyvärr kommer min dator nog inte att palla trycket, men vem vet. Portal 2 går väldigt mjukt och Crysis 2 är precis spelbart, men å andra sidan är dessa två spel mer eller mindre kända för sin förmåga att fungera dugligt på low-end system då Source-motorn går på i princip vad som helst och CryEngine 3 är väl ungefär som Bamse; Snäll och kramgo' mot dom små, stor och stark mot dom stora.

Medlem

Skönt att höra! Blir så trött på spel som är under 10h


signatur

Game long and prosper

Medlem

jag vill helst ha minst ha 45h på ett spel. men det är mycket bättre än mesiga 6-8 timmars kampanjer.


signatur

[01:09] <+nWaz> Overcow har aspergers
[01:09] <@Overcow> Då skulle jag ju vara smart.

12
Skriv svar