PSN-återkomsten - detta ger Sony som plåster på såren

Medlem

PSN+ är ju bara reklam from Sony's sida något de hoppas att folk skall fortsätta att använda och betala för efteråt, man får ju ingen behållning av detta alls. Spelen de erbjuder är ju mer eller mindre ett skämt, helst med tanke på att alla som skaffade PSN+ redan har till ex redan fått Little Big Planet.

När man inte trodde Sony kunde bli sämre så överraskar de med att dra ett nytt lågvattenmärke. Jag vill ha riktigt kompensation för att de inte skyddar mina personuppgifter på det sättet de måste göra enligt lagen, men tydligen så måste man dra dem inför domstol för att få det. Sedan vill jag även bli kompenserad för att tjänsten inte varit tillgänglig under sådan lång tid med något jag kan ha nytta av.

Medlem

Nice! har både ps3 å psp, använder dock ingen av dom mer än ps3:an för att kolla BR-filmer ifs men det här måste man ju utnyttja:D

Medlem
Skrivet av Shadee:

En fråga till alla som spelat Dead Nation:
Är det ett spel då man ska ta sig från punkt A till B som Left 4 Dead eller är det ett spel där man är på samma ställe och det kommer olika svåra mobs hela tiden?

Man springer från A till B, det är hela tiden nya platser man besöker.

Medlem
Skrivet av ehrw:

Bara jag som tycker att listan på spel var riktigt kass?! Bara mindre titlar som dessutom är 2-3 år gamla? De hugger armarna av oss i en hel månad och sen får vi en begangad näsduk som plåster på såren. Riktigt kasst.......

Du är nog en av de få i alla fall - 9 av 10 av spelen som finns på PS-store räknas nog som "mindre". Du får även en månad plus-abonnemang gratis. Vissa blir aldrig nöjda...

Medlem

Har för mig att WipeOut HD var redan gratis med PSN+. Det som är bland spel-urvalet är nog endast Fury-tillägget.


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

Vissa har nämnt att vissa spel varit gratis för PSN+ ägare men som jag förstått det så försvinner dessa spel när man avslutar PSN+. De spel som Sony nu ger som "plåster på såren" däremot kommer vara kvar även efter att PSN+ avslutats (det som man får som PSN+ kund kommer som sagt försvinna när man avslutar tjänsten)

Medlem
Skrivet av Margy:

Du är nog en av de få i alla fall - 9 av 10 av spelen som finns på PS-store räknas nog som "mindre". Du får även en månad plus-abonnemang gratis. Vissa blir aldrig nöjda...

Ja i allafall i denna fanboy skaran utav spelindustrin i sin helhelt som finns på FZ. Nästan så man skäms över att vara på denna sidan, med tanke på hur folk hurrar på Sony som inte enns kan ta sitt ansvar än mindre gör rätt för sina inkompetenta misstag.

Medlem

Woohoo! Infamous! Velat spela det innan Infamous 2, men inte haft pengar till att köpa det.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Har redan Little Big Planet och Infamous så de får Bli Dead Nation och Ratchet & Clank

Samma. Har alla utom de 2, så givet val för min del.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Gandir:

PSN+ är ju bara reklam from Sony's sida något de hoppas att folk skall fortsätta att använda och betala för efteråt, man får ju ingen behållning av detta alls. Spelen de erbjuder är ju mer eller mindre ett skämt, helst med tanke på att alla som skaffade PSN+ redan har till ex redan fått Little Big Planet.

När man inte trodde Sony kunde bli sämre så överraskar de med att dra ett nytt lågvattenmärke. Jag vill ha riktigt kompensation för att de inte skyddar mina personuppgifter på det sättet de måste göra enligt lagen, men tydligen så måste man dra dem inför domstol för att få det. Sedan vill jag även bli kompenserad för att tjänsten inte varit tillgänglig under sådan lång tid med något jag kan ha nytta av.

Skulle gärna se källa på att de inte skyddade uppgifterna på ett sådant sätt att de inte följde lagen? Jag tycker dock kompensationen är generös, tycker du dem borde gjort en undersökning på vilka spel folk har och inte har?

Medlem

Blir Ratchet & Clank och Wipeout HD för min del! Riktigt bra urval faktiskt. Men har vetat detta rätt så länge faktiskt. Eftersom jag luskade fram det ur deras blogg för typ runt en vecka sen. Om det är nån som läst forumet så vet de redan detta:).

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Ni som inte har LittleBigPlanet välj det! Jag tar infamous. Mycket generöst av Sony

Kan inte vara generöst om spelen försvinner efter dessa 30 dagar.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mosoloa1:

Ni som inte har LittleBigPlanet välj det! Jag tar infamous. Mycket generöst av Sony

Kan inte vara generöst om spelen försvinner efter dessa 30 dagar.

DET HÄR ÄR SISTA GÅNGEN JAG SÄGER DETTA! DOM FÖRSVINNER INTE EFTER 30 ELLER 60 DAR VILKET MAN ÄN HAR! dET ÄR INGEN FUCKIN TRIAL VI PRATAR OM UTAN PERMANENT TILL OSS!

Medlem
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Gandir:

PSN+ är ju bara reklam from Sony's sida något de hoppas att folk skall fortsätta att använda och betala för efteråt, man får ju ingen behållning av detta alls. Spelen de erbjuder är ju mer eller mindre ett skämt, helst med tanke på att alla som skaffade PSN+ redan har till ex redan fått Little Big Planet.

När man inte trodde Sony kunde bli sämre så överraskar de med att dra ett nytt lågvattenmärke. Jag vill ha riktigt kompensation för att de inte skyddar mina personuppgifter på det sättet de måste göra enligt lagen, men tydligen så måste man dra dem inför domstol för att få det. Sedan vill jag även bli kompenserad för att tjänsten inte varit tillgänglig under sådan lång tid med något jag kan ha nytta av.

Skulle gärna se källa på att de inte skyddade uppgifterna på ett sådant sätt att de inte följde lagen? Jag tycker dock kompensationen är generös, tycker du dem borde gjort en undersökning på vilka spel folk har och inte har?

Detta är vad som gäller enligt lagen

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgift...

Sedan har det visat sig att Sony har haft gammal osäker server mjukvara, varit utan brandvägg och inte krypterat personinformationen.

står lite om detta på

http://www.joystiq.com/2011/05/05/psn-servers-were-unpatched-...

Sedan lever vi i ett fritt land så du får tycka att det är bra kompensation om du vill, men jag tycker det ett slag i ansiktet på deras kunder, som inte kunnat använda sina maskiner och spel för det de har köpt dem.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mosoloa1:

Ni som inte har LittleBigPlanet välj det! Jag tar infamous. Mycket generöst av Sony

Kan inte vara generöst om spelen försvinner efter dessa 30 dagar.

Läs!

Medlem

vad fan ska man vara så jävla glad när dom ger oss gamla spel, Jag kan lika gärna gå till affären och köpa dom här för 49 eller 99 kr F...K SONY

Medlem
Skrivet av L00c0:

vad fan ska man vara så jävla glad när dom ger oss gamla spel, Jag kan lika gärna gå till affären och köpa dom här för 49 eller 99 kr F...K SONY

Tur att det finns någon till här som inte är 100% Sony fanboy och apologist

Medlem

Vafan? I USA får dom Stardust HD istället för Ratchet and Clank. Störande för jag har inte HD men jag har R&C spelet.

Medlem

Little Big Planet och Infamous har jag inte ännu, tack för det Sony


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem
Skrivet av Gandir:

Ja i allafall i denna fanboy skaran utav spelindustrin i sin helhelt som finns på FZ. Nästan så man skäms över att vara på denna sidan, med tanke på hur folk hurrar på Sony som inte enns kan ta sitt ansvar än mindre gör rätt för sina inkompetenta misstag.

Hur tycker du att Sony ska kompensera kunderna då?

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Gandir:

Ja i allafall i denna fanboy skaran utav spelindustrin i sin helhelt som finns på FZ. Nästan så man skäms över att vara på denna sidan, med tanke på hur folk hurrar på Sony som inte enns kan ta sitt ansvar än mindre gör rätt för sina inkompetenta misstag.

Hur tycker du att Sony ska kompensera kunderna då?

en någorlunda vettig kompensation är ju självklart 2 valfria spel av allt som finns på psn, inte ett urval av 5 gammla s pel som dom flesta redan har, ska bli kul att se hur många miljarder detta kostat, kommer kosta sony, hoppas det svider räjält för dom snåla asen.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Fattar inte att folk orkar klaga, sony kunde med all rätt skita i att "kompensera" någon överhuvudtaget, de har inte brutit mot något avtal eller på något sätt inte uppfyllt sina åtagande emot sina kunder (er/oss).

Jämfört med hur "kunden" i dagens samhälle vanligtvis blir pissad på så är detta oerhört bra gjort av sony.
Men det har ju blivit trendigt att hata sony nu för tiden, precis som MS har fått utstå länge och väl, så man borde väl inte ta detta gnällande på allvar alls.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kan tycka det är lite snålt att ta så pass gamla spel.... Specielt när lbp2 finns
Generöst att ge 2 spel då hela ens kredikort kan vara på vift? Mitt bnet konto blev troligen hackat av det här (samma tid som intrånget) och jag hade samma lösen. Räcker två spel? nej....

Även om det är bättre än inget så känns det lite som att sätta ett plåster på en avsliten pulsåder......

Ska ha kul med infamous och lbp, se om det piggar upp mig ;D

Medlem

Fan vad tråkigt att jag har alla dom där förutom Dead Nation som jag inte direkt är intresserad av.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ja,ja, det är tur hata-sony-gänget skriver av sig sina aggresioner här istället för att slå ned pensionärer på stan.

Alla kan göra fel, och jag tycker Sony har visat att de är ledsna för det som inträffat. Det är ju inte dom som sabbat för kunderna, kom ihåg det. De var utsatta för angrepp.

Släpp ut resten av varmluften på hata-hacker-gänget istället.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Gandir:

Ja i allafall i denna fanboy skaran utav spelindustrin i sin helhelt som finns på FZ. Nästan så man skäms över att vara på denna sidan, med tanke på hur folk hurrar på Sony som inte enns kan ta sitt ansvar än mindre gör rätt för sina inkompetenta misstag.

Hur tycker du att Sony ska kompensera kunderna då?

Genom valfrihet, genom något som har ett värde för alla, de spelen på listan har inget värde alls för mig efter som de är totalt ointressanta spel rakt igenom. Bästa sättet är nog att ge alla en viss summa att handa för på PSN alternativt köra en drive där man får välja ett valfritt spel på skiva som Sony skickar ut via post. Det skulle vara en kompensation för att PSN har legat nere så pass länge som det har gjort.

Men sedan skall de även betala ut ersättning för den skada de har åstadkommit och för deras sätt att inte uppfylla lagar och förordningar när det gäller ett skydda personuppgift, fast vad det skall bestå av är en mera komplicerad fråga som bäst avgörs utav rättssystemet.

Medlem

Dead Nation och little big planet blir det för mig. najs!

Tack sony!

Medlem

Blir nog Dead Nation och Infamous för mig.. Nu får man bara hoppas att PS Plus gäller ifrån datumet då Playstation Store drar igång. Har ju redan gått två dagar om inte

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Gandir:

PSN+ är ju bara reklam from Sony's sida något de hoppas att folk skall fortsätta att använda och betala för efteråt, man får ju ingen behållning av detta alls. Spelen de erbjuder är ju mer eller mindre ett skämt, helst med tanke på att alla som skaffade PSN+ redan har till ex redan fått Little Big Planet.

När man inte trodde Sony kunde bli sämre så överraskar de med att dra ett nytt lågvattenmärke. Jag vill ha riktigt kompensation för att de inte skyddar mina personuppgifter på det sättet de måste göra enligt lagen, men tydligen så måste man dra dem inför domstol för att få det. Sedan vill jag även bli kompenserad för att tjänsten inte varit tillgänglig under sådan lång tid med något jag kan ha nytta av.

Skulle gärna se källa på att de inte skyddade uppgifterna på ett sådant sätt att de inte följde lagen? Jag tycker dock kompensationen är generös, tycker du dem borde gjort en undersökning på vilka spel folk har och inte har?

Detta är vad som gäller enligt lagen

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgift...

Sedan har det visat sig att Sony har haft gammal osäker server mjukvara, varit utan brandvägg och inte krypterat personinformationen.

står lite om detta på

http://www.joystiq.com/2011/05/05/psn-servers-were-unpatched-...

Sedan lever vi i ett fritt land så du får tycka att det är bra kompensation om du vill, men jag tycker det ett slag i ansiktet på deras kunder, som inte kunnat använda sina maskiner och spel för det de har köpt dem.

Gäller vår PUL för dem då? Jag vågar inte svara på det. Tycker det även är tråkigt att du ser mig som en "fanboy" bara för att jag inte gapar och skriker för att Sony inte ger mig mer än vad de gör och jag är nöjd med det(läste en kommentar du skrivit lite längre upp).

Som någon annan sa, rikta hatet/gnället mot de som hackade istället, är ju dem som ställt till med eländet. Det är ju inte Sony's fel att du inte kunnat använda din maskin till fullo den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

en någorlunda vettig kompensation är ju självklart 2 valfria spel av allt som finns på psn, inte ett urval av 5 gammla s pel som dom flesta redan har, ska bli kul att se hur många miljarder detta kostat, kommer kosta sony, hoppas det svider räjält för dom snåla asen.

Skrivet av Gandir:

Genom valfrihet, genom något som har ett värde för alla, de spelen på listan har inget värde alls för mig efter som de är totalt ointressanta spel rakt igenom. Bästa sättet är nog att ge alla en viss summa att handa för på PSN alternativt köra en drive där man får välja ett valfritt spel på skiva som Sony skickar ut via post. Det skulle vara en kompensation för att PSN har legat nere så pass länge som det har gjort.

Sony kan inte bara välja att ge bort spel som är publicerade av andra företag.

De har även ett ansvar gentemot andra spelutvecklare på så sätt att de helt plötsligt inte kan börja ge bort nya spel gratis. En utvecklare som är på väg att släppa ett nytt spel lär inte bli så nöjd om Sony börjar dela ut valfria nya spel gratis alldeles före deras släpp.

Spel på skiva är också orealistiskt då man på så sätt "göder" begagnatmarknaden samt att logistiken skulle bli enorm om det ska pressas upp och distribueras miljontals fysiska spel.

Ni måste tänka igenom konsekvenserna innan ni häver ur er orealistiska alternativ.

Sony har erbjudit 2 (bra) spel till alla, 1-2 månader PSN+, i vissa länder ska man tydligen erbjuda 1 års gratis identitetsskydd (vad det nu är) samt en ursäkt. Detta kan man tycka vara en bra kompensation utan att vara "fanboy" eller "apologist".

Skriv svar