Webhallen söker fler administratörer till våra Bad Company 2 servrar

Medlem
Webhallen söker fler administratörer till våra Bad Company 2 servrar

Hoppas inte detta anses som en dubbelpost, om så är fallet tar jag bort.

Hur som helst så söker vi med högaffel och lykta efter fler engagerade administratörer som idag spelar Bad Company 2. Vi vill ha dig brådmogen tonåring som inte har ett liv och nöter Bad Company 2 från 07:30 till 05:00 på morgonen. Plus i kanten om du kan engelska och även är engagerad inom andra spelrelaterade områden (läs geek).

Vi vill helt enkelt höjja spelkvaliteten på våra servrar och se till så att rötäggen försvinner och att våra spelare kan lugnt njuta av bra spelkvalitet, hög prestanda och en fuskfri miljö. Vi älskar spel, vi vägrar betala för att spela och vi vill att den svanska spelkulturen skall bli lite tightare - som på den gamla goda tiden när man reste 200 mil för att gå på ett lan och spela Quake 2 rail only i någons källare.

Gå in på http://lokalen.nu/forums och skriv en anmälan i vårt ansökningsforum. Försök få med vilka spel du spelar, din tidigare erfarenhet av administratörsskap (om någon) och ungefära vilka tider du spelar.

Vi kommer givetvis att köra Battlefield 3 när det kommer så för alla er som är besatta av Battlefield serien kommer ni definitivt att hitta "hem" i våra servrar.

Happ, så har man blivit pappa då. Hur tidigt kan man försöka få dem intresserade (läs beroende) av spel? 5 veckor? Let's do it!

Mvh,
Martin

Medlem

5 veckor?! Så sent? Det ska börjas vid första andetaget Martin. Skärpning!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Har inte hunnit tjacka en egen dator till honom, vägrar ge upp min egna speltid

Medlem

kommer det inga homefront servrar?

Medlem
Skrivet av krqkan:

kommer det inga homefront servrar?

Vi ansåg inte Homefront vara ett spel värt att stoppa upp servrar för. Vi har heller inte fått in några önskemål om dem. Vill ni däremot ha spelservrar för detta, eller något annat spel för den delen, så skriv det till oss.

Nästa spel vi kommer att hosta blir förmodligen Brink, och sedan det självklara Battlefield 3. Men vi har alltid möjlighet att testa andra spel längs vägen (om än i mindre skala) så gör er röst hörd och meddela oss era favoriter.

Inaktiv

Jag spelar alltid på webbhallens servrar när jag lirar bfbc2

* Grym ping på Servrarna
* Grym gemenskap även fast det finns vissa som gråter lite för mycket.
* Alltid folk inne.
=
Bra server.

Dock undrar jag om det verkligen inte är NÅGRA som är intresserade av en HARDCORE server på webbhallen?
Har inget imot normal mode, men skulle vara nice med lite omväxling ibland när man tröttnar på "normal" mode.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

Jag spelar alltid på webbhallens servrar när jag lirar bfbc2

* Grym ping på Servrarna
* Grym gemenskap även fast det finns vissa som gråter lite för mycket.
* Alltid folk inne.
=
Bra server.

Dock undrar jag om det verkligen inte är NÅGRA som är intresserade av en HARDCORE server på webbhallen?
Har inget imot normal mode, men skulle vara nice med lite omväxling ibland när man tröttnar på "normal" mode.

Webhallen 02 Rush HC
Webhallen 06 Conquest HC
Webhallen 05 Conquest HC (VIETNAM)
Webhallen 10 Operation Hastings HC, 1000 tickets (VIETNAM)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Precis som Shrudder skrev har vi lagt till några Hardcore servrar nyligen och hoppas att ni uppskattar dem. Vi har haft lite problem att fylla Hardcore servrarna tidigare, så därför tog vi bort dem ett tag. Men tillräckligt många spelare har hört av sig och sagt att de vill ha Hardcore som alternativ så vi lyssnar på dem och ger dem vad de vill ha.

Vi har också en SQDM Hardcore server som inte Shrudder skrev om.

Ett tips är att säga det direkt till oss på forumet. Det är idag ganska få förslag som skickas till oss direkt, mycket får man snappa upp i diskussioner i spelet etc. Vilket funkar det med men skrivs det på forumet är det myckeet tydligare och lättare för oss att ta del av.

Mvh,
Martin

Medlem

jag skickade in en "CV" men inte fått nå svar än och de va ett tag sen....


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

jag skickade in en "CV" men inte fått nå svar än och de va ett tag sen....

Med vilket användarnamn ansökte du med? Skicka det till mig så kollar jag upp status. Tänk på att vi har en viss process innan vi återkommer till våra ansökande. Vi kollar upp en lätt "bakgrundskoll" där vi hör efter lite vad andra säger om spelaren i fråga samt annat vi kan hitta. Vi vill bara försäkra oss om att vi behåller kvalitet framför annat.

Men som sagt, skicka mig ditt användarnamn på forumet så kollar jag upp ansökan och återkommer direkt.

Medlem

Är inte reggad på ert forum jag skickade e-mail.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Är inte reggad på ert forum jag skickade e-mail.

Vem skickade du till? Skicka till mig direkt så kan jag kolla, weird@lokalen.nu. Oavsett borde du regga dig på forumet eftersom all administration ändå utgår ifrån forumet.

Medlem

Fast webhallens servrar är de med lägst ping, så har de ganska dåliga inställningar.
T.ex. endast en map, eller massor med tickets...
Dessutom saknas alternativ om man vill spela med färre än 32 spelare.
Jag föredrar 20-24 spelare...

Medlem
Skrivet av metuz:

Fast webhallens servrar är de med lägst ping, så har de ganska dåliga inställningar.
T.ex. endast en map, eller massor med tickets...
Dessutom saknas alternativ om man vill spela med färre än 32 spelare.
Jag föredrar 20-24 spelare...

Beskriv gärna mer detaljerat vilka inställningar du tycker är dåliga. Vi har haft flera som tyckt att Conquest med bara en runda är konstigt men om man tänker efter så gör det inte så mycket i just conquest då många kartor knappast ger en fördel som antingen det ena eller det andra laget. Personligen tycker jag det är roligare att spela flera kartor än att spela samma karta två gånger i rad. Men vi skall överväga att gå tillbaka till standard eftersom flera påpekat detta.

Massa tickets, då misstänker jag att du syftar på våra "1 map only" servrar. Anledningen till att man kör många tickets på dem är för att slippa behöva ladda kartan hela tiden eftersom man ändå bara kör en karta. Mer roligt utan avbrott. Resterande servrar har standard tickets.

Vi håller just i skrivandets stund på med att sätta upp en 24 spelar server. Räkna med att den är färdigkonfigurerad till helgen. Visar det sig att den blir populär kan vi överväga att sätta upp fler.

Tack för återkoppling, alltid lika trevligt när ni säger om vad ni tycker funkar bra och ännu bättre vad som funkar mindre bra.

Medlem

Jag röstar på en runda per bana när det gäller conquest, blir roligare och mer varierande. Men det kanske bara är jag som inte vill köra samma banor flera gånger i rad. Har aldrig riktigt förstått de som kör samma bana om och om igen. T.ex. var det de_aztec i counterstrike ett bra tag, sen de_dust2, och i black ops har det blivit att folk hela tiden vill köra Nuke banan.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag tycker personligen att en runda per bana är bäst i Conquest också då jag inte direkt ser några större fördelar med antingen den ena eller andra sidan på de flesta banor. Rush är en annan sak och i "klan sammanhang" skulle jag säkert resonera annorlunda. Men att köra 2 rundor i Conquest känns bara som att förlänga speltiden per bana. Jag gillar att spela igenom ett par banor de få gågner jag hinner lira istället för att fastna på en bana och bara hinna med den innan jag måste logga av.

Men de flesta som vi frågat säger att det skall vara 2 rundor, jag tror mest att det beror på en dålig vanesak men om 80% vill ha det så då kommer vi köra på det.

1
Skriv svar