Homosexuella relationer i Mass Effect 3

Medlem

Förstår inte varför detta är en nyhet i dagens samhälle.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fast... å andra sidan; vad är sannolikheten att alla samkönade kompanjoner är homo-/bisexuella? (Finner det lite svårtroligt att homo-/bi-/transsexuella skulle växa såpass att de är en majoritet i framtiden. That's human biology for ya - på gott och ont.)

Om man ska vara något sånär seriös innehåller ett förhållande två individuella parter - och med andra ord ska det inte bara vara att tuta och köra med vem som helst. (Givetvis gäller detta även straight-förhållanden, men det lär vara något svårare att få någon att ändra sin sexualitet, än att få någon redan säker på denna intresserad av en.)

Kul med valmöjligheter generellt, men att gå till överdrift känns bara trist.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fast sen tror jag knappast att någon skulle tvivla på att göka med Commander Fucking Shephard, den mest kända människan i galaxen, samtidigt :P. Han har ju åstadkommit så extrema saker att lite homoerotik inte verkar speciellt svårt att få genom

Inaktiv

har redan bestämt nu att jag ska va en tjej i masseffect 3

Inaktiv

inte gay, men ändå väldigt attraherad av snygga lesbiska brudar

Inaktiv

Gissa om den kristna högern kommer att bli glada på andra sidan atlanten.

Medlem

Som HC gaymotståndare tycker jag att detta är fel


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

GARRUS!!! <3


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Nice, romansscenerna i 2an var ju hur lama som helst, för försiktiga. Shepard är en hård kille/brud så det ska bara säga PAOW PAOW PAOW i captains quarters


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Fast sen tror jag knappast att någon skulle tvivla på att göka med Commander Fucking Shephard, den mest kända människan i galaxen, samtidigt :P. Han har ju åstadkommit så extrema saker att lite homoerotik inte verkar speciellt svårt att få genom

Eller hur!

He saved your sorry ass, the least you can do is let him use it.

Inaktiv

Förutom att beslutet i sig är fullständigt motbjudande så är det ytterligare bisarrt att det ska ske med karaktärer som Shepard redan har relationer till. De ska med andra ord homofiera redan existerande karaktärer. Usch.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Alltså, många av er här är så oerhört barnsliga, för att inte tala om respektlösa för de individer som har en läggning åt det ena eller det andra hållet.

Jag tycker det är bra att de tillåter sådana här utspel i ME3. Då en stor del av hela serien hela tiden utformats av dina val (både inom uppdrag och relationer) så ska man givetvis kunna förföra en kvinna om man spelar den kvinnliga Shepard eller en man om man spelar den manliga. Något annat vore fel om man är ute efter att låta spelaren få välja vilken väg karaktären skall ta. Sedan är det ju givetvis upp till var och en och se vilka "kombinationer" man vill spela fram i spelet, men att göra narr av de som väljer homo eller lesbisk utväg är bara löjligt, barnsligt och förolämpande.

Själv så har jag spelat både manlig och kvinnlig Shepard och att kunna välja vilken väg de vill ta romantiskt ger bara en extra dimension på spelet som jag uppskattar, desto mer än de spel som har romantiska inslag men tvingar dig att vara heterosexuell "bara för att det skall vara så".

Bra gjort Bioware!

Håller med till 100%.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Förutom att beslutet i sig är fullständigt motbjudande så är det ytterligare bisarrt att det ska ske med karaktärer som Shepard redan har relationer till. De ska med andra ord homofiera redan existerande karaktärer. Usch.

Inte säkert att folk skapat nära förhållanden med någon upp till trean, sedan finns det de som struntar i saves och bara kör på trean direkt. Oavsett så kvittar detta, luktar homofobi.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Gonna be..Fabolous!

Medlem
Skrivet av Javas:

Nice, romansscenerna i 2an var ju hur lama som helst, för försiktiga. Shepard är en hård kille/brud så det ska bara säga PAOW PAOW PAOW i captains quarters

He he, provocerade du aldrig fram ett one night med Jack i källaren eller? ;P

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av red_laces:

Suck, nu ska även mass effect bögifieras, trisst.. Hoppas jag inte råkar klicka fel som jag råkade göra i DA2 och råka stöta på alvemot, blev ju genast en quickload där kan jag ju säga.

En så kallad "quickload", säger du?

Oh how I lol'ed xD

Anyhoo, bra grejer, fler val alltid bra och vill bara kommentera ang. de konstiga motargument som säger saker om att få spelare är homosexuella eller att det inte är så troligt med så många bisexuella karaktärer i framtiden. Är bara svepskäl, är en majoritet av spelarna som är män kan jag tänka mig och det är tydligen inga problem att det går att spela som en kvinnlig karaktär. Och i ett spel med en massa utomjordiska arter som alla pratar engelska är det roligt att folk ifrågasätter realismen i att så många karaktärer kan tänka sig lite homo-action. Märks att det fortfarande finns alldeles för mycket människor med en skev inställning till homosexualitet. Kom in i matchen för fan.

Jag kommer antagligen inte nyttja dessa nya alternativ men det är ju bra att de finns där för de som vill. Behöver inte ens handla om att man själv är gay, är ju ganska mycket snubbar som spelar som kvinnliga karaktärer i rollspel. Nyckelordet där var kanske rollspel.

Medlem

Det här kommer ju bli oerhört populärt i Sverige i alla fall där homos dominerar gaming scenen, så jag tycker det är enbart positivt med ett sådant val.

Tror dock inte det kommer bli lika populärt utanför Sverige där killar forfarande är killar och inte läspande metrosexuella emos som blir rånade och misshandlade på skolan.

Inaktiv

Jahopp, men när ska pedofiler och nekrofiler få egna val i spelet?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Det var väl på tiden, spelar mig personligen inte roll men det är ju bra att möjligheten finns. Jag lyckades med samma sak i Dragon Age 2, min manliga huvudrolls-figur är numera i en kärleksrelation med Anders eller vad magikern heter.. lagom roligt då det inte verkar gå att lägga om sin kärleks-rutt..

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Jahopp, men när ska pedofiler och nekrofiler få egna val i spelet?

Ja enligt RFSU så är ju pedofili något sunt och naturligt precis som homosexualitet. så det hade ju varit ett spännande alternativ att få ligga med småbarn i 3-5 års åldern faktiskt!

Men tyvärr har vi inte kommit så långt år 2011 utan vi är fortfarande kvar på stenåldern där vi brännmärker folk för sin sexuella preferens!

Sjukt minst sagt!

Medlem

Bara det inte blir lika lurigt som i Dragon Age 2 där min Hawke helt oväntat började ragga på Fenris.

Fast då hade ju Dragon Age 2 problem lite nu och då med vad man valde för alternativ och vad Hawke faktiskt sa.

Inaktiv
Skrivet av Brutus2kk:

Det här kommer ju bli oerhört populärt i Sverige i alla fall där homos dominerar gaming scenen, så jag tycker det är enbart positivt med ett sådant val.

Tror dock inte det kommer bli lika populärt utanför Sverige där killar forfarande är killar och inte läspande metrosexuella emos som blir rånade och misshandlade på skolan.

Tycker att det är roligt att du nämner det. Jag kollade (innan du skrev) några internationella spelsidor efter homofobkommentarer, och till min förvåning hittade jag faktiskt inte en enda.

Är svenskar verkligen så trångsynta? Kan man inte ens få MÖJLIGHETEN att välja sexuell preferens, ens i ett spel? Ingen tvingar en att ta den vägen, så låt dom ha ett brokeback mountain-moment med garrus om de så vill. Vilka bönder alltså...

Medlem

Helt otroligt vad idiotiska kommentarer folk kommer med...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Skulle vara bra om man slapp det otroligt irriterande valen man hade i DA2 med Anders om man inte visar intresse så blir han väldigt sur av nån anledning >.>

Medlem
Skrivet av Rior:

Skulle vara bra om man slapp det otroligt irriterande valen man hade i DA2 med Anders om man inte visar intresse så blir han väldigt sur av nån anledning >.>

haha!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Brutus2kk:

Det här kommer ju bli oerhört populärt i Sverige i alla fall där homos dominerar gaming scenen, så jag tycker det är enbart positivt med ett sådant val.

Tror dock inte det kommer bli lika populärt utanför Sverige där killar forfarande är killar och inte läspande metrosexuella emos som blir rånade och misshandlade på skolan.

Antar att du talar utifrån dina egna erfarenheter (vilket du bör göra) vilket innebär att du är en gamer, gay och metrosexuell emo. Inget fel med det. Synd bara att du blir rånad och misshandlad på väg till skolan. Eller är du en sådan där riktigt man som misshandlar och rånar bögar?

Min kvinnliga Shepard ska nog få äran att vara homosexuell, kvinnliga pixlar som har sex är att föredra framför manliga i spel (enligt egen smak).

Medlem

Virtuella relationer är verkligen inte högt i intresse. JC Denton (Deus Ex 1) svar på flört var typ "I'm not interested". Den killen hade fokus

Medlem
Skrivet av Discarded:
Skrivet av Javas:

Nice, romansscenerna i 2an var ju hur lama som helst, för försiktiga. Shepard är en hård kille/brud så det ska bara säga PAOW PAOW PAOW i captains quarters

He he, provocerade du aldrig fram ett one night med Jack i källaren eller? ;P

Nä, hon saknade hår på skallen :/


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Muhammed:

Jahopp, men när ska pedofiler och nekrofiler få egna val i spelet?

Aldrig, varför skulle dom få?

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Muhammed:

Jahopp, men när ska pedofiler och nekrofiler få egna val i spelet?

Aldrig, varför skulle dom få?

Alla ska med!


signatur

Allah är stor men jag har större

123
Skriv svar