Ny Sony-attack planeras i helgen

Medlem

dubbel post..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Återigen.. hade Sony haft typ "Sony Live" där folk betalar 400 kronor per år kanske det skulle vara ett stabilare system. Folk whinar om att Xbox Live kostar? Herregud.. se på PSN. Det är en gratis tjänst och vad händer? Såklart att alla system kan bli hackade idag men detta förutsåg man förut.

Sony.. Playstation Live precis som Xbox Live och sätt krav på att man måste betala för att lira Online så att ni har råd att hålla upp ett system som detta. Mest synd om användarna.

Om dessa crackers skulle vilja så skulle dom lätt kunna hacka sig in på Xbox Live. Så det du säger håller inte riktigt.

Förövrigt vill jag säga att efter Sonys påhopp mot Geohot är det helt klart rätt att göra en attack mot Sony, för att visa Sony vad som är rätt och fel.
MEN det är dock jävligt fel att vi som är äkta PS3 gamers får lida av detta. Så att göra en attack mot just PSN tycker jag var jävligt dåligt gjort.

Sammanfattning:
Bra med attack mot Sony,
Dåligt med attack mot PSN...


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]Jag spelar bara på PC, jag köper nästan alla mina spel via Steam. Jag börjar bli orolig att playstation spelarnas uppenbara piratande påverkar Steam om Sony finns på den plattformen också.

Har absolut inget med piratande att göra, det handlar om att sony annonserat sitt ps3 med en other OS funktion som de sedan tagit bort just för de var rädda för att få sitt system hackat.
Kollar man på alla de nyare konsollerna och just varför de blivit hackade så är det för att hackarna vill ha linux på sin konsoll inte för att man vill köra "piratspel".
Sedan är redan piratandet helt upplåst på ps3an så det finns ingen anledning att hacka psn just för denna anledning.

Medlem

Japp, jag är inte så informerad hur konsoler "hackas", nuförtiden. Jag bara hoppas att det inte påverkar spelen på PC. Där man faktiskt köper dom och njuter av dom. Hoppas bara att Steam blir fritt från konsolhackers iom att Playstation fick steam-support med portal2.

För övrigt. om det inte handlar om "piratande" på konsollen, varför köper man inte sig en dator i stället där man kan installera vilken fri open souce programvara man villt? Om det är det man vill syssla med man kanske inte skall sitta med en PS3.konsol....


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av showerguy:

Återigen.. hade Sony haft typ "Sony Live" där folk betalar 400 kronor per år kanske det skulle vara ett stabilare system. Folk whinar om att Xbox Live kostar? Herregud.. se på PSN. Det är en gratis tjänst och vad händer? Såklart att alla system kan bli hackade idag men detta förutsåg man förut.

Sony.. Playstation Live precis som Xbox Live och sätt krav på att man måste betala för att lira Online så att ni har råd att hålla upp ett system som detta. Mest synd om användarna.

Om dessa crackers skulle vilja så skulle dom lätt kunna hacka sig in på Xbox Live. Så det du säger håller inte riktigt.

Förövrigt vill jag säga att efter Sonys påhopp mot Geohot är det helt klart rätt att göra en attack mot Sony, för att visa Sony vad som är rätt och fel.
MEN det är dock jävligt fel att vi som är äkta PS3 gamers får lida av detta. Så att göra en attack mot just PSN tycker jag var jävligt dåligt gjort.

Sammanfattning:
Bra med attack mot Sony,
Dåligt med attack mot PSN...

Håller helt klart med om att attacken mot PSN var iöverkant medans denna attack är bättre.
Grejen med Geohots hack till skillnad mot xbox hacken är att det INTE är gjort för att låsa upp piratandet på konsollen utan att låsa upp användantet av linux (som crackers sedan utnyttjat för att kunna köra "piratspel" av)
(HACKERS >> CRACKERS)

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]Japp, jag är inte så informerad hur konsoler "hackas", nuförtiden. Jag bara hoppas att det inte påverkar spelen på PC. Där man faktiskt köper dom och njuter av dom. Hoppas bara att Steam blir fritt från konsolhackers iom att Playstation fick steam-support iom portal2.

Jag har personligen ganska stor koll på den delen (även med det faktum att jag köper alla mina spel), och kan meddela att alla steam spel blir "crackade" och därmed "piratade" även om de har crosslink med ps3 eller inte. Dock går det snabbare för dem att bli "piratade" till konsoller, vill inte gå in på detaljer men det är så det är tyvärr.

Medlem

dags för grabbarna att skaffa sig ett live tror jag, hört talas som ett liv eller? förlåt glömde ni sitter instängda i mors källare och är patetiska...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Har jag köpt en vara så gör jag va fan jag vill med den!
Det är jag som äger den...INTE Sony
Köper jag en volvo och vill lägga i en v8 i den så ska väl för fan jag kunna göra det utan att Volvo ska försöka leka nån slagt katt och råtta lek med mig. Vilket dom inte gör, för dom har vett i skallen

Bägaren rann över när Sony hotade att beslagta crackade ps3or hemma hos folk. Där va gränsen nådd.
Att man bannar en från PSN, fine. Men att försöka göra det olagligt och blanda in polisen...då har man gått för långt. Sony´s giriga äckliga chefer förtjänade utan tvekan detta. Jag är ledsen att ni inte kan spela COD på ett tag. Gå och gråtrunka i duschen sålänge så känns det bättre ska ni se

Ish
Medlem

Where did the hackers touch you?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

DÖ SONY DÖ SÅSOM BIN LADIN DOG SÅ BLIR VÄRLDEN EN BÄTTRE PLATS ATT LEVA PÅ.!!!!!

tänker förmodligen hackarna, eller ? Finns det verkligen inget sätt att skydda sig mot hackers ?


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jag tycker det här dataintrånget är lika fel som att piratkopiera spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Är ju bevisat att det funkar, så är väl bara att räkna med mer sånt här tills vidare.

Medlem

Det ni inte verkar fatta är att hackarna vill bland annat fixa så man kan spela piratkopierade spel igen, får dom inte igenom det så kommer attackerna fortsätta. Jag spelar PC så jag bryr mig inte men för alla " fan boys " som ni kallar det så förstår jag er verkligen och jag hade vart lika jävla arga som ni. Ni som tycker det är omoget har antingen inget PS3 eller så gnäller ni i en annan tråd om samma sak sen kommer ni hit och vill visa er lite mogna. Sabbar någon för en, då blir man förbannad. Att reta en person för det eller kalla dem "fan boys " och omogna, hur moget är det då? Tänk om det hade hänt er? Ni köper en ny plasma-tv på 50 tum med parabol o kittet, sen förstör någon satteliterna. Ingen tv? Då skulle det vara ett jävla gnäll på er! Sen att folk blir förbannade för Sony blir hackade, det är omoget... det är att vara fanboy. Precis..... get my point?

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Jag tycker det här dataintrånget är lika fel som att piratkopiera spel.

Jupp, hackare är lika lågt stående varelser såsom pirater är, jordens avskum.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

DÖ SONY DÖ SÅSOM BIN LADIN DOG SÅ BLIR VÄRLDEN EN BÄTTRE PLATS ATT LEVA PÅ.!!!!!

Det är nog lite extremt, dom borde istället börja behandla sina kunder som människor istället för en inkomst av pengar.
Sen är Sony lite på sandlåde nivå också, stämmer kunder för att de programmerar om sin egen köpta Sony hund att kunna dansa, definierar PS3 som en dator för att få lägre importskatter men tar bort möjligheten att kunna installera andra OS. Köra uråldriga(inom datorvärlden) Linux servrar med mjukvara från 2008 och tro att ingen kommer att hacka dem sen hålla tyst om det en och 3(SOE) veckor för de drabbade kunderna, sen erbjuda dem kontouppgifts skydd(för USA) i ett år när redan alla deras personuppgifter är stulna.

Kortfattat:
Better Safe than Sony

Medlem

Ser inte poängen i detta! Kan dom inte bara lägga ner! Inser dom inte vilket jävla långt straff dom har framför sig för dom kommer att åka fast förr eller senare!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv
Skrivet av Dekker:
Skrivet av About 666 Ewoks:

DÖ SONY DÖ SÅSOM BIN LADIN DOG SÅ BLIR VÄRLDEN EN BÄTTRE PLATS ATT LEVA PÅ.!!!!!

Det är nog lite extremt, dom borde istället börja behandla sina kunder som människor istället för en inkomst av pengar.
Sen är Sony lite på sandlåde nivå också, stämmer kunder för att de programmerar om sin egen köpta Sony hund att kunna dansa, definierar PS3 som en dator för att få lägre importskatter men tar bort möjligheten att kunna installera andra OS. Köra uråldriga(inom datorvärlden) Linux servrar med mjukvara från 2008 och tro att ingen kommer att hacka dem sen hålla tyst om det en och 3(SOE) veckor för de drabbade kunderna, sen erbjuda dem kontouppgifts skydd(för USA) i ett år när redan alla deras personuppgifter är stulna.

Kortfattat:
Better Safe than Sony

Jo det är säkert missnöjda ps3 ägare som gjort detta, skulle inte förvåna, Sony är ju inte direkt smidiga med sina ändringar, ta bort ps2 stöd,
tar bort möjligheten att kunna installera andra OS som du säger, införa psn + när man utgått från att tjänster såsom att ladda ner ett demo ska vara gratis,
nu måste ju man ha psn + för att ladda ner vissa demos, bara en sån sak hade iaf gjort mig pissed of med tanke på att onlinetjänsten är gratis, men man måste betala för att se vissa demos. BUUUU.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv
Skrivet av Elmoth:

Ser inte poängen i detta! Kan dom inte bara lägga ner! Inser dom inte vilket jävla långt straff dom har framför sig för dom kommer att åka fast förr eller senare!

Åker verkligen alla hackers fast då ?


signatur

Knower of the unknown

Jag kan inte tro att folk menar allvar med sina kommentarer? "Sony är ett ondskefullt, girigt företag" .. Sony är ett företag, punkt. De som inte vet vad ett företag är kanske behöver upplysas om att företag existerar för en enda anledning, och det är att tjäna pengar - inte välgörenhet. Är det girigt kan du lika gärna kalla din ICA-butik för ett girigt företag, väx upp.

Sony vill sedan försvara sina tillgångar. De här hackarna förstör mer för privatpersonerna som använder PSN än för Sony, läckta personuppgifter och kontonummer är extremt allvarligt. Hade de velat skada Sony hade det funnits andra sätt, och att förse kriminella med uppgifter om användarna är ett J***A sätt.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att Sony hittar de ansvariga och stämmer dem, så att de kan leva i ekonomisk konkurs för resten av livet.

Medlem

Som vissa varit inne på, Sony är ett stort företag därför att många har gillat produkterna och köpt dom så att det vuxit och blivit ett stort företag.

Andra småsinta är bara avundsjuka på allt som är större och kraftfullare än dom själva, verkar det. Hitta er egen potential och sluta vältra er i mindrevärdeskomplex. Ni blir bara ännu mindre av er inställning.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Frgr:

Blir lite mörkrädd när vissa verkar tycka att det är OK att hacka sig in på ett företags servrar och sno information och kosta dem massa pengar. Har inte koll på vad nu Sony verkar ha gjort mot vissa människor, men knappast något så allvarligt att det skulle rättfärdiga brott mot lagen?

Jag äger en PS3 och tycker det är tråkigt att bara för att någon/några fjantar någonstans tycker det är kul att jävlas, skall jag behöva oroa mig över mina kontokortsuppgifter. Men tydligen är man en fanboy då.

Patetiskt.

Så du menar:
Det är okej att ändra på mjukvaran, även om det står i manualen att du inte får ändra på de?
Det är okej att ändra på mjukvaran för att spela piratkopierade spel?
Det är okej att utsätta flera miljoner människors konton för vem som helst?

Vad har Sony gjort?
Visst de tog bort OtherOS support, men hur många använde den privat annars?
Jag förstår inte vad den här attackerna ska betyda, allt de gör är att hindra vanliga spelare att få vara online.

Uhm. Läste du ens mitt inlägg ?

Medlem

Personligen ser jag fram mot vad som händer när Sony "får nog". Som det är nu så slåss Anonymous som en fet unge med CP ryck som viftar åt alla håll och spottar fradga medans Sony fortfarande sitter med silkeshandskarna på. Kommer vi få se filmer online då Yakuzan har letat upp Any medlemar och kör en 12" borr genom knoggarna på dem eller vad?

Medlem

Jag är mest förtvivlad över att någon fortfarande använder order "cyber"!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Sorgligt att folk tycker det e ok att dem hackar/Förstör för andra ..
Men det klart en del tycker det säkert är ok att släppa en atombomb.
Själv är man inte lidande då man inte ens har ett PS3 .
Tycker dock synd om folk som har ett och har använt det flitigt...


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Jag kan inte tro att folk menar allvar med sina kommentarer? "Sony är ett ondskefullt, girigt företag" .. Sony är ett företag, punkt. De som inte vet vad ett företag är kanske behöver upplysas om att företag existerar för en enda anledning, och det är att tjäna pengar - inte välgörenhet. Är det girigt kan du lika gärna kalla din ICA-butik för ett girigt företag, väx upp.

Sony vill sedan försvara sina tillgångar. De här hackarna förstör mer för privatpersonerna som använder PSN än för Sony, läckta personuppgifter och kontonummer är extremt allvarligt. Hade de velat skada Sony hade det funnits andra sätt, och att förse kriminella med uppgifter om användarna är ett J***A sätt.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att Sony hittar de ansvariga och stämmer dem, så att de kan leva i ekonomisk konkurs för resten av livet.

This.

Om man nu är så otroligt missnöjd med produkterna / tjänsterna som Sony erbjuder så har man alltid valet att inte köpa. Sony kanske inte vart det smidigaste företaget i alla lägen, bojkotta deras produkter istället, för det är det kraftigaste verktyget du har. Jag tycker att de flesta DLC-paket inte är värda att köpa men inte fan gråter jag över att företag försöker tjäna pengar och tycker dem förtjänar att ett antal hackers, crackers, whatever sabbar för dem.

Jag säger som någon sa tidigare i tråden, skapa ett eget företag och försök sälja din produkt som nu har allt det där du vill ha, finns det en marknad för det så kan du tjäna en slant på köpet.
Sen förstår även jag att det inte bara är att skapa ett företag och en ny konsoll hur som helst, men alla företag har börjat någonstans?

Men förstås, det är ju enklare att bara gnälla?

Medlem

Ner med de förb*nnade konsolerna, bara xbox o nintendo kvar då. GG Victory!

Flakmonkey

Om målet verkligen är att visa sitt missnöje mot att en funktion som en försvinnande liten del av Playstation 3-ägarna utnyttjade så tycker jag att det känns enormt själviskt att göra det genom att göra något som "förstör" en funktion som används av princip alla som äger en PS3:a. Nu har jag inte full koll på det här, men det tycks ju som att det som vanligt motiveras med att det är en kamp mot den stora satan (Sony) för folkets (du och jag) bästa. Men vem är det som har kommit fram till att det här är vad "vi" vill? Jag tror som vanligt att det bara handlar om sin egna vinning, att man är förbannad för sin egen del och sen försöker man rättfärdiga det för sig själv att man är på någon form av rättfärdigt korståg som kommer göra världen till en bättre plats när det i själva verket enbart drabbar ett företag som inte är värre än något annat egentligen och alla "vi" som vill använda en en funktionalitet som majoriteten faktiskt bryr sig om... Och allt detta med motivationen att Sony tagit bort möjligheten att använda sig av Linux på sin PS3a? Jag menar kom igen!

Sen så finns ju säkert argumentet att de har samlat ihop till det här, att de i 20-30 år har förpestat alla våras liv så till den mildra grad att de förtjänar det. Och ja tycker man det så känns det som att man får ha lite perspektiv på saker och ting. Varför kan man inte lägga ner all den kunskap som man trots allt besitter, för det råder ju ingen större tvekan om att personerna som gör det här kan sina saker, till att något som verkligen gagnar majoriteten? Varför kan man inte hjälpa till i kampen mot terrorismen och fundamentalismen? Varför kan man inte hjälpa till att hitta pedofiler? Människosmugglare? Seriemördare? Nej då är det betydligt viktigare att hacka Playstation Network så att miljontals människor över hela världen inte kan slappna av och ha lite kul och komma undan från all verklig djävulskap som finns där ute, och det är inte företag som producerar underhållningsprodukter...

Medlem

Forever Alone är vad dom är.

Medlem

Jag har PS3 och lider av att inte kunna spela online, samtidigt tycker jag att Sony förtjänat detta en liten aning. De enda dom gjort i senaste 10 uppdateringar till PS3'an är att öka säkerheten, varför inte ge oss något roligt istället? Varför plocka bort OtherOS?

Det är trots allt upp till den enskilde individen att inte bruka piratat material.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag vet knappt vad jag ska säga om den här tråden. Sjukt omogna inlägg på båda sidorna av diskussionen.

NATURLIGTVIS har Anon en poäng i deras kritik mot Sony.
NATURLIGTVIS är det fel att använda sig av dataintrång för att utrycka sitt missnöje.

Behövs det egentligen sägas något mer?

Skriv svar