Det här är Wii U

Medlem

ni missar 2 knappar. det sitter ju även 2st knappar mer under den också.
Axelknapparna heter L och R, sedan har den ZL och ZR. (Tänk Nintendo 64's Z position)


signatur

// Bacon <3

Medlem

fyfan va ful och äcklig, ser inte alls bekväm ut..

Medlem

Det trevliga med skärm på kontrollen är för mig att det också kan finnas manöverknappar med text där.

Sedan undrar man hur stor vitsen är med streamat från konsollen, man lär väl få ha kontrollen på konstant laddning ändå gissar jag med den typen av skärm.

Men grafiska prestanda sedan är ju det man är nyfiken på.

Medlem

Jag gillar ju idén, men "närma sig nästa konsolgeneration"? Är det inte snarare så att de närmar sig den nuvarande?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Timotheus:

Har de lyckats med att få fram 1080p/i från DVD skiva?

Annars lyser blu-ray med sitt frånvaro!

Varför skulle de använda bluray eller DVD? Nintendo är inte direkt kända för att använda standardformat. Varken Wii eller gamecube använder DVD...

Använder in Wii DVD? Mina egentillverkade spel som jag bränt på DVD-skivor fungerade utmärkt efter att jag chippat konsolen.

Wii U verkar ju dock lite intressant. Men det ska mycket till för att jag ska vilja ha en. En början är ju att göra vettiga spel som inte är anpassade för 3-7 år. Och med den teknik jag blivit van med idag så spelar faktiskt grafiken roll.

Skrivet av Spectral:

Använder in Wii DVD? Mina egentillverkade spel som jag bränt på DVD-skivor fungerade utmärkt efter att jag chippat konsolen.

Wii använder "Wii optical disc", som inte helt följer DVD-specarna och därför inte är DVD.

Om Nintendo säger "Wii U har inte bluray" behöver det således inte betyda att den inte har lagringskapaciteten och läshastigheten från Bluray. Bara att de inte följer Bluray-standarden.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Spectral:

Använder in Wii DVD? Mina egentillverkade spel som jag bränt på DVD-skivor fungerade utmärkt efter att jag chippat konsolen.

Wii använder "Wii optical disc", som inte helt följer DVD-specarna och därför inte är DVD.

Om Nintendo säger "Wii U har inte bluray" behöver det således inte betyda att den inte har lagringskapaciteten och läshastigheten från Bluray. Bara att de inte följer Bluray-standarden.

Ah ok. Tack för infon.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Har de lyckats med att få fram 1080p/i från DVD skiva?

Annars lyser blu-ray med sitt frånvaro!

Fast det står i artikeln att det är DVD liknande skivor, inte att det är DVD skivor.. Dom är 12cm stora..

Citat från artikeln "•Wii U tar emot 12 cm stora dvd-liknande optiska skivor."

Läs innan ni kommenterar..

Medlem

Mer pekskärmar? Är det inte nog snart?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

snyggt det har korsat ett DS med ett Wii värt att köpa

12
Skriv svar