Skaparna av Homefront stängs ner

Robot
Skaparna av Homefront stängs ner

THQ stänger ner två studios och flyttar varumärket till Kanada.

#nyhetstips, #thq, #homefront, #kaos-studios, #digital-warrington, #red-faction-battlegrounds


Medlem
Skaparna av Homefront stängs ner

Spelade aldrig Homefront. Någon här som gråter över detta?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers

Inte särskilt.


signatur
Medlem

Tråkigt för dem. Singelplayer är ingen höjdare, men multiplayer tycker jag är helt ok.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem
Skrivet av kendo:

Tråkigt för dem. Singelplayer är ingen höjdare, men multiplayer tycker jag är helt ok.

Sant
MP slår enligt mig CoD på fingrarna.Gillar det skarpt.

Medlem

meh jag spelar fortfarande det här istället för cod :/ hoppades på att se lite dlc med nya banor, men det verkar som det inte kommer komma någon dlc på ett bra tag då


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Nej va tråkigt Tycker att Kaos har varit en utvecklare med potensial. tycker att de borde a fått iaf två titlar till att visa upp sig med

Medlem

Så dåligt ljud i Homefront så man trodde det var ett skämt.
Grafiken sög också.

Medlem

Rofl? Giriga publishers, ingen nyhet.

Får hoppas att de fick sina royalties iaf då, få sparken efter att ha levererat ett spel som sålt miljon+ enheter är ju inte helt rätt...

Inaktiv

Svårt att se något sorgesamt i detta.
Homefronts starka kort var konceptet med USA under ockupation och den bakgrundshistorien skrevs ju inte av Kaos utan av en författare. Den historia som spelaren själv kastas in i var en banal petitess.
Tekniskt var spelet föga kompetent, grafiken var ful och spelmekaniskt kändes det bara som en påkostad mod till Call of dutty.
Homefront-serien är med andra ord en följetong som i stort sett vilken studio som helst kan arbeta på.

Medlem

Haha, så går det när man släpper skitspel.

Medlem

Fortfarande riktigt jäkla tråkigt när folk förlorar sina jobb.
Visst, Homefront var inte sådär jättebra, men det var dugligt, och det sålde ju rätt bra (2 miljoner exemplar ungefär).


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

afr
Medlem
Skrivet av Securion:

Så dåligt ljud i Homefront så man trodde det var ett skämt.
Grafiken sög också.

Nu vart det ju så att problemet med extremt dåligt ljud i stort sätt bara fanns i piratversionen och åtgärdades innan spelet släpptes ordentligt.

Singleplayer vart väldigt kort och alldeles för scriptat men multiplayer vart trevligt tyckte jag.
Spelmotorn kanske kändes som den hade några år på nacken men den vart iaf responsiv och hade samma flyt och känsla som tex hl1 / quake motorn och inte fördröjningskänslan när man rör sig som tex CoD och Crysis har.

Medlem

Homefront var INTE dåligt. Så himmla trötsammt för alla säger det bara för alla andra säger det, jä*** grupptrycks fjolleri.

Det var en fräsch vind bland FPS-spelen, en miljö som kändes genuin, med NPCer som påverkade en, man ville verkligen slåss och kände för en gångs skull att det skedde av en anledning.
Och striderna var absolut inte sämre än någon av CoD spelen, inte grafiken heller..

Var ju extremt trist att de ska lägga ner så det inte blir nån tvåa, men då blir väll alla ovanstående glada så vi kan forsätta spela amerikanska marinkårssoldater i ökenlanskap, i eveigheter och evigheter igen..

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:

Homefront var INTE dåligt. Så himmla trötsammt för alla säger det bara för alla andra säger det, jä*** grupptrycks fjolleri.

Det var en fräsch vind bland FPS-spelen, en miljö som kändes genuin, med NPCer som påverkade en, man ville verkligen slåss och kände för en gångs skull att det skedde av en anledning.
Och striderna var absolut inte sämre än någon av CoD spelen, inte grafiken heller..

Var ju extremt trist att de ska lägga ner så det inte blir nån tvåa, men då blir väll alla ovanstående glada så vi kan forsätta spela amerikanska marinkårssoldater i ökenlanskap, i eveigheter och evigheter igen..

Jo, för att ett USA som blir invaderat är ett nytt koncept.

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:

Homefront var INTE dåligt. Så himmla trötsammt för alla säger det bara för alla andra säger det, jä*** grupptrycks fjolleri.

Det var en fräsch vind bland FPS-spelen, en miljö som kändes genuin, med NPCer som påverkade en, man ville verkligen slåss och kände för en gångs skull att det skedde av en anledning.
Och striderna var absolut inte sämre än någon av CoD spelen, inte grafiken heller..

Var ju extremt trist att de ska lägga ner så det inte blir nån tvåa, men då blir väll alla ovanstående glada så vi kan forsätta spela amerikanska marinkårssoldater i ökenlanskap, i eveigheter och evigheter igen..

Are you for real? Troll of the year! Spelet var ju skräp rakt igenom!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SteelStrike66:

Homefront var INTE dåligt. Så himmla trötsammt för alla säger det bara för alla andra säger det, jä*** grupptrycks fjolleri.

Det var en fräsch vind bland FPS-spelen, en miljö som kändes genuin, med NPCer som påverkade en, man ville verkligen slåss och kände för en gångs skull att det skedde av en anledning.
Och striderna var absolut inte sämre än någon av CoD spelen, inte grafiken heller..

Var ju extremt trist att de ska lägga ner så det inte blir nån tvåa, men då blir väll alla ovanstående glada så vi kan forsätta spela amerikanska marinkårssoldater i ökenlanskap, i eveigheter och evigheter igen..

Are you for real? Troll of the year! Spelet var ju skräp rakt igenom!

Skräp rakt igenom? Okey det är uppenbart att vi inte diggar samma typ av spel, inte för det berör mig, ha ett bra liv mr random guy..

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SteelStrike66:

Homefront var INTE dåligt. Så himmla trötsammt för alla säger det bara för alla andra säger det, jä*** grupptrycks fjolleri.

Det var en fräsch vind bland FPS-spelen, en miljö som kändes genuin, med NPCer som påverkade en, man ville verkligen slåss och kände för en gångs skull att det skedde av en anledning.
Och striderna var absolut inte sämre än någon av CoD spelen, inte grafiken heller..

Var ju extremt trist att de ska lägga ner så det inte blir nån tvåa, men då blir väll alla ovanstående glada så vi kan forsätta spela amerikanska marinkårssoldater i ökenlanskap, i eveigheter och evigheter igen..

Are you for real? Troll of the year! Spelet var ju skräp rakt igenom!

Skräp rakt igenom? Okey det är uppenbart att vi inte diggar samma typ av spel, inte för det berör mig, ha ett bra liv mr random guy..

Du tog dig ändå tid att svara Spelet var så stelt och linjärt så det var ju inte klokt! Inte ens 6 timmar speltid, urfattigt öht! Men sure


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

SP klar på ca 2,5 timme och mp var kul i två matcher.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

THQ ger Kaos för lite tid och för lite pengar, sen stänger de ner studion iaf trots att spelet säljer bra. Recensenterna kanske inte gillade det, lätt hänt då de redan har andra kära stortitlar som favoriserat väldigt hårt oavsett kvalité (CoD, BF).
Dock så kunde det inte hindra spelarna från att se spelets potential, lite äkta skillbaserat FPS, inte bara spray and prey som nu för tiden. Homefront går fort att lära sig men tar väldigt lång tid att bemästra, och att alla vapen och fordon är så sjukt balanserade är något varje äkta gamer uppskattar.
Tyvärr är de utrotningshotade nu för tiden...

Nå, de flesta ur Kaos flyttar över till Montreal och fortsätter utveckla patchar, DLC och Homefront 2.
Större budget, mer tid och mer kunskap ska nog kunna medföra en spelupplevelse som är trevlig redan från release och som inte störs av irriterande buggar.
Homefront är en andlig uppföljare till den gamla tidens Battlefield, eller Halo, vilket jag personligen älskar. Teamplay belönas, campande är till din egen nackdel, bra spelare får möjlighet att glänsa utan att göra nya spelare försvarslösa etc. Ett spel för oss gamers som bryr oss om skill, teamplay, och spelglädje. För övriga finns alltid CoD. Wii Fit och Bf3 som tycks bli extra casual. ^^
Hoppas bara Homefront forsättningsvis riktar sig till äkta gamers, och att balans är det viktiga, inte en bred public och gimmics.

Medlem

Såg reklamen på TV idag, vad handlar det om?
"HOMEFRONT, I BUTIK DEN 16 MARS!"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar