Nya hjältar i League of Legends

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av kalkih:
Skrivet av moberg:

de streamar inte stora matcher. så vitt jag vet finns det inga direkt "stora matcher", men jag kan vara ute och cykla. det är ju iaf lite svårt när man inte kan kolla replays eller specca.

Folk värkar ju inte ha det minsta koll på League of Legends och ändå uttrycker dem sig.
Jag riktar det inte just mot dig jag citerar utan alla okunninga som kommenterar.

För det första spectator mode på LoL redan nu men då måste en admin/komemntator hosta ett game och göra det möjligt att ha sex spelare i varje lag istället för fem. Sedan måste han/hon välja summoner spellen "Summoner Obeserver" (Endast admins/kommentatorer) och den gör det möjligt att visa hela kartan. Sedan streamar han/hon.

League of Legends har många stora matcher med mycket fler tittare än HoN matcherna.
Tex. under kvalet till League of Legends finalen som spelas på Dreamhack nu om en vecka var det som mest 69 000 tittare samtidigt och hela 300 000 unika tittare under kvalet (Nytt record för en Esport stream i North America).
Så jo det finns stora matcher och jo det finns ett fullt fungerande spectator mode.

Det var det jag ville säga till alla HoN fanboys och LoL smutskastare.

Ursäkta att jag leker språkpolis men hur kan man stava verkar med Ä ? Måste ju vara bland de värre felstavningarna.

Och annars,, Ja LoL har mer tittare på turneringar numera men blir ju lätt så med tanke på alla facebook/farmville nötare som lirar LoL. Betyder inte att det är bättre än HoN precis.

Språkpolis, den gamla vanliga metoden folk tar till när de blir ägda, så tråkigt.
Har du någon fakta på det där med att Facebook och farmville nötare spelar LoL mer på HoN eller var det en dålig ursäkt för att HoN börjar tappa sin community?

Tur att S2 games fortfarande har sina trogna HoN fanboys kvar som gnäller och trackar på LoL på vartenda forum. För vad hade de varit annars?

Och vart sa jag att LoL var bättre än HoN?


signatur

Mvh KalkiH

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Emsa:
Skrivet av bleak:

Don`t be a fool. Play the better game

http://www.youtube.com/watch?v=uW4oF4NMZ7A

Swedish Meal Time approves

Varför skulle man vilja nedgradera sig?
(Från en som testat båda) och lång "dotatid" bakom sig.

På vilket sätt är HoN en nedgradering? HoN har ju fler features än LoL och har haft flera av dom sen betan.

Features? Om ett spel är bra eller dåligt har väl med mycket mer än features att göra!? o,O

Stick till HoN fanboy forumet där du hör hemma.


signatur

Mvh KalkiH

Moderator | Testpilot
Skrivet av eCore:

Gillar verkligen LoL, slutade dock lira på pga av för lite banor.. Känns som det är 250000+ olika hjältar men då jag slutade fanns det endast 2st banor.. zZzzZzz

Varför vill alla ha nya banor? Det här spelen är inte ens tänkt att dem ska ha andra banor, kolla bara på dota eller andra MOBA spel liknande dota. Hjältar, items och annat balanseras för banan, ska dom då släppa ut 2 banor om året så kommer det bli svårare att balansera + att vissa karaktärer blir OP där.

Som sagt så funkar inte alla karatärer som är bra i 5v5 i 3v3.

Och nej nya banor behövs inte. Sen har dom tydligen lagt ner Magma chamber också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kalkih:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Emsa:
Skrivet av bleak:

Don`t be a fool. Play the better game

http://www.youtube.com/watch?v=uW4oF4NMZ7A

Swedish Meal Time approves

Varför skulle man vilja nedgradera sig?
(Från en som testat båda) och lång "dotatid" bakom sig.

På vilket sätt är HoN en nedgradering? HoN har ju fler features än LoL och har haft flera av dom sen betan.

Features? Om ett spel är bra eller dåligt har väl med mycket mer än features att göra!? o,O

Stick till HoN fanboy forumet där du hör hemma.

HoN kommer dö efter Dota 2 släppts. LoL är också populärt bland MOBA spelare för det är ett annorlunda spel i MOBA genren. Det är inte HoN, det är som ett Dota 1.5 och kommer nog inte ha många spelare kvar när Dota "2.0" släpps. Dem flesta kommer hoppa över, varför? Det borde ni nog kunna lista ur själva.

Dota = Originalet
HoN = "Remake" av orginalet som görs av andra skapare
LoL = Annorlunda/Nyskapande
Dota 2 = RIKTIG remake och uppgradering av orginalet som görs av dota skapare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kalkih:
Skrivet av Tobblish:

Alltid lika roligt med LoL, istället för att försöka balansera spelet så slänger dom in mer Heroes.

Testade men ett spel där balans aldrig varit uppe på utvecklarnas tavla är inget spel för mig.

LoL inte balanserat? Så säger de flesta som inte vet vad de snackar om. Gå och Spela ett par hundra game och snacka om det är balanserat eller inte. Det är klart du blir ägd i början när du inte känner till spelet och karaktärerna. Och det där med fler "Heroes" (Champions) är inget dåligt, alla spel blir roligare med variation och nyheter. Det brukar max ta en vecka eller två att balansera en ny champion som släpps men det tar det ju herre gud i alla spel. Kolla bara på Starcraft De patchar och patchar hela tiden för att balansera det.

Som sagt kom tillbaks när du har spelat lite....

Jag har en lvl 30 summonet på US och EU och jag håller med han Riot är kassa på balance det enda dom gör bra är skins

Medlem

League of Legends är dessutom med i WCG (World Cyber Games) vad jag vet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Taggsvamp:
Skrivet av kalkih:
Skrivet av Tobblish:

Alltid lika roligt med LoL, istället för att försöka balansera spelet så slänger dom in mer Heroes.

Testade men ett spel där balans aldrig varit uppe på utvecklarnas tavla är inget spel för mig.

LoL inte balanserat? Så säger de flesta som inte vet vad de snackar om. Gå och Spela ett par hundra game och snacka om det är balanserat eller inte. Det är klart du blir ägd i början när du inte känner till spelet och karaktärerna. Och det där med fler "Heroes" (Champions) är inget dåligt, alla spel blir roligare med variation och nyheter. Det brukar max ta en vecka eller två att balansera en ny champion som släpps men det tar det ju herre gud i alla spel. Kolla bara på Starcraft De patchar och patchar hela tiden för att balansera det.

Som sagt kom tillbaks när du har spelat lite....

Jag har en lvl 30 summonet på US och EU och jag håller med han Riot är kassa på balance det enda dom gör bra är skins

Lär dig spela då, har du inte lärt dig kontra alla champions när du har två level 30 account vet jag inte vad du har gjort.


signatur

Mvh KalkiH

Medlem
Skrivet av bjosarn:

League of Legends är dessutom med i WCG (World Cyber Games) vad jag vet.

helt rätt, ESL, WCG och IEM


signatur

Mvh KalkiH

Medlem
Skrivet av kalkih:

Språkpolis, den gamla vanliga metoden folk tar till när de blir ägda, så tråkigt.
Har du någon fakta på det där med att Facebook och farmville nötare spelar LoL mer på HoN eller var det en dålig ursäkt för att HoN börjar tappa sin community?

Tur att S2 games fortfarande har sina trogna HoN fanboys kvar som gnäller och trackar på LoL på vartenda forum. För vad hade de varit annars?

Och vart sa jag att LoL var bättre än HoN?

lugn och fin. jag vet inte riktigt vem du tror blir ägd här. ingen har väl sagt något om att något av spelen är bättre? jag må tycka att hon är bättre än lol, men det är ju en personlig åsikt. ett spel är ju inte bättre i sig för att en spelare tycker så.

Medlem
Skrivet av moberg:
Skrivet av kalkih:

Språkpolis, den gamla vanliga metoden folk tar till när de blir ägda, så tråkigt.
Har du någon fakta på det där med att Facebook och farmville nötare spelar LoL mer på HoN eller var det en dålig ursäkt för att HoN börjar tappa sin community?

Tur att S2 games fortfarande har sina trogna HoN fanboys kvar som gnäller och trackar på LoL på vartenda forum. För vad hade de varit annars?

Och vart sa jag att LoL var bättre än HoN?

lugn och fin. jag vet inte riktigt vem du tror blir ägd här. ingen har väl sagt något om att något av spelen är bättre? jag må tycka att hon är bättre än lol, men det är ju en personlig åsikt. ett spel är ju inte bättre i sig för att en spelare tycker så.

Om han inte sa att HoN är bättre än LoL har du ju inte läst igenom tråden, lol?


signatur

Mvh KalkiH

12
Skriv svar